NBA 2K21 Recenze NBA 2K21

NBA 2K21

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

16. 9. 2020 13:55 2

Asi není úplně snadné fungovat ve světě, kde standardní cenovka u videoher zůstává stejná, i když rok od roku rostou náklady na její vznik. První studia už nasazují vyšší laťku, a já mnohem raději připlatím dvě stovky, než abych se častěji setkával s „případem NBA 2K21“. Ale pěkně popořádku.

TEN NEJLEPŠÍ BASKET

Vývojáři z 2K opět dokázali, že sportovní simulaci z prostředí palubovky umí famózně. Léty vypilovaný klenot se letos dočkal nejen dalšího doleštění, ale i nového systému střelby. Ten roky osvědčený tu zůstal i nadále, pokud však budete ochotni věnovat pár hodin učení, ponoříte se do basketbalových bot ještě příjemněji. Když hrajete basket, vše funguje na jedničku s hvězdičkou, pomáhá tomu i loňské vylepšení systému obrany. Nahrávky létají přesně, pohyby krásně navazují, hráči se točí podle signálů, fanoušci jásají a trenér tleská. V tomhle je NBA 2K21 na úplném vrcholu. Horší je, že absolutním kontrastu je téměř vše, co se děje mimo utkání či tréninkyMůže za to přitom jeden společný jmenovatel.

Vše je doprovázeno relativně slušným dějem

Najdete tu pro sérii standardní herní režimy, hlavními dvěma jsou opět MyCareer a MyTeam. První jmenovaný vám naservíruje životní příběh mladého nadějného basketbalisty (jak jinak…), jehož sportovní vývoj si odžijete a do obrovské míry ovlivníte. Začnete pěkně na střední škole, posunete se dál na vysokou a začnete vyhlížet sen každého hráče – NBA. Vše je doprovázeno relativně slušným dějem, který vám i při většímu zaujetí nevymlátí po pár hodinách mozek z hlavy. To je na sportovní hru solidní výkon.

Jak budete kariérou procházet, musíte pomalu zlepšovat i své statistiky a dovednosti, jinak si v konkurenci NBA moc prostoru nezískáte. Jednotlivé parametry navyšujete pomocí virtuální měny (VC), které během hraní kariéry nedostáváte zrovna moc, ale co – alespoň před vámi stojí výzva a nebudete mít hráče s hodnocením 99 hned po pár hodinách hraní. To je pozitivní, nebo ne?

Jakmile totiž vyskočíte z kariérního režimu a podíváte se do MyTeam, pochopíte. Jde o klasický systém skládání týmů pomocí kartiček, smluv, vylepšení a dalšího. A klíčovou roli zde hraje VC, čili úplně stejná virtuální měna jako v offline kariérním režimu. Vy se tak musíte neustále rozhodovat, jestli chcete své těžce vypracované kredity investovat do příběhu, nebo do skládání týmu v MyTeam. A VC je pochopitelně vždy o dost míň, než by bylo potřeba.

PENĚŽENKY PŘIPRAVIT!

Pokud chcete být v NBA konkurenceschopní , musíte vše utrácet zde. Pokud ale nechcete dostávat nakládačky v online režimech v MyTeam, musíte vše (a mnohem víc než to) utrácet tam. Jasně, i v MyTeam najdete offline režim, ale ten slouží spíš k pilování dovedností. Odměny tady dostanete až po opravdu pořádném grindu. A to jsme ještě nemluvili o ikonické části NBA od 2K – The Neighborhood. I tady si pochopitelně připravte olbřímí uzlíček s VC, jelikož si za ně kupujete vše od oblečení až po dopravní prostředky.

Aby toho nebylo málo, hra je naprosto prošpikovaná reklamou.

2K prostě chtějí vaše peníze a nebojí se je z vás dostávat prakticky kamkoliv svůj gamepad natočíte. Navíc, pokud byste chtěli co nejvíce virtuální měny nasbírat v příběhu, umožní vám vývojáři snížit obtížnost hry jen do určité míry (i když NBA 2K21 v dalších režimech normálně nabízí nižší obtížnosti)abyste kredity nezískávali moc rychle. A když už si nějakou tu šanci na odměnu vybojujete, objevíte se v kasinu – všechno vypadá, jak kdybyste vstoupili do herny s „maty“ a zkoušeli své životní štěstí najít tady.

Aby toho nebylo málo, hra je naprosto prošpikovaná reklamou. Na jednu stranu vše nahrává pocitu reálného přenosu basketbalového utkání, kde jednotlivé komerční přestávky přináší partneři, ale na videohru je toho přeci jen dost. Partnerská loga navíc nenajdete jen na bannerech u hřiště, ale právě v reklamách, budovách v The Neighborhoodu, ve zpravodajství, v prostřizích, v příběhu… Kam to bylo jen trochu možné, tam se autorům nějaký ten sponzoring vecpat podařilo.

NBA 2K21

Když si pak sečtete, že je NBA 2K21 jedním obrovským interaktivním reklamním panelem, a že abyste si bez grindu naplno zahráli, musíte začít cálovat pěkně tučné částky reálných penízků, zůstane vám v puse pořádná pachuť. Jestliže byste někdy chtěli vidět, jak daleko může titul s klasickou plnou cenovkou dojít, jde rozhodně o zajímavou expozici.

NEVIDĚLI JSME SE UŽ NĚKDY?

Jak už jsem ale zmiňoval na začátku, basketbal jako takový je perfektní. Jakmile hrajete, zábava vás pohltí naplno… do první komerční přestávky. Občas sice zazlobí servery pro online utkání, nejde však o nic běžného. Alespoň já jsem na problémy často nenarážel, i když řada dalších hráčů vypráví o značně horších peripetiích. Celkově se o dost zkrátily i nahrávací časy, už tak většinou nebudete dlouhé desítky vteřin koukat ikonku načítání. Ano, občas to ještě chvilku trvá, ale s příchodem nové generace konzolí snad tento nešvar zmizí úplně.

Když jsem hru poprvé zapnul, bez přehánění jsem po stránce grafiky a animací nedokázal najít rozdíl oproti 2K20.

Škoda, že vývojáři z 2K neinvestovali do posledního NBA pro aktuální generaci ještě trochu více. Když jsem hru poprvé zapnul, bez přehánění jsem po stránce grafiky a animací nedokázal najít rozdíl oproti 2K20. Pocit mě neopouštěl ani po hodinách hraní, pustil jsem si tedy i hru zloňska, a je to tak. Jestli by se posunu po vizuální stránce dalo říct „větší patch“, přeháním. Vše pořád vypadá slušně, ale na nějaké velké oslňování už to není.

Při hraní NBA 2K21 má člověk pocit, jako by se ocitl mezi důchodci v bruntálském kulturáku při prodeji úžasných hrnců a pánviček. A i když jde o hrnce s těmi nejlepšími vlastnostmi, nestoudný tlak na peníze z naší kapsy nakonec zkazí sebelepší jídlo.

NBA 2K21

NBA 2K21 přináší nejlepší simulátor basketbalu současnosti. Tečka. Zástupy reklam a neustálý tlak na mikrotransakce ale bohužel táhnou k zemi titul, který by jinak směle atakoval absolutní hodnocení.