One Piece: World Seeker Recenze One Piece: World Seeker

One Piece: World Seeker

Martin Nahodil

Martin Nahodil

18. 3. 2019 13:29 8

Na poli anime a mangy One Piece i po dvaceti letech od vydání prvního dílu slaví jeden úspěch za druhým a stále se drží na předních příčkách prodejních žebříčků. S hrami to ale není tak slavné. Tohle není první pokus o proslavení tohoto pirátského světa i mezi hráči na PC a konzolích, ale ty předchozí ani zdaleka nenaplnily očekávání. S World Seeker to vypadalo, že by One Piece mohl pořádně uspět i v tomto odvětví, ale dopadlo to tak nějak na obě strany.

CHAOTICKÝ ÚTĚK Z VĚZENÍ

Jistě se tady najde celá řada čtenářů, kteří o One Piecu slyší poprvé. Hned na začátku se tedy sluší podotknout, že pokud se do tohoto pirátského světa budete chtít poprvé vydat s World Seekerem, připravte se na to, že budete řádně zmateni. Vývojáři bezpochyby počítají s tím, že hráč zdejší svět zná a už od začátku na vás hází jeden podivný název za druhým. Nikdo vám nevysvětlí, proč záleží na tom, že nepřátelé mají ve svých zbraních kulky vyrobené z kamene kajróseki ani proč hlavní hrdina neumí plavat. Není to z toho důvodu, aby si tvůrci ušetřili čas, a tak vynechali plavání a podvodní prostředí. Hlavní hrdina zkrátka plavat nemůže, protože před lety snědl ďáblovo ovoce, díky kterému má tělo tvořené z gumy, ale ztratil schopnost plavat. Nic takového se ale v rámci příběhu World Seekeru nedozvíte. To samé se týká i dalších postav, které se objevují na scéně. Každou chvíli přijdete do křížku s někým, kdo je z anime a mangy velmi známý, ale pro neznalé hráče to bude jen další postavička, kterou je třeba porazit.

Abyste pochopili opravdu každou souvislost, musíte sledovat nejaktuálnější události, které se v rámci manga a anime série dějí. Příběh One Piecu totiž stále pokračuje a dle slovu autora ještě pár let pokračovat bude.

Pokud se do tohoto pirátského světa budete chtít poprvé vydat s World Seekerem, připravte se na to, že budete řádně zmateni.

Příběh jako takový stojí mimo hlavní příběhovou linii. Chopíte se role Monkey D. Luffyho, kapitána pirátské posádky Slamáků, který se snaží získat post pirátského krále. V rámci tohoto příběhu ale jde o jiné záležitosti. Bez větších okolků se po útěku z vězení ocitnete na Jail Islandu, který je pod nadvládou mariňáků a jeho správce nemá zrovna dobré úmysly. Mezi zdejšími obyvateli to navíc dost skřípe, protože se rozdělili na dva tábory a hrozí, že vypukne revoluce. Jak už to ale ve One Piecu bývá, většina věcí je ve skutečnosti jinak, než se na první pohled zdá.

KDE JSOU VŠICHNI?

World Seeker začíná stejně jako každé druhé dobrodružství Slamáků. Posádka se rozdělí a Luffy, jakožto kapitán, je musí všechny dát do hromady. Po tom, co jsem konečně dostal ovládání do ruky, jsem si všiml dvou věcí. Zpracování postav je opravdu výborné. Vývojáři se nesnažili o žádný nový styl ala Jump Force. Zkrátka zvolili to, co fungovalo například v Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm sérii. Docela jsem se bál, aby ve World Seekeru nebyly neduhy s animacemi postav, které jsou pro japonské hry tohoto typu docela typické. Není žádnou výjimkou, že postavy nemají animace rozběhu a následného zastavení a celkově pohyb vypadá trhaně. One Piece naštěstí není tenhle příklad. Atmosféru pak hezky dokresluje soundtrack od skladatele jménem Kohej Tanaka, který stojí i za skladbami, které můžete znát z anime seriálu.

Druhou věcí je ovládání, které z počátku působí dost krkolomně. Obzvlášť bolí, když se dostanete do prvních soubojů. Jak jednou začnete do někoho mlátit, musíte počkat na konec animace útoku a až následně můžete provést další akci, ať už je to úhyb nebo prostá obrana. Většinou to ale dopadá tak, že v průběhu animace úderů na vás naběhne další nepřítel a vy nemáte žádnou možnost, jak se bránit. Časem se to naštěstí zlepšuje, protože ve stromu dovedností si velmi rychle můžete odemknout schopnosti, které zpříjemní jak souboje, tak pohyb po zdejší krajině.

Samotný Jail Island už nevypadá tak vábně jako postavy. Je to zkrátka typické prostředí, které zapadá do tohoto fantasy světa. Všechny oblasti jsou přístupné už od začátku hry, a i když mapa celkově nepatří mezi ty největší, tak by přesun mezi lokacemi po vlastních trval docela dlouho. Luffy to má naštěstí díky svému gumovému tělu jednodušší. Jeho ruce fungují podobně jako hák v sérii Just Cause. Je ale docela škoda, že se jde přitahovat jen na budovy a předem určené objekty. Pokud se chcete dostat na nějakou vyšší skálu, budete na to muset jít jiným způsobem. Kdyby vám i tenhle způsob přesunu přišel zdlouhavý, můžete využít fast-travel, ale pouze v případě, že už máte odhalenou danou část mapy.

Zdejší krajina ale docela prázdná. V ulicích hlavního města narazíte jen na pár obyvatel a v přírodě kromě vás a nepřátel není ani noha.

I když se jedná o open-world, tak je zdejší krajina ale docela prázdná. V ulicích hlavního města narazíte jen na pár obyvatel a v přírodě kromě vás a nepřátel není ani noha. Větší množství postav se na scéně ukáže jen v rámci některých filmečků, což znamená tak dvakrát za celou hru. Ve srovnání s dnešními velkými hrami, kde se i v mnohem větších otevřených světech stále něco děje a krom lidí potkáváte i nejrůznější zvířata nebo potvory, One Piece působí jako jejich chudý příbuzný.

Největší problém jsem ale neměl s příběhem ani s ovládáním. Neskutečně mě štvalo, že většina konverzací není nadabovaná. Po úvodním filmečku postavy na začátku každé věty řeknou jedno slovo, někdy ani to ne, a zbytek si musíte dočíst sami. World Seeker přitom není žádná malá hra a vývojáři měli k dispozici všechny dabéry, kteří postávám ze světa One Piecu propůjčili svůj hlas v anime adaptaci. Plně dabovaných je jen pár cutscén.

KDE JSOU MOJE SCHOPNOSTI?

World Seeker si tak trochu hraje na RPG, takže tady najdete několik základních mechanik, které jsou tomuto žánru vlastní. Strom schopností se rozrůstá docela rychle a není zase tak těžké nasbírat potřebné skill pointy. V základu Luffy neumí ani přitahování, o kterém jsem se zmiňoval výše, takže tohle je rozhodně jedna ze schopností, které se vyplatí zpřístupnit co nejdříve. Celkově toho ze začátku ve svém repertoáru nemá. Působí to docela divně, vzhledem k tomu, že většinu schopností, které je třeba odemknout, se naučil už v předchozích kapitolách hlavního příběhu, ale chápu, že pro potřeby hry je to udělané takhle, aby se postava mohla v průběhu vyvíjet nejen v rámci statistik.

Během souboje se Luffymu nabíjí ukazatel speciální schopnosti. Na to, kolik toho v seriálu umí, mi zdejší 3 speciální útoky přijdou docela málo.

