Link's Crossbow Training Recenze Link's Crossbow Training

Link's Crossbow Training

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

9. 12. 2007 23:00 2

První dojem z Wii Zapperu je skutečně spíš rozpačitý. Z wiimotu, případně z kombinace wiimote + nunchuk dělá světelnou pistoli. Wiimote se zasune naležato do horní části zbraně, takže jsou dostupná horní tlačítka a B nahrazuje vlastní spoušť Zapperu. Prostor pro nunchuk je potom v zadní části zbraně. Pocit ze střelby z takto vytvořené pistole není špatný, spoušť je ideálně citlivá, přesto ale: velká škoda, že Zapper nemá vlastní mušku, takže hráč zaměřuje prostřednictvím kurzoru na obrazovce. Pro Link's Crossbow Training je to ideální způsob ovládání, v další podporované hře Resident Evil: The Umbrella Chronicles je využití Zapperu spíše na překážku. Uvidíme, jak si s ním poradí další (v nejbližší době například Medal of Honor Heroes 2).

Vítejte v Legend of Zelda

Link's Crossbow Training je situován do lokací známých ze série Zelda, stejně tak většina nepřátel, což je pro fanoušky příjemná zpráva. Zároveň to znamená, že byla zrecyklována grafika z Wii verze Legend of Zelda: Twilight Princess a v pozadí zní známé hudební motivy. Před hráče staví seriál devíti úrovní, jež jsou rozparcelované do tří jednotlivých sekcí, v nichž Link postupně více či méně absolvuje rozstřel s terči, přepadení a bitvu s několika nepřáteli či bossem.

Pevná ruka, bystré oko

Link's Crossbow Training
Střelba do terčů je relativně nejsnazší. Pohyb lokací řídí konzole, na hráči je, aby střílel do v pravidelných intervalech se objevujících terčíků červené nebo zlaté barvy – a vyhnul se těm, které jsou označeny křížem. Bodové ohodnocení se odvíjí od počtu úspěšných sestřelů, ještě důležitější je ale přesnost: stejně jako ve střelecké minihře z Wii Play i tady neustále narůstá násobící bonus ve chvíli, kdy se hráč strefuje a nemíjí. Další body si lze připsat za rozstřelování křehkých objektů v mezičase. Ve vázách či sudech se tu a tam skrývají drahocenné mince, pěknou stovečku přidá i trefa do hlavy plátěného strašáka.

Přepadení vyžaduje od hráče náročnější aktivitu. Nejenže jsou jeho terči pohybující se nepřátelé (píseční červi, sněžní vlci, hejna hladových krkavců...), navíc ještě přicházejí ze všech stran, a tak je třeba pohybem zbraně doleva či doprava otáčet pohled. Naštěstí se tu uplatní nové power-upy, jež dočasně zvýší kadenci či účinnost Linkovy kuše.

Závěrečné bitvy využijí analogového ovladače na nunchuku, jímž se hráč pohybuje lokací (klávesa Z přitom slouží k velmi užitečnému zoomování). Cílem je v časovém limitu zabít co nejvíce nepřátel, či si poradit s bossem. Závěrečné části jednotlivých levelů jsou nejnápaditější, zabrat dá zejména skeetové střílení, u velice pěkných boss fightů hráči nezbývá než litovat, že jich v kratičké kampani není více.

Vystřílejte si platinu

Statutu hardwarového bundlu odpovídá délka hry. Zabere zhruba hodinu dotáhnout k úspěšnému konci základní kampaň, další dvě až tři hodiny zabere procházení levelů, hledání skrytých mincí a vylepšování skóre. Systém odměňování je stejný jako ve Wii Play – postupně může hráč získat bronzovou, stříbrnou, zlatou a platinovou medaili. I hranice platiny je ale poměrně nízká. Bohužel, další motivační prvky scházejí. Multiplayer nabízí pouze možnost ve dvou až čtyřech hráčích si předávat Zapper z ruky do ruky a celkově výsledný dojem nezlepšuje, možnost Practice je pak v menu nejspíš jen proto, "aby tam něco bylo" – nač si procházet už otevřené úrovně bez možnosti zlepšit high score, když totéž nabízí i základní herní režim? Obrovská škoda potom je, že se Nintendo neodhodlalo ke zprovoznění online žebříčků nejlepších výsledků.

Tyhle výhrady ale míří k hodnotě Link's Crossbow Training jako produktu. Zážitek je to bezvadný, na Wii poměry audiovizuálně kvalitní a hlavně, extrémně chytlavý. Když jsme doma hru rozbalili, strávili jsme u ní čtyři hodiny v kuse a od té doby slouží jako příjemné odreagování – pár minut na sérii dvou tří úrovní si člověk najde každý den...

Zatímco od Wii Zapperu jsme čekali víc a svou užitečnost bude muset ještě dokázat, hra Link's Crossbow Training překvapila velmi příjemně. Z tohoto pohledu se investice zhruba devíti set korun (opět – srovnejte s dvaceti dolary v zahraničí!) do nového ovladače vyplatí.

Link's Crossbow Training

Wii Zapper není takový hit, jak jsme očekávali, zato Link's Crossbow Training příjemně překvapil. Na to, že jde o minihru bundlovanou s kusem hardwaru, je to skvělá práce.

dobře navržené úrovně, motivující systém odměňování, pěkné boss fighty, vysoká úroveň grafiky a ozvučení