Hotel Giant 2 Recenze Hotel Giant 2

Hotel Giant 2

taltos

taltos

17. 12. 2008 23:00 13

Již je to dlouhých šest let, co jsme měli možnost postavit si svůj vlastní hotel. Psal se rok 2002 a tycoonovkám ještě zdaleka neodzvonilo. Na svět se dostávaly nové díly stavění zábavního parku, mohli jste zkusit otevřít vlastní restauraci, aquapark,…a také svůj vlastní hotel. Původní hra Hotel Giant se dočkala vcelku nadprůměrného hodnocení a proto se očekával nástup druhého dílu. Ten sice přišel, ale až po dlouhé odmlce.

Sedm destinací, desítky hotelů

Ve hře dostanete celkem sedm možných příležitostí k rozvíjení svého podnikání v cestovním ruchu. Od velkoměst Říma, Paříže či Los Angeles se dostanete i k resortům na plážích, jako Inagua (jeden z Bahamských ostrovů) nebo Phuket, ležící v Thajsku. Variabilita prostředí je sice zaručena, bohužel však jinak než podle nápisu na obrazovce města nepoznáte. Ulice jsou prakticky totožné, žádné klasické památky neobjevíte a z města vidíte vždy jen malý úryvek.

Typů hotelů, jakými budete disponovat je celkem pět. Každá kategorie pod sebou pak skrývá minimálně tři podoby daného stylu. Na výběr máte z klasických motelů, resortů, ale můžete postavit i obrovské devítipatrové moderní hotely nebo naopak klasické ve starodávném stylu. Podle výběru hotelu se bude i lehce lišit jeho vybavení při stavbě interiérů. V dobových stavbách dostanete například možnost umístit na stropy staře vyznívající lustry, v moderním hotelu zase luxusní kožené sedačky.

Postavte si svůj hotel snů

Podstata hry nespočívá v navrhování tvarů hotelu, budování nových pater (což nám někdy chybělo), ale naopak v detailním propracování interiérů. Zde se může naplno vyřídit každý dychtící po simulátorech stavění. Základ je jednoduchý. Vystavíte recepci, nějakou tu restauraci a samozřejmě pokoje pro hosty. Každý pokoj musí mít koupelnu, případně i zvlášť ložnici (to je již na vás) a následně určité vybavení. Od pohodlné sedačky, přes plasmovou televizi, šatní skříně, psací stůl až po dekoraci v podobě obrazů, květin, dobových kamen či čínského nádobí. Rozmístění, velikost pokoje a kvalita jednotlivých věcí je samozřejmě již na vás. Podle luxusu si pak můžete účtovat adekvátní cenu za pokoj. Základem je totiž to, aby vám každý objekt (pokoje, restaurace, herna, bar,…) měsíčně vydělával a to je právě závislé na kvalitě vybavení. Čím kvalitnější totiž využijete, tím větší část vám dané věc strhne z měsíčního rozpočtu. Na vás pak je nelehký úkol i přesto udržet takový obrat, abyste byli v plusu. Ne vždy se tedy vyplatí dávat všude jen to nejlepší. Pokud však někde něco chybí úplně, velmi brzy se dočkáte pádných stížností od vašich hostů. Po vystavění jednoho pokoje vás naštěstí nečeká trápení v opětovném budování toho stejného pokoje vedle něj. Jakýkoliv postavený pokoj či jiná místnost se vám totiž ukládá a vy ji můžete jedním kliknutím umístit duplicitně kolikrát chcete. To stejné platí o upravování stávajících místností. Pokud tak přidáte televizi do jednoho pokoje, automaticky se umístí do všech pokojů stejného typu. Bravo.

