4. prosinec 2015 10:00 / Pavel Makal / Recenze / Diskuze (18)

Související hra

20877390
Strejda Phil napsal 3. 1. 2016 v 18.10

Tahle hra je optimalizovaná jako polské počátače..........Přesto mě však bavila.

5816151
PredsFanCZ napsal 9. 12. 2015 v 14.45

Omlouvám se nerad kritizuji a tady tím tuplem, protože mám vaší ppráci moc rád. Nicméně chybí mi tady u těch recenzí taková ta klasická tabulka, ve které bude napsán, která firma hru vydala, na jakém běží enginu, co je to za typ hry, jestli má multiplayer nebo se dá hrát ve více hráčích na monitoru ( tohle mě třeba tady zajímá nejvíce ) a nějaké ty plusy a mínusy plus tedy ten nechybějící verdikt. Jinak recenze parádní, se slovy to opravdu umíš, o tom žádná.

20878919
Tom11 napsal 8. 12. 2015 v 18.53

za me 2/5, ta hra je podpurmer, v podstate jeste nudnejsi, nez mad max, a to je co rict... 1000km^2 niceho, vybuchy me bavili prvni pul hodinu...

20829777
deff napsal 7. 12. 2015 v 02.49

Tak musím říct, že zlatá pc verze, hrál jsem jak tu na xone ,tak pc a i když nemám PC vyloženě raketu, R9 280x a i5 4690K a 8gb ram, tak mi hra prakticky pod 30 fps nespadne ... Na xboxu to byla místy slideshow ... i nahrávací časy jsou lepší. Hru mám nainstalovanou na klasickém disku. Ale teda grafika na pc mi zas tak o moc lepší nepřijde a to mám všchno na maximální nastavení... Kromě větší ostrosti textur, se podle mě v ničem jiném neliší ...

20821316
zdeeneek napsal 6. 12. 2015 v 17.28

Cuba Stromek: Doba, kdy nebylo běžné mít konzoli připojenou k internetu a vývojáři si tak museli dávat záležet na tom, aby vydávali odladěné hry, je bohužel dávno pryč. Už si ani nepamatuju, že bych si za poslední rok koupil hru na Playstation a nezačal se mi při prvním vložení disku okamžitě stahovat patch. A musím říct, že tenhle přístup vývojářů mě pěkně štve. Zvlášť když nová hra stojí 15 - 17 stovek.

20821316
zdeeneek napsal 6. 12. 2015 v 17.17

Nepatřím k lidem, kteří by řešili číselný hodnocení u recenze, ale v tomhle případě si myslím, že jste hodnotili ještě moc mírně. Hra, která má takové technické problémy (dlouhé načítací časy, hodně velké problémy s fps), že to znemožňuje si ji užít, by 3/5 rozhodně dostat neměla. Jestli se takto budou hodnotit hry i do budoucna, tak tím jen vysíláme signál vývojářům - kašlete na optimalizaci, vydejte to ať to nějak jede, recenzenti tomu dají "lepší průměr" a lidi to nakonec stejně koupí. Jak jsem se na JC3 těšil (druhý díl měl bavil moc), tak si ho nakonec nekoupím (leda, že by to nějakým způsobem opravili, ale to pochybuju ...)

20877159
Dominátor napsal 6. 12. 2015 v 12.31

Tak vidím, že Pavel má opravdu jenom jednoho kamaráda :D

(Myšleno dobře)

Editováno: 6. 12. 2015 v 12.32

20850053
Karlositoo napsal 5. 12. 2015 v 10.10

Myslim,ze kdyby jste hru recenzovali na PC,dopadlo by to o dost lip(normalni nahravaci casy,plynulejsi beh)... Wingsuit rozhodne neni jen kosmeticka zmena,vyuzivam ho o dost vic nez padak a je to parada,spis s nim vetsina hracu proste neumi litat,ja mam nejdelsi cas litani s wingsuitem v kuse pres 15 minut(dal bych klidne vic ale musel jsem sejmout par helikopter:)) )!

Editováno: 5. 12. 2015 v 10.13

20853478
Pavel Makal napsal 4. 12. 2015 v 19.59

jiri.strebel: Ahoj, ano, je to tak. Bavili jsme se o tom s Jirkou a zběžně to zmiňujeme i v dnešním hPodu. Technické problémy jsou v zásadě ten jediný důvod, proč hra dostala jen průměrné hodnocení. Kdyby vyšla v pořádku, asi bych neváhal dát 4/5.

