Gene Troopers Recenze Gene Troopers

Gene Troopers

lukbas

lukbas

16. 3. 2006 23:57 2

Gene Troopers (dále GT) jsou z dílny Slovenského studia Cauldron, které zazářilo před několika lety nadprůměrnou sci-fi fpskou Chaser Nyní, po solidních potratech v podobě Knights of the Temple II nebo Conan, se vracejí na píseček futuristických stříleček, aby očistili svoje logo od špíny, kterou na ní dokázali herní novináři nasypat. Máme však jednu špatnou zprávu a bagřík plný echtovního sajrajtu. GT se vůbec nepovedly, ba určují nový trend v herním kýči (v rozhořčení mě pak napadá jeden rým, který zde budeme publikovat vždy po desáté večer).

Růžová je barva naše

Budoucnost rozhodně není růžová, ačkoliv touhle barvou se v Gene Troopers rozhodně nešetřilo. Pokud máte v šatníku ještě nějaké oldie hadříky, jistě se nevyplatí zaplňovat s nimi kontejnery, protože kalhoty do zvonu, kytičkové vzory, masařkové brýle a kolečkové brusle budou za dva tisíce let opět v kurzu. Noční můra všech módních policistů a policistek se naplní. Bohužel bude mnohem hůře. Galaxie se zahalí do obrovského konfliktu, kde jednotlivé rasy bojují proti Gene Troopers – armádě složené z všemožných ras přetavených v ultimátní zabijáky. To se bohužel nevyhne hlavnímu hrdinovi Johanssonovi Bridgerovi, který není Švéd a ani nestaví mosty, a jeho dceři. Jednoho dne jste tedy uneseni podivným vetřelcem, který prorazí do vaší laboratoře za zpěvu Hooga Chakka. Ano, i David Hasselhoff bude v roce 4009 opět in a každý muž, žena a mimozemšťan se budou klanit před jeho mocnou prsní hřívou. Jenže osud tomu chtěl, a tak jste během vašeho transformačního procesu vytrhnuti zrovna z toho nejlepšího – rajtování odsávací trubky po tříslech – a postaveni před složité dilema. Buď bojovat na straně Galaktického impéria nebo si nechat napálit pár svítících koulí do těla. Díky bohu, jediné, co v téhle hře nesvítí, jsou právě mimozemské genitálie. Příběh má tak doopravdy všechno. Velkou hrozbu, tajemné artefakty, různé civilizace, genetické pokusy, poztrácené příbuzenstvo i raketu, a hlavně několik odlišných zakončení. Pokud by nějak měla vypadat telenovela budoucnosti, vsadíme boty, že to bude takhle. Jako Gene Trooper máte jedinečnou možnost sbírat z padlých nepřátel vypadnuvší genofond. Díky němu pak můžete získat a vypilovat několik svých dovedností. Mnohokráte se tak stane, že padnete ani nevíte jak, jelikož lokace jsou místy značně potemnělé, a proto se vyplatí investice do nočního vidění. Případně budete odolnější a rychlejší, ale stále s mizerným sexappealem (díky jaterním skvrnám podobnému tetování) po celou hru nic neuděláte. Obdobných vlastností je vícero, ale rozhodně je nelze považovat za avizovaný RPG element. Vůbec je překvapivé, že se do vás nepřátelé trefí, protože jejich umělá inteligence není nejvalnější. Většinou se zmůžou na útok ze zálohy, vypálí svoje dvě rány a pak čekají až jim natrhnete všechny dostupné otvory. Případně ke slovu dojdou bratři ve zbrani, kteří špinavou práci udělají za vás, a nebojte se, když je náhodou trefíte. Vaše střely totiž záhadně poznají kdo je a kdo, a tak můžete kosit svoje parťáky, co hrdlo ráčí, aniž by vám cokoliv řekli.

Někde tam za tou duhou…

Zbraní je ve hře na 12, když nepočítáme granáty a speciální GT dovednosti. Od klasických střelných pistolek a kulometů, přes elektrické, chemické, plamenometné, až po mrazící. V podstatě se jedná o věci, které jste již někde viděli. Všechny vyvedené přesně v duchu hry, takže ostudný model aspoň nahrazují pořádné světelné efekty, jedna barva pro každou zbraň. Gene Troopers disponují také fyzikálním enginem Havoc, známým například z Half-Life 2, a stejně jako v něm, máte i zde k dispozici gravitační vychytávku. Byla by škoda to nevyužít, ne? Ta vypadá jako „dráždivá“ rukavice Goa'uldů z Hvězdné brány a nazývá se Grip Gloves, což je samo o sobě divné, protože je to rukavice jenom jedna. Díky ní můžete manipulovat předměty a po upgradu ničit nepřátele. Škoda jen, že předměty se myslí jen pár krabic, které vám čas od času stojí v cestě. Co se provedení týká, přesně takhle si představuji béčkové východní sci-fi. Odpudivý design lokací, nepřátel a spolubojovníků zamaskovaný do přehršle pastelových barev. Autoři se grafiku snažili alespoň obohatit všemožnými světelnými a obraz deformujícími efekty, přičemž výsledkem je, že GT vypadají naprosto kýčovitě. Level design od začátku do konce nabízí podobné systémy katakomb, ačkoliv se podíváte do šesti různých lokalit s různými herními podmínkami. Nejvíce překvapivé tak je, že druhá generace grafického enginu z Chasera, by nemusela být úplně špatná. Jen kdyby se dostala do jiných rukou. To, co Cauldron s grafickou stránkou předvedl, je prostě neuvěřitelné. Divné zvuky se pak doplňují s průměrným soundtrackem a dabingem postav. Během hry selhávají veškeré moderní postupy na vyprávění příběhu a dějová linka vám začne být naprosto volná.

Gene Troopers jsou tedy graficky přeplácaný titul. K zemi ho netáhne ani tolik divný a zmatečný příběh, jako spíš samotná stylizace. Jestli bych si ze svého postu mohl dovolit nějakou dobrou radu, myslím, že by měli autoři silně reorganizovat designérský tým, případně nám dodat kontakt na svého dealera.

Gene Troopers
Xbox Xbox

Gene Troopers jsou nepovedenou 3d akcí, které byste se měli rozhodně vyhnout. Kdybychom nevěděli, že je hra ve vývoji dva roky, brali bychom ji jako pomstu za Turín.