Hyrule Warriors: Age of Calamity Recenze Hyrule Warriors: Age of Calamity

Hyrule Warriors: Age of Calamity

Martin Synek

Martin Synek

20. 11. 2020 14:10 4

Naposled jsme si mohli užít fantastické dobrodružství hrdiny Linka v titulu The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Od té doby však spousta fanoušků očekává, že bude příběh i dále pokračovat. Nyní všem vysvitla naděje, protože právě vychází Hyrule Warriors: Age of Calamity pro Nintendo Switch, který by měl na úspěšné hrdinské RPG příběhově navázat. Na začátek je však potřeba říct, že v žádném případě nejde o hru na hrdiny v otevřeném světě, nýbrž se můžete těšit na hack’n‘slash rubačku v členitých arénách, která je poplatná sérii Dynasty Warriors.

ZA ZÁCHRANOU KRÁLOVSTVÍ

Ve hře se vracíme v čase sto let před události z Breath of the Wild a vidíme, kterak je království Hyrule ve válce. Král Rhoam musí odvrátit všemi prostředky hrozící kalamitu, která zachvátila celý region. Do boje se vydává na pomoc i nemluvný hrdina Link, který prokáže dostatek odvahy k tomu, aby pomohl ve válce a stal se jedním z výrazných hrdinů schopných nastalou situaci vyřešit. K němu se do party přidá i samotná Zelda či další hrdinové, které známe právě z posledního hrdinského RPG.

Disponujete dvěma základními údery, které postupně řetězíte do účinných komb.

Každý z hrdinů má své pohnutky, které jej do boje zatáhly a pokud budete příběh sledovat podrobně, což v této hře není rozhodně jednoduché, rozehraje se před vámi spletitý příběh o záchraně království, houževnatých a odhodlaných hrdinech či o hrozbě, která překonává všechno, čemu doposud museli aktéři čelit. Do podrobností není potřeba zacházet, protože by si každý z vás měl příběh prožít sám a těšit se na další příděl nepřátel.

TISÍCIHLAVÁ ARMÁDA

V jádru jde o akční rubačku, jejíž soubojový systém vychází ze série Dynasty Warriors. Disponujete dvěma základními údery, které postupně řetězíte do účinných komb. Máte možnost úskoku či obranného postoje, kterým kryjete některé z útoků a v neposlední řadě také můžete po nabití speciálního ukazatele vyvolat ničivý úder, který sprovodí ze světa každého, na koho je cílen. Hrdina má také po ruce čtveřici sekundárních zbraní, mezi které patří například vrhací bomby či střelba z luku, případně magické dovednosti. Existuje zde i vývoj postavy, kde po nabití zkušeností získáváte nové možnosti útoků, vaše pohyby se stanou rychlejšími či účinnějšími a mají delší dosah.

Každá mise je de facto různě členitá aréna, kde stojíte se svou partou hrdinů proti násobně větší armádě. Své nepřátele ničíte po desítkách s každým máchnutím mečem a abyste úspěšně dokončili kapitolu, musíte zabírat kontrolní věže. Těch ve výsledku musíte mít samozřejmě více, než soupeř. K tomu připočtěme i dílčí úkoly které vás v jednotlivých misích potkají, avšak ty se pojí výhradně s likvidací určitého počtu protivníků, poražením minibosse nebo aktivací různých mechanismů. Mezi hrdiny je možné přepínat, takže si postupem hrou sestavíte vždy ideální skupinu charakterů, se kterými bude průchod hrou jednodušší. Jeden hrdina se totiž hodí více na boj s určitým živlem a jiný zase dokáže lépe rozdávat zásahy létajícím soupeřům.

HRDINA I STRATÉG

Jelikož bojujete většinu času s partou vašich hrdinů, přijde čas i na prvky strategického myšlení. Jednotlivé postavy, které zrovna aktivně neovládáte, je možné poslat na určitá místa na mapě, aby například zdrželi nápor protivníků ve strategicky výhodné části mapy. Pokud by tuto činnost nezvládal automaticky, jednoduše se na tohoto hrdinu přepnete a zkusíte to vzít do vlastních rukou. Takto si poté přemisťujete hrdiny až do okamžiku, kdy je bitva vyhraná a vy vítězoslavně naposled máchnete mečem nad poraženým protivníkem.

Se vší parádou je nutné dodat, že hrdinů budete mít na výběr doopravdy spoustu, každý z nich má odlišný styl boje a používá jiné zbraně.

