Greedfall

Recenzovaná verze: PlayStation 4
11. září 2019 11:10 / Jakub Štěpánek / Recenze / Diskuze (85)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20922647
jirisvec77 napsal 17. 9. 2019 v 10.07

Tak já mam odehráno cca 5 hod. No a nejraději bych se hodil marod abych mohl jenom hrát a hrát. Za mě je to pecka. Jenom asi tři a půl hodky jsem strávil v první lokací a řešil všechny vedlejší ukoly. Strašně se mi líbila atmosféra toho města. Chorobou sužované přístavní město. Špína a zmar. Po technické stránce to není top, ale ani mě to nijak neuráží. Proste poctive RPGcko.

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
july85 napsal 17. 9. 2019 v 05.57

Mitsurugi: +1 Mistni lidovy guru se ozval a neco vyprodukoval:D Za 20 let nezapomen, to uz se mi aspon priblizis;)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 9. 2019 v 00.33

JabJab21: Zase bych to tolik nehrotil, prostě je to horší průměr, čemuž na zdejší stupnici odpovídá 2/5 asi nejlépe, to číslo je třeba brát tak nějak přibližně, jako vždy je rozhodující text.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 17. 9. 2019 v 00.13

Mitsurugi: Tyhle slovni hricky mi snad zavari mozek. Pokud je neco slaby prumer, znamena to, ze to je porad prumer? Tzn 5/10, 2.5/5 ci na stupnici od 0 do 5 3/5? Nebo je to uz podprumer, byt lehky, a tedy 4/10, 2/5 ci znovu 2/5?

Logika veli, ze slaby prumer je porad prumer (tzn jeste trochu horsi a uz by to byl podprumer).

Podle vysledneho cisla pro redaktory ale slaby prumer = lehky podprumer
a my musime hadat jestli ta 2/5 je na stupnici od 1 do 5 nebo od 0 do 5, protoze se to z toho neda poznat. Ale jak uz tu bylo psano, nuly nekde padaly takze to asi bude stupnice od 0 do 5, ale buhvi, jestli se to nemeni v case.

Editováno: 17. 09. 2019 v 00.20

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 9. 2019 v 00.02

JabJab21: Nevím co se tady řeší, přímo ve verdiktu je napsáno, že hra je "slabý průměr", jinak řečeno lehký podprůměr, což docela přesně odpovídá hodnocení tak 4-5/10 a hle, hodnocení je 2/5, to je mi náhodička.

Takže ty kecy toho tro(t)lla dole, že všechno podprůměrné se nerecenzuje, nebo má automaticky 1/5 bych s klidem ignoroval. Ostatně je možná lepší ignorovat cokoliv co řekne :D

red-icius: Tak proč je tam potom vůbec dávají? Nestačil by pouze slovní verdikt?

Editováno: 17. 09. 2019 v 00.03

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 16. 9. 2019 v 23.55

JabJab21: redakce několikrát (naposledy teď v posledním hpodu opět) řekla/napsala, že čísla nejsou nic a řešit máš primárně obsah textu :)

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 16. 9. 2019 v 22.21

Dr.One: To neres, ja ocenuju ze jsi to vyhrabal. Ale prijde mi ze je ve skutecnosti ta skala 1-5 a ze znamku 0/5 davaj jenom, aby to nejaky hre dali sezrat, jako takovou nadsazku. Asi jako kdyz nekomu das 99999 liku v komentari na YT (stejne muzes dat jenom jeden, ale napises jich vic, aby jsi zduraznil, jak se ti to libilo).

Asi by bylo fajn kdyby to nekdo z redakce upresnil, jakej je ten system tedka oficialne. Ono je totiz rozdil, jestli je to 1-5, kde neni prostredni hodnota (prumer) a nebo 0-5 kde je ta prostredni hodnota (3). Tak abychom vedeli jestli je 3/5 nadprumer nebo jenom prumer.

