Just Cause 4

Recenzovaná verze: PC
11. prosinec 2018 13:59 / Pavel Makal / Recenze / Diskuze (29)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878639
Jsoucno napsal 14. 12. 2018 v 18.49

pavel.makal: jdu se na to podivat, protoze Red Dead jsem i pres svoji snahu dojel do pulky treti kapitoly a Saint Denis mne to prestalo bavit uplne.

Provedeni super, ale to, co by melo drzet hrace u obrazovky, mi nejak chybelo. Pribeh - za jedna.
Ale provedeni, ze fuuuuuuuuuuuuurt musim nekam jezdit na koni a poslouchat ty dialogy, u toho drzet tlacitko pro jizdu, jeste davat pozor, abych nahodou ve mesto nekoho nesundal ( restart), ve mne zpusobilo, ze jsem zapnul RDR...pak jsem si vzpomnel vo bude nasledovat, a hru vypnul uz v menu

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 12. 12. 2018 v 16.43

Renee: Pravda. Na motorky jsem zapoměl. A ty lodě jsou taky strašný. Ty auta ujdou, ale přijde mi, že vozový park je mnohem tenčí. Já mám momentálně odinstalováno a doufám, že se z tý beta verze stane plnohodnotný titul aspoň po technické stránce. V lepší obsah ani radši nedoufám, jelikož je to pravděpodobně utopie.

Nahlásit nevhodný obsah

8405418
Renee napsal 12. 12. 2018 v 16.36

pavel.makal: Ó, dík za info, nejsem úplně hrej štamgast takže jsem o tom nevěděl a zítra v práci se na to podívám :)

Nahlásit nevhodný obsah

20894476
pavel.makal napsal 12. 12. 2018 v 14.58

Renee: Jen nenápadně připomenu náš Pozor, spoiler! k Red Dead Redemption 2, díky němuž se klidně můžeš dozvědět, jak hra skončí, a to na ploše zhruba hodiny a půl :))

Nahlásit nevhodný obsah

8405418
Renee napsal 12. 12. 2018 v 14.52

Jenom si tady dovolím pár slov z pohledu fandy série...

Musím překvapivě snad se všemi diskutéry i recenentem souhlasit ve většině bodů. Hra vypadá hrozně, hratelnostně nějaké prvky přibyly ale vůbec nejsou prosazovány (třeba ty balóny) a něco naopak ubylo a dost mi chybí (neomezená zásoba bomb). Nicméně na staré PS4 běží jak hodinky, nahrávací časy jsou velmi rychlé a i při typických Just Cause scénách hra běží plynule. Já osobně jsem nikdy na grafiku zas tolik nehleděl, pokud se hra dobře hraje, ale v případě JC4 musím i já fakt říct že je ta hra ohyzdná.
Dost mě překvapuje že tu nikdo nezmínil naprosto PŘÍŠERNÝ jízdní model - autem se ještě dá aspoň jet, ale motorky jsou zcela nemožné. A třeba na skokánky se nedá ani najet. Dopravní prostředky jsou prostě jen taková kulisa. Ani nevím jestli je to škoda.
Nejvíc mě mrzí že hra už hráče netlačí k ničení všeho a k postupnému čištění mapy - v JC3 mě moc bavilo vyhazovat do vzduchu každý jeden objekt který se dal vyhodit do vzduchu. I ve čtyřce se pokaždé zastavím u válcových palivových nádrží :) - nicméně je dost na škodu že ve chvíli kdy přes mapu obsadím oblast se vytratí většina odporu nepřátel, vyhazovat infrastrukturu do vzduchu je větší sranda když ji někdo brání.
Hraní mě ale strašně baví a nelituju jediné koruny. Srovnal bych to s akčňáky se Stallonem, kulturní zážitek 0 ale garantovaná jednoduchá zábava.
Ještě ke srovnání s předchozím dílem - JC3 na PS4 nakonec dopatchovali do podoby kdy se stále dost seká v "Just Cause scénách" - ale už se aspoň rychle nahrává. Ve srovnání s JC4 navíc vypadá MNOHEM líp a tak nějak mi přijde že tam bylo víc výbuchů a celkově víc zábavy. Asi bych raději JC4 vyměnil za 100% vyladěnou verzi JC3.
S jinými open worldy poslední doby mohu srovnávat jen s RDR2, a tady říkám že se jedná o dvě úplně odlišné hry: JC4 je strašně zábavná oddechová hra s poněkud zmršeným provedením. RDR2 je naopak objektivně promyšlená a vyladěná skvěle vypadající hra, ale je to ukrutná nuda kterou jsem nebyl schopen dohrát. U JC4 vyhozených 1800 nelituju, u RDR2 lituju jak těch peněz tak stráveného času protože se nikdy ani nedozvím jak ta hra skončí.

