Full Auto Recenze Full Auto

Full Auto

michal.jonas

michal.jonas

3. 11. 2006 23:52

Lakonická hláška vývojářů ze Segy, že Full Auto kombinuje vysoký koňský výkon se zbraňovým, dobře charakterizuje jejich první titul pro poslední Xbox. Arkádové automobilové závody po ventily vyzbrojených bouráků sázejí na dobré skloubení řidičských dovedností a přesné mušky. A to vše v solidní a ostré grafice poplatné možnostem Xboxu 360, včetně náhodně počítaného destrukčního modelu vozidel i jejich okolí, který obzvláště vyniká při instantních opakovačkách každého masakru.

Svět destrukce a zmaru

Strohá řeč čísel mluví jasně. Pro více než 20 vozidel je k dispozici 11 různých kombinací zbraní (kulomety, kanóny, granátomety, řízené i neřízené střely, minovrhačky, atd.) a tato vražedná kombinace jezdí na 18 tratích, což dohromady dělá přes 60 jezdeckých podniků. Prostředí závodů je sice až moc jednoduché a strohé, nicméně prakticky vše jde nárazem, či střelbou kompletně zničit, samozřejmě včetně vozidel. V této hře použití model poškození totiž patří k tomu nejlepšímu co je v současné době na trhu k dispozici (snad až na Burnout Revenge). Kolize navíc nejsou dopředu spočítané, takže je každá bouračka unikátní.

Rozdejte si to na férovku

Zdejší nabídka závodů ničím novým, či originálním, nepřekvapí. Okruhové závody, jízdy z jednoho bodu do druhého, vyřazovací podniky i prosté destrukční řádění známe z řady starší her (Destruction Derby a Burnout série). Kromě singleplayeru je k dispozici i multiplayer na rozdělené obrazovce (splitscreen) a přes internet až pro 8 hráčů najednou. Nechybí ani kariérní mód, který jako obvykle odemyká nová auta, zbraně i podniky. Pochvalu zaslouží tutoriál, který hráče naučí základy řízení i palby. Kariéra je okořeněna několika dalšími specialitkami, jako jsou například závody na přežití, či na čas, vše standardně při 8 jezdcích na startu. Pro hráče co raději řídí než střílí je tu naštěstí možnost závodit jen tak beze zbraní, což je třeba s povděkem kvitovat.

Posunování ručiček

Tratě jsou umístěny jak do měst, tak i na venkov, do úzkých bulvárů, i na autostrády moderních zástaveb. Unikátní funkcí je tzv. „Unbreak“, který se nabíjí úspěšným šrotováním protivníků. Skrze něj můžete při jízdě vrátit čas o několik sekund zpět, čímž např. napravíte svoji bouračku, nebo lépe trefíte protivníka.

Full Auto

Celkově vzato Full Auto nenabízí nic nového, či speciálního, až na možnost manipulace s časem. Protiváhou efektní, ale jednoduché grafiky a stereotypního, singleplayeru je naštěstí solidní a nenáročná zábava v multiplayeru.

Jednoduchá a rychlá hratelnost, rozmanité lokace, funkce vrácení času, napínavý multiplayer.
Až moc jednoduchá grafika, dávno zažitý koncept převzatý ze starších her, dlouhé nahrávání a nudný singleplayer.