Mad Riders Recenze Mad Riders

Mad Riders

Erik Omar

Erik Omar

7. 8. 2012 22:00

V létě toho moc nevychází, a tak člověku nezbývá než dodělávat resty nebo vsadit na nevyzpytatelné letní hříčky. Jednou z nich jsou i arkádové závody Mad Riders od polského studia Techland.

Zajíc v pytli

Mad Riders jsou přesně tím malým letním projektem s produkční hodnotou videohry přibalované k cereáliím. Navenek se titul samozřejmě tváří jako nadupaná pecka a slibuje hory, doly; realita je však jiná. V konečném výsledku totiž hra nabízí jen neustále se opakující tratě, nic neovlivňující jezdce a čtyřkolky, které sice mají rozdílné parametry, na trati se však nějak neprojeví. Hodiny zábavy tak od Mad Riders opravdu nečekejte, spíše nudu srovnatelnou se sledováním desetihodinového záznamu Nyan Cat na Youtube. Tím bychom mohli v podstatě skončit, ale nemůžeme, takže se na Mad Riders podíváme trošičku podrobněji.

Příliš lehká arkáda

Předem je potřeba říct, že stejně jako Nail'd (předchozí závodní výtvor studia Techland) je i Mad Riders čistokrevná arkáda, ve které byste realistický prvek hledali marně. Náplní hry je šílené závodění kombinované s občasnými trikovými skoky. Celé je to však odfláknuté a neskutečně hloupé. Jízdní model je jako z jiného světa a požadavky na hráčův um jsou naprosto minimální. I lehoučké arkády by před hráče měly stavět alespoň nějakou formu výzvy, respektive motivace, ovšem to není případ Mad Riders. Při závodění se dokonce chvílemi zdá, jako by hra frčela na autopilota a jen občas vyžadovala mírný zásah z venčí např. pří zážehu nitra nebo při skocích, kdy má hráč předvádět triky. Těch však není víc, než kolik by na prstech jedné ruky napočítal válečný pyrotechnik v důchodu. K takové hře se pak zkrátka člověk vrací nerad.

Nic pro epileptiky

Celkově by se dal gameplay popsat jako kombinace (nebo spíš derivace) Motorstormu, Pure a ředěného kokainu. Při zapnutí Mad Riders se totiž cítíte jako na špatném tripu. Vzhledem k žánru hry nebudeme bazírovat na tom, že je ovládání čtyřkolek realistické asi jako epizoda japonského anime seriálu - zatáčení ve vzduchu se někdy hodí - spíš nám vadí celková debilita fyziky. Někdy se při zatáčení zdá, jakoby hráč hýbal s okolním prostředím a ne s vehiklem. S jedním okem přivřeným a druhým zírajícím na cenu hry jsme ochotni podobné "blbosti" přehlédnou, refreshování čtyřkolky na trať doprovázené oslňujícím problesknutím loga hry na bílém podkladu ovšem nepřehlédneme ani se svářecími brýlemi (protože to zkrátka není možné).

Celé je to dost strašidelné. Nikdy totiž nevíte, kdy hra usoudí, že jste se ocitli mimo vymezené území. Pokud se tak stane, vybafne na vás ohromě přepálené logo hry a vy - pokud máte štěstí a neležíte už pod stolem s epileptickým záchvatem - se musíte s rychlostí jezdce Formule 1 vzpamatovat a pokusit o návrat do závodu. To naštěstí není zas tak těžký úkol. Protivníci jsou takoví dobráci, že na vás někde za rohem počkají i kdybyste si na jedné z mnoha repetitivních map odskočili za palmu.

Nic k vidění

Obvykle v těchto případech svedeme řeč na grafiku, jakožto jediný prvek hry, který ospravedlňuje její existenci. Tentokrát však ani to neplatí, jelikož Mad Riders vypadají o třídu hůř než Pure, skvělý titul s totožnou tématikou z roku 2008! Neuvěřitelné čtyři roky spálila horká jehla, kterou byl tento paskvil šit.

Jediné plus

A že jde o opravdový "šit" dokazuje i cena. Vydavatel hry si je totiž moc dobře vědom, co se snaží vnutit nebohým hráčům a alespoň nepožaduje víc, než dají za studenou šunkovou pizzu (cca 200 Kč). Velkým plusem tak budiž chytře nastavená cena. Tou Ubisoft hře zajistil pomyslnou imunitu, díky níž musíme být shovívaví a vyvarovat se srovnávání s již zmiňovanými AAA tituly Pure nebo Motorstorm.

Proto se výsledné známce nedivte. Kdyby tvůrci komedie Líbáš jako Ďábel od diváku vybírali symbolických dvacet korun, také by jejich film kritici hodnotili naprosto odlišným metrem. Celkově vzato však titul Mad Riders průměrnému hráči doporučit nemůžeme a to ani s ohledem na nízkou cenu. Hra tohoto typu se vyplatí pouze jako levný dárek pro neoblíbeného předpubertálního člena rodiny. V jiném případě ruce pryč.

Mad Riders

Titul Mad Riders je nekvalitní, nudný a svým názvem v množném čísle zrovna nezlehčuje psaní této recenze. Radši si kupte tu studenou pizzu, neprohloupíte.