Editováno: 12. 12. 2018 v 14.55

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 12. 12. 2018 v 13.46

Masarkavtrenyrkach: Já měl za to, že to dělali Švédi. O to větší průser to tedy je, když klesli s kvalitou o dvě příčky níž. Co jim hráblo? Ale jak se říká: Za vším hledej peníze.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 12. 12. 2018 v 12.27

JMBounce: Na JC3 taky pracovala americká pobočka Avalanche. Švédské studio pracovalo na Mad Maxovi a teď dělá (dělalo) na Rage 2.

Editováno: 12. 12. 2018 v 12.29

Nahlásit nevhodný obsah

20812376
Overload napsal 12. 12. 2018 v 11.36

U takovéto recenze mě vždycky pobaví žvásty o serióznosti :D Jen vzpomeňme jak zde lidé přijali recenze Zdeňka Prince na Far Cry 4 a hlavně Far Cry 3. Musím podotknout, že sám bych FC 3 dal 5/5 a ZP udělil 3/5. Ne vždy nám ta samá hra sedne tak jek recenzentovi...…

Editováno: 12. 12. 2018 v 11.36

Nahlásit nevhodný obsah

20864720
JMBounce napsal 12. 12. 2018 v 10.50

Luk83: Tak já bych čekal, že Pavel bude přísnější. Just cause sérii miluju a čtvrtý díl je podpásovka. Grafika je opravdu odporná a hlavně nedodělaná. Dohlednost nesnesitelná i přesto, že mám vše nastaveno naplno. Co se týče obsahu hry tak se zeštíhlovalo. I přes velkou mapu je lokací méně. Kompletně zmizeli pistole, granáty, a moje oblíbená neomezená zásoba výbušnin. Osvobozování měst a zabírání základen bylo odstraněno též. Zbyly nesmyslně lehké stunty, které nejsou výzvou, takže ani to není zábavné. Voda je odporná a bez vln. Betonové mosty už nejdou ničit. Je vidět,že se na tom podepsaly úspory. Vývojáři přiznali, že jsou menší tým (Avalanche New York, ale předchozí díl byl z jejich rodného Stockholmu). JC3 je AAA skvost oproti JC4, který místy vypadá jak budgetový titul z Tesca. A to myslím zcela vážně. Místy kvalita vypadá jako u všech těch možných pochybných simulátorů dřevorubectví, popelářství apod. kde si říkate, že by ta hra nebyla vlastně tak špatná, ale chtělo by jí dotáhnout a udělat z toho AAA titul. Vrátil jsem k JC3, který má lepší optimalizaci, grafiku, fyziku a v podstatě téměř vše. JC4 je bohužel krok zpátky. Je smutné, že Avalanche dokázali udělat JC3 a špičkového Mad Maxe a pak udělají něco takového jako je JC4. Za vše hovoří hodnocení na Steamu. 72% JC3 a 34% JC4. Chtěl jsem více téhož a dostal jsem mnohem méně než byla nastavena laťka z minulosti.

Editováno: 12. 12. 2018 v 10.50

Nahlásit nevhodný obsah

20865809
Jarcze napsal 12. 12. 2018 v 10.01

"A pokud vás přeci jen svrbí prsty a do série byste rádi naskočili, učiňte tak radši s třetím dílem"
Tak jestli je to horší jak trojka, tak to podle mě vůbec nemá cenu a to jsem si doteď myslel, že trojka je zatím nejhorší Just cause.

Nahlásit nevhodný obsah

20922459
Siebenburgen napsal 11. 12. 2018 v 22.23

JabJab21: Dobrá, souhlas ;-), ale pořád je přece lepší dát si na nějakou dobu pauzu, vše pečlivě dopilovat a pak až to vydat. Tady akorát hrajeme tu samou hru jako před třemi lety navíc v horší podobě.

Ano, třebas AC Unity vypadal lépe než Syndicate, který byl novější ale pořád Syndicate mělo grafickou stránku na nějaké úrovni a obsah za plnou cenu byl naprosto přijatelný. A dle mého názoru každý díl AC se posunul výrazněji kupředu oproti JC3 vs JC4.

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 11. 12. 2018 v 22.14

Nemuzu soudit hru za hratelnost ale co jsem videl nejaky gameplay. Tak ta grafika oproti JC3 nic moc, čistě subjektivě se mi zdá horší. Vidim tady syndrom FC serie ,vice tehož v jinych kulisach.

Editováno: 12. 12. 2018 v 07.17

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 11. 12. 2018 v 21.49

Siebenburgen: Origins a Odyssey byly dve hry delany soucasne dvema tymy, neni to tak ze je odyssey dalsi dil origins. Kdyby soucasne jeden tym delal JC3 a druhej soucasne JC4 taky by to vypadalo jinak. Spis je to treba srovnat se stavem AC pred pauzou (pred origins).

Editováno: 11. 12. 2018 v 21.52

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 11. 12. 2018 v 21.23

Přihodím názor z trochu jiného úhlu pohledu. Naprosto nejsem cílovka Just Cause série. Nehrál jsem ani jeden předchozí díl. Od Avalanche mě bavil Mad Max. Přesto jsem si JC 4 koupil (1000 Kč jsem obětoval). Měl bych mít tudíž hned několik výhod v ruce:

1) Nejsem sérií políben - mechaniky hry nemám okoukané
2) Nemám srovnání s grafikou minulých dílů na vlastní kůži
3) Nemám vyspoilerovaná případná překvápka/příběh - jednoduše k JC 4 přistupuji jako panic

Zde mé dojmy: Po prvních několika hodinách v JC 4, jsem zasedl k počítači a napsal kolegovi, který hrál všechny díly a trojku si nesmírně užil, aby v žádném případě do čtyřky neinvestoval své peníze. Až na jeden podotek, jsem sepsal prakticky úplně stejný text jako Pavel a i mé hodnocení jen tak mimochodem bylo 2/5.

Jediné s čím ZPĚTNĚ nesouhlasím, je grafika v porovnání s předchozím dílem. Schválně jsem si našel 10minutové video, které detailně porovnává předchozí díl se čtyřkou a jedná se prakticky o totožný vizuál s tím, že krajina je detailnější a v aktuálním díle hezčí, což je fakt, který jsem musel přijmout, i když bych přísahal, že trojka mi z let's play přišla hezčí. Není tomu tak (až na vodu).

První dojmy jsou skutečně katastrofální. Nechci suplovat recenzi, čili jen krátká sjetina: nejšílenější je práce se světlem. Vše jako kdyby bylo přeexponované, všude něco prosvítá, oči a vlasy jsou šílené. Nejhorší je to v animačkách. Ze hry, ačkoliv těsné průlety na wingsuitu kolem skal či mezi stromy jsou vyloženě sexy a příroda je krásná (občas jsem si vzpomněl na nádhernou Bolívii ve Wildlands), z nějakého důvodu nelze típnout pěkný screenshot. Jakmile se člověk zastaví nebo vidí hru staticky na obrázku, má pocit šíleného downgradu. Dabing děs. Úkoly děs. Příběh děs. Nechutná doodle stylizace a barvičky na VEŠKERÉ technice a zbraních odboje (růžová, radioaktivní zelená všude) děs. Všechny technické komplexy (továrny apod.) děs. AI neexistuje. Textury děs (na rok 2018). Pohyb v mapě a její přehlednost děs. Pohyb v menu děs.

Toto je první dojem a já měl neodolatelnou chuť hru okamžitě odinstalovat a litovat 1000 korun. Jak už jsem psal ale jinde, na hry vydělávám, nekradu je, takže jsem dal Rodrigezovi šanci, abych tu nesmyslnou útratu ospravedlnil. Na grafiku jsem si zvyknul a v letu, protože pohyb po mapě nemá ve vozidlech skutečně žádnou cenu (mapa je naprosto neadekvátně obrovská - prázdná, přesně jako ve Wildlands), v letu umí být doslova krásná. Některé scenérie zaslouží obdiv. A v Avalanche mají hodně dobré tvůrce světů. Vše má smysl a rozložení biotopů i jejich vzevření je opravdu nádherné. Bohužel na mapě nelze nic dělat a tak jde skutečně jen o impozantní, až rozežranou kulisu. Za to body nahoru. Střelba a pocit z ní se povedl. Létání ve vrtulnících mě baví asi nejvíce. Padák, wingsuit a kotvička jsou sexy a skutečně je to to jediné, co člověka u hraní drží. Osobně si nejvíce užívám průlety přírodou.

Čili ačkoliv mám všechny předpoklady si hru užít na plné koule, protože netrpím syndromem "ježíši, po čtvrté to samé", tak za mě taktéž 2/5 s tím, že se bavím. A to jen proto, že Just Cause 4 je můj první (a také poslední, stejně jako Assassin's Creed: Origins - nikdy více). Ale zcela objektivně: na každý čtvereční kilometr Solís, připadne 10 kvalitnějších her. Just Cause 4 nikomu nedoporučuji a především ne lidem, kteří hráli předchozí kousky. Just Cause je jako současné filmy s Stevnem Seagalem... Budgetové céčko na VHS.