Základním stavebním kamenem hry je samozřejmě kampaň, kde procházíte sérií misí (někdy s rozestavěným a spuštěným hotelem, jindy zcela prázdným), ve kterých se vždy musíte zaměřit na jinou činnost. Jednou musíte vystavět nejlepší restauraci ve městě, získat ocenění a určitý profit, jindy zase posilovnu, hernu, kavárnu či bar. Možností je dostatek a je jen na vás, abyste přišli na principy vydělávání a našli správný poměr v luxusu / spokojenosti / profitu. A stavět bude co. Od zmíněných občerstvovacích zařízení, přes vnitřní i venkovní bazén až po konferenční centrum, centrum zdraví, zlatnictví a několik dalších obchodů. V některých z nich si pak můžete dokoupit různé pokoje (centrum zdraví má zhruba 8 různých pokojů od sauny až po masáže). Na vás je pak také střídmé upravování ceny, kvality pokrmů / nápojů a počet zaměstnanců (servírek, kuchařů,..), přičemž hlavní mírou je velikost daného podniku.

Přehledné statistiky a nezvratný stereotyp

Po vystavení všeho potřebného se samozřejmě se svým hotelem dostanete hluboko do minusových hodnot výdělku. Pokud máte však vše správně ošetřené, brzy zjistíte, že stačí párkrát posunout čas o týden a i dočasně neziskové podniky si rychle najdou své zákazníky. Pak jen stačí vyčkávat a během dvou měsíců se dostanete se svým měsíčním profitem do plusových hodnot. V tu samou chvíli také většinou splníte hlavní úkol dané mise a je jen otázkou, jestli vás bude něco motivovat v hraní si s daným hotelem dál. U nás to tak většinou nebylo. Smutný fakt je, že většinu času na začátku strávíte v pauznuté hře, kdy všechno pečlivě (a zdlouhavě) vystavíte, spustíte vše v reálném čase a za dvacet minut končíte.

V provozu pak můžete svůj hotel podpořit nějakou tou reklamu v televizi, novinách či na internetu, přičemž se můžete zaměřit na konkrétní fakta (hotelový pokoj, luxusní bazén, kvalitní restaurace,..), což vám zaručeně přinese nové zákazníky. Veškeré statistiky jsou naštěstí zpracovány velmi přehledně, na jednom místě můžete měnit ceny různých pokojů, vidíte jaké podniky vám způsobují ztrátu, v procentech se můžete podívat na podíl vašeho hotelu na celém trhu a další zajímavé věci. Druhou hlavní náplní po vystavění hotelu a jeho otevření, bude kontrola všech podniků a plnění nadstandardní požadavků zákazníků a samozřejmě jejich stížností.

Hotel Giant 2 je velmi zábavným simulátorem, který vás především na začátku hraní pohltí a vy budete své první podniky budovat s opravdovou chutí. Nicméně po nějaké době přijdete na strojové záležitosti („toto bude vydělávat když to udělám takto“) a stále stejnými činnostmi (neuvěříte jak se dá zprotivit stavění toalet) vás hra nakonec dostane do vod stereotypu a nudy. Z těch by měla pomoci variabilní kampaň, nicméně mise v ní jsou bohužel podobné a po několika dnech hraní vás hra již nemá čím překvapit. Graficky se jedná spíše o průměr a především zpracování okolí hotelu by si rozhodně zasloužilo inovace. Naopak potěší možnost detailního přiblížení interiéru, kde můžete pozorovat každý pohyb vašich zákazníků.

Jedinou výzvou v Hotel Giant 2 zůstává opravdu dlouhá hra (i v rámci několika měst), stavění stále nových hotelů a za cíl si dát ovládnutí drtivé většiny trhu a vytvoření hotelového kolosu, který nemá obdoby. To chce však velkou dávku trpělivosti a tvořivosti.

Hotel Giant 2

Na začátku hraní to s tímto simulátorem vypadá na hodnocení 8 / 10. Postupem času však bohužel zjistíte, že i z velmi zábavných systémů stavění se postupem času stává ubíjející opakování a stereotypní činnost.

Na začátku opravdu velmi zábavné, detailní vybavení interiérů, promyšlený systém s budováním totožných místností, přehledné statistiky, balancování s cenami, zoom a sledování činnosti vašich zákazníků
Po postavení třetího hotelu si budete říkat, co nového vám hra může ještě přinést a opravdu již prakticky nic, průměrná grafika i klidná hudba, absence nových přibývajících objektů nebo pokojů postupem hrou