Minecraft: Story Mode - Ep. 5: Order Up! Recenze Minecraft: Story Mode - Ep. 5: Order Up!

Minecraft: Story Mode - Ep. 5: Order Up!

Pavel Makal

Pavel Makal

8. 4. 2016 08:30 4

Skoro čtyři měsíce jsme museli napnutě čekat na pátou epizodu Minecraft: Story Mode. Původně jsem chtěl tuto recenzi započít reminiscencí na události onoho více než půl roku, kterým nás tato série provedla. Na recenzi první epizody, kterou jsem jako vyjukaný nováček pojal se špetkou humoru a tento dobrý úmysl byl po zásluze potrestán. Na třetí část a radost, že se konečně blýská na časy a autorům se z materiálu povede vykřesat něco zajímavého. Vzhledem k tomu, že se tvůrci rozhodli přidat další tři epizody, necháme si dojemné vzpomínky na jindy, protože konec se ještě zdaleka nekoná.

NEZASTAVUJEME, JEDEME DÁL

Možná si vzpomenete, jak jsem se v recenzi minulé části podivoval, že se tvůrci rozhodli hlavní příběhový oblouk ukončit už v ní. Vyvstala tím otázka, co přesně bude náplní pátého, finálního dílu a jestli to nebude jen takový nuzný přílepek, aby se jako neřeklo. Nakonec to vyřešilo právě ono oznámení tří dalších epizod, které budou s pátým dílem tvořit nový celistvé vyprávění. S ohledem na dlouhé prodlevy mezi jednotlivými epizodami nejsem s tímto přístupem příliš spokojen a raději bych volil rozdělení na tradiční sezóny, ale zase se jedná o mazaný tah, jak i majitelům krabicové verze, která podle všeho obsahuje jen původních pět dílů, prodat ještě něco navíc. Nechme ale stranou spekulace o prodejním modelu a raději se vrhněme přímo na nový přírůstek.

Při jedné z četných výprav za dobrodružstvím objeví naši protagonisté tajemný artefakt, který je dovede do končin dosud neznámých.

Jesse a jeho parta se po vyvrcholení trablů v minulém díle etablovali jako noví hrdinové kostičkového světa. Z původní skupinky outsiderů, která byla spíše pro smích, se vyklubali rekové bez bázně a hany, pro něž není žádná výzva dost velká a statečně se pouští do hledání pokladů, kdykoli a kdekoli je to možné. Jejich raketově rostoucí popularita a fakt, že se o své úspěchy zřejmě zrovna nedělí, je ale jejich starým známým trnem v oku. Při jedné z četných výprav za dobrodružstvím objeví naši protagonisté tajemný artefakt, který je dovede do končin dosud neznámých. Návštěva se samozřejmě zvrhne a Jesse se bude muset rozhodnout, zda dá přednost svým sobeckým zájmům, nebo se postaví na stranu obecného blaha. Je vcelku příjemné, že se v této části snaží Story Mode zahrát na trochu dospělejší notu a i ve svém veskrze dětském pojetí servíruje lehce vážnější témata. Velký Tvůrce sleduje své město a drží jej v železném sevření. Ani zjihlé srdce a potíže totiž neopravňují místní obyvatele dát jen tak cihlu k cihle nebo těsto do díže. Představa totality, která je tu zosobněna zákazem stavět a vyrábět cokoli bez povolení, je docela zábavná, přestože dialogy jsou zase bolestivě naivní a patetické. Navíc ve mně dříme podezření, že vůbec nezáleží na tom, kterou z odpovědí zvolíte, protože příběh si stejně dál teče danou cestou.

VÍC ŘEČÍ, MÍŇ ČINŮ

Pátá epizoda je obecně hodně ukecaná, drtivou většinu času budete jen vybírat odpovědi a sledovat dění na obrazovce. To ale není nutně na škodu, protože upřímně, v těchto chvílích jsem se u hry bavil asi nejvíce. Hned zpočátku je sice třeba vyřešit něco, čemu by se s velkou mírou nadsázky dalo říkat logická hádanka, je ale nakonec dobře, že od podobných trivialit tvůrci upustili a raději nechali děj plynout. A hle – nakonec to není žádná tragédie. Jednak se občas podaří vykouzlit úsměv na tváři nějakým tím vtípkem (za všechny vybírám Ivorovo stavění), jednak má celý příběh v rámci svého světa hlavu a patu a anglofonní děti jistě odejdou i s nějakým tím poučením. Ty české zase ostrouhají, protože česká lokalizace pořád nic. Pátá epizoda končí masivním cliffhangerem, který určitě všechny fanoušky popostrčí ke koupi dalších epizod, aby se dozvěděli, jak to celé dopadne.

Přibylo několik nových vedlejších postav, ale žádná nedokáže přebít absenci prasete Reubena, jehož smutný skon beru jako jeden z nejtragičtějších momentů videoherní historie. Nové přírůstky samozřejmě nevybočují z nastoleného standardu a jejich osobnosti jsou ploché jako vaše spolužačky v páté třídě. Pro ty by se Minecraft: Story Mode ostatně hodil nejvíce. Už po několikáté musím zopakovat, že dospělí tu nemají moc co pohledávat. Herní doba nepřesáhne hodinu, což je na jednu stranu docela málo, ale zase se nestihnete moc nudit.

Pokud po večerech louskáte příběhy Gameknighta999 a při cestě do školy si prozpěvujete o tom, jak milujete Minecraft, protože v něm nejsou žádné vosy, může vás aspoň potěšit, že z prachu a bídy prvních částí se Story Mode zdvihl k o něco světlejším zítřkům. A to je dobře, protože právě pro vás je celá tahle taškařice určená. My ostatní můžeme s nadějí vyhlížet třeba toho Batmana, který by mohl udělat tlustou čáru za dosavadní tvorbou Telltale Games a započít konečně novou kapitolu. Už by bylo věru na čase.

Pokud rádi těžíte cobblestone, diamanty a redstone, tak si tady moc neužijete. I tak je ale pátá epizoda Story Mode zas o kus lepší než ty předchozí.