Mass Effect: Andromeda

Recenzovaná verze: PC
21. březen 2017 20:05 / Zdeněk Princ / Recenze / Diskuze (63)

Související hra

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20906083
el_capitan napsal 9. 4. 2017 v 09.25

Nevím proč, ale při hraní Andromedy občas pociťuji takovou divnou pachuť dragon age inquisition : (

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
The End napsal 30. 3. 2017 v 22.59

Mně k hraní MASS EFFECT ANDROMEDA donutili tři důvody.
První: Nolan North
Druhý: Samotná Andromeda
Třetí: RRP, Které konečně není klasickým OPEN-WORLDEM.

V samotné hře, je mnoho fantastických momentů a planety na mně působily tajemně a velkolepě. Ovšem velmi mně rozesmutnilo, že to objevení nové Galaxie není více o Epických příbězích samotných lidí. Takhle se to dobývání vesmíru zdá být až moc jednoduchá mise bez nějakého hlubšího důvodů a silnejší motivace.

Nahlásit nevhodný obsah

20807224
Igni napsal 28. 3. 2017 v 14.25

Za me je ta hra pecka.
Animace obliceju jsou hrozne, ale tak je to jedna moucha. Vizualne to neni mozna spicka, ale je to pekna evoluce oproti trojce a jsou tu lokace, kde se da jen kochat vyhledem do okoli. Hutny zacatek me nijak neprisel, hra me chytla po par hodinach hrani (cca 2). Quest tracking by se hodila moznost trackovat vic questu najednou, ale da se bez toho obejit.
A hlavne, po delsi dobe pro me zase hra, kde se kouknu v jednu na cas, reknu si ze jeste dojedu sem a sem a jdu spat, kouknu se znova na hodiny a jsou ctyri rano.
Takze za me rozhodne pecka, osobne bych tomu dal klidne 4/5, pro fandy serie je to podle me MUST.

Nahlásit nevhodný obsah

20900399
Werian napsal 28. 3. 2017 v 12.35

Hoši skvělá recenze, s většinou názorů souhlasím. Jako fanda původní triolige, který se na pokračování klepal jak osika, jsem předoobjednal vč. steelbooku a po instalaci a prvních pár hodinách přišlo nepěkné vystřízlivění... Hnusné animace postav a fyzika i na ultra, překombinovaný začátek a z čeho teču nejvíc... naprosto debilní navigace questů. Říkal jsem si.. wtf, tohle asi ani nedohraju. Postupem času si člověk (bohužel) trochu zvykne a pohltí ho velkolepost vesmíru a nostalgické prvky původní série. Takže se to ve finále nehraje tak špatně i když co se týče příběhu a smyslu pro detail, s původní ságou se to měřit nemůže ani náhodou. Jediné s čím v této recenzi nesouhlasím je umělá inteligence - EDI mi byla daleko sympatičtější, SAM působí straště vyumělkovaně a přehnaně účelově a dále systém cestování v solárních systémech - animace jsou krásné a i po cca 10 h hraní stále neomrzely, oproti 2D kuličkám a statické Normandii z původních ME je to výrazný posun a oceňuji velkolepost a důvěryhodnost meziplanetárních přeletů. Jsem zvědavý jak moc odfláklým animacím pomůže zmíněný patch, i přes to.. kdo umí slušně anglicky a bavil ho původní Mass Effect... doporučuji ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20894901
Beranir napsal 26. 3. 2017 v 10.38

Nigfire: já hraju pár hodin a musím říct že najdnu stranu se mi MEA dost líbí, líbí se mi třeba že když jde Ryder z kopce tak to není jak Shepard kterej prostě jde rovně ale on tak nějak divně poskočí, což já sám dělám když jdu z takovýho kopečku, na druhou stranu se mi už stalo že sem měl vážnou konverzaci a Cora přitom měla vyvalený oči jak ta veverka z toho virálního videa, to teda opravdu na imerzi nepřidalo, ale kolem a kolem si myslím že to není tak špatná hra jak by někteří chtěli

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 26. 3. 2017 v 07.53

Nigfire: Špatné animace obličejů v RPG hře nejsou žádná drobnost jako třeba nekvalitní textura kamene ležícího u cesty. Pokud se v RPG hře odehrává nějaká dramatická situace a moje postava celou její vážnost shazuje tím, že má na tváři permanentně vysmátý výraz člověka s IQ tykve, tak to je špatně. Veškerá atmosféra, kterou předtím vybuduje x pozitivních věcí, které ve hře jsou, je nenávratně v čudu.

Říkáš, že je in hejtovat - já bych řekl, že je dnes bohužel in všechno omlouvat a být se vším spokojený. Jsou věci, které se dají tolerovat u her za 10 €. To není případ ME, který stojí 60 €.

