Mutant Year Zero: Road to Eden

Recenzovaná verze: PC
13. prosinec 2018 14:02 / Jaroslav Burda / Recenze / Diskuze (18)

Související hra

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 15. 12. 2018 v 09.05

Corvus von Corax: Díky za odpověď. XCOM jsem hrál s K+M a máš pravdu v tom, že otáčení obrazu klávesami mi přišlo hrozně nepohodlné a omezení na čtyři úhly nepochopitelné. Proč, sakra, pro podobné hry nikdo neokopíruje ovládání z letité české UFO série? Tam v podstatě stačila samotná myš, která při držení kolečka přešla z režimu kurzor+posun obrazu do režimu plynulého otáčení pohledu. Na klávesnici jsem mačkal snad jen mezerník na zastavení/rozběhnutí času, protože to bylo rychlejší, než se trefovat na ikonku. Zoom kolečkem byl samozřejmost.
Mitsurugi: Bohužel udělat ovládání gamepadem je složitější a tak se tvůrci zaměří na to a na K+M se vykašlou ve stylu: Hráči mají možnost si to nakofigurovat (jo, ale většinou dost omezenou). Ohledně přepínání gamepadu a K+M musím opět vyzdvihnout Life is Strange - Sáhneš na gamepad a hra se na něj okamžitě přepne. Hýbneš myší, nebo stiskneš klávesu a hned máš zpátky K+M včetně nápověd, které tlačítko udělá kterou akci.
Prostě když se chce, tak to jde.

Nahlásit nevhodný obsah

4519932
digmen napsal 15. 12. 2018 v 08.34

Jde opravdu o výjimečnou hru. Užil jsem si každou hodinu, kterou jsem hře věnoval. Úžasní hrdinové, velmi dobrý příběh a zábavná hratelnost z Mutanta dělají jeden z nejlepších herních zážitků tohoto roku. Pro mě samozřejmě... A Jardo, supr recenze :-) Díky.

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 15. 12. 2018 v 05.41

Bude let's play?

Z recenze jsem se toho bohužel moc nedozvěděl.:-(

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 12. 2018 v 23.54

Corvus von Corax: Souhlasím, zrovna XCOM má na K+M tak kostrbaté ovládání, že se hraje mnohem lépe na gamepadu. To samé platí třeba o ovládání PipBoye ve F3 a NV. Hned jak jsem to zkusil na ovladači, tak to bylo nesrovnatelně přirozenější.

Divinity zase z nějakého nepochopitelného důvodu nechává některé užitečné fíčurky (třeba area loot) jenom ke gamepadu. Taky absolutně nechápu, proč se člověk musí vracet do hlavního menu aby změnil ovládání z gamepadu na K+M nebo obráceně, nebo proč lokální coop musí být mezi dvěma gamepady a ne K+M a gamepad.

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 14. 12. 2018 v 21.09

leco77: Přesně tak. Bormin je takový tahnoun dialogů a s Duxem se perfektně doplňuje. Máš pravdu.

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 14. 12. 2018 v 21.08

Smaug.: Na klávesnici je to přesně 29 kláves, které máš vývojáři namapované k ovládání. Gamepad je úplně jiný komfort. Ostatně zcela parádně se hraje na gamepadu jak XCOM 2, tak Divinity: Original Sin 2.

Editováno: 14. 12. 2018 v 21.08

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 14. 12. 2018 v 21.04

Smaug.: Nebyla. Víceméně bych se totiž jen opakoval. V listopadu totiž vyšlo mé obsáhlé preview (na které i záměrně v textu odkazuji) a hned z kraje prosince plná verze hry. To je tak, když vývojáři dělají bety a dema pomalu týden před ostrým launchem (což jde mimo mé chápání). Takže jsem prakticky psal 2x stejný text, ale opravdu jsem dělal vše, aby preview i recenze byly čtivé a v rámci možností odlišné.

Pokud bych se ale měl vyjádřit k tomu gamepadu: jsem celoživotní PC hráč, ale protože vím, že řada her je primárně (i ty PCčkové) "stavěná" na gamepad (ať už jde o třeba Zaklínače nebo aktuální Mutanty), tak jsem si před časem pořídil XONE ovladač. Klávesnice + myš je v případě Mutant Year Zero neohrabané kombo. Mnimálně mě (ale i jiným recenzentům) a mám pocit, že i Pavlovi, se hraje tato tahovka mnohem lépe na gamepadu. Zatímco na ovladači máš celé ovládání na 15 cm, tak na klávesnici je ovládání roztahané až běda a na vše extra klávesa. Například natáčení (rotování) mapy s běžícími hrdiny, je na gamepadu naprosto plynulé, úplně stejně jako v akčních adventurách, a stejně tak okamžitý přechod do stealthu apod. Na klávesnici se musíš otáčet přes klávesu a myš + například zoom, který by člověk čekal na kolečku, vůbec neexistuje a hráč se toporně přepíná mezi 3 vertikálními rovinami (když chce Selma vylézt na truck či Dux pomocí křídel do vzduchu) apod. Vše výše uvedené je na gamepadu ohromně přirozené a lze vidět, že vývojáři vyloženě cílili na ovladač. Úplně stejný pocit mám snad ze všech novodobých her. Dokonce i Far Cry 5 hraju na ovladači 100x přirozeněji a to jde o FPS, které mi na gamepadu dělávaly problémy (viz rychlý Wolfenstein).