Hraju v nejvyšším nastavení na PC (framerate naprosto stabilní).

Editováno: 11. 12. 2018 v 21.45

Nahlásit nevhodný obsah

20922459
Siebenburgen napsal 11. 12. 2018 v 21.12

Nevím, prostě si nemůžu pomoc ale ta hra mi přijde stejná jako třetí díl s pár změnami. Mega obří svět, který není zdaleka využitý naplno.
Třetí díl trpěl dlouhými loadingy a šílenými propady fps, čtvrtý díl z mého hlediska šel co se týče grafické stránky dolů. Setkal jsem se v některých místech a že jich nebylo málo s texturami, které vypadaly jako by byly vytažené z deset let staré hry, různé sluneční paprsky, které svítí skrz postavu. Prostě celkově po grafické stránce ta hra je na dnešní dobu odpad.
To, že tam přidali pár nových mechanismů oproti třetímu dílu tu hru nijak neposunuje výše.
Vývojáři by si s touto sérií měli dát nějakou pauzu a pořádně na tom zamakat!
Když si vezmu např. AC: Origins a Odyssey, ty hry vyšly rok po sobě a rozdíly oproti obou dvou dílů tam byly značné...
Od Just Cause 4 jsem nečekal vůbec ale vůbec nic!! Když si to tak projedu tak spíše ještě větší zklamání, než jsem čekal.
Hrál jsem PC verzi, vše na ultra..

S Pavlem a jeho recenzí souhlasím, myslím si, že tady není ani o čem diskutovat.
Poslední open world tohoto roku, nejhorší open world tohoto roku..

Nahlásit nevhodný obsah

3812987
Luk83 napsal 11. 12. 2018 v 20.00

LurvaLurviCoura : jop, tak bych to viděl ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20922354
LurvaLurviCoura napsal 11. 12. 2018 v 19.33

Luk83: Takže je to hratelnostne lepší než trojka ale má to horší grafiku? Jestli ano tak jasná koupě. Ta grafika zase tak hrozná není, aby se to nedalo hrát.

Nahlásit nevhodný obsah

20917851
luke5210 napsal 11. 12. 2018 v 18.18

Absolutně nechápu věčné navážení do Just Cause 3 ohledně technického stavu.Hru jsem hrál když byla v ps plus a žádné propady frameratu nebo extrémní loadingy si fakt nevybavuju.

Nahlásit nevhodný obsah

3812987
Luk83 napsal 11. 12. 2018 v 18.07

MaxLaMage: Nemám problém se špatným hodnocením, když je hra špatná. To co je napsáno výše rozhodně nesouhlasí s tím, jaká hra je a co nabízí. Chápu, že někomu hra nesedí, tak to prostě je, ale recenzent by měl být člověk, který ji dokáže zhodnotit. Upřímně, kdo chce, dokáže tohle vyplodit na jakoukoli hru a to já nepovažuji za umění. Kdo nechápe, že mi nejde o hodnocení, ale o styl, jakým se zde leckteří prezentují.....

A docela by mě zajímalo to tvé všude v hodnocením, když na Metacritic je kolem 7/10, což je stále nadprůměrná hra a rozhodně to není 2/5... Navíc tohle je na úrovní letošního Far Cry 5, kterému Pavel dal z nějakého důvodu za stále to samé 3/5, i když je to naleštěná bída....

Editováno: 11. 12. 2018 v 18.11

Nahlásit nevhodný obsah

20815771
Filias napsal 11. 12. 2018 v 18.03

JC3 jsem si nainstaloval na SSD a na průměrné grafice to vypadá i hýbe se velmi dobře. Nahrávací časy byly pár sekund i v době vydání. Ještě bych pochopil, že kvůli výkonu a oněm nahrávacím časům zhorší textury na konzolích. Ale že bude JC4 vypadat i na PC ještě hůř než tři roky starý díl?
Nemají zdroje, aby to dělali celé neustále komplikovanější a pak to podle toho vypadá.
Za mě zklamání roku.

Díky, že jste vyzkoušel jak konzolovou, tak PC verzi.

Nahlásit nevhodný obsah

20921970
mikewalker.73 napsal 11. 12. 2018 v 17.52

Občas hra prostě není ani průměrná. Ale na druhou stranu, je SPOUSTA hráčů kteří si jí zamilují, někdy to mám též tak. #noflame

Editováno: 11. 12. 2018 v 17.53

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 11. 12. 2018 v 17.50

Luk83: No asi se hra recenzentovi nelíbila. Budeš s tím muset žít.

Spíš nerozumím tomu, proč to Square Enix vydával právě teď. Chápu, že se asi pořád před Vánoci prodávají hry lépe než jindy, ale trh je teď okupován těžkými váhami zmíněnými v recenzi. Myslím, že by SE udělalo se hrou větší parádu zkraje příštího roku.

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 11. 12. 2018 v 17.48

Luk83: Hele, já chápu, že se nedokážeš přenést přes to, že tvoje hra chytá všude šíleně špatný hodnocení, ale to se prostě stává. Ta hra je ohraná deska, potřetí naprsto to samé, ještě v hrozném technickém kabátku. Co jsi čekal, že bude chytat?

Nahlásit nevhodný obsah

3812987
Luk83 napsal 11. 12. 2018 v 17.24

Dr.One: to souhlas, ale musíš jí hrát....

MaxLaMage: bylo mi jasný, že tady nepochodím, ale kdo nepochopil pointu, tomu není asi potřeba nic dalšího vysvětlovat...

Editováno: 11. 12. 2018 v 17.24

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 11. 12. 2018 v 17.23

Luk83: Příručku :D Tak ty jsi jinačí fanboy.

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 11. 12. 2018 v 16.35

Kdo čte příručky v roce 2018? Jako ptám se vážně, hra tě má sama naučit, jak se má hrát.

Nahlásit nevhodný obsah

3812987
Luk83 napsal 11. 12. 2018 v 16.24

mikewalker.73: Za takovéto "recenze" se na Hrej tleská? Tak to je vidět, že jsem tu opravdu dlouho nebyl.

Něco podobného bych očekával na blogu nějakého puberťáka, který má nějaký problém s vývojářem, hrou nebo životem, ale rozhodně ne na webu typu Hrej, který jsem měl za seriózní. Je vidět, že recenzent nemohl ani dočíst (zdali ji vůbec četl) příručku, jenž k recenzi dostal, protože jinak by toto dílo snad ani nemohlo vzniknout....
Rýpnutí do jedné konkrétní konzole (opět) přejdu téměř bez povšimnutí, to je zde na webu už takový kolorit. Aneb koho chléb jíš...
Souhlasím leda tak s technickou stránkou, která není tak oslnivá jako ACO nebo RDR2, ale po posledním díle to beru jako ústupek v zájmu plynulosti. Navíc jsem viděl i podstatně horší hry, tohle je na grafiku pohoda. Repetitivní hratelnost se pak prosím nachází kde? Oproti poslednímu dílu super posun jinam. Protože jinak bych mohl u každé hry podobného stylu napsat, že se hraje stejně. (někam se jede, tam se něco udělá a hurá zase jinam). Úkoly jsou jiné, zábavné a přišly mi hodně fajn.
A to že drahý autor nepotkal tornádo jinde než ve scriptu? Asi tu hru moc nehrál, protože tornádo se toulá normálně mapou samo od sebe, záleží však na části mapy, kde se pohyboval. Dále tu je více zbraní, speciálky a co třeba bouřka, kde blesky ničí tanky a protivníky? Navíc se dá přivolat zbraní? Asi nic že...
Nejvíc cool je pak závěr, kde lidem doporučím předchozí díl, který se na konzoli díky permanentním propadům nedá vůbec hrát, jelikož je to spíš slideshow. A ani na PC to není podstatně lepší, jak se nám někdo snaží namluvit. Hodnocení pak úplně mimo 2/5? To jako vážně. Ještě u 3/5 bych si řekl oka, za tu technickou, dejme tomu, ale tenhle výplod?
Takže opravdu díky za pěknou "recenzi" a upřímně lituju každého, kdo se na jejím základě chce i něco dozvědět (kromě brečení autora), jelikož v tomto bodě pro vás 0/10....

Editováno: 11. 12. 2018 v 16.24

Nahlásit nevhodný obsah

20857741
vokser napsal 11. 12. 2018 v 16.14

Stejně mě to neodradí serii mám rád a tohle si chci zahrat :)

Nahlásit nevhodný obsah

20921970
mikewalker.73 napsal 11. 12. 2018 v 15.40

Výborná recenze Pavle, ostatně jako vždy. Dost sem se pobavil :)

Nahlásit nevhodný obsah

Just Cause 4

  • Výrobce: Avalanche Studios
  • Vydavatel: Square Enix
  • Žánr: 3rd person akce
  • Platformy: PC, PS4, XOne