Frostpunk

Recenzovaná verze: PC
14. květen 2018 13:25 / Tomáš Tureček / Recenze / Diskuze (9)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20860885
Corvus von Corax napsal 6. 6. 2018 v 18.01

Kdyby to někoho zajímalo, tak do Frostpunk už je hotová čeština.

Nahlásit nevhodný obsah

20860885
Corvus von Corax napsal 14. 5. 2018 v 22.43

Konečně recenze na kterou jsem se těšil! Díky moc. Frostpunk je super zážitek.

Nahlásit nevhodný obsah

20844463
Moor8 napsal 14. 5. 2018 v 22.03

catmeows: to mě nenapadlo. Nicméně když umřeli, žádný člen výpravy mi nezmizel. Nebo jsem si toho nevšiml.

Editováno: 14. 05. 2018 v 22.03

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 14. 5. 2018 v 20.10

Moor8: jednou mi nemocny clovek odesel na expedici, ten se taky nevylecil, dokud jsem nerozpustil expedicni tym.

Nahlásit nevhodný obsah

20844463
Moor8 napsal 14. 5. 2018 v 19.21

Jsoucno: Jasně, nejsem žádná lama. Stupeň byl červený, měl jsem tam zaměstnance, zapnuto to bylo, prázdné taky, ale potvora tam nelezl.

Ano, dá se vypnoutm, ale nedá se změnit třeba na přídavky do jídla.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 14. 5. 2018 v 18.53

Moor8: a nebyly ty nemocnice chladne? Protoze ill se tam zastavi s lecnou, ale gravely wounded nevyleci vubec. Ten zakon s jidlem a polivkou se da vypnout, resp zapina se to v cookhousu.

Endless neni v tom, kdyz si volis scenar? Da se to customizovat, ale az tak jsem do toho nekoukal.

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 14. 5. 2018 v 18.06

Jop, na Frostpunku mne baví, že místo toho abych rozehrával hru v naději, že mi bude vygenerována lepší mapa, rozehravám proto, abych neudělal stejné chyby. A báječné je, že si člověk může odpočinout od mikromagementu města u průzkumných expedicí, kdy si užije báječné ilustrace a skvělé texty.

Nahlásit nevhodný obsah

20844463
Moor8 napsal 14. 5. 2018 v 17.55

Na tuhle hru jsem se opravdu těšil a musím říci, že mě nezklamala. Skvělá atmosféra, vizuál, ekonomika, hudba atd… Pozitiv je celá řada a tak spíše řeknu, co bych ve hře změnil:

1. Vadí mi, že nelze měnit zákony. Jakmile vydáte nějaké rozhodnutí, je nezvratné po celou hru, i když se podmínky změní. Na začátku je málo lidí, tak holt budou muset přiložit ruku k dílu i děti, jakmile přijdou noví dělníci, tak mohou děti přestat pracovat a jít do školy. Přišli uprchlíci a je málo jídla? Holt budeme chvíli o polívce, než se nováčci zapojí do výrobního procesu a produkce potravin se stabilizuje. Samozřejmě na každou změnu nějak zareaguje naděje a naštvanost.

2. Velikost budov. Jednotlivé budovy jsou různé co šířky i délky, takže je někdy těžké je poskládat tak, aby nevznikaly díry, což mě, jako perfekcionalistu dost irituje. Když si zvolíte cestu víry, tak mezi domečky je třeba umístit kapli, aby měla co největší účinek. Nicméně kaple je dlouhá jako 1,5 baráčku a už tam vzniká disproporce a kousek volného prostoru. Mít dvě kaple za sebou není příliš efektivní.

3. Úkoly. Jakmile není nějaká potřeba naplněna, tak vás lidé požádají o její naplnění, když to slíbíte a podaří se vám ji naplnit, stoupne naděje a klesne nespokojenost. To je sice fajn, nicméně když jejich potřeby předvídáte a plníte je ještě předtím, než si o to řeknou, tak nedostanete bonus do naděje a snížení nespokojenosti. Prostě někdy se vyplatí nehrát tak dobře a vytvářet problémy, abyste je mohl vyřešit a získat tak politické bodíky. V tomto ohledu je to krásný simulátor reálné politiky. :D

4. Já bych celkem ocenil endless mód. Nebo aspoň kdyby hra dovolila pokračovat i po splnění cíle scénáře. Rád bych si zastavěl celou oblast a vše si vytunil na maximum. (zase ten můj perfekcionalismus.) U endless módu by bylo záhodno mít i možnost stavět jiné kolonie a získávat tak speciální zdroje. Třeba u oceánu vybudovat kolonii, která se provrtá ledem až k tekoucí vodě, kde bude lovit ryby.

Pak ještě taková poznámka: Bugy jsem zachytil dva. Jednou nemocného člověka, který nešel do nemocnice, až se stal smrtelně nemocným a umřel. (měl jsem spoustu volných lůžek. 5 nemocnic a byl jediný nemocný ve městě.). Druhý bug byl podobný a to s hladovým člověkem, který se prostě odmítal najíst až zemřel hlady, i když jsem měl jídla +2000.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 14. 5. 2018 v 17.02

Tahle hra je naprosta bomba. Bohuzel trpi trosku tim co This War of Mine - jakmile prijdete na nejake postupy, ktere by jste meli delat v danem poradi, tak se hra stane podstatne lehci (ale ne lehkou). Potom, co mi chciplo temer cele mesto kvuli tem tatarum, co chteli odejit z mesta, jsem byl pekne namichnuty, ale uz jsem vedel do ceho jdu.
Souhlasim s tim, ze by se "nahodne" udalosti do jiste miry hodily. Jedinou jakouz takouz nahodu,co jsem v prvnim scenari nasel je, kdyz vstupujete do jeskyne nebo do vzdaleneho mesta, tak vam bud vasi patrolu sezere medved, nebo ho odezenete - jednou se mi stalo to, podruhe ono.

Jakozto muzikant musim ocenit soundtrack, ktery postupem, kdy se blizi hra ke konci (a zvlaste to finale) excelentne graduje - aranz a orchestrace naprosto genialni.

Jedine dva bugy na ktere jsem narazil byly, ze obcas se stalo, ze mi ulice nesly propojit, i kdyz ocividne spojene byly, ale diky bohu to hra hlasi v podstate od chvile, kdy ten dum stavite. A druhy byl zasadnejsi, kdy vyslani osadnici, po presunu z lokality, odkud maji ziskavat potravu, se presunuli do lokality pro ziskani jader. bohuzel ackoliv meli posilat jadra, porad z tama meli ikonku "jidla" a neposilali nic.

Za mne ale hra 5/5, plus jeden za muziku :D

Editováno: 14. 05. 2018 v 17.04

Nahlásit nevhodný obsah

Frostpunk

  • Výrobce: 11 bit studios
  • Vydavatel: 11 bit studios
  • Žánr: Budovatelská strategie
  • Datum vydání: 24. 04. 2018
  • Platformy: PC, Android, Mac, Linux, iOS, PS4, XOne