Minecraft: Story Mode Recenze Minecraft: Story Mode - Episode 1: The Order of the Stone

Minecraft: Story Mode - Episode 1: The Order of the Stone

Pavel Makal

Pavel Makal

19. 10. 2015 08:00 49

Fajn, takže Minecraft Lego doma máte? A Minecraft povlečení? A co plyšového Creepera, taky? A Minecraft sudoku? A co Minecraft slipy? Ty taky? To už trochu hraničí s posedlostí, ale dobrá. Cože? Vy ještě pořád ve své duši cítíte hranatou díru, kterou je třeba něčím zaplnit? No tak to pro vás máme vynikající zprávu, studio Telltale Games si na vás vzpomnělo a vystavělo vám videohru přímo na míru.

ODBORNÍK NA SLOVO VZATÝ?

Nalijeme si čistého vína. Nejsem největší odborník na Minecraft. Neumím v něm postavit Eiffelovu věž nebo jaderný reaktor, možná tak hliněnou boudu. A nejvíce pozoruhodné mi na tomto fenoménu přijde to, jakým způsobem dokázal Markus Persson vyrobit z příslovečného lejna bič a ještě notně zapráskat. Minecraft dávno přerostl herní škatulku a divím se, že ještě nekandiduje na prezidenta.

Všichni víme, že to s tím ovlivňováním příběhu není až tak horké a většinou mají vaše rozhodnutí na děj spíše kosmetický vliv.

S adventurami od Telltale mám zato zkušeností víc než dost. Kumštýři z Kalifornie se v posledních čtyřech letech vytasili s úctyhodným počtem herních sérií, vždy podle stejného mustru. Epizodický obsah, vaše rozhodnutí ovlivňují příběh a tak dál. Však to sami znáte. To už jste přece slyšeli tisíckrát. Navíc všichni víme, že to s tím ovlivňováním příběhu není až tak horké a většinou mají vaše rozhodnutí na děj spíše kosmetický vliv. To, co oslnilo jako zajímavá žánrová odbočka v první řadě The Walking Dead, už dnes bohužel působí lehce zatuchle a šablonovitě. Ale nepředbíhejme, třeba nás tentokrát vývojáři překvapí.

HRANATÝ SVĚT V HRSTI

Každý, kdo někdy alespoň z rychlíku viděl Minecraft, bude po spuštění Story Mode jako doma. Grafika je prakticky naprosto shodná, takže pokud se vám z obřích pixelů dělá nevolno a máte fobii z hranatých hlav, jděte radši o dům dál. Hra vám dá hned na začátek vybrat pohlaví a barvu pleti, váš výběr však nemá na hru jakýkoli vliv. Dialogy i větvení příběhu jsou stejné pro různobarevné kluky i holky.

Úvodní intro načrtne epický příběh čtveřice velkých reků, který ale zavál čas a daleko podstatnější je to, co momentálně prožívá vaše postava. Koná se totiž každoroční akce Endercon a náš hrdina, nebo spíš protagonista, Jesse touží vyhrát soutěž ve stavění. Společně se svým týmem, hromotlukem Axelem, věcnou realistkou Olivií a ochočeným prasetem Reubenem, v minulosti vždy skončili na chvostu, ale tentokrát to musí vyjít. Odhodlání podtrhne tréninková montáž jako z Rockyho, u které vám možná poprvé dojde, že zdejší humor nejvíce připomíná takový slabší odvar z The Lego Movie.

NIC NOVÉHO POD KOSTIČKOVANÝM SLUNCEM

Soutěž ve stavění je prvním bodem, kde se příběh může ubírat různými směry. Bohužel se historie opakuje a při dalším hraní, kdy jsem důsledně volil opačné varianty než minule, mě hra velmi rychle navedla zpět na stejnou cestu. Ať už tedy váš tým soutěž vyhraje, nebo ne, vaše hranaté sele Reuben se dostane do nesnází a vy se jej vydáte hledat. Záhy se na scéně objeví další postavy, hlavní záporák a jeden zlotřilý plán, který se nepříjemně zvrtne. Příběh rychle nabere obrátky a z party zoufalců se samozřejmě stanou vyvolení, kteří musí zachránit svět, kámošku a tak podobně.

Příchod zombií na scénu uvedl Story Mode celkem překvapivou akční minihrou, ve které si však jen volíte cíl pro útok a pak už bušíte zelené hranoly přes hlavu.

Znalci už tuší, že po setmění se ve světě Minecraftu vyvalí z temných zákoutí příšery, a nejinak je tomu i zde. Příchod zombií na scénu uvedl Story Mode celkem překvapivou akční minihrou, ve které si však jen volíte cíl pro útok a pak už bušíte zelené hranoly přes hlavu. Kromě „soubojového systému“ vás ještě čeká crafting předmětů, od kterého ale probůh hlavně nečekejte něco jako svobodu nebo kreativitu. Jednou si také užijete zběsilý úprk ve formě quick-time eventů. A to je, dámy a pánové, suma sumárum všechno. Stačí to?

S TÍMHLE SE BĚŽTE ZAKOPAT

Nestačí. Pokud se totiž nepočítáte mezi Minecraft fanatiky, kteří vděčně zhltnou cokoli, na čem je nálepka Mojang, stihne vás první epizoda i ve své krátkosti znudit. Skutečně, i s herní dobou kolem hodiny a půl je její plynutí neuvěřitelně rozvláčné, předvídatelné a plytké. Ano, občas se zasmějete, ale humor tu vychází spíše z vizuálního pojetí než kvalitního scénáře. Jistě, jedná se o první epizodu a příběh teprve rozestavil figurky na šachovnici, ale tam, kde mě například The Wolf Among Us nechal prahnout po dalším pokračování, vychází snaha Minecraft: Story Mode na prázdno.

Je navíc velká škoda, že se hra nemusí dočkat české lokalizace. Pro vašeho mladšího sourozence nebo ratolest by to totiž mohlo být to pravé. Bohužel vzhledem k tomu, že jádrem titulu jsou rozhovory, a ve hře se mluví až úmorně moc, je jazyková bariéra pro dítě nepřekonatelná. A protože na odpověď v rozhovorech máte omezený čas, nepřichází moc v úvahu ani společné hraní s překládáním. Pokud je vám ale sedm let, dočetli jste až sem a mluvíte slušně anglicky, připočtěte si k závěrečnému hodnocení klidně bod k dobru. Nám ostatním nezbývá než se porozhlédnout někde jinde, nebo si počkat, co nám přinese další epizoda kostkovaného dobrodružství. Ale o tom si povíme až příště, znova. Teď se jděte radši třeba proskočit po poli, ať nebolí vás hlova.

Minecraft: Story Mode
Wii U Wii U
iOS iOS

Receptura Telltale po letech nudí jako každá ohraná písnička. Když už nepotěšili novinkami v hratelnosti, mohli se blýsknout alespoň scénářem. I ten však přes svou krátkost povážlivě skřípe. Uvidíme, jak si povede další epizoda.