Mario Tennis Power Tour Recenze Mario Tennis Power Tour

Mario Tennis Power Tour

Ondřej Malý

Ondřej Malý

12. 2. 2006 23:20

Studio Camelot je na GBA známé především RPG Golden Sun a Golden Sun: The Lost Age, která patří k tomu nejlepšímu, co je na tuto platformu (alespoň co se RPG týče) k sehnání. Na dřívější platformy Nintenda Camelot vydal i sportovní hry Mario Golf a Mario Tennis, které byly v různých variantách dostupné na GBC, N64 a Game Cube.

Mario Tennis Power Tour není v žádném případě obyčejnou sportovní tenisovou hrou. Není ostatně možné očekávat od japonské firmy, že by nám nenaservírovala něco barevného, netradičního, extrémně hratelného a mnohem zábavnějšího, než je běžná produkce. Camelot mne tedy příliš nepřekvapil tím, že vytvořil vynikající hru – ovšem překvapil tím, jak nesmírně návykový kousek mi v Gameboyi přistál. Ze začátku hra vypadá, jako kdyby neměla s Mariem vůbec nic společného, tohoto populárního instalatéra a jeho kamarády není v průběhu většiny hry ostatně skoro vůbec vidět. Jako mladý tenista Max či tenistka Tina nastoupíte do tenisové akademie, v níž musíte projít nejdříve juniorským a seniorským žebříčkem a nakonec i vystoupat až na vrchol reprezentantů akademie a tím vstoupit i do ostrovního turnaje. Vyhrát tento každoroční turnaj je sen hráčů všech tenisových škol a soupeřit budete s těmi nejlepšími. Obtížnost postupně roste a juniorská čtyřhra a reprezentační zápasy se vůbec nedají srovnat – pokročilí hráči využívají každé vaší chybky a musíte se pěkně otáčet, abyste to stíhali.

Naštěstí s postupem v žebříčcích získáváte i další dovednosti a zvyšujete si statistiky. Camelot nezapře svou lásku k RPG prvkům a Mario Tennis Power Tour je spíše než běžná sportovní hra sportovní RPG. Za každý vyhraný zápas dostanete XP, která proměňujete v postup o level vzhůru, což znamená právě zvýšení schopností Maxe nebo Tiny v klíčových statistikách, jako je síla, rychlost, faleš, servis a podobně.

Proč má hra v názvu slovo „Power“ zjistíte hned po chvíli hraní. Svého panáčka či panenku můžete kromě zápasů trénovat i ve speciálních tréninkových místnostech, které obvykle nemají s tenisem nic společného. Ve stylu Donkey Konga tak přeskakujete banány a sudy na běžícím pásu (včetně charakteristických zvuků ze staré digihry!), čímž si zlepšujete rychlost, poskakujete po jakýchsi šroubech nahoru a dolů pro lepší obratnost či zkoušíte přesnost proti stroji, který na vás odpaluje míčky a „vyděláváte“ tím tzv. „power shots“, což jsou speciální údery, při nichž panáček pošle soupeři planoucí nechytatelný míček či naopak vrátí na soupeřovu polovinu zdánlivě ztracený return. Tyto minihry, kterými se vylepšujete, mnohokrát nemají s tenisem vůbec nic společného, ale jsou velmi zábavné a dost obtížné. Navíc jsou i příjemnou změnou proti tenisovým zápasům a klasicky v duchu Nintenda vás nutí překonat sama sebe a ještě vylepšit svůj rekord.
Kromě příběhového módu je k dispozici i exhibice, ve které si můžete vybrat několik populárních Mario postaviček (včetně Donkey Konga, princezny Peach či Mariova bratra Luigiho), které mají své vlastní speciální údery – a vidět Peach, jak na vás smečuje růžový srdíčkový míček na vaši polovinu, je skutečně zážitek. Rovněž každý protivník, kterého porazíte v příběhovém módu, se objeví i v exhibici, takže je možné vyzkoušet i jeho „power shots“.

Ovládání tenisové části rychle přejde do krve, různé typy úderů si volíte pomocí kombinací tlačítek A a B, jejich dvojitého rychlého stisknutí pro různé loby, pomocí „L“ pak skáčete za míčkem a kombinací R a A či B volíte případně „power shot“, ofenzivní nebo defenzivní jako obranu před protivníkovým power shotem. Jediné, co mne zarazilo, je strašně nízký počet autů, vaše postavička i protivníci jsou až magicky přesní a umisťují své returny zásadně dovnitř hřiště. I přes power shots je Mario Tennis zřejmě nejlepším a nejvyváženějším tenisem, který se na handheldech kdy objevil. Navíc když se vám nelíbí hrát s umělou inteligencí, Mario Tenis Power Tour nabízí i dva klasické způsoby, jak soupeřit s kamarády, vlastnící rovněž cartridge a GBA – kabel a bezdrátový adaptér.

Možná že instalatér Mario a tenis jako hra tradičně pro zámožnější pro vás nemusí být úplně pochopitelná kombinace (stejně jako Mario Golf), nicméně ve funguje to výborně a hra se zařadí určitě do zlatého fondu her pro GBA. Určitě jde o jednu z nejlepších her, kterou jsem na této platformě hrál.

Mario Tennis Power Tour
Nintendo GameBoy Advance

Cartridge, kterou by měli mít doma snad všichni majitelé GBA.

Totálně návykový tenis, ze kterého vás budou bolet ruce (ze soustředěného svírání GBA). Neuvěřitelné zápasy hlavně na vyšší obtížnost a ke konci hry, protivníci na finálním turnaji jsou pekelně dobří a porazit je není žádný med.
Snad jen klasicky-japonsky-camelotovské neskutečně zdlouhavé nepřeskočitelné dialogy.