20829777
deff napsal 4. 12. 2015 v 18.46

Jako velký fanda Just Cause 2, mě mrzí, že xbox one verze je totálně sprasená ....a navíc ty loadingy kapitola sama pro sebe ... jinak co se týče hry, tak je zábavná a super ... nebýt toho že občas je to na xboxu při většim výbuchu slide show ....Snad to nějaký patch zlepší nebo pořídím pc verzi ....

Editováno: 4. 12. 2015 v 18.47

20881245
jiri.strebel napsal 4. 12. 2015 v 18.33

Další super recenze Pavle, příjde mi to jako takový akurátní vyvážení stylu recek let devadesátých (vtip, nápaditý slovní obraty) s informační hodnotou recenzí současný doby...jinak už v půlce už jsem věděl, jaká známka bude na konci...a ještě dotázek na závěr - chápu správně skutečnost, že kdyby hra nebyla tak zoufale nedodělaná a posuzovala se bez těch nedostatků technickýho rázu, dostala by 4/5? Jinak četl jsem vyjádření tý český komunitní manažerky Square Enixu k výše zmíněnejm problémům s technickým stavem hry a byl to alibismus nehrubšího zrna bez jakýkoliv omluvy ve stylu "Děláme všechno pro to, aby hráči dostali ten nejlepší zážitek...blablabla" Shame on them!!

20872817
stul.drabik napsal 4. 12. 2015 v 17.23

Dnešní doba je taková že do prodeje šoupnou nedodělanou a krátkou hru za plnou cenu.A pak za týden nebo za měsíc vydají opravný patch.Pak se omlouvají za chyby ve hře.Mě to je u p...e.Já hci za tu cenu dodělanou,dlouhou hru.

20880288
CheeStR napsal 4. 12. 2015 v 15.24

Hezká recenze, díky za ní ! Raději počkám na doladěnou hru.. dokud je co hrát, není důvod ke spěchu :) Ještě bych dodal že faktor stereotypu je obrovský... Tuhle hru bych si nejraději zahrál, při čekání na další spoj, ale vzhledem k tomu, jak dlouho se hra načítá (a kolik je tam loadingu) tak to asi ani nepůjde :( Jako myslím si, že nikdo tuhle hru nevydrží hrát několik hodin v kuse. Uvidíme jak se s tímto problémem poperou :)

20815771
Filias napsal 4. 12. 2015 v 14.29

Nerhál jsem letos tolik novinek, ale zatím po cca 12ti hodinách je můj dojem veskrze pozitivní a adept na top hru roku. Asi před půl rokem jsem si chtěl zahrát dvojku, ale ta mi pořád padala. Třetí díl spadl zatím jen jednou. A mimo drobných bugů, které jsou spíše legrační než otravné, po technické stránce naprostá spokojenost. Navíc vypadá moc hezky.
Počítač mám v podstatě na mimimálních požadavcích (jen výrazně více RAM) a hra v 1080p na "nižší střední" se pod 25 fps asi ani nedostatla (běžně cca 30+). Záškub jsem snad nezaznamenal. Po zvěstech o minutových nahrávacích časech jsem to pro jistotu nahrál na SSD a v tomto směru taky nic co bych pokládal za negativum.

Ta destrukce mě zas až tak nefascinuje (ale občas je legrace). Nejvíc mě baví si jen tak jezdit autem nebo helikoptérou a obdivovat krásy souostroví.

Moje broblémy se hrou:
1. Ovládání aut - vždycky když sednu za volant a nepotřebuji u toho střílet, musím šáhnout po ovladačí - jízda je pak o moc příjemnější.
2. To nové plachtění (wingsuit) je naprosto strašný. Nedá se to ovládat (ani na ovladači) a pokaždé se u toho skoro "zabji". Navíc si autoři myslí jak je to "cool" a nadělali na to mraky neudělaltelných chalengí.

Při hraní si říkám, že se v létě musím na nějaký středomořský ostrov vydat i v reálu ;)

20866316
Wumitai napsal 4. 12. 2015 v 14.18

sakra a Zaklínači se technické chyby odpustili, né li byli vynášeni do nebes, prtože CD Projekt......ach jo

8405418
Renee napsal 4. 12. 2015 v 13.04

Parádní recenze.
Kupoval jsem day1 jakožto velký fanda značky (na PS4), naštěstí obeznámen s technickým stavem a tak jsem nebyl moc nas*aný.
S recenzí souhlasím prakticky ve všech bodech. Příběh stupidní, postavy plytké. Grafika mi na té televizi přijde snad i horší než svého času JC2 na PC. Ale hratelnost je dost dobrá.
Vadí mi pár věcí oproti druhému dílu:
1) jednoduše fungující padák byl defakto rozdělen na wingsuit a padák. Padák v JC3 mi přijde dost pomalý. Wingsuit je naopak příliš rychlý. Podle mého zbytečná komplikace jednoduše fungujícího systému. Narozdíl od Pavla jsem se wingsuit naučil používat docela solidně a tak jej používám přednostně před padákem. Taky se ukázalo zábavné kombo, kdy wingsuitem naberete rychlost, těsně nad zemí nahodíte padák, kterým rychlost přeměníte na výšku a šup zas do wingsuitu. Nereálné, ale zábavné kombo kterým se dá snadno a relativně rychle překonat velká vzdálenost.
2) jednoduše fungující hák ze dvojky byl funkčně obohacen, ale trpí tím tempo hry v přestřelkách. Jednoduchá situace - voják na věži: Ve dvojce jste na něj namířili a jedním čudlem na něj střelili hák a stáhli ho dolů aby chudák při pádu umřel. Ve trojce stejným postupem dosáhnete toho že vy letíte na jeho pozici, abyste ho shodili na zem a museli ho ještě dorážet. Takže se třeba ze skrýše dostanete na oči deseti dalším vojákům. Pokud chcete toho vojáka shodit dolů jako ve dvojce, musíte přichytit jeden konec lana za něj, druhý konec na zem a pak lano stáhnout. Dlouhý a komplikovaný proces který akci zpomaluje. Stejně tak jakékoliv přitahování nepřátel k čemukoliv explozivnímu není otázka dvou kliků ale tří a více. Tempo trpí a Rico celou dobu dostává zbytečné zásahy. Ale můžeme teď strhnout cokoliv jen pomocí lana, což vypadá na pohled velmi efektně. Je ale mnoho efektivnějších způsobů.
3) jednoduše fungující systém letecké podpory a "RPG" systém ze dvojky byl zjednodušen tak že nakonec není jednodušší. Sbírání krabiček se součástkami bylo možná primitivní ale bylo jednoduché, funkční a rychlé. Navíc si člověk mohl upgradovat jakoukoliv oblíbenou zbraň a pak si ji zavolat za měnu získávanou ničením věcí a děláním challengů. Ve trojce musíme plnit challenge abychom mohli získat nějaký spíše drobný gameplay upgrade. Zbraně si nemůžeme vylepšovat vůbec. A přivolat si sice můžeme libovolnou kombinaci jakýchkoliv zbraní a jakéhokoliv vozidla ze hry, ale za cenu světlic kterých můžem nosit velmi omezený počet a pak si pro ně musíme někam zajít.....
4) jednoduše fungující systém dual-wield byl zrušen. Stav kdy ve dvojce běhal Rico s puškou na zádech, revolverem v jedné a upilovanou brokovnicí nebo SMG v druhé ruce a každá ruka se ovládala separátně mi velmi vyhovoval. Ve trojce jsou prostě tři sloty - těžká zbraň, dvouruční zbraň a dvojice stejných jednoručních které mají společnou spoušť.
Za mě bych hru pro nezaujaté hráče hodnotil 1/5, max 2/5. Nevím co ta hra může nabídnout normálnímu hráče který má rád AC, Mass Effect a Battlefield.
Já se ale přes všechny nedostatky vyslovené Pavlem v recenzi i mnou výše naprosto královsky epesně bavím a je to pro mě 5/5 a kandidát na hru roku (v souboji s Battlefrontem, hehe). Ale to jsem jen já.

PS: sorry za absurdně dlouhý příspěvek, Just Cause je ale moje nejvíc nejoblíbenější série a tak jsem měl potřebu se plně vyjádřit a trochu jsem se rozvášnil....

Editováno: 4. 12. 2015 v 13.05

20879605
Cuba Stromek napsal 4. 12. 2015 v 12.21

Když si vzpomenu,ze se jsem konzoli kupoval taky proto, ze jsem nechtěl řešit upgrady grafiky a lagování her a měl za to,ze konzole tu jsou od plynulého zazitku, tak mě současný stav obou konzoli trochu mrzí..

Editováno: 4. 12. 2015 v 14.16

Just Cause 3

• Výrobce: Avalanche Studios