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 14. 12. 2018 v 19.21

Nebyla recenze původně delší? Pěkně se to rozjíždělo a když jsem čekal aspoň náznak důvodu, proč je gamepad lepší než K+M, přišel ostrý skok na závěrečný odstavec, který rychle popisuje, co se nestihlo předtím. Možná je to jenom můj pocit, ale prostě v tom vidím kontrast.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 14. 12. 2018 v 16.25

XOX verze, taky pády, prakticky vždy při přechodu do jiné lokace... jinak hra super, příběh celkem ok. Trochu mi vadilo, že Dux a Bormin jsou hlavní postavy, které toho nejvíce komentují. Bormina jsem vyměnil a šlo poznat, že ty jeho komentáře tam chybí, i když se snažili i ostatní postavy namluvit...

Nahlásit nevhodný obsah

20883220
raisen napsal 14. 12. 2018 v 05.15

Corvus von Corax: Děkuji za odpověď.

Nahlásit nevhodný obsah

20826131
Slapstick napsal 13. 12. 2018 v 20.38

Mám už dohráno na Xbox One X a ačkoli jsem si hru moc užil, musím potvrdit technické problémy. Velmi se mi vyplatilo často ukládat, protože kromě padání jsem měl i bugy znemožňující pokračování. Snad to brzy opraví.

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 13. 12. 2018 v 20.32

Díky za reakce. Prošel jsem internet a na xboxu je to celkem velký problém, někomu to dokonce padá při každém cestování.

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 13. 12. 2018 v 19.55

Drew7878: Mám nahráno 26 hodin (na PC) a spadlo mi to jednou jedinkrát.

Nahlásit nevhodný obsah

8111026
jedimfp napsal 13. 12. 2018 v 19.33

Drew7878: me to teda ani jednou nespadlo ale hraju na X

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 13. 12. 2018 v 19.30

raisen: Příběh se mi osobně líbil, stejně jako jeho podání. Ve hrách miluju různé poznámky a zápisky, které děj doplňují. Plus dialogy mezi postavami příběh sunou vpřed. Znovuhratelnost je zcela nulová. Na to pozor. Je to jednohubka, kterou si rád třeba za rok či dva zopakuji, ale nečekej odlišný postup po rozehrání nové hry. Znovuhratelnost si můžeš "vyrobit" sám tím, že zkusíš v soubojích odlišnou taktiku...

Editováno: 13. 12. 2018 v 19.31

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 13. 12. 2018 v 19.28

Drew7878: Absolutně vůbec žádné problémy tohoto charakteru. Na PC hra drží. Sice grafika (respektive větráky) běží na plno (naštěstí hraju se sluchátky) a framerate se propadá ke 30 fps, ale vzhledem k tomu, že jde primárně o tahovku, tak je to v tomto případě zanedbatelné... tím technický stav neomlouvám. Hra mi ale nespadla ani jednou.

Nahlásit nevhodný obsah

20883220
raisen napsal 13. 12. 2018 v 17.01

A co příběh? Jaký je? A ještě by mě zajímalo, jaká je znovuhratelnost?

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 13. 12. 2018 v 15.33

Hezká recenze. Tu hru jsem si od prvního momentu zamiloval, bohužel tam mám zatím pouze něco kolem dvou hodin a to z důvodu pádů hry (hráno na Xboxu). Je tenhle problém i na PC? Děje se to především při cestování do/z Archy. Sice se to automaticky uloží a tak člověk o žádný progres nepřijde, ale je otravný, když to třeba 3x během hodiny spadne. Včera jsem to už s naštváním vypnul, hodně to kazí dojem.

Nahlásit nevhodný obsah

Mutant Year Zero: Road to Eden

  • Výrobce: Bearded Ladies
  • Vydavatel: Funcom
  • Žánr: Tahová strategie
  • Datum vydání: 01. 01. 2018
  • Platformy: PC, PS4, XOne