Lego City Undercover: The Chase Begins Recenze Lego City Undercover: Chase Begins

Lego City Undercover: Chase Begins

Dan Kremser

Dan Kremser

24. 5. 2013 22:00 1

Ani ryba ani rak. Tak přesně to je rozporuplné Lego City Undercover: Chase Begins, které se snaží navázat na úspěch původního Undercover. Jenže zatímco na Wii U Traveller‘s Tales poměrně jednoduše excelovali, na 3DS už to mají mnohem těžší. Přeci jen je na handheldu momentálně větší konkurence a povedených her na cesty nabízí Nintento hned několik. Recept, který se osvědčil na konkurenci zcela prosté konzoli, zde pokulhává a k půvabu původní hry má pořádně daleko.

Pomoc! Nevidím!

Co si budeme nalhávat, 3DS nikdy neoplývalo zrovna monstrózním výkonem a snažit se na něj napasovat docela velké a živoucí město z Undercover je čiré bláznovství. Autoři to ale přesto zkusili a asi tušíte, jak to dopadlo! Zatímco na Wii U byly všechny ty hranaté baráčky a roztomilé kostičky pěkně vyhlazené a dokázaly každému vykouzlit úsměv na tváři, na 3DS jde o úplný opak. Nejen, že Lego City působí mdlým dojmem, ale příliš rozkostičkované a neostré objekty vyloženě bijí do očí. A ani o 3D efektu nemůže být řeč, hra pak ztrácí na barevnosti úplně. Zkrátka, už to není ono a do rozjuchané nádhery z Wii U má hra sakra daleko.

Druhým problémem megalomanského přístupu autorů je zcela nezvládnutá technická stránka. Všudypřítomné loadingy jsou snad ještě delší než na Wii U, rozhled ve hře minimální. S trochou nadsázky vidíte tak metr před sebe a zbytek se postupně zobrazuje podle vašeho pohybu. Jakýkoliv pocit z otevřeného a velikého města je tím degradován na minimum a fakt, že se ve hře pořád nachází plno řiditelných vozidel a mnoho rozličných lokací, zůstává někde úplně vzadu.

Déjà vu s výhradou

Asi si teď říkáte, že u 3DS na grafice až tak nezáleží a částečně máte pravdu. Jenomže Chase Begins postrádá i hlavní prvek Undercover - ultimátně podaný a vtipný příběh plný nezapomenutelných hlášek a nadčasových odkazů. Což o to, příběh o tom, jak se stal Chase legendou má pořád něco do sebe a je vtipy a popkulturními odkazy opět nacpaný až po okraj, ale na malém displeji už jednoduše tolik nevyniká. Za to může především absence dabingu, která celkové prezentaci ubírá na atraktivnosti (mnohdy se vtipy vytrácejí úplně) a tak trochu netušíme, pro koho je vlastně hra určena. Dospělí si podobný titul pořídí jen těžko a děti zase určitě nebudou chtít dialogy pořád jenom číst a ještě k tomu zápasit s nahrávacími obrazovkami.

A přitom samotná herní náplň cílí především na mladší publikum. Kdo hrál Lego City na Wii U, ten rozhodně nebude překvapen a velké množství herních mechanismů a dokonce i celých misí je z původní hry přímo převzato. Můžete se tak opět těšit na bambilion kostiček k posbírání, převleky, trochu logiky, nějaké ty souboje, automobilové honičky a určitě dojde i na plošinovkové pasáže. Obzvláště výživné jsou pak souboje s bossy a vlastně i obyčejné bitky nás docela chytly. V tomhle ohledu je to prostě Lego hra taková, jaká má být, a jak jsme ji asi před měsícem viděli v obýváku na televizi. Dokonce i to ovládání využívající spodní obrazovku podobně jako Wii U Gamepad je totožné!

Promarněný potenciál

Rozhodně to však není na škodu! Jako hra na odreagování Lego City jakž takž funguje a jsou okamžiky, kdy se budete skutečně bavit. Oproti Wii U má ovšem příběh Chase McCaina na 3DS velké množství větších a menších chybek, které výsledný zážitek srážejí a hra tak od velkého bratříčka úspěšně přebírá pouze herní náplň. Očekávání, která vzbudilo Undercover jednoduše zůstala nenaplněna a jedná se o hru, která se hodí především pro milovníky Lega, potažmo fanatické uctívače Wii U verze. Zbytek majitelů 3DS najde v obchodech především po technické stránce mnohem podařenější kousky.

Lego City Undercover: The Chase Begins
Nintendo 3DS 3DS

Nadějný titul, který narazil na limity handheldu a megalomanské plány autorů. Hraje se dobře, avšak obal a forma podání je ohromným zklamáním.