Hyrule Warriors Recenze Hyrule Warriors

Hyrule Warriors

Matěj Mužík

Matěj Mužík

9. 10. 2014 12:23 5

Spin-off je forma, která není videohernímu průmyslu nijak neznámá. Zvláště pak v poslední době vývojáři častěji a častěji odbočují od zažitých stereotypů známých herních sérií, aby mohli prozkoumat oblíbené světy, postavy či mytologie z úplně jiných úhlů či pomocí odlišných herních mechanismů. A právě díky těmto odvážným krokům se můžeme v nejnovější Zelďácké hře podívat, jak by to vypadalo, kdyby se v jedné hře sešla většina hlavních postav herní série The Legend of Zelda. Přichází nekánonická hack and slash záležitost Hyrule Warriors.

Je třeba poznamenat, že toto spojení jedné z nejsilnějších značek firmy Nintendo (The Legend of Zelda) a nejprodávanější série vývojářů od Tecmo Koei (Dynasty Warriors), není první spin-off, kterého se Zelda kdy dočkala. Hyrule Warriors je nicméně titul, který běžného hráče pravděpodobně neosloví a hned od prvního pohledu je jasné, že se jedná o promyšlený fan service, a to ať už pro fanoušky série Zelda či pro hráče Warriors. Hyrule Warriors je totiž, zjednodušeně řečeno, další identická Warriors hra, jen s tím rozdílem, že je zasazena do universa titulů série The Legend of Zelda.

ZNÁMÁ PARTA

Hlavní příběhový herní mód, pod názvem Legend, je rozdělen do několika misí. V každé úrovni zuří bitva mezi dvěma armádami, v jejichž čele stojí vždy několik silnějších jednotek - známí hrdinové a padouchové ze Zelďáckých her. Vaším úkolem je v kůži jednoho z hrdinů čistit bojiště od nepřátel a zabírat jednotlivé pevnůstky, o které se válčí. Zabraná pevnůstka vytvoří místo, kde se budou objevovat vaši vojáci a vy se tak můžete vesele prosekávat přes další pevnosti až k finálnímu bossovi dané mise. Tyto mise můžete hrát nejen za ústředního Linka, ale časem i za jakoukoliv z dalších sedmi postav, které si v průběhu hry odemknete a na své si přijdou fanoušci Midny, Sheika, Fi, Darunia, Agithy, Impy a i Zeldy samotné, která konečně bere do rukou kord a sama se vydává do bitvy.

Hyrule Warriors

I bossové se verbují ze známých tváří ze série Zelda a stanete tak proti dračímu Volgovi, ještěřímu králi Dodongo, zubaté Manhandle či pavoučí Gohmě a dalším. Při těchto soubojích většinou musíte přijít na nějaký trik, jak obřího nepřítele vůbec zranit a často vám v tom pomůže znalost dřívějších her ze série. Na druhou stranu mají bossové takový otravný zvyk se během souboje teleportovat z jednoho konce mapy na druhý, čímž uměle natáhnou herní dobu každé mise někdy až na půlhodinové hraní. K tomu přidejte sekvence, kdy musíte nějakou jinou postavu někam doprovodit či chránit před útokem nepřátelské armády a máte zaděláno na bolavé palce z neustálého button-mashingu.

SPÍŠE AKČNÍ NEŽ RPG

Bojový systém je totiž jednoduchý, ale možná až příliš jednoduchý. Každá postava má tři útoky, klasicky lehký, těžký a speciální. Útočná komba sestávají ze zběsilého mačkání B a sem tam Y pro speciální efekt, ale musíte si je nejprve odemknout skrze jednoduché RPG prvky. Sbíráním předmětů z padlých nepřátel můžete mezi misemi vytvářet tzv. badge, které vám nové útoky zpřístupní. Experience pointy a vyšší stupně levelu postavy lze vybojovat, ale také koupit za vysbírané rupíky, zdejší formu měny, což působí jako takové povolené podvádění a přitom to ani trochu není nutné.

Problém Hyrule Warriors není v hratelnosti, ale v její ubíjející repetitivnosti.

