Guitar Hero II Recenze Guitar Hero II

Guitar Hero II

Luke

Luke

16. 1. 2007 23:37

Jeden z mých známých bere každý večer kytaru a v různých klubech doprovází kapely, kterým se předávkoval/onemocněl kytarista nebo chtějí podpořit zvuk vlastních kytarových partů. V jeho repertoáru naleznete prakticky vše od českých folkařů až po hitovky od zahraničních interpretů a vždy, když se v průběhu koncertu stane něco nepředpokládaného, například vypadne proud, uklidní rozvášněný dav perfektně zvládnutými rify od Queen, nebo Nirvany. Od doby, co jsem poznal Guitar Hero na PS2 mu neřeknu jinak: kytarový hrdina.

Stejnou postavu udělá ze zájemců i Guitar Hero II, jen ta sláva bude virtuální a po zvládnutí všech hmatů na pěti tlačítkách plastikové kytary si na (té zatracené) španělce stejně zlámete prsty. Kdyby hra skutečně z lidí dělala virtuózy, bylo by jich jen za minulý rok ve Spojených státech kolem miliónu a čtvrt – tolik kopií se před Vánocemi prodalo (další informace viz náš tématický článek) – a toho bychom si všimli.

Princip hratelnosti zůstává v GHII zachován - stále jde o postřeh a instinktivní uchopení rytmu pro co nejdokonalejší reprodukci na plastové kytaře. Písničky se valí jedna za druhou v nekonečném maratónu a dříve než skončí noc máte hru dohranou – jak je to možné? Narozdíl od minulé hry je totiž dobře odladěná obtížnost a prakticky není možné, abyste se nad jednou písničkou zasekli, nikdy jí nesplnili a namohli si zápěstí (jako při Bark at the Moon, díky Ozzy!). Navyknutí na obtížnější hmaty v náročnosti Medium je rychlejší a propast mezi náročnostmi Hard a Expert není až tak dramaticky široká. Frustrace z prvního dílu u dvojky nahrazuje radost z hraní.

Guitar Hero II
Punkáč Johnny Napalm se ohání s trojúhelníkovitou kytarou Gibson a z aparatury se linou tóny... country? A za chvíli heavy metal? Co to má být? Program Guitar Hero II postrádá záplavu významných jmen z prvního dílu. Pestrostí však dohání celebritální nedostatečnost a osloví tak širší publikum. Samozřejmě, potkáte tu Iggy Popa (Search&Destroy), Anthrax (Madhouse), Wolfmother (Woman), Police (Message in a Bottle), Van Halena (You really got me), Black Sabbath (War Pigs) a další, včetně Nirvany, Reverend Horton Heat a Rage Against Machine či Suicidal Tendencies, ale skladby nejsou zrovna tím nejslavnějším, co interpreti vyprodukovali.

Mezi nezávislými hudebníky, jejichž songy dokupujete za honoráře z koncertů, naopak leží nejedno překvapení – jmenujme Bucketheada s instrumentálkou Jordan (a jako vždy geniální Voivod se skladbou X-Stream z posledního alba - pozn. ed.). Buckethead skladbu sám nahrál a rozhodně nejde o jeden z jeho maniakálních nářezů, ale o citlivou a vynalézavou věc. Celkový posluchačský (!) dojem ze všech skladeb? Rádio s podobným programem by si pouštěli rockeři před usnutím, nebo lidé, kteří se chtějí nechat překvapit nenadálým žánrovým odskokem o kilometry jinam. Jako hráči ale prožíváte rytmus každé písničky a stáváte se

Guitar Hero II
její součástí – v tomto ohledu výběr funguje dokonale a naučíte se milovat jak country, tak heavy metal, protože prostě poteče od uší krevním oběhem až do prstů položených na kytaře.

Pořádní rockeři neujdou bez lahváče ani krok a v kapse mají pohotovostní balíček marihuany. Alespoň se to tvrdí! Morální profil Guitar Hero ovšem zůstává bez poskvrnky a mezi insiderovské rady se řadí tak maximálně „baskytaristu nahradí přenosná lednička“ , „na pódium se nechodí po schodech“ a „na zkouškách musíte řvát nejhlasitěji, to se počítá.“ Žádné „zkažené“ prostředí rockových klubů tu nehledejte – alespoň ne na první pohled. Na ten druhý už je to jasné: potetovaní zpěváci, flašky létající vzduchem, naspeedovaní bubeníci, mátožní basáci... A ano, basáci.

Nyní můžete hrát ve speciálním módu i basové partitury, ale tak nějak to není ono – bez jazzových a soulových písniček je baskytara méně důležitá než přenosná lednička (opravdu a odkdy? pozn. ed.). A ještě jeden zajímavý tip: čím více se budete pokoušet být v podroušeném rockerském stavu, tím více vám hra nepůjde k pobavení všech kamarádů, které jste pozvali na předváděčku další super hry pro PS2. V případě, že máte dvě kytary a chcete kamarády také ztrapnit, tak můžete nahodit hru pro dva hráče a ukázat jim. My to bohužel nemohli ud

Guitar Hero II
ělat, máme o kytaru méně, ale redakční rytmikář Codr tvrdí, že je to zábava.

Guitar Hero II má promyšlenější herní systém než první díl, postrádá však aureolu legendárních rockových legend. Většinu změn pocítíte především na obtížnostech Hard a Expert, kde je nutnost rychlé koordinace prstů s rytmem písně propracovanější, ale střední a lehká obtížnost také evidentně prošly strojem vychytávání much – jede se na nich jako japonským šinkanzenem. Rychle, zběsile a bezpečně. (Kdo bude mít i přesto se zvládnutím některým skladeb problém, tak může využít zbrusu nového tréninkového módu, který nabízí spoustu možností, včetně hraní skladby ve zpomaleném režimu, nebo trénování vybraného úseku problémové skladby pořád dokolečka.)

Guitar Hero II

Hudební hra jako víno. Pro ty, co nemají PS2 či X box 360 možný argument, proč konzoli pořídit.

Jednotlivé možnosti hry jsou lépe provázané skrze menu, obtížnost byla odladěna a jinak jde stále o vynikající hudební titul, který by vám neměl chybět.