Kromě běžných davů pohůnků různorodého vzezření, které budete likvidovat po tisících, vám čas od času bude chtít zatnout tipec některý z minibossů. Na toho už běžné mávání zbraněmi nemá pražádný účinek a musíte najít účinnou strategii. Ještě o level výše pak jsou strážci, či chcete-li bossové jednotlivých hlavních příběhových misí. Předem upozorňuji na fakt, že v čím větším početnější partě k němu doběhnete, tím jednodušší pro vás jeho poražení bude. Nicméně i zde bude zapotřebí nalézt způsob, jak daného bosse poslat do věčných lovišť.

Hlavní rubačkovou náplň hry občas ozvláštní mise, kde pilotujete obří mechanická monstra jednotlivých národů zdejšího světa. Ty spočívají v procházení danou oblastí a ničení všeho, co je možné odstranit z povrchu zemského. I zde však musíte dávat pozor na mnoho záludností a nejde jen o bezduché střílení po všem, co se hýbe. Po splnění takového mise většinou dostáváte nového hrdinu, který rozšíří řady vašich bijců, ze kterých si můžete vypiplat své neohrožené geroje. Se vší parádou je nutné dodat, že hrdinů budete mít na výběr doopravdy spoustu, každý z nich má odlišný styl boje a používá jiné zbraně.

HLEDEJ, SBÍREJ A VAŘ

Vše podstatné se zaznamenává do hlavní mapy světa. Na ní se postupem hrou odemykají nové oblasti s hlavními úkoly, odkrývají obchody, kde můžete prodávat a kupovat všechny věci, které v průběhu misí posbíráte a ukáže vám, kde jsou tréninková místa pro hrdiny nebo lze rybařit. Důležitou roli zde hraje i crafting zbraní, protože každá z postav umí používat pouze určité druhy. Zbraně se vylepšují pomocí fúzování a bojovník zlepšuje dovednosti v bitvách nebo tréninkových místech. Můžete tedy pilovat stále jednu zbraň, nebo ze své postavy vytrénovat všestranného štírka. Plnění dílčích úkolů, které se pojí se sběrem konkrétních surovin, většinou přidává hrdinům možnost provádět nová komba. Tím se samozřejmě zvyšuje variabilita pohybů postav.

Hyrule Warriors: Age of Calamity

Před každou misí je tedy dobré důkladně projít informace o tom, co vás čeká a dle toho sestavit tým. Můžete si také s nasbíraných surovin uvařit některý z pokrmů, který vám opět dá výhodu nad soupeřem. Díky vydatné snídani rozdáváte větší poškození či se stanete imunním třeba vůči ohni. Možností je dostatek a než všechny vyzkoušíte, uplyne v hyrulských řekách hodně vody. Osobně jsem se hrou strávil zhruba třicítku hodin, což je na poměry Warriors her poměrně vydatná porce. Za celou tu dobu se mi stalo snad pouze dvakrát, že jsem hru musel odložit, abych si odpočinul od konání prakticky té samé činnosti stále dokola. Což je také tou největší výtkou ze všech.

DIVOČINA, KTEROU ZNÁTE!

Hyrule Warriors jsou graficky stylizovány stejně jako Breath of the Wild. Těšit se tedy můžete na krásnou cell-shadovou barevnost titulu, za kterou jsou však skryty kompromisy spojené s herním systémem, na kterém vychází. Například v momentě, kdy je na obrazovce vysoký počet nepřátel má hra tendenci měnit se v poměrně solidní slideshow, nicméně se tak nestává zase příliš často. Podobné je to i s doskakováním nepřátel, kdy v dálce prakticky nikoho nevidíte, ale když přijdete blíže, objeví se početný houf goblinů a jiných příšer. Přesto se většinu času můžete těšit na plynulý zážitek, který se navíc pyšní opravdu zábavným soubojovým systémem.

Navíc se dočkáte i plně nadabovaných cutscén, které bych zrovna v takovém titulu nečekal. Hudbu, přestože je kvalitní, si zase tolik neužijete. Všudypřítomné řinčení, skřeky nepřátel, výbuchy a neustálé hláškování postav vám totiž nedovolí plně soustředit na hudební podkres. Ovšem zde bych nějaké pihy na kráse hledal jen těžce. Když se to vezme kolem a kolem, Hyrule Warriors jsou veskrze kvalitní a zábavnou hrou, která má přidanou hodnotu právě pro hráče poslední plnohodnotné Zeldy a funguje v reáliích jejího světa. Nicméně nemůže být vzdálenější žánru, kterým bodovala právě Breath of the Wild.

Hyrule Warriors: Age of Calamity

Pokud čekáte na další plnohodnotné pokračování výborného Breath of the Wild, budete muset i nadále čekat. Nicméně si ten čas můžete zkrátit u kvalitní hry, která předvádí na poměry bojovky velice slušný výkon a vaši pozornost si i díky zasazení jistě zaslouží.