Lego DC Super-Villains Recenze Lego DC Super-Villains

Lego DC Super-Villains

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

8. 11. 2018 13:15 1

Od vydání Lego The Incredibles uplynuly sotva tři měsíce a Traveller's Tales už pro nás mají další hru z milovaného kostičkového světa. Je v podstatě obdivuhodné, jak se vývojářům daří všemožná témata a světy zasazovat do bohužel stále velice podobných her. S novinkou zaměřující se na záporáky z DC univerza se ale v sérii přecejen objevilo několik drobných inovací, takže se pojďme podívat na to, jestli se jedná pouze o nutné minimum nebo se Lego hry skutečně někam posunuly.

STÁLE VTIPNÉ

Abychom začaly něčím pozitivním, tak i navzdory zmíněné recyklaci konceptu a hratelnosti v řadě dalších titulů je Lego DC Super-Villains velice vtipnou hrou. Skvěle vypadající cutscény jsou prošpikovány humornými hláškami, které v kombinaci se stylizací hry vykouzlí úsměv na tváři i dospělému publiku. Animace skvěle namluvených postav mají autoři už dotažené k dokonalosti a před každou z úrovní proto rádi na minutku odložíte ovladač a podíváte se na krátký filmeček.

Pokud jste čekali jistou míru originality spojenou s hraním za padouchy, budete zklamaní.

Slibovanou novinkou aktuální Lego hry je tvorba vlastní postavy. Ta je velice detailní a se vzhledem nového superpadoucha si budete moci opravdu vyhrát. Začlenění mezi známé komiksové hrdiny probíhá podobně jako ve hrách inspirovaných seriálem South Park. I tady se vaše němá postava díky zvláštním schopnostem stane klíčovou při záchraně vesmíru a její nemluvnost terčem několika vtipů. S tou záchranou vesmíru to myslím vážně, takže pokud jste čekali jistou míru originality spojenou s hraním za padouchy, budete zklamaní.

VŠEHO MOC ŠKODÍ

Nemusíte mít odehrané ani zdaleka všechny Lego hry, abyste pochopili, o co ve hře zhruba půjde. Dvě desítky úrovní rozdělené do dvou celků jsou až na výjimky stále velice podobné a autoři si dobře uvědomují, že cílí stále na stejnou skupinu hráčů, která jejich hry už alespoň trochu zná. Pokud by se náhodou stalo, že Lego DC Super-Villains bude vaše první seznámení s touto sérií, budete asi trochu překvapeni. Vývojáři totiž pod domněnkou, že čím více, tím lépe, své hry neustále „vylepšují“.

Zatímco první Lego hry si vystačily s několika desítkami snadno čitelných postav, tady jich najdete zhruba dvě stovky, takže i na velké televizi budete mít problém podle miniaturních ikonek vybrat tu, za kterou chcete právě hrát. Jejich seřazení podle abecedy a možnost filtrovat hrdiny podle schopností problém řeší jen částečně. Aby se postavy vůbec stihly v nedlouhém příběhu mihnout, velice rychle se mění a během třicetiminutové mise jich vystřídáte často i více než deset. Sotva se naučíte, kterou z více než třiceti schopností každá z nich ovládá, přichází další várka.

Nejvíce si hru pravděpodobně užijete, pokud půjdete v misích rovnou k cíli, vychutnáte si solidní příběh a nebudete se pokoušet plnit cokoli kolem.

Řešení puzzlů pomocí vlastností hrdinů se pravidelně střídá s nudnými souboji. Neustále se zvyšující počet útoků a druhů nepřátel udělal ze hry nevyvážený chaos, který autoři řeší tím, že se v ní nedá zemřít. Po vyčerpání svých životů se bez postihu objevíte znovu na bojišti s plným zdravím, takže hra alespoň předchází frustraci z opakování. Tomu se ale nakonec přecejen nevyhnete, protože většina interaktivních míst v úrovních je opatřena nápisem vyzývajícím k opakovanému hraní ve Free Roam módu. Nejvíce si hru pravděpodobně užijete, pokud půjdete v misích rovnou k cíli, vychutnáte si solidní příběh a nebudete se pokoušet plnit cokoli kolem. Stejně vás k tomu hra většinou nepustí.

LEGO GTA

Zklamání se svázaných rukou v kampani naštěstí dostatečně vyvažuje pohyb v otevřeném světě, kterým si můžete zpestřit hratelnost mezi příběhem, ale především se mu budete věnovat po jeho dohrání. Na konci už budete mít totiž odemčený dostatečný počet hrdinů, se kterým se vydáte plnit jednoduché mise, závodit v nejrůznějších prostředcích, odemykat nové postavy a vozidla, případně jen hledat zapomenuté zlaté kostky. Co na tom, že jízdní model je příšerný, ovládání některých postav těžkopádné a úkoly se ve většině omezují na jednoduché „najdi a přines“, když v kabátu z Lego kostek to prostě vypadá skvěle.

Hudba dokáže hru v některých momentech až nečekaně nakopnout.

Prezentaci hry kromě několikrát zmíněné vizuální stránky a namluvení postav pomáhá z nemalé části i hudba. Ať už se jedná o rockové sólo doprovázející příchod nového padoucha, jazzový podkres při misi v kavárně nebo energickou elektroniku při závodě ve městě, hudba dokáže hru v některých momentech až nečekaně nakopnout a pyšně se staví proti modernímu proudu ambientních soundtracků.

VYKRÁDÁNÍ SAMA SEBE

Aniž bych se chtěl vymlouvat na obtížnost hodnocení této hry, jistě vám došlo, že to bude po každého z vás velice individuální. Pod pláštěm kostek z Lega se totiž schovává velice rozporuplná hra, která spoléhá na to, že jí díky stylizaci lecos odpustíte. Chtě nechtě je potřeba vzít ohled i na to, kolik času uplynulo od vaší poslední návštěvy některého z mnoha kostkovaných světů. Neumím si totiž představit, že by hra mohla bůhvíjak bavit někoho, kdo před třemi měsíci prošel křížem krážem poslední přírůstek do série.

Lego DC Super-Villains

Pokud jste dostali na nějakou z Lego her chuť a víte do čeho jdete, Lego DC Super-Villains se rozhodně nebojte. V kontextu jeho příbuzných her se rozhodně jedná o jeden z lepších titulů, takže své věrné zákazníky jistě příjemně potěší. Zároveň ale nepřináší ani náznak toho, že by se v žánru mělo v blízké době cokoli změnit a je pouze na každém z nás, jako dlouho to budeme sérii ještě trpět.

Hru si můžete koupit v e-shopu Xzone.cz

Lego DC Super-Villains

Pokud vám nevadí zábava s kompromisy, jste tady na správné adrese. Donekonečna to takhle ale nepůjde.