Editováno: 26. 03. 2017 v 08.51

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 26. 3. 2017 v 03.04

tomas.hluchnik: Jenže dnes je in hejtovat ME:A kvůli každé blbosti protože v jiných hrách je všechno stokrát lepší a jinak. Tak buď zticha a drž se škaredých animací.

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 25. 3. 2017 v 23.11

Chtěl jsem zmínit jen jednu takovou drobnost, které si možná málokdo všiml, ale svým způsobem ukazuje smysl pro detail autorů Andromedy.

Hned na první planetě (Habitat 7 - ta s blesky), když po pár stovkách metrů prostřelíte to elektrizující "cosi", vaši companioni hodí diskusi o levitujících šutrech, které vidíte napravo. Když se jimi chvíli budete "kochat", tak si mezi nimi všimnete dvou obrovských letících tvorů. Když počkáte pár dalších desítek sekund, tvorové přiletí až do vaší bezprostřední blízkosti, kde si uvědomíte jejich impozantnost a odlišnost tohoto světa oproti Zemi.

Když budete pokračovat dál, tak cca po půl hodině se můžete dostat do jeskyně, kde naopak objevíte střípek místní flory, který je obdobně impozantní. Vaši companioni to doplní rozhovorem o tom, jak vlastně ta planeta mohla být krásná, kdyby se "něco neposralo". A že Habitat 7 mohl být skutečně místem nového domova pro Zemšťany a další rasy z Milky Way.

Míra detailu, s kterou byly obě ukázky místní fauny a flory vytvořeny, je dechberoucí. Vzhled létajícího tvora, který nepřipomíná nic, co se na planetě Zemi vyskytuje, jeho ladný pohyb..je pro mě až zarážející, kolik práce a úsilí věnovali něčemu, co se pravděpodobně k 99 % hráčů nikdy ani nedostane. Vyvolává to ve mne rozporuplné pocity, že na jednu stranu věnovali tolik času takové blbosti, místo aby řešili animace obličejů. Ale na druhou stranu mě to jen utvrzuje v tom, co jsem zde již jednou napsal - tu hru člověk nesmí proletět, musí si ji vychutnat. Jedině tak odhalí její skutečné kouzlo.

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 25. 3. 2017 v 13.57

Strejda Phil: Já nevím co má kdo proti příběhu a postavám. Příběh je super a postavy jsou až na pár výjimek taky super. Ale je pravda že mám odehráno tak 12 hodin a po příběhové lince se posouvam pomalu a tak mě může dál ještě zklamat. Ale z toho co zatím mám odehráno mi to připadá jako super našlápnutí do další trilogie.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 25. 3. 2017 v 09.41

Herko: RPG, role-playing hra, která má nezajímavé postavy, celkem slabý příběh a dialogy velmi zaostávající za trilogií, to není skvělé.
Jediné, co je dobré na tom, že je to RPG, je rozsáhlý strom, jak říkáš.
Proti trilogii je to ale slabý odvar.I soundtrack opravdu zaostává, hru už hraju, špatná ani průměrná není.
UI je taky dost zmatečné.
Dialogy jsou nadprůměr, především kvůli tomu, že postavy mají skvělé interakce s tím, co jsi udělal, ale ty animace absolutně ničí jejich atmosféru.

Nahlásit nevhodný obsah

20899526
Herko napsal 25. 3. 2017 v 09.24

podla mna je ME Andromeda uzasna hra... hra sa skvele hratelnost je super obsahu tam je vela multiplayer je zabavny... jedine co mi trosku vadi je cestovanie v galaxii mohli nehat podobu cestovania z ME2 ale to je prekusnutelne pre mna ja sa pri hre zabavam a uzivam si ju :)
P.S. urcite lepsie ako herne pecky od ubisoftbugu a ich ghost recon bugland :)

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 25. 3. 2017 v 08.39

Strejda Phil: Andromeda není nadprůměrná. Je to skvělé RPG. Rozhovory ikdyž ne vždycky vypadají hezky jsou hodně kvalitně napsané. Vývoj postavy má rozumně široký strom možností a o systému vylepšování gearu už jsem psal. Vlastně jediná vada ME:A spočívá v ošklivých ksichtech.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 24. 3. 2017 v 13.55

Corvus von Corax: Neplivající názor neznamená kladný názor, i když Andromeda je mírně nadprůměrná.

Editováno: 24. 03. 2017 v 13.55

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 24. 3. 2017 v 13.21

Nigfire: Konečně normální názor, neplivající pouze na vše okolo. Díky za něj! Také si Andromedu maximálně užívám.

