Metroid Prime Pinball Recenze Metroid Prime Pinball

Metroid Prime Pinball

Martin Strnad

Martin Strnad

8. 9. 2007 22:00 1
Reklama

Metroid Prime je jedna z mladších, o to však úspěšnějších, herních sérií Nintenda. Narodila se jako akčně příběhová hra, ve své době pochopitelně zpracovaná do dvourozměrné hopsačky s pověstným designem úrovní a toto své podání následně dovedla téměř k dokonalosti. Po přechodu na silnější hardware se zrodila trojrozměrná akce z vlastního pohledu. Hrdinka jménem Samus si za každých okolností, v jakékoliv grafice či herním žánru probíjela dál svou cestu a autoři spokojeně budovaly příběh této postavy a vůbec celé universum hry. Všechny dosavadní výtvory ze světa Metroid Prime jsou nějak propojeny, časová souslednost se dodržuje a příběh se piplá do nejmenších nuancí. Odbočit z takto vyšláplé cestičky by bylo velmi těžké, ba mohlo by to mít pro takový herní spinoff i fatální následky, nejedná-li se však o arkádovou oddechovou bez příběhu.

Čerstvě naleštěný skafandr

Metroid Prime Pinball
i Zdroj: Hrej.cz
A právě z toho vychází Metroid Prime Pinball. Nějaký děj se s tímto herním žánrem pochopitelně vylučuje. Nečekejte proto větší opodstatnění pro vaše hraní, než nejvyšší bodové ohodnocení, či nové hrací plochy, které si v průběhu hry odemknete. To je také celý smysl hlavní kampaně.

Co ale čekat můžete, je stylové ztvárnění těchto hracích stolů a relativně nenásilné našroubování různých reálií ze světa Metroid Prime přímo pod sklo vašeho pinballového hřiště. Těch je tu celkem sedm, každé upravené do podoby jedné planety známé z původních her série. Variabilita ale nekončí u designu hracích stolů, pokračuje přes různorodé nepřátele na které vaše kulička narazí, několik miniher příjemně narušujících klasickou hratelnost pinballu a končí u různých bonusů které cestou posbíráte. To vše v duchu Metroid Prime.

Útokem hop

Metroid Prime Pinball
i Zdroj: Hrej.cz
Proto taky neodrážíte jen tak nějakou kuličku, ale hrdinku Samus v její morfball podobě, tedy Samus stočenou i se skafandrem do kuličky. Autoři takovou personalizovanou kuličku patřičně využívají a nechávají hrdinku často transformovat do normální podoby, aby si to ve střílecí minihře vyřídila s různými hmyzáky, vesmírnými piráty, s gigantickými bossy, nebo si v hopsavé hříčce vyskákala pro svou odměnu. Střílení samozřejmě není jediná, ani primární možnost útoku, tou stále zůstává pořádný nápřah a rána míčkem, nicméně právě taková zpestření proměňují již dosti provařený koncept Pinballu v ze začátku překvapivě návykovou záležitost.

Hop nebo trop

Metroid Prime Pinball
i Zdroj: Hrej.cz
Jakmile ale prvopočáteční nadšení fanouška série opadne, přicházejí na řadu negativa. Ano, můžete si po odemknutí všech stolů v single mission hrát do aleluja na body nebo na čas, ale ne na každé hrací ploše. Na body vlastně můžete hrát pouze dva z šesti pro singleplayer přístupných stolů. Tyto dva jsou totiž jediné plnohodnotné pinballové stoly s různými odraznými plochami, zamotanými cestičkami a různými jinými serepetičkami. Ty zbylé jsou pouze areály pro boj s velikými bossy a můžete je tedy z principu hrát pouze na čas a na jediný míček. Slabší a výbušnější povahy také zřejmě moc nesnesou nemožnost vstřelit při kampani míček do nějakého místa pro uložení stavu hry, což vlastně nutí hráče pro dohrání a dosažení nejvyššího bodového ohodnocení držet stále cartrige hry v konzoli. V kombinaci s nutností hlídat nejen mezeru mezi dvěma klapkami dole, ale i „zdraví“ vašeho míčku, je to takřka smrtící kombinace. A možnost zatřást se stolem aby vám míček nevletěl do volného místa mezi klapkami? O tom si nechte jenom zdát, protože než stihnete přehmátnout palcem z tlačítka na dotekový displej, který zde slouží pro, lidově řečeno, drbnutí do stolu, už máte míček v čudu. Bohužel. Multiplayer až osmi hráčů s jedinou kopií hry sice potěší, ale nějaká interakce mezi jednotlivými aktéry se na hrací ploše nekoná a jde vlastně pouze o body či čas.


Stejně jako nadšení ze hry a lehká závislost vydrží maximálně pár hodin, tak radost z přiloženého vibračního rumble packu vyprchá hned po pár minutách. Ano, vibruje to, ale asi jako čmelák v krabičce od zápalek. Prostě mnoho povyku pro nic, nemluvě o tom, že jde o klasickou Gameboy cartrige, která bude té většině vlastníků NDS Light čouhat ven. Metroid Prime Pinball je tedy hrou spíše pro skálopevné fanoušky série, kteří ocení už pouze fakt, že jde o METROID pinball, pro ostatní jde o průměrný a krátce trvající počin evokující úsloví „nahoře huj a dole fuj.“

Metroid Prime Pinball
Nintendo DS

Verdikt

Metroid Prime Pinball je hrou spíše pro skálopevné fanoušky série, kteří ocení už pouze fakt, že jde o METROID pinball, pro ostatní jde o průměrný a krátce trvající počin evokující úsloví „nahoře huj a dole fuj.“. Malý počet opravdových pinballových stolů a směšný Rumble pack přicházející tak trochu s křížkem po funuse, tomu taktéž příliš nepomáhá.

Co se nám líbí a nelíbí?

Na prvních pár hodin to docela chytne, první pohled na každý hrací stůl je úžasný, minihry a pestré narušení pinballového schématu, na malou chvilku uspokojí hlad po Metroid Prime Corruption.
Příliš rychle se obnosí, jenom dva opravdové pinballové stoly, špatně použitelné třesení s hrací plochou, nemožnost uhnout většině útokům, spíše hlasitý, než citlený Rumble pack designovaný pro původní NDS, nikoliv pro mnohem rozšířenější NDS Light
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama