Kirby: Triple Deluxe Recenze Kirby: Triple Deluxe

Kirby: Triple Deluxe

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

2. 5. 2014 22:28 1
Reklama

Nintendo nemá v našich končinách dostatečně zapuštěné kořeny, aby hráčská veřejnost přijímala unikátní japonský styl her bez poznámek. Jakž takž jsme se naučili tolerovat Maria, Zeldu a Pokémony, ale jakkoliv se Nintendo snaží, čeští hráči všechny ty Donkey Kongy, Harvest Moony, Pikminy a Animal Crossingy stejně smetou ze stolu jako barevné ptákoviny pro děcka. O osudu Kirbyho, růžového balónku, je tak dopředu rozhodnuto, byť se jedná o jednu z nejlepších akčních plošinovek poslední doby, ve které se hlavní hrdina vrací tam, kde mu to sedne nejlépe - do 2.5D plošinovky s důrazem na akční souboje. Kirby je i přes svůj nevinný vzhled tvrdý bojovník a jeho speciální schopnost okopírovat vlastnost nepřátel, které právě pohltil, z něj v podstatě dělá univerzálního válečníka.

NAFOUKNUTÝ BOJOVNÍK

Kirby: Triple Deluxe přichází s více než 20 různými vlastnostmi, mezi nimiž nechybí ty z předchozích her jako meč, kopí, deštník, oheň, led či nindža, ale také několik nových jako třeba brouk, kterým Kirby může do nepřátel naběhnout a třísknout s nimi o zem, dále nepředvídatelný cirkus se spoustou různých útočných chvatů a můj oblíbený lučištník, který může likvidovat nepřátele z dálky a v případě nebezpečí se schovat se za falešný strom či kámen. Každá z vlastností má odlišnou skladbu zhruba šesti různých chvatů/útoků a každá z Kirbyho činí bojovníka s jiným stylem. A pokud vám nějaká vlastnost nesedne, stačí schramstnout jiného nepřítele a dostat tak novou. Pokud se tak v nějaké části zaseknete, často stačí přijít na to, která schopnost vám průchod usnadní nejvíce a pak ji v nějakém nepříteli najít.

Kirby: Triple Deluxe
i Zdroj: Hrej.cz

Originální zpracování se dotýká i samotného platformingu a tím pádem i level designu. Kirby totiž ve většině svých podob dokáže létat, čímž propasti a překážky na zemi ztrácí na své účinnosti. Úrovně tak často využívají dvou paralelních rovin, v popředí a pozadí, mezi kterými může Kirby i mnozí nepřátelé cestovat či na sebe dotírat. Jednou na vás bude z druhé roviny střílet obří kanón, jindy se budete snažit uvolnit cestu nedosažitelné truhle na běžícím páse v druhé rovině tak, abyste ji mohli později v úrovni otevřít a později mezi rovinami přeskakovat při útěku před ohnivou zdí. Většinu času však strávíte průzkumem chytře navržených úrovní ve snaze najít a sesbírat sluneční kameny, které vám odemykají postup do dalších světů. Dalšími sběratelskými předměty jsou pixel-artové přívěsky postav z Kirbyho herní historie, dobré leda tak pro nostalgiky, neboť jakoukoliv užitečnost postrádají. Jak sluneční kameny, tak blyštivé přívěsky jsou většinou po úrovních poschovávané, často i za nějakou překážkou a je tedy pouze na vás, abyste přišli na způsob, jak se k nim dostat. Někdy je třeba určitého povolání, někdy rychlých reflexů při průchodu chodbičkami plných pastí, někdy jde o nalezení transportní hvězdičky, která vás přenese do druhé roviny...

Hrátky s popředím a pozadím se promítají i do puzzlíků, na které v úrovních narazíte, třeba když se v jedné části jinak schovaní nepřátelé odrážejí v zrcadlech v druhé rovině. Hra každou chvílí nabourává hopsání tu soubojem s minibossem, tu využíváním gyroskopu v handheldu k rozlévání vody z nádoby nebo k posouvání vozíku po kolejích, tu donkeykongovským vystřelování Kirbiče z pohyblivých děl. Možností je opravdu hodně a jde o jeden z velmi pozitivních prvků, odrážejících se na výsledném hodnocení.

Kirby: Triple Deluxe
i Zdroj: Hrej.cz

ČERNÁ DÍRA S ĎOLÍČKY

Asi největší novinkou a zároveň nejzábavnější Kirbyho schopností je Hypernova, kterou získáte zblajznutím kouzelného ovoce, jež občas v úrovních najdete jen tak růst. Kirby tak získá schopnost mega nádechu a zbytkem úrovně prochází nasávajíc do svého bezedného břuchu prakticky cokoliv, co mu přijde do cesty: projíždějící vlaky, obří hady, celé stromy i s kořeny nebo vystřelené rakety, které pak vyplivne zpět na mechanické střílny. Je pravda, že Hypernova z průchodu úrovní udělá jednoduchou záležitost, protože každého nepřítele či překážku jednoduše vcucnete do sebe, ale nejedná se o příliš dlouhé pasáže, které by vás začaly nudit. Naopak, Kirbyho epický vcuc klasický průchod úrovní osvěžuje a hra stále přichází s novými způsoby, jak ho využít. S Hypernovou tak budete vytahovat obří řepy ze země a plivat je po ptačích bossech, později třeba roztáčet větrák pohánějící lodičku plující po lávové řece, a tak podobně.

Pokud je hlavní příběhový mód trochu lehčí, například v porovnání s Mariem, pak si Dedede Tour nic nezadá s těžšími hrami.

Zhruba 40 úrovní je rozprostřeno po šesti světech, které úrovně sdružují do vizuálně podobných celků. Navštívíte zelené lány květinového království, cukrkandlový svět, aztécké džungle a chrámy, přičemž každý svět ve svých úrovních obsahuje nějaký specifický prvek. Nicméně, ať už sestavujete sněhuláky ve vysokých horách nebo plavete po proudu divoké podzemní řeky, vždy se jedná jen o zpestření, které udržuje hru v zábavném tempu, a ne o nějaký zásadní herní prvek, kvůli kterému byste se do daných úrovní chtěli vrátit nebo si je obzvláště zapamatovali. To neplatí o boss fightech, jenž na vás čekají na konci každého světa, ve kterých pocítíte postupně gradující obtížnost. Ať už se setkáte s kamenným robohadem, ohnivou králíkožábou nebo vychytralou malující čarodějnicí, málokdy ze souboje vyjdete jako vítěz napoprvé a kromě naučení se rozpoznávat přicházející útoky (pravidelně využívající hloubky prostoru) bude často důležité si do boje vzít tu správnou zbraň.

PŘÍBĚH NA TŘETÍ KOLEJI

V hlavní příběhové kampani se Kirby vydává za tajemným únoscem krále Dededeho na obří popínavou rostlinu, která se přes noc v jeho království objevila. Příběh hraje spíše třetí housle a projít kampaň až na konec zabere zhruba osm hodin. Po dohrání se však otevře dodatečný herní mód, ve kterém projdete těžšími verzemi úrovní a utkáte se s většími a vychytralejšími nepřáteli v kůži krále Dededeho i s jeho velkým kladivem v rukách. Pokud je hlavní příběhový mód trochu lehčí, například v porovnání s Mariem, pak si Dedede Tour nic nezadá s těžšími částmi her s baculatým instalatérem, a to nejen kvůli tomu, že se levely z jednoho světa smrsknou do jednoho dlouhého celku, kterým musíte projít na jeden zátah.

Kirby: Triple Deluxe
i Zdroj: Hrej.cz

Kromě těchto dvou módů hra obsahuje ještě tři další - Arena, ve které se Kirby se zvoleným povoláním utká postupně se všemi bossy, Dedede’s Drum Dash, což je v podstatě k uzoufání nudná hudebně rytmická minihra, která neměla projít kontrolou kvality, a naopak naprosto úžasný Kirby Fighters, arénová mlátička mezi Kirbíky různých povolání. V singleplayeru s až třemi AI zábava leda v čekárně u zubaře; nicméně v lokálním multiplayeru, který hru sdílí pomocí Download Play s hráči, již hru na svém handheldu nemají, se jedná o super dynamickou rubačku podobnou Super Smash Bros., která by si zasloužila více prostoru.

Plošinovka s růžovým knedlíčkem asi není hra, která by v našich krajích trhala rekordy v prodejích. Pokud však máte chuť na poctivou akční plošinovku, Kirby: Triple Deluxe by vás měl potěšit chytrým level designem, stálým oživováním hratelnosti a výborným bojovým systémem, který vyniká především v multiplayerovém módu.

Kirby: Triple Deluxe
Nintendo 3DS 3DS

Verdikt

Kirby klame vzhledem a za nejnovějším dobrodružstvím růžového nafučence se skrývá zručně odvedená práce. Jednoduší obtížnost sedne mladším hráčům, ti zkušenější si přijdou na své v pozdějších částech hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama