heroes-of-newerth
Heroes of Newerth Recenze Heroes of Newerth

Heroes of Newerth

Jan Vondrášek

Jan Vondrášek

26. 2. 2012 23:38 18

Oficiální pokračování multiplayerové řežby s názvem Defense of the Ancients jsou zatím v nedohlednu, a tak nadšenci, které už původní Warcraftovská modifikace nebaví, mají pouze dvě možnosti. Hrát League of Legends, nebo Heroes of Newerth. Přestože jsou si obě hry až nápadně podobné není jejich vztah, nebo lépe řečeno vztah mezi jejich komunitami, úplně ideální. V čem tedy tkví ten zásadní rozdíl a je snad Heores of Newerth lepší, nebo horší hrou než League of Legends?

Jako vejce vejci

První spuštění Heroes of Newerth bylo velmi povědomou zkušeností a zároveň ubezpečením, že se opravdu jedná o klasický DOTA klon. Vaší arénou je symetrická čtvercová mapa se základnami umístěnými v protilehlých rozích. Na jedno straně je liga nebeských a přírodních válečníku a proti nim stojí horda pekelných démonů. Není třeba se obávat, vývojáři ze studia S2 se naštěstí neobtěžovali tvorbou nějakého plytkého příběhu a změřili se raději na samotnou akci. Zkrátka stojí proti sobě dva pětičlenné týmy hodných a zlých. Oba tábory jsou spojeny třemi cestami a každou z nich lemuje série magických střílen, které musí hráč zneškodnit než postoupí dál. Základny přitom neustále generují zástupy vojáčků, neboli creepů, kteří zaměstnají jak věže, tak i creepy nepřátelské, zatímco vy můžete neohroženě likvidovat cokoliv co vám vstoupí do cesty. Ničením protihráčových klíčových staveb můžete navíc creepy upgradovat a získat tak nad nepřítelem zásadní výhodu. Jakmile si proklestíte cestu do protilehlé základny, máte v podstatě vyhráno. Ještě jsem neviděl, že by někdo zvrátil osud bitvy poté, co se mu do srdce základny vyvalilo pět hrdinů a tlupa vylepšených creepů. Vaším cílem je centrální udova nepřítele, což je v případě pekelníků ,jakási démonická deska a v případě legie magický strom života. Jakmile se vám to podaří, máte vyhráno. Heores of Newerth je zkrátka DOTA klon se vším všudy.

Hrdinové

V současné době tahle hra, podobně jako League of Legends, nabízí širokou paletu téměř stovky hrdinů. Ti jsou přehledně seřazeni do tří kategorií. První z nich je obratnost. Tyhle postavy spoléhají na rychlost, utajení a magii. Obvykle jde o lstivé stealth charaktery jako Scout nebo Night Hound, kteří se spoléhají na voje základní útoky, které jen dočasně vylepšují svými speciálními schopnostmi. Hrdinové naklonení síle, jsou jak asi sami tušíte, velcí hromotlukové, kteří snesou nejednou ránu, zatímco jich sami hodně rozdají. Postavy v kategorii inteligence tolik hit pointů nemají, zato ale netrpí nedostatkem many. Tito hrdinové se zpravidla zaměřují na boj zádlky využívjí a spíš než základní útok, využívají těch speciálních. Zkrátka, každý z nich má svoje silné i slabé stránky a stejně jako v případě League of Legnds musí hráči svoje týmy správně nakombinovat a potenciální slabiny tak vykompenzovat. Pak je tu samozřejmě neodmyslitelný obchod, který, opět jako v případě League of Legends, je skladištěm nepřeberného množství předmětů, magických run, spisů a zbraní, kterými můžete svoje postavy vybavit a radikálně tak měnit jejich vlastnosti. Všechno je navíc seřazené v přehledných kategoriích a nechybí ani kolonka doporučených předmětů, která začátečníkům pomůže s výběrem.

Pastva pro oči

Stačí jeden pohled na screenshoty a je jasné odkud vítr fouká. Všude je spousta barev a většina postav nezapře silnou pohádkovou, skoro až komiksovou stylizaci. Heores of Newerth stejně jako League of Legends vychází z Wacraftu 3 a na jeho vzhledu se to samozřejmě promítlo. Technicky je ale tahle hra přece jen o něco dál. Můžeme tak obdivovat částicové efekty nerůznějších zaklínadel a přiznám se, že v domovské tůňce legií jsem strávil několik minut obdivováním nádherných odlesků vodní hladiny. Tahle hra tedy možná připomíná stařičkou Blizzardovskoou strategii, ale zároveň je vybavená celou řadou moderních grafických vymožeností. Co se týče srovnání vizuálního provedení League of Legends a Heroes of Newerth, obávám se, že jde o další remízu. Obě hry sází na barvy a klasickou Warcraftovskou stylizaci. HoN je možná trochu temnější, ale nedá se jednoznačně říct, že by jedna hra nějak výrazně zaostávala za druhou.

Heroes of Newerth, je tedy dobrou hrou a dobrým DOTA klonem, stejně jako Legaue of Legends. Obojí se podobně hraje, obojí podobně vypadá a obě hry jsou šířeny zadarmo. Jediným rozdílem je přístupnost. Heroes of Newerth je přeci jen o něco obtížnější a chvílí trvalo, než jsem se stal užitečným členem týmu a na mou hlavu se konečně přestaly sypat všelijaké nadávky. Ne že by snad League of Legends bylo vyloženě jednoduché, ale do Heroes of Newerth jsem přeci jen musel investovat o něco víc času. Nicméně hráč začátečník, by mohl klidně říct, že jde o hry naprosto identické a měl by vlastně pravdu. Z hlediska žánru, ovládání i vzhledu jsou Heores of Newerth i League of Legends v podstatě jednou a tou samou hrou, ale teprve zkušený veterán dokáže rozpoznat ty drobné nuance v balancování postav a dynamice hratelnosti. V obou případech jde o kvalitní tituly a ani s jedním z nich se nemůžete zmýlit, hledáte-li poctivou DOTA hru.

Heroes of Newerth

Hereos of Newerth není tak přístupný jako jeho konkurent League of Legends. Trpělivé hráče ale odmění spoustou zábavy.