Game of Thrones - The Lost Lords Recenze Game of Thrones Ep. 2 - The Lost Lords

Game of Thrones Ep. 2 - The Lost Lords

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

6. 2. 2015 10:10 2

Recenze nevyzrazuje příběh druhé epizody, předchozí události v ní ale mohou být zmíněny.

První epizoda adventury Game of Thrones od vývojářů z Telltale Games se v mých očích příliš nepovedla. Skok do děje tak rozsáhlého díla, jakým Píseň ledu a ohně bezpochyby je, nemusel být pro hráče ani díky seriálu jednoduchý. Pohledem těch, kdo dílo spisovatele Martina znají, pak na druhou stranu šlo jen o částečné vykradení původní linky vinoucí se kolem rodu Starků a výsledek zůstal za očekáváním. Do značné míry tomu nepomohlo ani grafické zpracování, které se už hráčům kvůli dalším a dalším sériím od Telltale pozvolna zajídá. Jednoduše řečeno, úvod - nic moc. Pokračování v podobě druhé epizody ve mě ale nakonec vzbuzuje naděje.

DĚTI NEPOUŠTĚJTE K POČÍTAČI

Hlavním důvodem je fakt, že skončilo představování a hráči si už vybudovali k hlavním postavám nějaký vztah. To samozřejmě umocňuje veškerá rozhodování, ať už si o nich v souvislosti s hrami od Telltale myslíte cokoliv. Odhlédnu-li od podezření, že ani ta nejdůležitější rozhodnutí neponesou dalekosáhlé následky, ty momentální vás přinutí přemýšlet. Aniž bych vyzrazoval příliš, v jedné chvíli dojde na poměrně složitou volbu, skrze kterou buďto podpoříte jednu hlavní knižní postavu, anebo ji sprostě využijete. Zní to možná jako banalita - přeci jen se pořád bavíme o hře - ale věřte mi, že pokud se do příběhu vložíte, s lehkým svědomím z této scény odcházet rozhodně nebudete.

Krev, násilí, intriky a bezprostřední nutnost jednat, zdobí tuto sérii a slouží jako tolik potřebný důvod, proč hrát dál.

Bohužel, vzhledem ke krátké stopáži aktuální epizody je jakékoliv vyzrazování detailů ohledně postav a děje nežádoucí, pro potřeby recenze nicméně musím zmínit alespoň naprosté minimum. Vinou předchozích událostí se částečně mění hratelné postavy i jejich počet s tím, že na scéně stále zůstávají Mira s Garedem. Nově se k nim připojuje poměrně krátká a dosud nepříliš významná linka s Asherem, dalším z rodu Forresterů, a ke slovu přijde i příjemné překvapení, navíc s opravdu povedeným, filmově střiženým entrée. Nové postavy zapadají do příběhu i celého univerza bez jakýchkoliv problémů a společně s dvojicí z prvního dílu podtrhují skutečnost, že Game of Thrones v podání vývojářů Telltale nepatří do rukou dětem. Krev, násilí, intriky a bezprostřední nutnost jednat, zdobí tuto sérii a slouží jako tolik potřebný důvod, proč už na přísun her-podle-stejné-šablony od Telltale nezanevřít.

NIC NEŽ AKCE

Tím ale netvrdím, že ze hry vymizely předchozí neduhy a Lost Lords jsou tím pádem bezchybnou epizodou nové série. Vývojáři jako by nebyli schopní správně určit tempo, a zatímco první díl byl nezvykle pomalý, v tom druhém není prostor na nic jiného než akci a ne zrovna oblíbené quick-time eventy. Zapojení čtyř hratelných postav a snaha protlačit do popředí další důležité osobnosti Písně ledu a ohně, mezi které nově patří například i Jon Snow, funguje jako střelba z kulometu a na nějaké vyprávění či posun děje se spíš nedostane. Atraktivní to bez pochyby je, byť jsme všechny postupy už mnohokrát viděli napříč celým portfoliem vývojářů, přistupujete-li však ke Game of Thrones jako k dílu, které má hloubku a spoustu věcí by mělo vyznít mezi řádky, zatím příliš spokojeni nebudete. Jeden úderný dialog střídá další, a když už to vypadá, že konečně dostanete šanci projít se po okolí, popovídat si s ostatními a něco se o nich dozvědět, užuž jste na úplně jiném místě a v těle další z postav.

Game of Thrones  Ep. 2 - The Lost Lords

Co se týče grafického podání, samozřejmě od předchozí epizody nenastal žádný dramatický posun, jedna změna tu nicméně je a rozhodně ji vítám. Jde o lepší práci s kamerou, která nahlíží na celou řadu situací z větší dálky a dává vyniknout perspektivě. Například Garedův příjezd do Černého hradu s kamerou zabírající jeho koně z poměrně velké dálky působí ryze seriálově a je to rozhodně cesta, jak posunout nejen tuto sérii dál. Takových momentů je sice jen několik, ale bavíme-li se o teltejlovkách jako o hrách z vlastního žánru, i ty jsou pro výsledný efekt důležité. Nic dalšího se bez nutného vyzrazování o druhé epizodě Game of Thrones napsat nedá, snad jen - pokud jste byli zprvu spíše zklamaní, dejte hře šanci. Zachová-li si hra vzrůstající kvalitu, čeká nás v šesté epizodě hodně našlapané finále. Otázkou však je, nakolik je to jen zbožné přání zaníceného fanouška a nakolik se podobné úvahy zakládají na pravdě. Nic jiného než další epizody odpověď nepřinesou.

Game of Thrones - The Lost Lords

Druhá epizoda Game of Thrones dává sérii chybějící energii a nakonec to vypadá, že se vývojářům podaří hráče uspokojit. Pořád k tomu ale mají ještě hodně dalekou cestu.