Editováno: 24. 03. 2017 v 13.21

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 24. 3. 2017 v 11.48

Jiří Bigas: Paráda! To si rozhodně nenchám ujít :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 24. 3. 2017 v 11.36

SpeedyRedy: Máme to rozhodně v plánu, ale chceme video udělat se Zdeňkem, který momentálně neměl čas sjet do redakce. Původně jsme vás chtěli překvapit pirátem už dnes, ale na vysílání Andromedy dojde příští týden.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 24. 3. 2017 v 11.16

Udělejte nějaké video o Mass Effectu, vždyť se tady tolik diskutuje. Pojďte ho vzít pod drobnohled :-)

Na games.cz bylo právě publikováno video, které říká hráčům celkem dost zásadní věci ohledně příběhu hry, myslím tím ty deb.ilní úvahy postav, přihlouplé dialogy a v podstatě kromě zábavných přestřelek je vše ostatní slabota. Přemýšlím nad tím, a jako fanoušek původní trilogie si říkám, že to fakt asi není třeba hrát, v podstatě celá ta koncepce příběhu nestojí za to. Vážne by bylo fajn udělat video, které bude třeba obsahovat nějaké spoilery, proč ne, však to není recenze, a moho by nám říct, zdali ano nebo ne. Ještě dodám, že fanoušci Mass Effectu jsou dost nároční a pokavaď ta hra nedosahuje ani kvalit 5 let staré předešlé hry, označil bych to spíše jako fail. Mám pocit, že se v těch recenzích všichni té hry zastávají. Jsou za to zaplaceni? Proč prostě o slabší hře neříct, že se nepovedla, a dát to tvůrcům sežrat. Z tohoto se musí vývojový tým i EA poučit! Nebo se chceme nechat krmit takovýmto produktem a platit za něj 1500 kč a smiřovat se s tím faktem, že jsem fanoušek a i když se hra nepovedla musím to nějak přetrpět. I když je to naše volba, koupě, bylo by fajn, vidět nějaký rozbor, kde se řeší počet nepřátel (myšleno druhy), nové rasy, zajímavost příběhu, klidně i jeho gradování, jak je to s vedlejšákama, zdali nenudí, zdali nejsou přihlouplé, prý se ve hře dost otrocky skenuje, ukázat třeba i ony nudné videoloadingy při přelétání mezi planetama, prostě říct si v čem byla předešlá hra dobrá a včem je zase tato a naopak.

Editováno: 24. 03. 2017 v 11.20

Nahlásit nevhodný obsah

20884991
Lex_ napsal 23. 3. 2017 v 23.16

Radši počkám na slevu... za plnou bych si z toho asi vytrhal vlasy

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 23. 3. 2017 v 22.42

Filias: Mě se nezdá že by příběh kulhal. Naopak mi připadá hodně poutavý. Dokonce i nový parťáci (ne ti dva co dostaneš hned od začátku) jsou vážně super.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 23. 3. 2017 v 17.27

Filias: Nemohu nesouhlasit.

Nahlásit nevhodný obsah

20815771
Filias napsal 23. 3. 2017 v 17.05

Díky za recenzi. Jsem velkým fanouškem původního ME a všechny díly jsem dohrál 2x (včetně všech příběhových DLC). Ale už po prvních reálných obrázcích a videích jsem byl hodně na pochybách.

První co naštve jsou fakt ošklivé ksichty. První ME měl sice méně polygonů, ale postavy vypadaly alespoň normálně.
V recenzi Zdeněk zmiňuje, že k postavám si snad vytvoříme vztah v dalších dílech. To nezní moc povzbudivě. Tali, Garrus, Mordin a další byly fajn hned od začátku.

Největší problém ale mám s otevřeným světem a tím pádem i pokulhávajícím příběhem a spádem. Ve třetím ME se designérka trochu kontroverzně tvářila, že ty souboje tam jsou vlastně navíc a hlavní jsou příběh a dialogy. A tady jsou jako jediné jasné pozitivum, zmiňované ve všech recenzích, právě ty souboje.

Nemám čas hrát všechno a kdybych měl PS4, tak nad tímto vůbec neuvažuji. Ale i tak to nejspíš odložím na "až budu mít čas".

P.S: Taky bych se přimlouval za ještě jedno video z pozdější části.

Nahlásit nevhodný obsah

9864338
DeSmond napsal 23. 3. 2017 v 14.19

Tak jsem uprimne rad, ze jsem se nakonec nechal ovlivnit prvni vlnou recenzi a gify animaci a namisto ME si poridil Horizon. MEA si sice i tak zahraju rad, kazdopadne ho odkladam s cistym svedomim na neurcito, az opadne cena, coz by vzhledem k jeho kvalitam (ktere jsou rozhodne pod ocekavanim) mohlo byt rychleji nez jsem cekal :)

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 23. 3. 2017 v 14.09

Tak já už mám prvních několik hodin odehráno a zatím je to podle mě starej dobrej ME se vším všudy. Příjemně mě překvapily možnosti vylepšování a craftění. Už proto že ME3 šel cestou zjednodušování. Tady se naopak komplexnost hry vrací blíž jedničce.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 22. 3. 2017 v 21.31

Povedená recenze! Konečně nám někdo přiblížil v mezích konkrétnější představivosti (aniž by bylo uvedeno spoilerů!) o čem hra vlastně je, jak se hraje a co je naní dobré, slabší a co špatné. Za mě prozatím nejlepší CZ recenze.