Kromě klasických schopností a vlastností se většina vývojových větví soustředí na souboj. Máte tady dva bojové styly, do kterých se můžete kdykoliv přepnout. První z nich je kenbunšoku haki, který vám zajistí rychlejší útoky a možnost rychle uhýbat nepřátelům. S busošoku haki pak budou vaše údery více bolet, oproti tomu ale zpomalíte a přijdete o možnost uhýbat. Většinu hry si ale vystačíte s chaotickým mačkáním tlačítek, takže nějaké změny módů během boje nemusíte vůbec řešit. Postupně se dostanete i k technikám jako je haošoku haki nebo Gear Fourth, ale stejně jako v ostatních případech to hráčům neznalým One Piecu moc neřekne. Zkrátka získáte další možnosti, jak se vypořádávat s nepřáteli. Během souboje se Luffymu nabíjí ukazatel speciální schopnosti. Na to, kolik toho v seriálu umí, mi zdejší 3 speciální útoky přijdou docela málo.

Občas ale nemusí dojít na konfrontaci s nepřítelem. Většinou je sice na vás, jestli se pustíte střemhlav do akce nebo se pokusíte všechno udělat pěkně potichu. V určitých případech ale nemáte na výběr a nesmíte se nechat chytit. V tomhle případě vám pomohou sudy. Prostě si do nějakého vlezete a můžete vyrazit. Nepřátelům vůbec nepřijde divné, že se sud jen tak přesune z místa na místo.  Ostatně, zdejší umělá inteligence celkově není nejchytřejší. Nemůžete ale zůstávat skryti věčně, protože sud se po chvíli rozpadne. Ve většině situací, kdy po vás hra chce, abyste byli potichu, je ale hned poblíž další.

KDE JSOU MOJE VĚCI?

Aby toho RPG nebylo málo, můžete Luffymu ještě o něco vylepšit statistiky vybavením. Jsou tady různé druhy a dělí se od klasických až po legendární. Na to navazuje systém craftingu. Většinu věcí totiž nezískáte jinak, než že si je vyrobíte u Frankyho nebo Usoppa, což jsou členové slamácké posádky. Potřebné materiály na výrobu se válejí všude po světě a pokud najdete lepší vybavení, to staré můžete rozložit a použít při tvorbě něčeho dalšího. Vzácnější kousky se pak dají získat plněním vedlejších misí nebo hledáním pokladů. Stejně to funguje i se získáváním outfitů.

K materiálům se dostanete i skrz vaši posádku. Po tom, co všechny její členy zase dáte dohromady, je můžete posílat na mise. Jsou k tomu potřeba jen boxy a podle kvality boxu se pak odvíjí i získané předměty. Celkově mi ale přišlo, že crafting systém je tady jen tak aby se neřeklo a vlastně jsem ho využil jen v případech, kdy s ním souvisel nějaký úkol. Vedlejšího obsahu je dost. Krom menších misí, hledání pokladů a dalších prvků zmíněných výše si také můžete zlepšovat vztahy s některými postavami. Stačí split jednoduché úkoly a po dosažení určité úrovně karmy se vám zpřístupní další vedlejší mise nebo získáte speciální předměty. Vesměs je to ale všechno dost stereotypní. Mise by se daly rozdělit na 3 druhy. Buď máte porazit nepřátele, dostat se na nějaké místo nebo posbírat pár věcí. Během prvních pár hodin jsem se opravdu bavil, ale ke konci už to pěkně drhlo, když jsem měl dělat zas a znova to samé dokola. Alespoň, že to všechno pěkně odsýpá. Zaseknout se můžete snad jen při bossfightech, jinak je to naprosto bez problému. Hledání předmětů vám zase usnadní schopnost z větve kenbunšoku haki, díky které vidíte v blízkém okolí všechny nepřátelé, zničitelné objekty a další důležité věci.

NIC PRO NOVÁČKY

I když příběh World Seekeru stojí sám o sobě, tak ho celkově ocení jen fanoušci anime a manga série. V rámci her z tohoto univerza tady zkrátka chybí ten vstupní bod, díky kterému by příběh slamáků pochopili i nováčci, kteří s ním nikdy před tím nepřišli do styku. Takhle One Piece World Seeker zaujme převážně dlouhodobé fanoušky, které bude bavit i přes všechny neduhy.

One Piece: World Seeker

World Seeker sice patří mezi ty lepší herní adaptace série One Piece, ale stále to nestačí na to, aby po něm sáhli i hráči, kteří tento svět vůbec neznají.