Injustice: Gods Among Us Recenze Injustice: Gods Among Us

Injustice: Gods Among Us

Jiří Pavlovský

Jiří Pavlovský

5. 5. 2013 22:56 2

Nejdřív si položte několik otázek. Chcete se, coby Batman, porvat se Supermanem? Chcete v kůži Banea zlomit Green Lanternovi páteř? Chcete poskakovat jako Joker a bodat nožem do Flashe? Pokud odpovíte hlasitě: Ano! (nebo klidně i tiše, my vás kontrolovat nebudeme), tak neváhejte a rovnou si vyrazte koupit Injustice: Gods Among Us. A pokud řeknete ne, nebo jen lhostejně pokrčíte rameny, tak je tu druhá otázka. Máte rádi mlátičky? Mortal Kombat, Street Fighter a další? Pokud odpovíte hlasitě: Ano! ... No, dál už to znáte. Injustice: Gods Among Us je zkrátka hra, které potěší jako komiksové, tak mlátičkové fandy. Je to produkt láskyplného vztahu mezi DC Comicsem a Mortal Kombatem. Je tu něco pro každého.

Všichni na všechny

Pro komisáky je tu spousta hrdinů a padouchů, se kterou můžete zmlátit další spoustu hrdinů a padouchů. Každý z nich má své typické chvaty a i něco, co by se dalo nazvat minipříběhem. A další borci ještě přibudou v různých rozšířeních – jako první se samozřejmě chystá sám „velkej šéf“ Lobo – v té chvíli hra samozřejmě ztrácí smysl, protože na Loba nikdo nemá.

Hrdiny můžete převlékat do různých kostýmů, udělat si z nich zombie nebo je podřídit nějakému z velkých crossoverů. Třeba Blackest Night či New 52. Jasně, to už si budete muset zaplatit nějaké peníze navíc, ale pokud si chcete zabojovat se Solomonem Grundym v ušance (kostým z příběhu Superman: Rudá hvězda, který vyšel i u nás!) nebo mít hrdiny oblečené tak, jak je znáte ze hry Arkham Asylum, hra vám za to určitě stojí. Injustice přitom není bezduchá mlátička ve stylu řežte se a je jedno proč, základní hra má na bojovku i docela vymakaný příběh. Točí se kolem alternativního vesmíru, ve kterém Joker zničil Metropolis i s manželkou a nenarozeným dítětem Clarka Kenta, což Supermana dohnalo k tomu, že Jokera zabil a rozhodl se, že po dobrém to s lidstvem nepůjde a začal vládnout železnou rukou. Existuje tu sice i nějaký odboj vedený Lexem Luthorem, ale nemá šanci na úspěch... Dokud z naší reality nepřijde skupina hrdinů v čele s Batmanem či Supermanem a pustí se do boje se svými temnými verzemi.

Ve finále to jsou vcelku klasické 2D akční rvačky doplněné docela velkou porcí děje a efektních filmečků. Postavy jsou navíc i dobře namluvené a animované, tedy s výjimkou Wonder Woman, která vypadá jako chlap převlečený za ženskou, co se snaží v podprsence propašovat dva atomové reaktory. Naštěstí jsou všichni ostatní v pohodě a komiksoví fandové si určitě užijí, když budou zkoušet všechny možné postavy, aby zjistili, co umí ten který hrdina za chvaty.

Nejen komiksy, taky dobrá hra to je!

Čímž se dostáváme k tomu, co má Injustice připraveno pro hráče? Na to je celkem snadná odpověď – řežbu. Pořádné efektní a vyvážené souboje, kde máte sice u každé postavy stejnou sestavu základních úderů (rána pěstí, kopanec, vykrytí atd.), ale jakmile se naučíte nějaké tlačítkové a pohybové kombinace, dostanete se do úplně jiné ligy. V té chvíli přijdou na řadu mnohem efektnější a ničivější bojová komba, vrcholící superúderem, který, když soupeř nevykryje, spustí parádní animaci, při níž lítají postavy skrz domy, vykopávají se do vesmíru, anebo dojde na zaplavení arény, do níž vplouvají obří žraloci. To, že váš protivník po tom všem přijde o přibližně čtvrtinu svých životů, je už jen taková třešnička na dortu.

