Mario Superstar Baseball Recenze Mario Superstar Baseball

Mario Superstar Baseball

Jan Horčík

Jan Horčík

16. 12. 2005 23:46

Sportovních her na téma baseball vychází za velkou louží nespočet, pro všechny možné platformy včetně GameCube. Sportovní hry od Nintenda, potažmo společnosti Namco, jsou ale svým způsobem výjimečné. Tituly jako Mario Power Tennis či Mario Golf sledují vždy stejný model - nabízejí sportovní vyžití pro celou rodinu v Houbovém království. V tom království, ze kterého Super Mario Bros. a desítky dalších postaviček pocházejí. Hra začíná nádherným animovaným intrem, které už dnes nemívá cenu zmiňovat, snad jen ve výjimečných případech. A tohle je přesně on. Radostí u tohohle animáku zavýská malé dítě i plně vyvinutý adolescent. Ani já se neubránil. Je nasnadě, že prezentovaný "příběh", u sportovních her věc věru nezvyklá, vypráví krystalicky jednoduchou zápletku o tom, jak se zlý Bowser rozhodl vyzvat k baseballovému utkání každého obyvatele království.

Hodný, zlý a ošklivý

Nabídka různých herních módů je bohatá, hlavní prvek představuje singleplayerový Challenge Mode. Vyberete si kapitána týmu a k němu další kupu spoluhráčů. V průběhu hry pak budete častováni nejrůznějšími vloženými minihrami, díky kterým můžete přebrat hráče z ostatních týmů. Nabídka postaviček je bohatá, potkáte tu každého, kdo se kdy v Houbovém království výrazněji prezentoval. Počínaje jmény jako Mario, Luigi, Waluigi, Wario, Donkey Kong a Bowser přes méně známé Monty Mole, Blue Noki, Toadsworth, Birdo až po nenáviděné policejní Pianta ze Super Mario Sunshine. Celkem je to přes třicet postaviček, které se v týmech utkají na pěti velkých stadiónech. Navíc časem můžete odemykat i postavičky nové a dokonce i vylepšovat některé jejich vlastnosti. Takže špetka RPG se tu také najde, ale opravdu jen špetka.

Samotná baseballová "simulace" je zjednodušena až na samou kost. Zatímco u dnešních baseballových simulací se standardem stalo 3D pojetí letícího míčku, baseball podle Nintenda je stále ještě 2D. Postavičkou tedy můžete pohybovat pouze do stran, a tak rozhodovat o tom, zda a jak míček odpálíte, případně správně nahodíte. Stiskem tlačítka lze také určovat sílu hodu nebo odpalu. Pro opravdu dobrý nebo opravdu špatný odpal/hod má každá postavička připravenu vtipnou animaci. Existují také různé speciální údery, Mario a Luigi například ve svých lepších chvilkách odpalují ohnivé firebally. Jakmile míček odpálí protivník, musíte jej chytit dříve, než útočící hráč doběhne na následující metu - tady hráč dostává možnost pohybovat se po celé ploše hřiště. Zatímco odpalování a nahazování je sice jednoduché, ale stále dobře a zábavně provedené, běhání po hřišti může být občas lehce matoucí, protože není jasné kde přesně se právě míček nachází.

Baseball pro všechny

Přiznám barvu. Než jsem se dostal k Mario Superstar Baseball, nevěděl jsem o pravidlech baseballu zhola nic. Ale hra je postavena natolik intuitivně, že i ten největší sportovní ignorant po pár minutách hraní pravidla pochopí, odpalování a chytání zvládne a začne se dobře bavit. Ještě lepší je samozřejmě hrát hru ve dvou a více lidech. Mimo jiné i proto, že víc hlav víc ví, a tak na ta pravidla přijdete rychleji. Kromě hlavního Challenge Mode jsou k dispozici i další typy her. Až ve čtyřech hráčích najednou lze hrát samostatné minihry, které jsou stejné jako ty v Challenge Mode. Pak je tu ještě mód Toy Field, který vzdáleně připomíná "živý" pinball. Ve čtyřech prý pořádná zábava, ale bohužel jsem neměl možnost to vyzkoušet. Co ale mohu potvrdit je, že ke hře rádi usednou mladší i starší sourozenci a dokonce i rodiče.

Mario Superstar Baseball
Nintendo GameCube GameCube

Jedno z nejzajímavějších zpracování baseballu vůbec. Pokud vás tato hra baví i v reálu, určitě byste neměli Superstar Baseball minout. Na druhou stranu, existují i lepší arkádové sporty.

Opravdu hezká grafika, která potěší všechny majitele GameCube a zároveň i fanoušky Mária a dalších známých postaviček Nintenda. K dispozici je kromě několika herních módů také spousta miniher, kterými si můžete ukrátit dlouhou chvíli před nebo po zápase.
Baseball přeci jen stále není v našich končinách zcela zdomácnělá hra, pochopení pravidel možná bude někomu chvíli trvat