Editováno: 16. 09. 2019 v 22.24

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 16. 9. 2019 v 22.05

july85: mám ten pocit od začátku :D

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
july85 napsal 16. 9. 2019 v 09.43

Victor the Cleaner: +1, ohnout se da vsechno, kdyz je vule.

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 16. 9. 2019 v 08.27

Já jen, že se tu lidé dohadovali, jestli něco dostalo 0/5, osobní invektivy si nechte pro sebe, díky.

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 15. 9. 2019 v 22.41

Když si vzpomenu, co Jarda vždycky vymýšlel za kraviny a nesmysly, tak bych odkazy na jeho recenze nebral vůbec vážně.

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
july85 napsal 15. 9. 2019 v 16.02

red-icius: Vubec nevim o cem mluvis, ale dekuji ti za nazor:D

Dr.One: Snad nechces pouzivat Moewalda jako referenci, ze ne? S cim prijdes priste s reznickym psem?

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 15. 9. 2019 v 14.13

Pro info
http://www.hrej.cz/recenze/tony-hawks-p…
http://www.hrej.cz/recenze/big-fest-531…

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 15. 9. 2019 v 13.18

july85: takže z toho školení sis neodnesl ani tu hlavní pointu, že by ses měl zamyslet, jestli to náhodou nemáš špatne? :D .. doufám, že to platila firma, jinak to byly krom vyhozenýho času i vyhozený prachy :D

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 15. 9. 2019 v 09.40

july85: No jo Trump to má holt těžký, všechno ví nejlíp a stejně se mu do toho lidi štouraj, asi závidí jak mu to všechno vychází.

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
july85 napsal 15. 9. 2019 v 07.31

red-icius: Jeste musim reagovat, nedavno jsem absolvoval dalsi z nekonecny rady skoleni.. a na jednom slidu byl Trump s prstem nahoru a slogan Lets talk about my agenda! Presne tak, ostatni nazory me fakt vubec nezajimaji, protoze preci vim, ze mam 100% pravdu!:D A pak ze ty skoleni nemaji smysl:D

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 15. 9. 2019 v 00.10

july85: možná .. čistě jen možná .. když člověk zjistí, že svou teorii chápe čiroko daleko jen on .. že by se možná ten člověk zamyslel .. jestli to třeba nemá špatně .. :D
Ale zase se mi libí, že jsi sice napsal naprostou kravinu, ale stojíš si za tím. #ikona-palec-nahoru#
(my tady na východě ještě nemáme smailíky v textu, sorry)

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 14. 9. 2019 v 22.05

Ježišmarja. Člověk se na Greedfall těší jak malej, je to jediná letošní hra, kterou jsem si plánoval koupit (a taky nakonec koupil) při releasu. A pak zjistí, jakou "revoluci" tento kousek na Hrej způsobí.

1) jakej má takováto recenze vůbec smysl? Proč to lidi tolik pohoršuje? To si někdo skutečně v dnešní době (ne)kupuje hry na základě jedný recenze? V době videí, otevřených bet, stránek jako metacritic, kompletních walkthrough seriálů dostupných zpravidla ještě před vidáním...

2) každej má právo na svůj názor. Já například, kdybych recenzoval RDR2, tak to taky dostane 2/5. Greedfall se zkrátka recenzentovi netrefil do vkusu, zatímco mnoha zdejším diskutujícím ano. No a? Většina toho, co recenzent kritizuje, jsou objektivní věci. Faktem bohužel je v tomto případě to, že se zaprvé nejedná o AAA titul (tomu odpovídá i cena), tak je dobré možná trochu přimhouřit oko a zadruhé tato hra obecně rozděluje veřejnost, protože jedna věc jsou objektivní kvality a druhá věc to, jaká to byla ve skutečnosti zábava. I kdyby tomu recenzent dal 0/5, není jeho chyba, že se mu to netrefilo do vkusu.

3) pro všechny, kdo se nerozhodují na základě jedné recenze - Greedfall je super hra. Nemá AAA produkční kvality, ale je to zatracená zábava. Má super příběh, propracované questové linie, hluboké a promyšlené postavy s vlastními motivacemi, hezkou grafiku, dobré nepřátele. Trochu bych řekl, že zaostává v soubojích, které jsou super proti 1-2 nepřátelům, ale proti větší skupině člověk vůbec nemůže využít taktickou perspektivu, a taky zaostává v animacích postav a mimice (zdravím tě, Andromedo), ale tady bych řekl, že se zdaleka nejvíc projevuje to, že to není AAA, ale AA titul za AA cenu (CZK 1249). Kritika, že to vlastně není jeden velký openworld, mi přijde směšná. To není žádné objektivní minus, to je zkrátka jen designové rozhodnutí, které může někomu vyhovovat a jinému naopak vůbec. Inquisition bylo podobný a nikdo neřek ani popel, u WItchera 3 z nějakýho důvodu někomu vadilo, že to mělo 3 obří mapy místo jedné megaobří, což je naprostá malichernost. Nejvíc se mi na Gredfallu líbí to, že narozdíl od mnoha jiných her, který jsou vypiplaný do posledního detailu, ale nějak se v nich ztrácí podstata toho, co hry vlastně primárně mají být (zábava), tak Greedfall takto vypiplanej není, ale je právě zatraceně zábavnej. Neodpustím si poslední srovnání opět s RDR2, který mělo všechny jednotlivý aspekty na 5/5, ale dokupy to zkrátka byla nuda nudoucí a než abych po třiceti odehraných hodinách opět kliknul na ikonku RDR2 v dashboardu, tak jdu raději doma uklízet. Je to větší zábava. A nebo kliknout na ikonku Greedfallu.

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 14. 9. 2019 v 21.42

Sneaky Bitch: Minimálně jedna hra 0/5 dostala. Dal to tehdy Jarda Mowald a byl to nějaký manager festivalů... Ale jak říkáš - nevím, zda současná redakce to bere stejně, ale vzhledem k aktuálnímu trendu, kdy 90% her se vejde do 3-4/5, tak asi spíš ne. Ikdyž na druhou stranu, proč recenzovat různý "bizáry", který pak dostanou 0/5. Tak masochistickej asi nikdo z redakce není.

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
july85 napsal 14. 9. 2019 v 19.47

Presne jak jsem predpokladal, zabednencum to nekline, ani kdyby na chleba nebylo:D Ale to neva my tady na vychode jsme kolik... 20 let pozadu? See you in 20 years suckers:D

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 14. 9. 2019 v 17.23

JabJab21:
S hodnocením jednotlivých aspektů hry se ti nikdo v ČR patlat asi nebude. Navíc pořád by to bylo zase jen subjektivní hodnocení. Maximálně by se slušelo hodnotit nezávisle hratelnost a technický stav hry, ale i to může vytvářet problémy. Ale souhlasím s tím, že 0 až 5 a 0 se nikomu nedala snad, je málo a lepší by bylo asi 1 až 10, anebo bez čísla úplně.

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 14. 9. 2019 v 13.39

july85: Téda! Teorie relativity hadr. Neprůstřelně a sebejistě jsi to těm amatérům vysvětlil. Z nějakýho důvodu mi tvůj příspěvek připomněl tohle http://twitter.com/i/status/11461940246…

Editováno: 14. 09. 2019 v 13.39

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 14. 9. 2019 v 12.16

Sneaky Bitch: Souhlasim s vice cisly a naslednym jednim velkym cislem, ktery zahrnuje vsechny. Muze to byt nekdy duplicitni, protoze ulohu tech malych cisel nyni zastava text v recenzi, ale v pripadech, kdy se neco cislem neda vyjadrit by mel text svoje opodstatneni i u toho noveho modelu. A hlavne, at uz by to bylo duplicitni nebo ne, kazdy by si vybral jestli mu staci cisla nebo text nebo chce oboje, takze by to nakonec nicemu nevadilo.

Editováno: 14. 09. 2019 v 12.17

Nahlásit nevhodný obsah

20905464
Sneaky Bitch napsal 14. 9. 2019 v 11.38

No třeba vám vnesu trochu světla do vašich problémů a neshod. V první řadě hodnocení her na Hrej není 1-5 ale 0-5. Alespoň takto to bylo několikrát zmíněno v minulosti, když se na tenhle model známkování přešlo. Jestli se toho kluci drží a je pro ně relevantní známka i 0/5, to nevím. Z hlavy si nepamatuji, jestli nějaká hra někdy dostala 0/5, ale mám za to, že ano, ale bylo to ještě před současnou redakcí.

Toto hodnocení tehdá zavedli, když byl šéfredaktor Zdeněk. Hlavní důvod, proč se takto rozhodli, byla možnost být v nějaké všeobecné databázi, která fungovala při vyhledávání hry na Google (už si nepamatuji, jestli to bylo přímo Googlu a nebo to bylo převzato třeba z metacritic) a která se zobrazovala právě na základě pěti hvězdiček.

Osobně mi tento styl známkování přijde nejvíce nešťastný a i díky němu vznikají tyto debaty o délce kvalitního románu. Pokud máte pouze 6 hodnot na vyjádření kvality, je jasné, že to bude říkat méně, než hodnot 10 (10/10, popřípadě 100 (hodnocení v procentech). Já osobně bych byl pro to, aby se číselné hodnocení buď úplně zrušilo a nebo se zavedlo mnohem podrobnější. Tím myslím hodnotit např. grafiku, tech. zpracování, hratelnost v daném žánru, příběh, atd. Z těchto dejme tomu pěti faktorů by se poté mohla udělat nějaká výsledná průměrná známka, pokud by byla tolik třeba. Tenhle model by měl tu výhodu, že lidé by si tam našli to, co je zajímá. Pro mě může být hra dokonalá třeba i přes hnusnou grafiku a špatný technický stav. Vyrůstal jsem v době 2D a raného (čti hnusného) 3D, kde když byla rozbitá hra, měli jsme prostě smůlu, protože nebyla možnost nějakého stažení opravného patche. Co se týče technického rázu, dokážu hrám odpustit opravdu hodně. Nejsem zhýčkaný a pamatuji si doby, kdy bylo zcela běžné, že hra se ukládala každých 5 minut, jelikož padala a nikdo to neřešil, protože to byla prostě "vlastnost" hry, se kterou se počítalo. U her si tedy vážím zcela jiných věcí, které pro mě vytváří hodnocení dobré nebo špatné hry.

Editováno: 14. 09. 2019 v 11.42

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 14. 9. 2019 v 11.34

red-icius: Samozrejme ze hra muze byt prumerna, taky jsem napsal do komentare, ze me ani zadnymu jinymu cloveku hodnoceni 5/10 nedela problem (kazdy chape co znamena prumer). Jak jsem ale rikal, statisticky je 5/10 absolutne bezvyznamny. Abych ti to priblizil slovne, tak je to jako kdyz ti nekdo rekne "nemuzu ti rict, aby sis tu hru koupil a nemuzu ti ani rict, aby sis ji nekoupil". to je proste rada na nic, vubec ti to nepomuze.

Naopak 2/5 ti rekne "asi neni nejlepsi napad tu hru kupovat, ale treba se to zrovna tobe bude libit" a 3/5 ti rekne "tu hru by sis asi mel koupit, ale mozna ti tam neco bude chybet". Jinymi slovy ti tu hru doporuci/nedoporuci a ty se jenom rozhodnes jestli ti to riziko stoji za to. V predchozim pripade se nedozvis vubec nic.

