God of War Collection Recenze God of War Collection

God of War Collection

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

16. 6. 2014 15:46

Série God of War je od nepaměti spojována s konzolemi z dílen Sony a je s námi už tak dlouho, že již vycházejí kolekce a HD remaky. God of War Collection uzpůsobený pro Vitu není ničím novým – jedná se totiž o port HD kolekce her, která byla původně vydaná pro PlayStation 3. A bohužel, port to není nijak výrazně povedený.

Hry z let 2005 a 2007 se tak dostávají na Vitu, která poslední dobou trpí nedostatkem velkých a původních titulů. God of War Collection obsahující God of War a God of War II jen potvrzuje, z čeho je Vita vlastně živa - menšími indie tituly nebo právě předělávkami a všemožnými kolekcemi. Pokud se tentokrát jedná o výběr dle vašeho gusta nebo jste z jakéhokoliv důvodu první vlnu her s naštvaným Sparťanem propásli, je aktuální kolekce Kratosových patálií z dob PlayStation 2 to pravé pro vás, byť rozhodně není bez chyb.

OŠKLIVÉ KÁČÁTKO

První, co po spuštění hry trkne do očí, je grafická stránka. Od vydání kolekce pro PS3 se toho změnilo hodně a bohužel všechno téměř výlučně k horšímu. God of War Collection tak na Vitu přichází s nízkým rozlišením a například hned první obrazovky hlavních menu jsou škaredé až přespříliš. Je to nepochopitelné - Vita nemá s výkonem v podstatě žádný problém, což potvrdí kapesní Killzone. God of War II je na tom citelně lépe než první díl, ale i tak je horší kvalita textur zřetelná v obou hrách. Co na tom, že hra běží ve slušných 60 FPS, když vypadá hůř než ve své původní podobě na PS2?

God of War Collection

Stejný šok přinese zvuková stránka titulu. Veškeré zvuky jsou slyšitelně komprimované a především se sluchátky chvíli trvá než si na nižší kvalitu, a to obzvláště u herních dialogů, zvyknete. Na druhou stranu, v CGI animacích je s hlasem postav vše v pořádku. Komprimované zvuky ve hře však ruku v ruce s rozmazanými texturami nakonec celkový herní zážitek trochu kazí.

Nejde o nic nepřekousnutelného, ale u série, která ze svých platforem spíše výkon ždímala se v případě Vita verze God of War Collection jedná o zklamání. Komprese však umožnila vměstnat titul do co možná nejmenšího prostoru, a tak Vita verze zabírá necelých 3,5GB místa a lze ji v případě digitální verze uložit na nejmenší možnou paměťovou kartu. To je sice chvályhodné, ale spíše to působí jako bezradnost týmu, který měl port na starosti, či přinejmenším ústupek na nevhodném místě.

Ačkoliv se na hře trochu zub času podepisuje, stále se jedná o dva velmi kvalitní tituly mající co nabídnout i dnešním hráčům.

Rozpačité dojmy přináší i „novátorské" rozvržení ovládacích prvků na handheldu. PS Vita postrádá užitečné čudlíky R2 a L2, a tak se autoři ze studia Sanzaru Games rozhodli nutit hráče k využívání zadní dotykové plochy konzole. Ta slouží k interakci s prostředím – k otevírání truhel s poklady a například k tahání za páky a podobným akcím. Drbání handheldu na zádech ale ve výsledku působí spíše jako nucené užití všeho, co Vita nabízí. Ovládání by jistě šlo navrhnout jinak a lépe, především však více ergonomicky.

BOŽSKÁ ZÁBAVA

Odhlédnete-li však od horší prezentace obou her, dostane se vám do ruky staré známé dobrodružství jednoho rozezleného Sparťana. To před lety po právu sbíralo jedno ocenění za druhým i samá vysoká hodnocení a stalo se klasikou PlayStation fondu. Hry sledují příběh prokletého Kratose, kterak na své cestě za pomstou postupně vraždí celý řecký pantheon a další mýtické postavy řeckých bájí a pověstí. Jednoduchý systém boje vázaný na pár tlačítek dává vzniknout efektním kombům, ve kterých se oháníte nejen ohnivými meči přivázanými řetězy k vaším pažím, ale postupně se váš arzenál obohatí o jiné magické zbraně a kouzla, jež jsou vždy účinná na jistý typ nepřátel. Ačkoliv se na mechanismech i hratelnosti trochu zub času podepisuje, stále se jedná o dva velmi kvalitní tituly mající co nabídnout i dnešním hráčům.

God of War Collection

Oba díly God of War jsou stále zábavné a nakopávání zadků, řetězení komb a časté obměňování hratelnosti je stále stejně chytlavé jako před lety. Obsahově jsou obě hry identické s originály a pouze proběhnutí hlavní příběhové linie vám zabere přes 20 hodin. Připočtěte k tomu různé challenges a můžete se vyšplhat na číslo ještě vyšší. Vita verze pak nabízí plnou podporu trofejí a také cross-buy funkcionalitu, díky které hry na Vitu či PS3 automaticky dostanete i verzi pro druhou platformu.

Na závěr nám tedy zůstává zásadní otázka – vyplatí se tuto kolekci pořídit, či nikoli? Ano i ne. Ano, pokud by se mělo jednat o vaše první setkání se sérií, ne, pokud máte možnost chňapnout PS3 verzi. Ta dokáže zprostředkovat hezčí, ovladatelnější a povšechně kvalitnější zážitek. Kratos nás na Vitě nijak zvlášť neoslnil, ale pokud se chcete seznámit s touto dnes již legendární sérií a PS3 není inventářem vašeho obývacího pokoje nebo se chystáte cestovat a velká konzole nepřichází v úvahu, pak lze i tuto verzi doporučit. Těch 650 korun sice není za letité tituly zrovna nejméně, pokud však dokážete překousnout nedostatky ve vzhledu hry, čeká na vás solidní porce zábavy.

God of War Collection
PlayStation Vita Vita

Kolekce prvních dvou dílů God of War není bez chyb. Ústupky a kompromisy v technické stránce hry sice oku nikterak nelahodí, celkové kvality hry to však srazit nedokáže a Kratos je zábavný i po všech těch letech.