Lego The Hobbit Recenze LEGO The Hobbit

LEGO The Hobbit

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

19. 4. 2014 22:57

Oznámení dalšího Lego titulu z dílen TT Games nevyvolalo prakticky žádný údiv - byla to jen otázka času. Tentokrát stačily uplynout pouhé dva měsíce od vydání předešlé hry a nejnovější LEGO The Hobbit už okupuje drtivou většinu současných herních konzolí. Až se zdá, že ani články o Ivetě Bartošové nevychází tak často. Úspěšný koncept této herní série se nikam neposouvá již delší čas, nicméně obměna filmové předlohy očividně stále k uspokojení fanoušků stačí, výprava k Osamělé hoře vás však ničím nepřekvapí.

CESTA TAM A S DLC ZPÁTKY

Jak už je u LEGO her pravidlem, tvůrci těží z kompletních licencí filmové značky, a tak se způsob vyprávění příběhu herního Hobita shoduje s předlohou. Ochuzeni však nejsme o drobné úpravy humorného rázu, které ze hry vytvářejí záležitost pro každého. Je však třeba zmínit, že události hry končí přesně tam, kde končí i druhý díl filmové trilogie a zakončení příběhu se dočkáme v podobě DLC. Podobné řešení tedy chápeme, ale upřímně - moc se nám nezamlouvá...

V otevřeném světě na vás čeká spousta vedlejších úkolů, u kterých zažijete další chvíle zábavy.

Nejdříve ze všeho tedy zavítáte do Ereboru, a to ještě před incidentu, po kterém si ve zlatě trpaslíků ustele drak Šmak. Postupně se tak seznámíte s Thorinem a jeho kumpány, kteří později vyrazí zpět získat svůj poklad a samozřejmě dojde i na Bilba Pytlíka a čaroděje Gandalfa, bez kterých se výprava neobejde. Postupem hraní na vás čeká řada hádanek, soubojů, miniher i ryze akčních pasáží, což dohromady kopíruje to, co jsme už mohli mnohokrát vidět na pozadí jiných příběhů. Obecně ale pro Hobita platí, že je jeho tempo spíše pozvolné, takže jako bonus dostáváte možnost pořádně prozkoumávat věrně zpracované lokace a alespoň v kostičkovém světě na chvíli vstoupit do filmu.

NE VŠICHNI, KDO BLOUDÍ, JSOU ZTRACENI

Ve snaze obohatit hru něčím novým tvůrci inovovali pouze systém sbírání surovin. Ty jsou v některých momentech vyžadovány k postupu vpřed, protože z nich následně skládáte potřebné pomůcky. Suroviny jsou ukryté všude, takže stačí hledat, pokud ale volíte raději přímočařejší styl hraní a prozkoumávání okolí nepatří mezi vaše oblíbené aktivity, hledání surovin bude přesně ta část, u níž se na dobrých pár minut nedobrovolně zaseknete. V otevřeném světě na vás čeká rovněž spousta vedlejších úkolů, díky kterým si k téměř sedmi hodinám hraní můžete přičíst další chvíle zábavy. Mimo příběhovou linku navíc můžete na určených místech dokonce i měnit denní dobu dané lokace a spolehnout se na Gwaihira a další orly, kteří vás v případě nutnosti přenesou z jednoho konce mapy na druhý.

Během vašeho putování se, podobně jako ve filmu, důvěrně seznámíte se všemi důležitými postavami příběhu, neboť je často nezbytné, abyste je využili pro jejich osobité schopnosti či je vhodně spojili se schopnostmi dalších postav. Přepínání mezi nimi je jako vždy rychlé, jen se čas od času stává, že zejména v bitvě ztrácíte s velkým množstvím lidí na relativně malé ploše přehled. Mimo to, občas povážlivě zazmatkuje kamera a v tom případě jste ztraceni zcela.

LEGO JAKO KAŽDÉ JINÉ

Pokud jste již dříve hráli jakoukoliv LEGO hru a líbila se vám, LEGO The Hobbit vás v podstatě zklamat nemůže, neboť zůstává v principech a poctivosti věrný svým předchůdcům. Mnohem důležitější je tedy odpovědět na otázku, zda si libujete v příběhu Hobita a především, zda se vám zamlouvá jeho filmové zpracování. Ve výletním tempu můžete navštívit Dno pytle, Mlžné hory, Temný hvozd, Roklinku či Jezerní město. Dojde na setkání s obry, skřety, Glumem a samozřejmě drakem Šmakem. U hlavních postav je přitom originální dabing převzatý rovnou z filmu, takeže pokud tohle všechno nedokážete dostatečně ocenit, měli byste počkat na jiný LEGO titul či zapátrat po minulých dílech.

Fanoušci Hobita se nicméně mohou těšit na pěkný výlet do Středozemě, který, přestože nic převratného neobshuje, funguje stále spolehlivě a především poctivě. V PS4 verzi navíc vypadá stylizovaný svět obzvláště povedeně, a to včetně netradičních modelů jako jsou již zmiňovaní orli nebo Šmak. Po grafické stránce tedy není mnoho co vytknout, takže hurá k Ereboru a nejlépe v kooperaci.

Lego The Hobbit
Nintendo 3DS 3DS
Wii U Wii U

Poctivá LEGO hra, která čerpá z již načrtnutých prvků a v podstatě nepřináší nic nového. Fanoušky a znalce filmu určitě pobaví, ostatním může připadat nepřehledná kvůli rychlým dějovým skokům a nezbedné kameře.