Inner Chains Recenze Inner Chains

Inner Chains

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

23. 6. 2017 13:00 8
Reklama

Byl to snad právě květen, kdy jsem oslavil své páté výročí přítomnosti v herním byznysu a kdy jsem vůbec poprvé do tehdy ještě papírového měsíčníku vytvořil svůj první text jakožto recenzent. Za těch pět let mě nic ani jednou nepřekvapilo a ani jednou jsem své zvyklosti při psaní nemusel měnit, bylo to až právě v případě Inner Chains, kdy musela nastat radikální změna. Tento akční horor je totiž jiný než ostatní hry, jenže je bohužel odlišný v tom negativním slova smyslu, a na následujících řádkách se vám pokusím vysvětlit, proč jsou pro mě Inner Chains pravděpodobně jedním z těch nejhorších herních zážitků, se kterým jsem se za tu dobu setkal.

HEZKÉ, ALE …

Začneme poněkud netradičně technickou stránkou věci, protože to je ten nejpalčivější problém hry a je to také důvod, proč jsem se po dva týdny vehementně vyhýbal kontaktu s Pavlem – já tu hru prostě za Boha nedokázal rozjet. Což je bohužel v případě recenze celkem nutnost. Má PC sestava sice není z nejčerstvějších, ale přesto nevidím objektivní důvod, proč by měla mít s Inner Chains jakékoli závažnější problémy.

Na jednu stranu je hra po grafické stránce zcela úžasná a její svět umí vykouzlit opravdu pohádkové scenérie.

Hru přitom pohání nejnovější Unreal Engine a mohli bychom tudíž očekávat, že se bude jednat o celkem odladěnou záležitost, ale bohužel tomu tak není. Na jednu stranu je sice hra po grafické stránce úžasná a její svět umí vykouzlit opravdu pohádkové (byť hororovým žánrem inspirované) scenérie, jenže k čemu to, když vám hra na 4K panel posílá obraz s poloviční úhlopříčkou, když nepodporuje změnu rozlišení a když ji ještě k tomu vidíte ve verzi určené pro virtuální realitu. A to přitom ani virtuální realitu nevlastním.

OD ZÁKLADU ROZBITÉ

To všechno se ve hře bohužel reálně děje. Legraci si rozhodně nedělám a v průběhu snahy titul uspokojivě hodnotit jsem nic nepodcenil. Celkem vypovídající je ostatně i to, že v době recenzování už přes tři týdny visí bez povšimnutí na stránkách podpory na Steamu můj zoufalý dotaz týkající se technických potíží. Ostatně právě na Steamu nejsou ohlasy nikterak slibné a stejně tak číselnou hodnotou zveřejněnou na serveru Metacritic se tvůrci pravděpodobně v dohledné době příliš chlubit nebudou.

Tušíte správě, Inner Chains jsou hrou nedodělanou, vydanou zjevně v uspěchané podobě, a je to na ní znát každým coulem. Kupříkladu dalším podobně zajímavým postřehem může být nedlouho po spuštění i to, že je hra prakticky němá. Několik zvukových efektů ve hře sice přítomno je, sem tam i někdo zabučí do obrazovky, celkově to ale vypadá, že tvůrci stihli nahrát odhadem tak čtvrtinu zvuků předtím, než jim došly finance či než se pouze rozhodli hru vydat a týrat jí důvěřivé nebožáky.

PROČ?

Zde by měl teoreticky následovat odstavec naplněný nějakými pozitivy, to abych se neustále nenavážel a abych nabídl i tu druhou stranu mince, jenže esa v podobě líbivého grafického pozlátka jsou již vystřílena. A bez legrace nic dalšího a hezkého zde nenacházím. Takže jedeme vesele dál, neboť ono těch výtek bude ve finále ještě podstatně více.

Představená hororová FPS vypadala velmi slibně a díky tomu jsem nabídku na recenzi popadnul ihned všemi deseti. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že tvůrci lákali na odlišný titul...

Kupříkladu když jsem o hru díky magazínu DualShockers zavadil poprvé, tak jsem se pro ni okamžitě nadchl. Představená hororová FPS vypadala velmi slibně a díky tomu jsem nabídku na recenzi popadnul ihned všemi deseti. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že tvůrci lákali na odlišný titul...

KLAMAVÁ REKLAMA

Inner Chains jsou totiž hotovou chodící ukázkou takzvané klamavé reklamy a já vás tímto vyzývám ke zhlédnutí videa vypuštěného u příležitosti vydání hry. Koukněte se pod tímto odstavcem a nasajte jedinečnou atmosféru této výjimečně vypadající hororové akce, neboť nic lepšího už na vás nečeká. Ten trailer je vyloženě zavádějící a je ukázkou něčeho, čím Inner Chains v žádném případě nejsou.

Stejně jako v případě hororu Husk od stejného vydavatele (který rovněž vypadal velmi slibně a na kterém jsem podobným způsobem nenechal nit suchou) jsem ve finále do rukou dostal něco odlišného a na očekáváních jsem si tehdy dost dobře vylámal zuby. V tomto případě jde ve zkratce o to, že žánrově jsou Inner Chains nudnou adventurou bez ducha i nápadu, která je pouze obohacena nedotaženou first person akcí a potemnělým světem hry. O hutnou hororovou FPS, takovou, na jakou vývojáři předem nadšeně lákali, tedy rozhodně nejde.

SLIBNÝ PŘÍBĚH PLNÝ CHYB

Výčet chyb, nedodělků a designových přešlapů by mohl nadále pokračovat donekonečna, byť pokračovat nemá příliš smysl. Inner Chains bych mohl za určité konstelace hvězd považovat za slibný projekt, mnohem více v tom však vidím promrhaný potenciál a především nepovedenou hru.

Samotné intro hry mě dokázalo neskutečně navnadit, jenže opět jde o ukázku něčeho, co ve hře jednoduše nespatříte.

Původní premisa přitom byla velmi zajímavá a intro vyprávějící o příběhu pádu přetechnizované civilizace, v níž v průběhu dekád hlavní otěže moci převzala církev, skutečně umí znít slibně. Ostatně právě ono samotné intro hry mě dokázalo dostatečně navnadit. Jenže opět jde o ukázku něčeho, co ve hře jednoduše nikdy nespatříte.

NEBOJTE SE A JDĚTE DO TOHO

Inner Chains zkrátka nefungují. Jde o dobrodružství z pohledu první osoby vměstnané do lineárního světa plného nebezpečí, kterému vlastně ani nerozumíte. Vhození do vody jinak celkem zajímavého příběhu je neskutečně matoucí i zrádné zároveň, a když k tomu přidáte ještě zcela nefunkční technickou stránku věci, tak máte recept na celkem zaručený propadák. A mně tímto nezbývá než vás vyzvat k tomu, abyste si tento titul vyzkoušeli sami na vlastní kůži a dali mi buďto za pravdu, anebo mě v diskuzi rozmetali svými protiargumenty. Na mém subjektivně objektivním názoru to však nezmění zhola nic – Inner Chains považuji za jeden velký přehmat a za něco, co má potenciál prověřit údajně skvěle funkční systém refundace v rámci Steamu.

Inner Chains
Windows PC

Verdikt

Inner Chains jsou prostým nedodělkem a hrou, která v současném stavu neměla vyjít do světa. Je to zkrátka horor, ze kterého vám skutečně zamrazí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama