Hitman: Episode 6 - Hokkaido Recenze Hitman: Episode 6 - Hokkaido

Hitman: Episode 6 - Hokkaido

Pavel Makal

Pavel Makal

9. 11. 2016 11:45 6

Byl to dlouhý a velmi plodný rok pro zabijáka s čárovým kódem na zátylku. Navštívil celou řadu exotických destinací, potkal zajímavé lidi a čas od času je sprovodil ze světa. Když se teď na konci šestého dějství zatáhla opona, je načase zhodnotit nejen děj aktuální části, ale i celé první sezóny. Do jaké míry byl Hitman schopen naplnit očekávání, která se na nekorunovaného krále stealth žánru kladou?

KONEC DLOUHÉ CESTY

Možná si vzpomenete na nepříliš šťastný komunikační kolotoč, kterým autoři hry představovali její podobu. Poměrně dlouho jsme si museli lámat hlavu, jak přesně si představují zvolený formát vydávání a je dost možné, že to do poslední chvíle nevěděli ani oni sami. Finální sázka na tradiční podobu epizodického modelu se však ukázala jako šťastná. První část sice vyvolala rozporuplné dojmy, v následujících iteracích však už Agent 47 neváhal. Ba právě naopak, skoro jako by se s každou další epizodou dostával do stále lepší formy, aby ve finále předvedl skutečně působivý výkon. Už předchozí Colorado, které lehce promíchalo karty hratelnosti a nabídlo osvěžující změnu tempa, se v mých očích stalo jednou z nejlepších Hitmanových zakázek. Hokkaidó v nastoleném stylu úspěšně pokračuje. Tak dost vzpomínání, Japonsko čeká!

Fakt, že si s sebou plešatý vrah nemohl vzít ani svou oblíbenou klavírní strunu, dává aktuální epizodě úplně novou dynamiku.

Tentokrát už jde skutečně do tuhého. Závěr první řady sice na rozdíl od minule nabídne pouze standardní dva cíle, díky zvolené destinaci ale jejich odpravení nebude nic jednoduchého. Nacházíme se totiž na luxusní a elitní lékařské klinice, která je navíc doslova vsazena do skály a tyčí se vysoko nad ostrovem. Agent 47 se tu pod svým tradičním alias Tobias Rieper ale výhledem zrovna nekochá. Není na to čas ani nálada, přestože misi započnete ve fešném županu místního pacienta. Vzhledem k povaze zařízení totiž do hry vstupujete zcela neozbrojeni. Fakt, že si s sebou plešatý vrah nemohl vzít ani svou oblíbenou klavírní strunu, dává aktuální epizodě úplně novou dynamiku. Nemáte ale k dispozici ani žádné další vybavení, jako jsou například paklíče nebo mince na odlákávání strážných. Musíte si zkrátka poradit s tím, co najdete, a mnohem častěji tak budete nuceni improvizovat a využívat výhod prostředí. Navíc je tu ještě jeden další háček. Celý komplex ovládá umělá inteligence KAI, která má pod palcem skutečně skoro všechno a uctivým, ale rozhodným hlasem vás informuje o tom, kam smíte a kam už ne. Získávání převleků, které vám umožní přístup do dalších částí mapy, je tedy zas o něco důležitější, v podstatě je tentokrát povinné. Bez odpovídajícího kostýmu vám totiž KAI prostě neotevře dveře. Hokkaidó se s hráčem zkrátka nemazlí, dobře si uvědomuje, že v tradičním pojetí her by bylo poslední, a tedy nejtěžší úrovní. Počítá s tím, že jste se v uplynulém půlroce naučili vše potřebné a teď jste schopni své dovednosti plně aplikovat.

DESIGN AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ

Samotné supermoderní lékařské zařízení je doplněno luxusním hotelem, lázněmi a klasickou zenovou zahradou, která je však jedním z mála otevřených prostranství. Jinak vás bude japonská úroveň svírat v chodbách interiérů a toto designové rozhodnutí vytváří na hráče velmi zřetelný tlak. Dojem pohostinnosti, která na vás dýchne při úvodních krůčcích, se rychle rozplyne při pokusech o přístup do zakázaných a přísně střežených oblastí. V suši baru se vám obsluha zdvořile klaní a nabízí nápoje, v uzavřených podzemních prostorách je každý váš krok podroben podezřívavým pohledům. Hokkaidó je skutečně skvěle navržená a krásně zpracovaná mapa, jedna z nejlepších, které se kdy v celé sérii Hitman objevily. Její chodby vám ale při troše nepozornosti mohou začít splývat a tím spíš je snadné dopustit se nežádoucí chyby.

Jak už bylo zmíněno výše, cíle jsou dva. Tím prvním je právnička Juki Jamazaki, jež pracuje pro tajemnou organizaci Providence, úhlavního nepřítele agentury ICA, která zaměstnává i našeho protagonistu. Identitu cíle číslo dva raději neprozradím, nejspíše si ji však domyslíte. Přeci jen, jdeme do finále sezóny. Zatímco však Juki představuje klasický cíl, který se pohybuje po mapě na předvídatelné trase, druhý pán na holení je mnohem zajímavější. Na klinice jej totiž čeká transplantace srdce a po celou dobu mise leží na operačním stole. Podstatné je dostat se k němu včas, než vyslepičí klíčové informace. Následně si můžete zavzpomínat na velmi podobnou událost ve druhém díle, kdy se Hitman také mohl na okamžik stát chirurgem-amatérem.

SKVĚLÝ VÝHLED DO BUDOUCNOSTI

Jedním z podstatných prvků zábavy jsou samozřejmě kreativní způsoby, jakými se lze cílů zbavit tak, aby na našeho hrdinu nepadl ani stín podezření. Hokkaidó jich nabízí celou řadu a některé jsou skutečně vypečené. Rozhodně doporučuji lekci jógy! Tentokrát je ale celá řada příležitostí, jak spáchat nějakou čertovinu, časově omezená a pokud svou šanci promeškáte, znovu se vám už nenaskytne. Hráč se tedy nachází pod několikanásobným tlakem a je to jedině dobře. Hitman nejvíce exceluje v okamžicích, kdy je vystaven skličující přesile, bez zdrojů a odkázán jen na váš um a schopnosti. Právě tehdy ze sebe křeše to nejlepší, nabízí nejnapínavější momenty a skvělou atmosféru. Hokkaidó je ve všech těchto aspektech zářným příkladem.

Pokud jste epizodickému Hitmanovi nevěřili a čekali na okamžik, kdy bude dostupný ve své ucelené podobě, nemáte nejmenší důvod dál váhat.

Pátá epizoda sice možná uzavírá první sezónu, příběh však teprve roztáčí svá kola. Hitman ještě v tomhle dobrodružství zdaleka neřekl poslední slovo, i podle slov tvůrců měla první řada spíše načrtnout kontury, které vyplní až další pokračování. Namísto bombastického závěru, plného zodpovězených otázek, se tak dočkáte spíše dalších velkých neznámých a poměrně podstatného cliffhangeru. To ale vůbec nevadí, protože na konci epizody už vás autoři budou mít pěkně namotané na udičku a řádně natěšené na další pokračování. Pokud jste epizodickému Hitmanovi nevěřili a čekali na okamžik, kdy bude dostupný ve své ucelené podobě, nemáte nejmenší důvod dál váhat. Od nejistých začátků se tichý zabiják vyhoupl na ty nejvyšší příčky videoherní zábavy, potvrdil svou pozici krále žánru a je nad slunce jasné, že se o něm budeme vážně bavit během letošní Invaze. Tuhle smrtící cestu kolem světa byste si neměli nechat ujít.

Hitman: Episode 6 - Hokkaido
Linux Linux
Apple Mac