V podstatě tedy je téměř vše identické s jakýmkoliv titulem Warriors série. Opět je sice na bojišti spousta jednotek obou armád, které však na sebe spíše nečinně hledí, než aby bojovaly, a vytváří tak spíše kulisu a maso pro vaše rozjetá útočná komba. Jedinou změnu v hratelnosti lze najít ve využití předmětů typických pro sérii Zelda jako například luk, bomby nebo prak. Tyto předměty dostanete postupně v jednotlivých misích, ale jiné využití než právě v oné úrovni, kde jste je získali, zpravidla nemají. Například takový grapling hook se hodí v souboji s létajícím bossem, ale žádného takového v dalších úrovních už nepotkáte.

THE LEGEND OF ZÍVDA

Přesto problém Hyrule Warriors není v hratelnosti, ale v její ubíjející repetitivnosti. Každá mise má totiž naprosto stejnou strukturu: Čistíte pole od nepřátel, narazíte na překážku v postupu, překážku odstraníte (návstěvou u Víly nebo doprovodem jiné postavy), následuje souboj s bossem, který si přivolá posily anebo se teleportuje. Popravdě, ono to všechno zpočátku je klasická hack’n’slash zábava, ale s každou další misí se naplňuje váš pohár trpělivosti nad pořád tou stejnou strukturou levelů a části hry samotné se stávají překážkami v jasném postupu dál. Vy už totiž víte, co přijde, ale než se k tomu dostanete, budete se muset vypořádat například s „překvapivým zvratem na bojišti” pravidelně v dvou třetinách mise.

Hyrule Warriors

S opakováním pořád toho samého nepomáhají ani jiné herní módy: Free mode je v podstatě hlavní mód, akorát s možnosti hry ve dvou hráčích, kdy jeden hraje na GamePadu a druhý s Wiimotem a nunchukem, a to ještě ve zhoršené vizuální kvalitě, protože Wii U musí streamovat rozdílný obraz do televize i gamepadu zároveň. V Adventure mode pak odkrýváte políčka z herní mapy prvního dílu Legend of Zelda a to tím, že na každém políčku plníte podobné mise jako v hlavním módu, jen s vyšší obtížnosti nebo časovým omezením.

PŘEDEVŠÍM PRO FANOUŠKY

Co však celý titul pozvedává z mělkých vod podprůměrnosti je jeho příběh. Zde si dali autoři opravdu záležet a vznikl tak jeden z nejsilnějších příběhů, které série nabízí. To je co říct, bereme-li v potaz, že tvůrci museli vymyslet zápletku, ve které vedle sebe budou bojovat postavy z rozdílných her. Ano, příběh se sice drží zavedených příběhových a charakterových archetypů (unesená princezna, legendární hrdina, triforce, víla, Ganondorf), v určitých chvílích vás ale překvapí jeho originalita, a to například v motivaci a chování některých již známých postav. Co víc, děj Hyrule Warriors dává smysl i přesto, že se v jistý moment rozvětví do tří paralelních dějových úseků a ani zde neztrácí na napětí ani zábavnosti, ačkoliv jeho kvality spíše ocení znalci a fanoušci série Legend of Zelda.

Kulantně řečeno, Hyrule Warriors je titul značně odvážný. Ačkoliv se to tak může zdát, ono rozhodnutí postavit hru, co se typicky vyznačuje adventurními prvky, na akčním button mashingu, není ten krok nesprávným směrem. Co této hře nejvíc ubližuje, je její schématičnost, kterou do ní vnáší herní principy série Warriors. Hyrule se nehraje špatně (ovládání je responzivnější než u jiných Warriors titulů), kouká se na to hezky (hra se graficky drží pastelových barev a design postav odkazuje spíše na Twilight Princess a Skyward Sword), ale hezky rychle to taky omrzí. Jediné co tedy celý titul zachraňuje, je příběh a to, bohužel, tentokrát nestačí.

Hyrule Warriors
Nintendo 3DS 3DS
Wii U Wii U

Ještě se nikdy nestalo, aby spin-off zastínil hru, ze které vychází. Nestává se to ani v tomto případě. Ačkoliv má série Legend of Zelda hned několik titulů, které můžeme dnes označit jako legendární, Hyrule Warriors mezi ně rozhodně patřit nebude.