Middle-earth: Shadow of War

Recenzovaná verze: PlayStation 4
20. říjen 2017 12:25 / David Plecháček / Recenze / Diskuze (19)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20848643
ramin3z napsal 25. 10. 2017 v 16.34

David Plecháček: No o nemesis téměř ani nebyla zmíňka a to je jeden z hlavních aspektů hry, který autoři prodávají nejvíce.
Právě nemesis systém vkládá do hry prvek, který prodlužuje "dobu" repetitivnosti (tím i dobu hratelnosti) a vytvárí hru, která vás na delší dobu zabaví, když si pročteš víc názorů lidí, kteří to hráli, tak ti odpoví, že hlavní příběh nebyl až tak podstatný, jako právě tenhle mechanizmus.
Mimochodem, tak složitý algoritmus a tolik proměných není jednoduché napsat, natož to uvést do plně funkčního stavu. Minimálně za tento prvek by si hra zasloužila určitě větší hodnocení. Je vidět že jsi nikdy neprogramoval a to je docela chyba, měl bys na hru nahlížet i trochu z autorovi stránky.
Dále invariantnost "gangů" není moc zmíněná.
Jako poslední a nejdůležitější pozámku bych dal srovnání s předchozím dílem, kde hratelnost (schopnosti) na začátku byla mizerná a nepřátelé byli opravdu silní, takže jste se lehce dostali do šlamastiky, paradoxně kvůli již zmíněnému nemesis. Ale v tomto díle to není tak markantní a hra na vás nevyhodí silného orka hned na začátku, aby vás odrovnala, ale úrovňuje nepřátele podle úrovně Taliona. Taky je vidět vetší snaha o napětí a moment překvapení ve hře (zachránění orkem např.). Obsahu je kvanta za tu cenu...

Jo a pokud chceš porovnávat kvantitu a kvalitu, tak se podívej na hodnocení FIFY 18 a PES 2018 :-), jiné hry ale stejný připad a měřítko.

Editováno: 25. 10. 2017 v 16.51

Nahlásit nevhodný obsah

9067823
Plaiman napsal 23. 10. 2017 v 21.21

David Plecháček: Podle recenze tam máš problém snad se vším kromě Nemesis systému, ta recenze je hodně negativně napsaná, to je můj názor.

Nahlásit nevhodný obsah

20876319
Corra napsal 23. 10. 2017 v 10.32

Mě to baví :-). Oproti Far Cry nebo AC problém v přehlcenosti mapy fakt nevidím, už proto, že postava se po herní mapě umí pohybovat dost rychle.

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 22. 10. 2017 v 21.42

martas: Tohle prosím zaznělo kde? S Shadow of War mám mnoho problémů, ale Nemesis jím vážně není ;)

Nahlásit nevhodný obsah

9067823
Plaiman napsal 22. 10. 2017 v 19.52

martas: Je fakt že osledních cca 10 hodin dělám podobné blbosti také a čekám jak danej skřet bude reagovat a jak se bude vyvíjet. Už se mi dokonce podařilo vytvořit skřeta odolného skoro proti všemu. A to je pak prasárna ho dát jako Owerlorda a čekat jestli někdo v onlinu na pevnost zaútočí :D

Editováno: 22. 10. 2017 v 19.52

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 22. 10. 2017 v 16.11

Je pravda, ze nemesis system je skvely pro svuj napad a funkci - docela bych si ho predstavil i v nejakem borderlands nebo mecem takovem.
Kazdopadne - mikrotransakce, ok. Spise problem vidim v DLc jako takovych. Kdyz vyjde nejaky kousek peibehu za par korun, jako treba u zaklinace, je to bomba. Pokud ale DLC odemyka nejaky obsah, ktery uz jsem si stahnul se hrou, tak mne to sere. Nehlede na to, ze zrovna DLC u multiplayerovek dost trisiti komunity hracu, ale to jsem odbocil.

Nahlásit nevhodný obsah

20876970
martas napsal 22. 10. 2017 v 13.03

podle mého je to jedna z lepších her a to že recenzenta moc neoslovil nemesis jako dobrý nápad, tak já jsem se dostal na těsně před konec druhého aktu a tam jsem skysnul s tím že zkouším jakými způsoby jde skřety ovlivňovat v rámci nemesisu a úžasným způsobem jde překopat naprosto jeho schopnosti. Povedlo se mi donutit jednoho dvakrát mně zradit čímž získá při každé zradě železnou vůli a pak mu mísíš naprosto zlomit morálku opakovaným zahanbením a když ho vždy dostaneš na svůj level v mém případě okolo 40, tak se mu v rámci postupu vyvíjejí schopnosti a to mne zabavilo na posledních 12 hodin. Protože je až s podivem jak je nemesis variabilní a kdyby bil ve vice open wordech samozřejmě bez nutnosti umírání hlavního hrdiny tak by je jako prvek osobností npc ve velkých světec mohl i obohatit

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 22. 10. 2017 v 10.32

Corvus von Corax: Já si myslím, že se pleteš. Mně vůbec nevadí lootboxy, mikrotransakce ve hře, máš pravdu v tom, že si to můžeš a nemusíš kupovat, jenže problém je, že ty hry jsou nějak desingovaný a už se s tím počítá - takže zpravidla základ pro tenhle typ her bude obrovský, generický svět napěchován repetitivním obsahem. Tyhle hry jsou přizpůsobeny všem hráčům, takže jsou desingovaný tak, aby to dohrál i občasný hráč, který hraje jednou za měsíc. Co nejjednodušší ovládání, větší obtížnost maximálně více hp, linearní, stupidní příběh, aby to pochopil i divák GoT. Tohle vše povede k tomu, že ty hry budou čím dál více debilní a jednodušší, takže podporovat tyhle hry neznamená, že schvaluješ kupovaní nesmyslů, ale debilizaci her obecně.

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 22. 10. 2017 v 08.27

Mitsurugi: Ano, je to logické. Protože 99% lidí, co v diskuzích hejtuje, uráží lidi, kteří si tyto hry kupují, tyhle hry ještě ani nehráli. A priory vidí v každé hře s mikrotransakcemi největší zlo pod sluncem a ti méně inteligentní jedinci to přebírají jako ovce a nadávají v diskuzích. Přitom hru 1) nehráli (to se klidně vsadím) 2) tudíž neví, že mikrotransakce téměř nemají a NIKDY neměli na gameplay či dokončení hry ŽÁDNÝ vliv. A kdo není úplnej imbecil, tak to ví a nenechá se ovlivnit. Každej normální člověk ví, že skin "knedlo,vepřo,zelo" a pozlacená pistolka z lootboxu nikoho ve hře dál neposune/nezkazí mu ji/nevylepší mu ji atd. O tom je ta logika. Ze všeho se dnes v diskuzi dělá největší zlo. Stačí se podívat na uživatelské recenze, které sesekají hodnocení jen proto, že hra obsahuje nějaké přiblblé předražené bedýnky, KTERÉ NEJSOU POTŘEBA :-) Tomu zase já říkám opravdu logika ;-) Kdo má dost peněz a chce kupovat, ať si kupuje. STejně mu to nijak nepomůže. Naprosto nevidím jediný důvod proč se rozčilovat nad něčím, co člověk může zcela ignorovat / do čeho nemusí nikdo vrazit ani haléř reálné měny. Kor když si všechny bedny můžeš koupit i za herní měnu :-)

Editováno: 22. 10. 2017 v 08.33

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 20. 10. 2017 v 23.15

Hrál jsem jedničku, extrémně nudná hra s naprosto casualním combatem pro cvičené opice, nebyl jsem to schopný dohrát, jak blbé to bylo, jestli tohle má ještě větší OP, tak to zákonitě musí být ještě více blbé - brrrrr.

Celý herní svět je shnilý - tady tyhle fanatické skupinky PCMR, youtube komunity, k tomu nenažraní vydavatelé s agresivní politikou, populismem. Začarovaný kruh. Já nevidím jediný důvod, proč by ve hře měly být lootboxy. X let jsme to zvládaly bez nich a přežily jsme. Vždyť západní produkce 9 z 10 her produkuje generické odpady.

Zaplať pánbůh za Nier:Automata!

