Monster Hunter 3 Ultimate Recenze Monster Hunter 3 Ultimate

Monster Hunter 3 Ultimate

Dan Kremser

Dan Kremser

6. 4. 2013 22:00

Po docela dlouhém a pořádně vydatném herním půstu nyní zažívá Wii U pravý opak a jeho majitelům pomalu svítá na lepší časy. Jedním z nejnadějnějších titulů je bezesporu i nový Monster Hunter 3 Ultimate, který ale úplně nenaplňuje předpoklady. Na pulty obchodů se totiž dostává v podstatě Monster Hunter Tri, který pouze kluci z Capcomu zabalili do mnohem slušivější grafiky a spíše než na spásu to tak vypadá na další rozporuplný Wii U titul, který to moc daleko nedotáhne.

Rozdvojená osobnost

I když v tomto případě to hra vlastně dotáhla ke zdárnému konci již před třemi lety a nyní spíše jen přešlapuje na místě, než že by se snažila někam výsledek ještě posunout. Všechno je tady na chlup stejné jako před třemi lety a není úplně jasné, zda je to dobře nebo špatně. I přes pachuť, kterou vylepšená trojka totiž zanechává, je jí nutno přiznat také jisté kvality. Především hratelnost založená na prozkoumávání prostředí a zabíjení monster je pořád parádní a i podruhé stejně zábavná. Abychom pak autorům nekřivdili úplně, je rozhodně potřeba zmínit jedinou větší novinku, a sice nový kabátek, který se klukům v Capcomu docela povedl.

Hra se konečně oblékla do slušného HD obalu a s trochou nadsázky lze dokonce říci, že už vypadá jako titul současné generace. Ano, roztodivné kreatury jsou jednoduše kouzelné a na krvelačného přerostlého králíka nebo kamenné ještěrky s lávovými přelivy se kouká jedna báseň. Horší už je to však s okolním prostředím. Centrální městečko Moga Village ještě ujde, ale zato takřka holé louky s podivnými texturami a okolní skaliska jsou přímo k pláči. Kde je sakra nějaká pořádná vegetace? Netušíme, zda je to leností vývojářů nebo grafickými možnostmi konzole, ale tohle je prostě děsná škoda. Kontrast mezi výbornými modely potvor a samotným prostředím je přímo do očí bijící a nedokáže jej zakrýt ani fantasy stylizace, která navíc sama o sobě nudí a spíše celku ještě škodí.

Chce to novinky!

Dvakrát nepotěší ani z trojky převzatý mini příběh o zemětřesení, které všechny chodící suroviny do salámů probudilo. Tohle už je fantasy klišé toho největšího kalibru. V případě questů, velkého počtu monster nebo třeba zbraní už se pak o originalitu nejedná vůbec. Všechno je pouze jinak vypadající trojka a pokud tak patříte mezi veterány série, moc nového na vás skutečně nečeká. Za plnou cenu bychom teda očekávali trošku více. Pár nových potvor a to je jako všechno?

Na všechny tyhle "detaily" však zapomenete hned, co zajdete za první roh a zakrojíte meč nebo zabodnete šíp do první potvory. Hratelnost založená na zabíjení obrovských monster je zkrátka nestárnoucím evergreenem, který jednoduše nezklame. A jak jednou zabijete, prostě se zapletete do nikdy nekončícího kolotoče sbírání předmětů, respektive pořizování si nového vybavení a tak stále dokola a dokola. Hratelnost je zkrátka povedená a i navzdory faktu, že se pořád jedná o to samé, dokáže hodně solidně zabavit. Obzvláště souboje jsou pořád stejně návykové a všechno sbírání nebo získávání surovin a následné poměrně komplexní craftění nových kusů zbroje neztratilo nic ze svého kouzla. Všemu navíc pomáhá vyladěné ovládání, které hodně solidně využívá dotykového Gamepadu a rozhodně vám umožní oproti Wii využít potenciál hry naplno.

To samé platí i o multiplayerové složce hry, která vždycky byla tím hlavním lákadlem série a tady je ještě zábavnější než v minulosti. Obrovskou pochvalu autoři zaslouží především za zlepšení konektivity a za daleko pohodlnější online interface. Jasně, oproti ostatním konzolím je to stále pravěk, ale na poměry Nintenda se jedná o hodně slušnou práci. Zmínit pak určitě musíme parádní propojení s verzí pro 3DS, která přináší naprosto stejný zážitek, jenž ztrácí jen po audiovizuální stránce. Možnost plynule hrát na velké konzoli a následně si hru vzít do autobusu je tedy přítomna a dokonce funguje zcela bez problémů. Jediným výraznějším omezením je nemožnost hrát na handheldu online multiplayer. Zato ten lokální, kdy můžete hrát až se třemi 3DS ovladači a Wii U Gamepadem u jedné televize je naprosto skvělý a s přáteli se rozhodně perfektně zabavíte.

Malá nebo velká?

Poslední Monster Hunter je ostatně celkově pořád zábava a díky lehce snížené obtížnosti a příjemným detailům v ovládání nebo hratelnosti si jej užijí i úplní nováčci, na které je ostatně cílen především. Majitelé Wii nebo fanoušci série tady nenajdou prakticky nic a rozporuplná grafika taky není zrovna důvod k tomu, abyste si podruhé koupili totožnou hru. Pokud tedy vidíte značku Monster Hunter poprvé a nebo jste alespoň nehráli trojku, tak bude novinka skvělou koupí. My ostatní pak oprášíme Wii, anebo vylepšený třetí díl pustíme na 3DS, kde dlouhou herní dobou a takřka všemi funkcemi "velké" hry udělá opravdovou parádu.

Monster Hunter 3 Ultimate
Wii U Wii U

Převlečená trojka, která neztratila nic ze svých kvalit, ale pro fandy a veterány je zcela nezajímavá a cílí především na nové publikum.