Pagan Online Recenze Pagan Online

Pagan Online

Radek Raudenský

Radek Raudenský

29. 8. 2019 19:40 2

Studio Mad Head Games vám možná nic neříká. Srbské studio se zaměřovalo na HOPA hry, tedy puzzle adventury s hledáním skrytých objektů. Nejsou to tituly určené pro hardcore hráče a samozřejmě je to na nich poznat. Ostatně tým vznikl v roce 2011 a za tu dobu stihl vytvořit neuvěřitelných 52 her. Proto bylo oznámení spolupráce s Wargamingem stojícím za velice úspěšnými multiplayerovými tituly jako World of Tanks, World of Warships či World of Warplanes velké překvapení. Jejich Pagan Online, prezentovaný jako rychlé hack-and-slash RPG na první pohled silně připomínající další kopii Diabla, se naprosto vymykal tomu, co Mad Head Games dělalo předtím. Projekt tak mohl působit jako velký pokus, který bohužel stále trvá.

ZMĚNA NENÍ MOŽNÁ

Hra vás přivítá výběrem z 10 různých hrdinů. Každý z nich má svůj unikátní set schopností, těch je ale taktéž pouze 10, což není moc a herní styl je tak předem daný. Já sám jsem intuitivně sáhl po tankovi. Pokud potvrdíte svůj výběr, vyskočí na vás velmi překvapivá zpráva: „Po potvrzení výběru nebudete mít možnost hrdinu změnit, dalšího hrdinu si musíte odemknout pomocí speciálních shardů.“

Mezi hrdiny se nesdílí zkušenosti, jedinou pomocí je jejich boost. Je tak nutné projít znovu mise v kampani.

Zde na vás foukne takový divný závan, u kterého se ušklíbnete a řeknete si: „Proč?“ Snad ale nebude získávání shardů tak těžké a hrdiny si budu moct odemykat hned. Bohužel tomu tak vůbec není. Osobně jsem první shard získal za 5 hodin a druhý během dalších tří. Mezi hrdiny se nesdílí zkušenosti, jedinou pomocí je jejich boost. Je tak nutné projít znovu mise v kampani, a pro hráče, který příliš nemusí hardcore grind, není tato možnost příliš lákává. Raději jsem se tak spokojil s jediným hrdinou. Není to ale jediné, čím vám hra dá najevo, že autoři koketovali s F2P modelem.

Dle mého soudu počítalo studio Mad Head Games od začátku s modelem F2P, i když stále tvrdí, že chce hráčům nabídnout „prémiovou AAA hru“. Ani oni sami tomu určitě nevěří, jelikož hra začínala s cenovkou 30 dolarů, v současné chvíli se již snížila na 20, a to necelý půl rok po vydání. Je zde ale mnoho náznaků, jak vývojáři hru chtěli (chtějí) zmonetizovat. Na postavu nesbíráte žádné brnění, helmu, nátepníky nebo boty, ale pouze náhrdelníky, prsteny, knihy a zbraň. Ta je taktéž jediným předmětem, který mění svůj vizuál podle toho, co vaše postava právě nese. Vývojáři si tak udělali místo na skiny postav, které lze zakoupit za stejné shardy jako postavy. A stejně tak se dají zakoupit peti, tedy osobní zvířátka zvyšující drop rate předmětů. I inventář je až záhadně malý, nabízí se tak možnost zakoupení balíčku, jenž vám jeho velikost zvýší. Možností je spousta. Co ale samotné hraní?

KRKOLOMNÁ CESTA

Příběh začíná tím, že zemřete a objevíte se v Pantheonu, což je alfa a omega celé hry. Nachází se zde obchodník, u kterého lze zatím pouze prodávat, nikoliv nakupovat, dále crafting, jenž zatím není příliš funkční, a hlavně Battlegate, tedy místo, kde si volíte mise. Na výběr jsou tři „módy“, a to kampaň, mise a assasinace. Všechny jsou ale úplně stejné a rozdíl je akorát ten, že mise a assasinace lze hrát ve více lidech.

Zatímco v Diablu se motáte velkými dungeony, Pagan Online vám naservíruje krátké mapy na maximálně 20 minut.

Samotná hra je v mnoha ohledech výjimečná. Zaujme grafickým zpracování či ovládáním. V základu se Pagan Online neovládá přes myš, ale přes WASD. Překvapivě je toto ovládání vcelku příjemné a po chvíli se na něj dá zvyknout. O něco horší je pak používání kouzel, které je při rychlém mačkání všeho trošku zpožděné a někdy se dané kouzlo ani nevyšle. Ve výsledku tak vyšlete kouzlo, chvíli počkáte, pošlete další, počkáte a takto furt dokola.

Zatímco v Diablu se motáte velkými dungeony, Pagan Online vám naservíruje krátké mapy na maximálně 20 minut. Ty jsou rozdělené na plácky propojené uličkami. Jakmile se na plácek dostanete, uzavřou se za vámi bariéry a vašim úkolem je porazit 3 až 5 vln nepřátel. Bohužel vždy musíte tyto vlny zdolat, jelikož vás bariéry nikam nepustí. Stejně tak vás uzavřou po zdolání posledního bosse, tudíž není možnost se někam vrátit a prozkoumat mapu. Tu se vám ale časem stejně podaří celkem do detailů procestovat, jelikož se, alespoň co se misí v kampani týče, mapa v rámci jednoho aktu neustále opakuje.

Opakovat se vám ale začne i princip celé hry, a to právě souboj v „aréně“. Po čase zjistíte, že na vás nečeká vlastně nic nového, a tak se pouze bezhlavě mlátíte. Bossové taktéž netvoří žádnou výzvu v rámci unikátních setů schopností či pohybů, jedinou odlišností je obrovské množství životů. Mise nabídnou malé zpestření v podobě ochrany území či přežívání co největší vlny nepřátel, stále to ale nebylo „ono“. Osobně jsem se ani nehnal za příběhem, jelikož asi po 3 misích jsem se v něm naprosto ztratil. Nedočkáte se zde žádných scén, vyprávění či rozhovorů, ale pouze krátkých monologů, které vám v podstatě řeknou pouze to, že zde nemáte co dělat, někoho jste probudili nebo že vás někdo zabije.

ONLINE BEZ ONLINU

Když mě tedy kampaň a neskutečně repetetivní zabíjení nepřátel přestalo bavit, doufal jsem v záchranu v podobě multiplayerového hraní. Pagan Online v současné chvíli nabízí co-op mise a assasinace, a taktéž online matchmaking. Řekl sem si, že ve více hráčích by to mohla být zábava a… ona by mohla být, problém je se do hry vůbec dostat. Hru jsem hrál na Steamu, kde jí v jednu chvíli hraje v průměru 200 hráčů. To je opravdu slabé číslo a po 10 minutách strávených ve vyhledávání bitvy jsem rezignoval. Pagan Online tak nejen nenabízí tržiště, ale ani si nezahrajete s ostatními hráči, to ani nemluvím o PvP arénách. V tuto chvíli tak postrádá smysl použití online v názvu hry.

Řekl sem si, že ve více hráčích by to mohla být zábava a… ona by mohla být, problém je se do hry vůbec dostat.

Hru stále trápí několik chyb, jako je nevyváženost nepřátel či občasné pády, vůči těm jsem ale již imunní a jejich náprava může proběhnout v rámci dní či týdnů. Co mě štvalo, je velká repetetivnost a nemožnost hrát s ostatními hráči. Ale i když mi hra nesedla, věřím, že si své fanoušky může najít, a to zejména pokud jim nevadí hardcore grind a budou počítat s tím, že si zahrají solo. Kolik takových ale v tu chvíli sáhne zrovna po téhle?

Pagan Online

Pokud vám nevadí hrát solo a bojovat v malých arénách s vlnami nepřátel, Pagan Online je pro vás. Pokud chcete vyplnit čekání na další díl Diabla, poohlédněte se jinde.