Monster Hunter World: Iceborne Recenze Monster Hunter World: Iceborne

Monster Hunter World: Iceborne

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

23. 9. 2019 10:10 1
Reklama

Rok a půl nás Capcom nechal čekat, než svůj loňský spektakulární Monster Hunter World konečně obdařil pořádnou porcí nového obsahu. Iceborne přichází tak akorát, kdy jsme pravděpodobně už trochu pozapomněli na tu zatraceně návykovou smyčku lovů úchvatných příšer a výroby nové zbroje z jejich kusů, na pobíhání nádhernými a rozlehlými lokacemi a na grindování té jedné blbé příšery, která nám ne a ne dropnout tu jedinou věc, kterou potřebujeme na nový meč. Ach, je krásné do toho všeho opět spadnout jako do nadýchané sněhové závěje.

WINTER WONDERLAND

Iceborne je pořádně macaté rozšíření, které v podstatě nahrazuje zvyk Capcomu vydat po roce reedici posledního dílu Monster Hunteru s obsahem navíc. Iceborne je ten obsah navíc - je to nová vyšší úroveň obtížnosti Master Rank, nová oblast Hoarfrost Reach, nový příběh a samozřejmě i nové příšery. A přestože se vlastně celá náplň drží známého schématu a Capcom před vydáním rozhodně trailery na nové příšery nešetřil, pořád ve hře čeká několik skvělých překvapení, které přijdou zrovna ve chvíli, když si myslíte, že už jste už všechno viděli.

Najdete zde lesy plné prašanu až po prsa, ledové útesy nad rozbouřeným mořem, ale i horké prameny, ve kterých se můžete zahřát a obrnit se proti mrazu.

Příběh rozšíření se točí kolem záhady, co dělá podivné změny v ekosystému Nového světa a přivádí do oblastí nové příšery. Zkoumání tajemné příčiny hromadného odletu Legian z kontinentu vás zavede do dosud neobjeveného regionu, nádherného sněhem zavátého Hoarfrost Reache. Najdete zde lesy plné prašanu až po prsa, ledové útesy nad rozbouřeným mořem, ale i horké prameny, ve kterých se můžete zahřát a obrnit se proti mrazu. Zdejší chladné podnebí totiž vyžaduje, abyste se při každé expedici zahřáli horkým nápojem či na chvíli zalezli do přírodní lázně (anebo si samozřejmě vzali zbroj s odpovídajícími perky), nebo vás čeká velmi rychlý pokles staminy.

PRO BABIČKU KOČIČKU BYCH ZEMŘEL

Při srovnání s takovým Ancient Forestem nebo Coral Highlands na mě působí Hoarfrost Reach méně nápaditě a především při farmení zdejší zvěře se nutnost horkého nápoje brzy promění v otravu. Samozřejmě, že je to stále neskutečně detailní mapa plná života, ale měl jsem pocit, že ji něco chybí. Naštěstí to vynahrazuje Seliana, nová základna, kterou si lovci v zasněžené krajině vybudují. Seliana je bez diskuze ta nejhezčí domácí základna, která kdy v Monster Hunterovi byla. Zdejší Gathering Hub obsahuje lázně, brouzdaliště i saunu, kde se můžete vyvalit se svým kočičákem nebo spoluhráči. Svůj nový domeček v Selianě si můžete vybavit novým nábytkem a dekoracemi plněním četných bounty a sidequestů. Je tu japonsky magorská minihra s parostrojem, která vaši trpělivost odmění surovinami a legrační animací. No a hlavně je tu nový kuchař - buclatá babička kočička, která vás přece nenechá jít do zimy hladové. Vždyť jste jen kost a kůže! Její vlídná tvář s brejličkami vás pohladí na duši a marinovaná kýta s bramborem zase zahřeje v bříšku. Jestli za něco, tak už jen za ní si Iceborne si zaslouží plnou známku.

Ale vážně. Množství a kvalita obsahu, kterou Iceborne přináší je v porovnání s rozšířeními, které dostávají jiné live service hry, úplně jinde. Jen při pohledu na soupisku nových monster, celkem 27 novými kousky Iceborne téměř zdvojnásobuje počet lovné zvěře v Monster Hunter World. Najdeme tu pár oblíbenců z dřívějších dílů, několik variant dosavadních příšer a 5 úplných nováčků. Ano, není to nejvíc, ale designově se povedli - od monstrsoba Banbara po nádherného medůzovitého draka Namielle. Dokonce i barevné varianty známých příšer dokážou příjemně překvapit a zatímco třeba takový Seething Bazelgeuse je “jenom” silnější a dostal nové útoky, takový Nightshade Paolumu umí zákeřně uspávat modrým plynem a Coral Pukei-Pukei zase povzdvedává svoji nudnou základní formu přidáním vypečených vodních útoků. Příšer je zkrátka dost a v Master Ranku se objeví i spousta potvor ze základu, jen s tužším kořínkem, ze kterých si můžete udělat novou zbroj s lepšími statistikami a často i novým vzhledem. Herní fashionisty pak určitě potěší nové kousky, z nichž některé jsou elegantní, jiné roztomilé, drsňácké a některé zkrátka hyper cool. Co se týče nové zbroji pro kočičáky, tak ta je pak vždy naprosto fantastická a k sežrání.

ZAHÁČKUJE SI VÁS

Ale rozšíření se netýká jen nové lokace a počtu příšer. Rozšířen byl i repertoár komb a útoků zbraní a například můžete nově střílet z praku, aniž byste museli nejprve založit zbraň. I kočičí pomocníci se naučili také pár nových triků v rámci svých specializací a například léčitelé nyní umí jednou oživit padlého lovce extra dávkou léčivého slizu z vigorwasp. Taky si můžete ochočit jedno zviřátko na mapě a na jeho hřbetu pak automaticky cestovat kamkoliv si zamanete, třeba po stopách příšery. A nelze pominout, že zbraně můžete nově upgradovat až na 12. rank, příčemž augmentovat lze už pouze nejvyšší masterrankové zbraně. Zcela nejužitečnější novinkou je však vystřelovací hák, jehož využití je v lovech v Master Ranku často naprosto nezbytné.

Lovy jsou díky háku ještě o něco divočejší.

Příšery v Iceborne pořádně posílily a na jejich lov budete muset použít všechna esa, co máte schovaná po rukávech. Pomocí háku se nově můžete kdykoliv přitáhnout na tělo příšery a podle druhu vaší zbraně ji buď poškodit krunýř a vlastně tak dočasně vytvořit novou slabinu na těle, nebo ji strhnout kus krunýře a vytvořit tak pár střel do praku. To se bude hodit, neboť s nabitým prakem můžete opět pomocí háku vyskočit příšeře na hlavu a pustit ji celou dávku do čumáku, načež se ona rozběhne kupředu. Natočíte-li ji ještě před tím strategicky ke stěně, vyústí následná kolize příšery a zdi ve slušné zranění a omráčenou potvoru na zemi říkající si o divoký atak všech lovců v okolí. Lovy jsou díky háku ještě o něco divočejší, útoky do oslabených partií pomáhají udolat potvory rychleji a smyčka výroby střeliva a posílání příšery do zdi je super zábavná nadstavba, která opět dokáže v boji hodně pomoci. Stejně jako při finisherech, i tady odvedli vývojáři skvělou práci s kamerou, zvuky a načasováním a vy si po každé úspěšné bouračce připadáte jako největší hrdina, David, co shodil Goliáše.

POZOR, SPOILER!

Je vcelku sympatické, že se Iceborne snaží vyprávět zajímavější příběh než v základní hře a známé postavy, jmenovitě Handlerka a Trackerka, postupně odhalují své motivace k rozlousknutí ekologické záhady v Hoarfrost Reach. Nicméně, že za to všechno může nějaká velká příšera ale asi nikoho nepřekvapí. Spíše než k vyprávění dramatického příběhu tak hlavní questová linie opět slouží k představení všech nových potvor, které se uvedou vždy nějakým prima filmečkem a popravdě, vůbec mi to nevadí.

Hlavní příběhovou linii Icebornu dokončíte zhruba po krásných 25 hodinách, ale naštěstí tím hra v žádném případě nekončí. Endgame, který Capcom v rozšíření přichystal, je poměrně chytře vymyšlený. Nejen, že schovává ještě pár nových potvor, které jste do té doby neviděli, ale hlavně odemyká novou speciální endgamovou oblast. The Guiding Lands je podivný, nádherný a extrémně vertikálně členitý ostrov, ve kterém se mísí prostředí lesa, pouště, korálových útesů a hnilobných jeskyní. Zde se objevují příšery ze všech herních oblastí a hra vám tak nabízí v podstatě otevřený prostor na neomezené farmení čeho chcete bez nutnosti skákat mezi misemi. Avšak The Guiding Lands mají svá pravidla a vy zde budete levelovat jednotlivé oblasti, zkoumat nové příšery a lákat konkrétní monstra na lov, takže je to celé trochu sofistikovanější než obyčejné expedice. Společně s bezpočtem investigací a nepovinných questů je tak endgame Icebornu připravený na desítky, ne-li stovky hodin dalšího hraní.

TAK JEŠTĚ JEDNOU

A on ten čas v Monster Hunter World pořád letí tak strašně rychle. To známé Civkové “ještě jedno kolo” tak snadno nahrazuje “ještě jeden lov” a po něm možná ještě jeden... a... ještě jeden? Iceborne je masivní rozšíření plné skvělého obsahu, který základní hru ani tolik neopravuje (ostatně nebylo co opravovat), jen obohacuje a to jak příjemně, tak i zásadně. Nový vystřelovací hák se stane se naprosto neoddělitelnou částí vašeho arzenálu i díky tomu, jak snadno zapadá do dosavadních systémů. Master Rank, nové příšery, nová fashion a klidně i ty nové obrazy do vašeho nového domečku v Selianě jsou krásné nové cíle, které Monster Hunter World v rozšíření nabízí svým hráčům. Pořád je to MHW, jen je teď toho lovení o poznání víc. A upřímně, co víc si můžeme přát?

Monster Hunter World: Iceborne
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Monster Hunter World: Iceborne je pořádně macaté rozšíření, šťavnaté jako sváteční roštěná babičky kočičky. Kromě doslova desítek hodin v příběhové části nabízí Iceborne sofistikovaný endgame pro hráče, kteří nemají dost.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama