Infamous: First Light Recenze Infamous: First Light

Infamous: First Light

Jiří Bigas

Jiří Bigas

31. 8. 2014 10:00 10

V recenzi jsme měřili Infamous: Second Son přísnějším metrem. Ačkoliv se to ne u každého setkalo s pochopením, i s odstupem času považujeme jeden z prvních exkluzivních titulů pro PlayStation 4 za nadprůměrný, ale nijak výjimečný počin, který zůstal ve stínu prvních dvou dílů pro konzoli minulé generace. Rozhodně jsme ale proto nebyli o nic méně zvědaví na slibované DLC. Koneckonců, rozšíření First Light je jednou z vůbec prvních her nadupané podzimní sezóny, která snad zažene naši žízeň po novinkách po obzvláště vyprahlých letních měsících.

NOVÁ HRDINKA HŘE PROSPĚLA

Hovořit o Infamous: First Light jako o svébytném titulu není vůbec od věci. Jedná se totiž o samostatně hratelný prequel, který se při ceně 409 korun může stát zajímavou ukázkou kvalit původní hry pro ty, kteří zatím Second Son nezkusili a nevadí jim investovat pár set korun do několikahodinové ochutnávky. Nesympatického protagonistu originální hry vystřídala charismatická rebelka Abigail „Fetch“ Walkerová, jejíž dobrodružství je v mnoha ohledech atraktivnější než emocionálně plochý Second Son a jeho hlavní hrdina. Několik let předtím, než se obě nadpřirozenými schopnostmi obdařené postavy poprvé setkají, se díky Fetch „vracíme“ do severní poloviny Seattlu, abychom zabředli hlouběji do stínů její minulosti a poznali na vlastní kůži démony, kteří ji pronásledují.

Jelikož je však Fetch odkázána - na rozdíl od hrdiny původní hry - na jediný druh síly, rozhodli se vývojáři ze Sucker Punch Productions její dovednosti šikovně rozšířit.

Fetch se společně se svým bratrem po útěku z domova před jednotkami DUP protlouká životem, jak nejlépe umí. Což jinými slovy znamená, že míří z průšvihu do průšvihu. A když jde skutečně do tuhého, naštvaná puberťačka neváhá sáhnout po svých super schopnostech. Obdařena silou neonu ovládá se Abigail velmi podobně jako Delsin, který její schopností zdědil v Second Son. Jelikož je však Fetch odkázána - na rozdíl od hrdiny původní hry - na jediný druh síly, rozhodli se vývojáři ze Sucker Punch Productions její dovednosti šikovně rozšířit. Tu a tam se tak dočkáte nějakého nového speciálního útoku v boji na blízko i originálních triků při ostřelování nepřátel smrtící palbou na větší vzdálenost. Někdo by mohl namítat, že tím utrpěla do jisté míry variabilita hry, na druhou stranu díky snaze soustředit se výlučně na jediný element, tak jako tomu bylo v minulosti, působí výsledná hra vyrovnanějším dojmem. Akce s Fetch je efektní i efektivní zároveň a její repertoár triků působí pestrým a svěžím dojmem. Jednotlivé útoky jdou spolu lépe dohromady, přirozeně se kombinují a výsledná akce díky tomu působí plynulejším dojmem.

MISE ORIGINALITOU NEPŘEKVAPÍ

Větší část hry budete namísto jednotek DUP, potírající takzvané bio-teroristy, tentokrát zápolit s místní mafií, díky čemuž souboje nepůsobí tak grandiózním dojmem jako minule. Rozhodně však nejsou kvůli tomu výrazně horší. Pravdou ovšem zůstává, že – jakkoli to fanoušci hry neradi uslyší – třetí Infamous prostě v akčních pasážích nijak zvlášť nevyniká. Na první pohled efektní schopnosti a bitky i přes nesporné vizuální kouzlo nevyčnívají z řady podobných her a stejně tak není velkou výhrou ani návrat do Seattlu, který postrádá osobité kouzlo metropolí z předchozích dvou her. Naštěstí se podíváme v krátkosti během hry i za jeho hranice, díky čemuž First Light nakonec ve výsledku působí přeci jen trochu originálnějším dojmem.

Infamous: First Light

Zbytek rozšíření hráče Second Son ničím nepřekvapí. Fetch postupně zlepšuje své dovednosti, hráč investuje posbírané body do jednotlivých jejích dovedností a přitom tu a tam okusíte některou z nových či mírně upravených miniher, s jejichž pomocí si podmaňujete jednotlivé čtvrti města. Lovíte policejní drony, honíte se za energetickou koulí ve speciálním závodě s prvky parkouru a pochopitelně nemůže chybět ani kapka street artu, to když Abigail čas od času vyzdobí nějaký ten blok svým neonovým graffiti. Samotné příběhové mise ale naneštěstí v atraktivitě a nápaditosti silně pokulhávají za chytlavou zápletkou, většina úkolů působí generickým až stereotypním dojmem a dává vzpomenout na bezpočet podobných misí, které jste už plnili v celé řadě jiných her s otevřeným světem – zbít tuhle partičku, ochránit tamtu partičku, nic co byste vám na dlouho utkvělo v hlavě.

PLACENÝ PREQUEL JE LEPŠÍ NEŽ DEMO

Naštěstí se vyprávění Fetch o událostech ze Seattlu, které předcházely Second Son, prolíná s velmi netradiční drezurou uvnitř zvláštního nápravného zařízení. Do něj vás hra několikrát během kampaně v rámci příběhového intermezza přenese, ale můžete se sem vypravit i v libovolnou chvíli, a na moment si tak odpočinout od nepříjemných vzpomínek. Vězeňský komplex pro bio-teroristy vám umožní jednak se řádně odreagovat při masakrování holografických nepřátel, ale především plně rozvinout a osvojit si vlastní dovednosti. V několika bojových arénách budete čelit nekonečným vlnám nepřátel nebo zachraňovat virtuální civilisty. Tímto způsobem lze poměřit vlastní um s ostatními hráči prostřednictvím on-line žebříčků, ale rovněž tak sbíráte další body, které můžete investovat do rozrůstajících se schopností hlavní hrdinky. Pokud si na takové výzvy potrpíte a rádi překonáváte vlastní limity, může se jednat o velmi atraktivní bonus nad rámec příběhové hry, podobně jako tomu je třeba u Batmanů od Rocksteady Studios. Jestli vás ale challenge mapy nezajímají, mnoho času tu strávit nemusíte.

Naštěstí se vyprávění Fetch o událostech ze Seattlu, které předcházely Second Son, prolíná s velmi netradiční drezurou uvnitř zvláštního nápravného zařízení.

Stejně jako Second Son pochopitelně i First Light obsahuje velmi populární foto mód a i když se jedná o rozšíření, k jehož spuštění nepotřebujete původní hru, má pro majitele originálu jedno příjemné překvapení. Do výzev v nápravném zařízení se totiž můžete pustit i s Delsinem, ačkoli z hlediska příběhu nemá tento bonus žádné pevné ukotvení. Sečteno a podtrženo je Infamous: First Light solidním rozšířením s poctivou porcí obsahu, jehož příběh vás určitě zabaví na čtyři až šest hodin. Pokud navíc propadnete výzvám, může být trvanlivost DLC o to delší. Prequel o velikosti 10 GB za poměrně férové čtyři stovky nenadchne ani neurazí a původní hru nepřekoná, ani jí nedělá ostudu. Navíc představuje zajímavou ochutnávku pro ty, kteří jsou ochotní zaplatit si za pořádně macatou ukázku, která navíc velmi dobře vypovídá i o kvalitách původního Second Son. Že jde v podstatě o menší samostatnou hru, nejlépe dokládá fakt, že First Light obsahuje i vlastní platinovou trofej pro notorické sběrače virtuálních ocenění.

Infamous: First Light

Pokud se vám líbil Second Son, určitě budete spokojeni i s rozšířením. Jestliže vás původní hra nenadchla, DLC váš názor nezmění. A pokud jste snad originál ještě nehráli a váháte s investicí, jde o zajímavou vstupenku do světa Infamous za sníženou cenu.