Editováno: 20. 10. 2017 v 23.17

Nahlásit nevhodný obsah

9067823
Plaiman napsal 20. 10. 2017 v 21.33

Mitsurugi: Bože a co chceš grindovat? Hrál si to? Řekni mi kdy chceš co grindovat, prostě na nejtěžší obtížnost jsem nemusel nic kupovat, jednoduše sem přebíral kapitány co na mě útočili a s tím jsem si vystačil. Jediný co je nutný splnit jsou chelenge aby jsi získal všechny skillpointy a mohl měnit build ale to je vše.

Editováno: 20. 10. 2017 v 21.35

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 20. 10. 2017 v 20.31

já sem farmář a v každé hře, kde se člověk leveluje, tak já se leveluji způsobem že zabíjím prasata v lese a pak jdu na bosse.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 10. 2017 v 20.08

Drew7878: Chápu, že jsou ti mikrotransakce ukradené, ale aspoň neoznačuj jejich kritiku za pláč. Je to naprosto legitimní kritika nezřízené chamtivosti AAA gigantů. Prostě je dál ignoruj. Easy. Nadává se na ně, protože většinou ovlivňují design hry a rozhodně ne pozitivně. V singlu pro jejich existenci neexistuje jediný pro hráče pozitivní důvod.

Corvus von Corax: Ano, člověk co kritizuje mikrotransakce a je si vědom, že jejich přítomnost ovlivňuje design hry nemá vlastní mozek a názor. Nepřekonatelná logika.

Plaiman: No, v drtivé většině případů nic kupovat nemusíš, pokud jsi ochotný grindovat, to je pointa mikrotransakcí.

Editováno: 20. 10. 2017 v 20.10

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 20. 10. 2017 v 19.44

Plaiman: Corvus von Corax: Nečekal jsem, že ještě existují lidi, kteří nebrečí nad mikrotransakcema v AAA hrách. V životě jsem nic takovýho nekoupil a ani nepotřeboval, všechny hry s touto možností jsem procházel bez jakéhokoli omezení a u některých bych si dokonce ani nevšiml, že tam taková možnost vůbec je, na to jsem přišel až s čtením různých stránek zaměřujících se na hry. A pokud nějaký hlupák do toho prachy dává, jeho problém. Stěžovat si může maximálně na svou hloupost.

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 20. 10. 2017 v 18.42

Plaiman: souhlas, hezky napsáno

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 20. 10. 2017 v 18.28

Plaiman: No konečně jeden normální a nezpracovaný člověk s vlastním mozkem a názorem. Díky! Přesně tohle si myslím o mikrotransakcích a tzv. "dlc" napříč hrami. V životě jsem nic takového nepotřeboval, popravdě mám asi selektivní vidění, protože reklamy / lootboxy / doplňky naprosto nevnímám. A že jsou v menu hry? No a? Co bych asi tak dělal v menu? A pokud se najde blbec, který jim přisype reálnou měnou? Tak ať sype. Co je na tom špatnýho? Kdo nechce, nesype.

Editováno: 20. 10. 2017 v 18.42

Nahlásit nevhodný obsah

9067823
Plaiman napsal 20. 10. 2017 v 18.04

Mitsurugi: Ale kulový hru jsem dohrál na nemesis obtížnost a nic sem kupovat nepotřeboval, co s tím všichni mají vždyť tam není nic potřeba gearu se tam valí všude dost a skřetů je tam taky plno furt tam jsou kapitáni kteří jdou ovládnout, jako možná kdybych chtěl dělat blbosti a všude mít jen legendární kapitány tak bych si MOŽNÁ jeden koupil ale jinak to je naprosto zbytečné.

Jinak recenze je napsaná pěkně ale nesouhlasím se známkou, 3 dostali hry co byli daleko horší, možná ani nestáli za řeč a zrovna tohle k nim fakt nepatří.

Editováno: 20. 10. 2017 v 18.07

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 10. 2017 v 13.31

A hele, takže čtvrtý akt je tam proto, aby hráče donutil kupovat Loot Boxy. Jinak klasický syndrom AAA open worldu - kvantita nad kvalitou.

Nahlásit nevhodný obsah

20892068
Synactix napsal 20. 10. 2017 v 12.57

Pekna recenze, diky.

Nahlásit nevhodný obsah

Middle-earth: Shadow of War

  • Výrobce: Monolith Productions
  • Vydavatel: Warner Bros Interactive Entertainment
  • Žánr: RPG
  • Datum vydání: 01. 10. 2017
  • Platformy: PC, PS4, XOne