Bylo by fajn, kdy jste zde na hrej.cz hře věnovali ještě nějaké to hraní s komentářem z pozdější fáze hry a rozebrali klady a zápory na konekrétních příkladech. Přeci jen je Mass Effect obrovské téma, a vzhledem k obrovitému ohlasu návštěvníků webu by to jistě nebylo na škodu. Možná jim díky tomu neunikne hra, která zase nemusí být tak špatná jak se na první pohled zdá, a jak je uváděno prvotními postřehy high fanoušků a grafických labužníků.

Editováno: 22. 03. 2017 v 21.32

Nahlásit nevhodný obsah

20835570
UnreAll napsal 22. 3. 2017 v 17.36

Hral som vsetky ME hry vratane vsetkych DLC za nekrestanske peniaze... Mal som tu seriu hrozne rad a patri medzi moje najoblubenejsie herne serie vobec. Andromeda, i ked verim, ze moze byt fajn, ma ale vobec nelaka. Absolutne ma to nezaujima a uz vobec sa mi nechce venovat cas opat tomu celemu preskumavaniu galaxie, hoci by na mna cakala spusta zabavnych momentov.

Neviem, ale na mna je uz asi neskoro a popravde som rad, ze Shepardov pribeh bol vlastne tretim dielom uzavrety. O dovod viac s cistym svedomim Andromedu ignorovat. Navyse ani zabery z hry ma nejak nepresvedcili. Animacie vyzeraju trochu vtipne, to je fakt, ale ani to ovladanie mi z videa neprislo uplne ok. To by ale stale nebolo dovodom pre ignoraciu. Proste mi je fuk, co sa tam bude dalej diat a ked k tomu pripocitam aj nie zrovna nadsene ohlasy... Ok, aj tak Origin nezapinam skoro vobec. Usetrene penaize a hlavne usetreny cas...

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 22. 3. 2017 v 17.19

daremes: In-game cutscény ve starých ME se mi také líbily, ale ty loading screeny byly hrůza. :D
Trilogie běžela na Unreal Enginu 3.
Hrál jsem trial a hned v prvních několika sekundách jsem viděl prvních dvva efekty Frostbite 3 enginu, které mě docela štvaly:
Prakticky každé světlo je obrovský oslepující lens flare a nemožnost si ho vypnout a DoF a podobné rozmazávací efekty.
Frostbite 3 není nejlepší engine, ale očividně se na něm dobře dělá grafika a zvuk, ale celkem blbě AI(AI Battlefieldu 1 a Battlefrontu je dost špatná).
Za masterpiece mezi enginy považuji Fox Engine.
Souhlasím s tvým komentářem.

Nahlásit nevhodný obsah

20894901
Beranir napsal 22. 3. 2017 v 16.19

daremes: no právě ono celý to opraví to patchem vzniklo u hráčů, pokud já vím tak bioware řeklo že animace neopraví day one patch a neví co bude nápln ostatních patchů, takže nikdy neslíbili že to opraví patchem

Nahlásit nevhodný obsah

20861459
daremes napsal 22. 3. 2017 v 15.57

Strejda Phil: jasne phile, sorac, to mas uplnou pravdu, samotny frostbite za to nemuze, ale myslel jsem jako, ze jsou to skutecne spis bugy, ktere jdou na triko programatorum a ne zas tolik puvodnim animatorum. vzhledem k tomu, ze to udajne opravi patchem, tak je to vic nez pravdepodobne.
btw. nevim, jak tobe, ale mne se treba ty ingame cutscenes ve starych ME dost libily - ani nevim, na jakem enginu to bezelo...a navic mi to bezelo plynule i na stare sunce

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 22. 3. 2017 v 15.25

Žalud: Žalúdku , Žalúdku ty si do huby nevidíš. Docela si mě pobavil chlape.
Jinak Zdeňku pěkná recenze, určitě se na hru podívám, jenže teď na to není čas.

Editováno: 22. 03. 2017 v 16.22

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 22. 3. 2017 v 15.17

daremes: Souhlasím, ale jen s druhým odstavcem.Pokud za to může engine, Battlefield 1 a DA Inquisition by vypadaly stejně jako ME Andromeda.

Nahlásit nevhodný obsah

Mass Effect: Andromeda

  • Výrobce: BioWare
  • Vydavatel: EA
  • Žánr: Akční RPG
  • Datum vydání: 23. 03. 2017
  • Platformy: PC, PS4, XOne