Zvládnout všechny chvaty není zase tak snadné, ale na nižší obtížnosti si vystačíte s klasickou sestavou úderů a několika kopy. I tak vás to bude bavit. Ovšem pokud bude chtít jít výš, nebo snad začít hrát online, budete se muset pořádně zlepšit a začít kromě pěstí používat i mozek. Tedy, zjistit u svých bojovníků silné a slabé vlastnosti a správně odhadnout soupeře. Také byste měli začít řešit otázku, zda je lepší soustředit se na jeden silný úder (který ale může soupeř vykrýt) nebo ho postupně umlátit několika slabšími? Za povedená komba i schytané rány se vám navíc plní ukazatel, který pak můžete vyčerpat silnějšími útoky, nebo si pomoci při přímém střetu a mít šanci, že získáte zpátky část své životní síly.

Na závěr tu máte samozřejmě i využití zničitelného prostředí. Souboje se budou odehrávat v nádherných živých arénách, které můžete použít jako zbraň. Na mnoha místech jsou věci, kterými můžete praštit protivníka do hlavy, omlátit ho o ně, odrazit se od nich, nebo je rozbít a vidět, co to udělá. Taky je zde možné soupeře srazit o patro níž (nebo výš), do zcela nové lokace! Ale i to, co je jen kulisa, není špatné. Okolí se kolem vás hroutí, abyste měli opravdu pocit, že tady půjde o souboj titánů a ne o další běžnou ninja fackovačku. Díky otmu hra je i není velmi brutální. Brutální je v tom, že se tu rozhodně nebojuje jen na pěsti. Joker bodá do Batmana nožem, Aqauman pouští na Wonder Woman žraloka a hrdinové si navzájem lámou kosti, probodávají a stříká z nich krev. Škoda jen, že na konci souboje jsou poražení nešťastníci jen mírně uondaní, což bychom ještě pochopili u Supermana, ale ostatní zase takoví tvrďáci rozhodně nejsou.

Ale jasně, necpěme do mlátiček realitu. Důležité je, že jsou souboje efektní a pořádně nadupané. Samozřejmě, chvilku vám bude trvat, než se do hry vžijete a zvládnete s postavami i nějaká ta složitější komba –tady je cítit vliv tvůrců Mortal Kombatu, a abyste dosáhli opravdu efektních úderů, musíte provádět šílené věci. Pohyb dopředu, dozadu, nahoru, stisknout všechny tlačítka na ovladači, zazvonit u souseda na zvonek – to všechno během jedné vteřiny a pak si budete moci praštit. Je to fuška. Pokud jste kytarista nebo klavírní virtuóz, máte nad ostatními náskok.

A teď všichni dohromady...

Takže hra je dobrá, to jsme si řekli celkem jasně, v dnešní době ale tohle zkrátka nestačí. Zvláště, pokud je to bojovka, které se rychle okoukají. Takže ano, vedle několikahodinové verze pro jednoho hráče (ještě vylepšené několika minihrami) tu máme další věci, na kterých se můžete pořádně vyřádit. Jednak je tu samozřejmě multiplayer, kde můžete hrát jak s kámošem na jedné obrazovce, tak přes internet s lidmi, kteří u konzole tráví mnohem víc času než vy a vyklepnou vás během dvou vteřin. Takže tam vlastně ani nelezte.

Ale i pokud nevyhledáváte sociální kontakt, budete mít co dělat. Kromě základního příběhu tu máte ještě Bitvy, ve kterých můžete s vybraným hrdinou (nebo padouchem) porážet celé tlupy protivníků. Můžete si pak ještě vybrat, jaká skupina proti vám bude stát (hrdinové, padouši), stejně jako i to, jestli si to celé ztížíte a nebudou se vám mezi souboji hojit zranění nebo jestli se nebude místnost zaplňovat. Pak jsou tu ještě mise pro S.T.A.R. Labs, přesně řečeno 250 misí, které si postupně odevíráte za hvězdy získané z minulých splněných úkolů, a kde nestačí jen porazit protivníka, ale srazit ho za speciálních (a někdy dost zábavných) podmínek. Třeba nebýt zasažený batarangem nebo padajícími šutry.

Injustice po tom všem není přelomová mlátička – není to titul, který by přitáhl k tomuto subžánru tisíce lidí, co do té doby hráli jen strategie a simulátory domácího zvířectva. Je to prostě jen propracovaná bojová hra, se spoustou věcí okolo a s poněkud náročnějším ovládáním ve starém stylu. Což někoho může naštvat a někoho naopak nadchnout. Koneckonců, jde tady o osud vesmíru, to zase nemůžete mít tak úplně snadné.

Injustice: Gods Among Us
Wii U Wii U
PlayStation Vita Vita