Lego City Undercover Recenze LEGO City Undercover

LEGO City Undercover

Dan Kremser

Dan Kremser

8. 4. 2013 22:00

Majitelé konzolí od Nintenda nikdy neměli na městské akce s otevřeným světem štěstí a jestli vůbec nějaká byla, tak rozhodně ne moc úspěšná a už vůbec ne dobrá. To se však nyní mění a nejlepším Wii U titulem letošního roku a možná i Wii U hrou vůbec je právě městská akce. Ale nebylo by to Nintendo, kdyby v tom už zase nebyl nějaký zádrhel. Ten je pořádně hranatý, barevný a GTA 5 neviděl ani v zatáčce. I přesto si však tohle Grand Theft Lego svou chvilku slávy zaslouží.

Haló efekt

Pokud nežijete na Marsu a už dávno v ruce nemáte Wii U 2, tak jste o Lego City rozhodně slyšeli. Město, kostičky, otevřený svět a parodie na policejní klasiky. Však víte! Vždyť se bavíme o nejlákavějším titulu, který nám Nintendo na poslední E3 ukázalo, a na který se těšilo zdaleka nejvíce majitelů nového Wii. Důvodů je ostatně hned několik a minimálně jeden uhodnete všichni. Ano, jedná se u hru poměrně atypickou a především zcela osobitou, která ždímá Wii U jako pořádně mokrou houbu a vystavuje všem na obdiv parádní "ksicht" složený z nekonečné záplavy kostiček.

Nová Lego hra je bezesporu tím nejkrásnějším Wii U titulem vůbec a i pověstný Mario tentokráte musel s pokorou sklonit hlavu. Samozřejmostí je, že Undercover nehýří perfektními texturami ani bambilionem polygonů. Kouzlo se skrývá v obyčejném legu, které vypadá v digitální podobě i po tolika letech pořád parádně a dokáže vykouzlit nádherné scenérie a místa pouze s pár barvičkami a opravdu velkým počtem hran. Uznání si pak autoři z Traveller´s Tales zaslouží o to více, že na Wii U přinesli nejen ohromné a pěkné, ale také poměrně živoucí město plné kreativity a nápadů, které vás donutí válet se po podlaze smíchy.

Parodie na druhou

Menší úšklebek na tváři vykouzlí už jen hlavní protagonista - neúplatný a vždy dobrý polda jménem Chase McCain a nebo jeho životní nemesis a arcipadouch v jedné osobě - Rex Fury. Ti znalejší a popkulturou let minulých odchovaní asi rovnou tuší, že ačkoli se hra nehonosí žádnou slavnou filmovou licencí, aluzí a menších odkazů na úplně všechno bude ve hře nepřeberně. Samotná hlavní příběhová linka tedy sice stojí na pořádně vratkých základech, které ještě podkopává základní kostra scénáře. Jako celek je však příběh, respektive scénář mistrovským kouskem, který k nebesům vystřeluje naprosto perfektní situační humor a kratší epizodky, kterým není nic svaté.

Nit tak nezůstává suchá ani na Matrixu, Bondovkách, Gangsterech, Batmanovi, Titaniku a ušetřen není dokonce ani ten pověstný Mario. Doslova na dřeň ale autoři vytěžili především klasické policejní fláky, jako je třeba Starsky a Hutch, ze kterých si půjčují nejen jména, ale rovnou celé příběhové ladění. Postavy jsou jako vystřižené z osmdesátek, všechny charaktery naprosto jednoznačné a stereotypní, svět je černobílý a drtivá většina dialogů absurdně vtipná.

Samy o sobě by asi jednotlivé části neobstály, ale jako celek fungují naprosto perfektně a když začne jedna hláška střídat druhou a kolotoč absurdit parodujících sebe sama se rozjede naplno, u televize strávíte hned několik hodin v kuse. Pozitivem je navíc přístupnost titulu. Nic nebrání dětem užít si absurdní zábavu i bez nutnosti mít nakoukáno stovky filmů a ještě více nahráno. Ti dospělejší si pak s radostí vyzobají všechny narážky a perfektně se u tak uhozené záležitosti odreagují.

