Game of Thrones - The Sword of Darkness Recenze Game of Thrones: Ep. 3 - The Sword in the Darkness

Game of Thrones: Ep. 3 - The Sword in the Darkness

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

1. 4. 2015 11:10 7

Víra, že se v adventurních sériích od vývojářů z Telltale něco změní, začíná povážlivě slábnout. Mechanické a donekonečna se opakující postupy už začínají hráčům lézt krkem a mnohdy to nezachraňuje ani námět nebo gradování děje. Bez mučení se proto přiznám, že jsem se po dvou epizodách Game of Thrones musel ke hraní té třetí vysloveně přemlouvat, naštěstí to ale tentokrát není tak hrozné. Vlastně, opomenu-li fakt, že zejména tato série působí jako animovaný gamebook, to nebylo vůbec špatné.

SOUTOK ČTYŘ PŘÍBĚHŮ

Hybatelem dobrého pocitu je v první řadě to, že vývojáři stabilizovali sestavu hratelných postav a slavnostně ukončili rozvleklý úvod. Jejich počínání jde ruku v ruce s vývojem vlastního příběhu a posunem událostí, z nichž budete mít coby hráč/divák radost. Velice dobře pak vývojáři dokázali vystihnout krutost Martinova světa a naznačit rozdíly mezi naivními postavičkami a těmi, kdo skutečně chtějí hrát hru o trůny. Asi nejlépe je vývoj vidět na Miře, která v Králově přístavišti nenápadně tahá za nitky a snaží se pomoci své rodině, toho času okupované Whitehilly. Zatímco v první epizodě se všemu divila a působila jako opelichané kuře, v té třetí cítíte, že si uvědomuje svoji roli i nebezpečí skryté za krásné šaty a falešné úsměvy. Na druhou stranu je pořád v celém tom společensko-politickém guláši nová a dělá chyby, což podtrhuje uvěřitelnost a staví tak její linku nad ostatní tři. Co je však nejdůležitější - konečně se musíte srovnat s následky svých činů z předchozích epizod, a to je v poslední době napříč hrami od Telltale tak nevídaná záležitost, že jsem chvíli zůstal přihlouple koukat na pozastavený odpočet času a nad výběrem odpovědi v dialogu s Cersei a Margaery opravdu přemýšlel.

Tajemství North Grove by mohlo zaručit přežití Forresterů i v případě, dojde-li na vyplenění jejich lesa či sídla.

V sestupném hodnocení kvality přichází řeč na Gareda, který se už srovnal s tím, že svůj život stráví oblečen v černé a čeká ho přísaha věrnosti Noční hlídce. Je to však jen zlomek toho, co musí Gared řešit a fakt, že se vývojáři konečně vrací k tajemnému vzkazu od umírajícího lorda Forrestera, dává jeho části příběhu řád. Do hry tím vstupují momenty, kdy je zpochybňována loajalita k Hlídce i rodu Forresterů a úkol v podobě nalezení Severního háje (North Grove) nebude nic snadného. Gared nicméně zjistí jeho přibližnou polohu, a pokud si dáme jedna a jedna dohromady, vychází nám z tajemné lokace místo, kde roste tzv. železné dřevo - hlavní prodejní artikl rodu. Právě tajemství North Grove by pak mohlo zaručit přežití Forresterů i v případě, dojde-li na vyplenění jejich lesa či sídla, to však budou s největší pravděpodobností řešit až další epizody.

DRSNÍ FORRESTEROVIC CHLAPCI

Každá z částí příběhu je odlišná a udržuje tak vaší pozornost, neznamená to ale, že by se celá epizoda nesla ve strhujícím tempu. Asher je na cestě zpět do Západozemí, vývojáři ale netlačí příliš na pilu a i když by mohli kosit jednu důležitou postavu za druhou, nečiní tak. Jeho linka je proto nutným konverzačním zlem, které navíc vyvolává pocit, že nemůžete nic pokazit a veškeré napětí z něj rychle vyprchá i přes obrovskou snahu a jedno nepříjemné cameo v jeskyni... A konečně Rodrik? Sám za to nemůže - jeho charisma bojem ošlehaného bijce si nezadá s Jamiem Lannisterem - ale to, co musí prožívat v sídle svého rodu, je vyslovené zlo.

Ačkoliv je to v souladu se směřováním podobných událostí v knize, neustále se vracející námět okupace, vydírání a dialogy, které kromě předchozí smrti mladého Ethana nikam nevedou, mě vysloveně nudily. Už podruhé se snažit vystupovat jako ten, kdo by obětoval všechno za čest a uchování rodu, mi nesedí hlavně v souvislosti s Rodrikovými zkušenosti a jeho věkem, takže bych namísto vyjednávání očekával přímou konfrontaci a vzepětí mečem. Vývojáři ale v tomto ohledu musí scénář trochu brzdit a nechávat si něco do finále, které proběhne až za další tři epizody, což se s postupujícím časem jeví jako kontraproduktivní rozhodnutí. Frekvence vydávání jednotlivých epizod je také nevalná a udržet zájem bude čím dál tím složitější.

...ZBYTEK FUJ

I když chápu, že jsou hry od Telltale hlavně o příběhu, toto zaklínadlo na mě příliš neplatí. Pořád se nemohu zbavit špatného pocitu z naprosto odbyté technické stránky, kam vedle grafiky započítávám i dabing a hudbu. Na to, kolik je ve hře dialogů, působí pořád velmi strojeně a mám reálnou obavu, že se to až do konce celé série příliš nezmění. I kvůli tomu není možné nahlížet na Game of Thrones od Telltale jako na bůhvíjaký zázrak a s hodnocením opět zůstávám u země. Bohužel, prostoru pro vylepšení tu příliš není a povážím-li, že by celé dosavadní počínání zabíralo v tisícistranné knize přibližně desetinu, je mi z toho trochu smutno. Snad ale Telltale zakončí tuhle záležitost se ctí a zažijeme konečně nějaký dramatický posun v jejich herních mechanismech. Nashle u další epizody...

Game of Thrones - The Sword of Darkness

Třetí epizoda Game of Thrones konečně posouvá děj kupředu a vrací se k situacím a rozhodnutím z předchozích dvou dílů. Je o fous přitažlivější než minulý počin, ale zdání je z velké části jen falešné. Jednooký se tu mezi slepými stává králem...