Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 Recenze Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

22. 2. 2016 09:00 17

Naruto je neuvěřitelně silná značka. Ne tak silná jako třeba Pokémon, ale fanoušků má po celém světě víc než dost. Původní manga sice skončila jubilejním 700. dílem už před více než rokem, ale Naruto žije dál v jiných médiích. A nejen v anime. Obrovskou popularitu si v posledních letech vydobyly hry z produkce studia CyberConnect2, které dokázalo dokonale převést svět blonďatého hrdiny do tří rozměrů. Žhavá novinka Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 měla být završením bohaté série Storm a zároveň videoherním ukončením Narutova příběhu. Narutardi by teď měli nahodit svoje cosplaye a oslavně vyrazit na rámen, protože tohle se vážně povedlo.

SORE WA ORE NO NINDO DA!

Storm 4 dějově zachycuje úplně poslední kapitolu Shippuden části, a to čtvrtou ninja válku. Ve skutečnosti jde jenom o jednu obrovskou emocemi našlapanou bitvu mezi dobrem a zlem, ale protože i v manze vystačila na mnoho set stránek, nepůsobí ve zhruba sedmihodinovém příběhovém režimu nijak rozplizle. Naopak vás hra finálním střetem provede rychleji než anime nebo manga, ale pokud předlohu neznáte, pravděpodobně se ve všech těch jménech, vztazích a zvratech brzy ztratíte. Hře by slušela i nepovinná předkapitola, která by nováčkům alespoň stručně vysvětlila předcházející události. A když už jsem se tak zasnil, bez váhání bych vyměnil statické obrázky v dějových sekvencích za plnohodnotné scény z anime. Proč tomu tak není, je mi záhadou.

Hráč nemá pocit, že se jenom dívá na parádní animaci.

Ultimate Ninja Storm je jednou z mála sérií, která umí QTE sekvence využít ku prospěchu věci. Finále těch největších příběhových bitev stojí právě na vašem postřehu, pobídka ke hbitému stisknutí tlačítka ale vždycky přichází ve správnou chvíli. Hráč tak nemá pocit, že se jenom dívá na parádní animaci. Filmovost a odvaha Storm 4 mi v mnohém připomněla starší počin od CyberConnect2 Asura‘s Wrath, kde jste mohli mečem probodnout celou planetu a nikdo se na vás nedíval skrz prsty. Pár podobných ujetostí má i nový Naruto a pokaždé se na to kouká skvěle.

KURUSHIKATTA...

Tvůrci se uchýlili k jedné zásadní změně – rozdělili hlavní příběh a omáčku v podobě volného putování světem vedví. Tentokrát už tedy není nutné se prokousávat generickými vedlejšími úkoly a běhat v otevřeném světě z místa na místo, abyste si mohli vychutnat kánon napěchovaný epickými boss fighty a dialogy v originálním znění. Minimalistická osa s výběrem jednotlivých kapitol svůj účel plní na jedničku, nic víc není potřeba.

Vznikl tak nový Adventure Mode, který má sledovat události po válce a na první pohled vypadá jako RPG v otevřeném světě v kulisách Naruta, jenže to má hned několik zádrhelů. Pohyb je extrémně omezený a svět se vlastně skládá z několika násilně rozsekaných lokací. Ať už dojdete kamkoliv, vždycky skončíte na bojišti. To se od bojovky asi dá očekávat, ale k čemu je pak všechno to cestování a čtení uspávacích rozhovorů? Nenacházím pádný důvod, proč bych právě v tomto režimu měl trávit čas. Narutovské hry od Ubisoftu čerpající ze sérií Assassin’s Creed a Prince of Persia byly v tomto ohledu nesrovnatelně bohatší. Skalní fandové se zabaví, ale pro všechny ostatní je jenom dobře, že tuhle část hry můžou zcela ignorovat.

SORE WA CHIIMU WAAKU DA!

Dobře, Naruto je především bojovka. Co do hloubky, nemůže se Storm 4 ani omylem měřit se hrami jako Street Fighter, ale právě to může být její velká přednost. Kvalitních a přitom snadno přístupných bojovek je totiž jako šafránu. Cílení na hráče, kteří tak úplně nesní o tom, že svým umem vydělají peníze a ohromí svět, je pak zcela evidentní. Vývojáři jako by fanouškům vzkazovali: „Tady máte všechny postavy, všechny kostýmy, všechna ninjutsu a všechny arény, co jsme kdy vytvořili. Bavte se.“ Bez spojení „dokonalý fan service“ by tahle recenze nemohla existovat.

Paradoxně až s posledním dílem série přišli CyberConnect2 s jednou zásadní novinkou žádanou už od narutovských titulů z éry druhého PlayStationu.

Nejvíc si dynamické souboje v interaktivních 3D arénách pochopitelně užijete ve společnosti stejně narutofilních kamarádů, kterým v těle také koluje čakra. Pokud vaši přátelé podobnou diagnózou netrpí, budete se muset spolehnout na schopnou umělou inteligenci nebo živé soupeře v online režimu. Ten dosud tíží problémy s konektivitou – často z neznámých důvodů vůbec nedojde ke spojení s protihráčem, a čekací doba se tak radikálně protahuje.

Paradoxně až s posledním dílem série přišli CyberConnect2 s jednou zásadní novinkou žádanou už od narutovských titulů z éry druhého PlayStationu. Support postavy, které si společně s hlavním bojovníkem vybíráte před každým soubojem, dříve plnily roli přicmrndávačů, jež jste jednou za čas mohli přivolat, aby vám trochu píchli. Nově lze mezi třemi zvolenými hrdiny volně přepínat v průběhu boje. Ne snad, že by složení týmu nějak zásadně ovlivnilo výsledek utkání - žádné extrémní rozdíly mezi hrdiny nejsou - ale je to rozhodně dobrý způsob, jak dění na bojišti trochu oživit.

SHITTE IRU KA?

Jestli sérii Ultimate Ninja Storm nelze něco upřít, je to dokonalá vizuální věrnost předloze. Hra vypadá přesně tak, jak by titul založený na anime vypadat měl. Od minulé generace skoro nebylo co zkrášlovat, vyšší rozlišení ale je znát. Co se zvuků týče, originální japonské znění poráží anglický dabing na všech frontách. Stejně jako v dalších mých recenzích her ze série Ultimate Ninja Storm musím zaplakat nad absencí soundtracku z anime. Původní hudba není vyloženě špatná, ale kdo zná velmi dobrý hudební doprovod seriálu, ten si na poněkud jednotvárný nový soundtrack jen tak nezvykne.

O tom, že nový Naruto je pro fanoušky absolutní povinnost, vůbec nemá cenu se bavit. Svoji šanci oslovit širší publikum ale sami tvůrci podráží hlavně těžko stravitelným příběhovým režimem, který by v případě prezence vysvětlení předchozích událostí mohl být velkým lákadlem. Vedle nepříliš zábavného Adventure Modu pak zbývá už jenom jádro celé hry, a to souboje. Jestli vás obtěžují složitá komba známějších bojovek, mohla by vám jednoduchost Storm 4 vyhovovat. S tím ale částečně utrpí trvanlivost – hra po čase nepřináší žádné nové výzvy, ani neposkytuje prostor ke zkoušení nových strategií. Za svoje peníze ale každopádně dostanete víc obsahu než v kterémkoliv potenciálně konkurenčním titulu.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 je bezesporu nejlepší hrou celé série. Jde však o zjevnou sázku na jistotu, která prostě nemohla zklamat. Pro fanoušky Naruta jasná volba.