Navždy sám

Podobně jako příběh je mezi dětským a dospělým publikem rozkročena také rozverná hratelnost rozvíjející tradici minulých Lego her. Čeká vás trocha skákání, rozkládání a skládání předmětů, nějaký ten logický puzzle a hodně, ale opravdu hodně sbírání kostiček. Novinka ale ke klasice navíc přidává ještě prvek otevřeného města a s tím spjatou možnost volně prozkoumávat město nebo třeba řádit v autech, lodích a dojde dokonce i na vrtulník.

Blbnout v kostičkovém městě je rozhodně super a vzít jen tak na projížďku robotického T-Rexe prostě stojí za to! V ničem však nezaostávají ani příběhové mise, které příjemně obměňují naplň a skákací pasáže střídají logiku vždy v pravý čas. Pravdou sice je, že pořád mačkáte to samé a v základu se činnosti moc neliší, ale díky stále se měnícím lokacím, parádnímu designu a hlavně všudypřítomnému vtipu to skoro nevadí.

Co naopak trošku vadí je absence kooperace. Ona vlastně chybí sakra hodně a vedle pár technických nedostatků se jedná o jeden z největších záporů hry. Přitom se přizvání druhého hráče prakticky po celou hrací dobu vyloženě nabízí a neexistují ani technická omezení, která by zakazovala používat současně 2 Wii U Gamepady. Kde je tedy důvod k tomu takto porušit tradici, která lego hry provází od nepaměti?

Alespoň minimální náplastí jsou "logické" hádanky, které se řeší pomocí všemožných kostýmů, jež si na sebe náš hrdinný policista může navléknout. K dispozici jich je opravdu hodně a každý hlavnímu hrdinovi propůjčuje rozličné schopnosti. Za jejich pomocí se dostáváte do dalších částí města a snažíte se posbírat ještě více kostiček a speciálních bonusů.

Ve znamení dotyku

Lego City: Undercover je exkluzivním titulem ušitým na míru Wii U a jako takový se snaží maximálně využít prvků dotykového ovladače. Druhá obrazovka tak slouží jako mapa, zobrazuje informace o postavách, umožňuje vám rychle a plynule přepínat kostýmy a dojde i na focení, skenování okolí, či k použití gyroskopu. V tomhle ohledu se autoři opravdu snažili a ovládání dobře pasuje do ruky.

Rozhodně však nelze říci, že jsou v Traveller´s Tales s Wii U moc velcí kamarádi. Co kluci vychytali na ovládání, to naprosto nezvládli v optimalizaci a především úmorné, všudypřítomné a mnohdy nekonečné nahrávací obrazovky jsou naprostou katastrofou. Mnohdy čekáte i minutu a není problém si jít během prostojů udělat kafe nebo podniknout nájezd na máminu lednici. Lepší pak mohla být také práce s kamerou nebo obtížnost, která je nevyvážená a osciluje mezi docela obtížnými plošinovkovými pasážemi a hodně jednoduchým zbytkem.

Nejlepší?

Hra to zkrátka není bezchybná. Avšak ukažte nám podobně velký a propracovaný titul na Wii U, který je po všech stránkách perfektní. Městské lego vám nabídne skvělou zábavu, dlouhou hrací dobu skrze nekonečné množství sběratelských předmětů a to celé ještě zasazené do perfektně ztvárněného a originálního města. O originálním, roztomilém a kreativním level designu ani nemluvě. Přes těch pár nedostatků v čele s nahrávacími obrazovkami se kvůli tomu zbytku docela rádi přenesete a užijete si opravdu vydařenou hru.

Lego City Undercover
Wii U Wii U

Dokonale vtipné, trefně parodické a po všech čertech zábavné! Lego je zkrátka klasika, která ani na Wii U neztrácí kvality a nebýt chybějící kooperace, mohlo to být ještě o fous lepší.