Editováno: 14. 09. 2019 v 11.39

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 14. 9. 2019 v 11.28

JabJab21: takže nemůže být hra průměrná? lidi, vy se tady v tom začínáte motat a hledáte filozofický problémy tam, kde nejsou .. úplně v pohodě může být hra naprosto průměrná. Nemastná a neslaná. Taková je dokonce snad každá technicky odladěná ale bez nápadu. Atd.
Děláte z toho vědu, přitom ve finále jde stejně pouze o text a ne o číslo. V textu se dočtu, co je blbě a sám si řeknu, jestli mi zrovna tohle vadí.
Tady sepsutý Generation Zero hodnotili taky 2/5 a já to dohrál za 40 hodin a klidně si to dám znovu. Spoustu věcí bylo v textu fakticky špatně a hodnotilo se před vydáním zásadních patchů, takže to ani neodpovídalo tomu, jak hra jela (a co měla v sobě) týden po recenzi. Jenže recenzent nepochopil a neměl čas. Brečel sem kvůli tomu 14 dní do polštáře, ale už je to za mnou. (Pomočování taky přestalo.)
Stejně to je tady, řešíte čísla, ale nikdo ste to nehráli :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
A.A. napsal 14. 9. 2019 v 11.08

Nikdykde:
Kámo, já si ten hPod poslechl celý a nikde jsem nenarazil na to, že by tam projevovali svou neomylnost. Právě naopak! Mluvili velmi rozumně s dobrou mírou pokory. Nevím, co si poslouchal.

Já si myslím, že je tahle hra naprosto jasná 3/5, ale já nejsem recenzent, který má holt jiný pohled. Jak se dokola opakuje, každý vnímá svět trošku jinak. Jistě, neměly by lítat úplně nesmyslná hodnocení jako 0/5, nelíbí se mi čepice hlavního hrdiny apod., ale nechť má každý svůj pohled.

Mimochodem, doporučuji recenzi na games.cz. Tam je to totální fail, kdy autor ani nezná základní údaje o hře. Amatéři...

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 14. 9. 2019 v 10.51

red-icius: 3/5 neni prumerna ale nadprumerna hra. 2/5 je podprumerna. Prumerna hra by byla 2.5/5. Skalu do 5 na Hrej zvolili podle me prave proto, ze nejakej verdikt musi padnout, nikdy to nemuze bejt nemastny, neslany, vzdy to musi byt bud podprumer nebo nadprumer. Hodnoceni 5/10 je statisticky bezvyznamny, je to jako kdyby tu hru nikdo neohodnotil. I kdyz s tim ja ani zadnej jinej clovek problem nema a vi co 5/10 reprezentuje a je to v poradku.

Editováno: 14. 09. 2019 v 10.58

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 14. 9. 2019 v 10.34

july85: Nevím no, moje mentální síla říká, že 5/10 je průměrná hra, 6/10 lehce nadprůměrná. Stejně tak 3/5 je průměrná a 2/5 nedosáhla ani na ten průměr.

Je to tak nějak pointa čísel na celoplanetární a celohistorické úrovni.

Ale jsem tady na hrej.cz asi jen 10 let, tak možná sem si zatím něčeho nevšiml.

Líbí se mi výklad, že 1-5 odpovídá 6-10 :D takže když někde bude hra 5/10, tak na hrej to je jaké číslo? Myslím, že tě opravovat nemusí kluci z hrej,. Myslím spíš, že matikář na základce by se ti měl omluvit.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 14. 9. 2019 v 10.28

july85: sorry, ale to sou hrozný kecy, to si pak hrej mělo tu jejich stupnici rovnou zrušit a nebo si udělat stupnici 3 jablíčka z 8 nosorožců, když to může prakticky znamenat cokoliv, když 5/5 nemusí bejt maximální známka a kdy 2/5 je větší než polovina. Ty číselný hodnocení se udávaj právě protože jsou obecný a snadno srovnatelný, někdo využívá procenta, někdo 1-10, někdo 1-5, ale dycky se to dá přepočítat a srovnat, pokud na tohle pánové z hrej nevěří, tak, jak sem psal výše, by se měli číselnýho hodnocení zbavit, protože to jen lidi mate, což se není čemu divit, když to jejich číselný hodnocení funguje uplně jinak než 99% hodnocení.

Nahlásit nevhodný obsah

GreedFall

  • Výrobce: Spiders
  • Vydavatel: Focus Home Interactive
  • Žánr: RPG
  • Datum vydání: 01. 01. 2018
  • Platformy: PC, PS4, XOne