Forge Recenze Forge

Forge

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

6. 1. 2013 23:29 1

Dá se říci, že nezávislé tvorbě na Steamu pšenka kvete, tedy za předpokladu, rozsvítí-li se to správné světlo. Poštěstilo se i vývojářům z Dark Vale Games, a ti tak mohli předhodit svojí velkou prvotinu všem těm, kteří toužili po svěžím vánku změny na poli MMORPG.

Když se vysloví ta zkratka, leckdo si vybaví ohromný svět naplněný postavami nabízejícími duchaplné i přitroublé úkoly, roztodivné potvory a v neposlední řadě také všudypřítomnou honbu za vyšší úrovní. A právě o tom posledním je Forge především. Na zbytek zapomeňte rovnou.

Radost z Levelu

Hlavní a jedinou náplní Forge je totální PvP – vyberete si jednu z tříd, herní mód a šup s hrdinou na mapu vykosťovat méně šťastné protivníky. Tříd je na výběr celkem pět. Assassin ničím zvláštním nepřekvapí – dýky a kudly doplní správná dávka zrádné plíživosti, Pathfinder je herním lučištníkem se vším, co k němu patří. Dále je na výběr Pyromancer, jenž dělá skutečnou čest svému jménu – hrátky s ohněm jsou zábavné a všem ostatním třeskutě nebezpečné. Shaman je zástupcem kouzelnické rasy a léčitelem v jedné osobě a poslední, Warden, je obdobou robustního válečníka.

Jednotlivé třídy se od sebe dostatečně odlišují a nevlastníte-li nějaký přehnaně nepochopitelný a nestandardní herní styl, dokážete si vybrat. Do boje se pak vrhnete ve známém pojetí – WSAD pohyb postavy budete doplňovat vhodným tlačením kláves s odpovídajícími skilly. Těch je ve hře devět pro každé povolání a nabízejí překvapivou variabilitu. Nedá se tedy říci, že by si schopnosti byly napříč třídami nezdravě podobné, naopak. Klasické záškodnické typu zpomal a ubliž doplňují nápadité teleportující či protivníka matoucí a oslepující.

Je tak jedna radost dohánět všechna své povolání k metě zlaté – 99. úrovni. Zcela sami přitom nebudete, před vstupem do hry můžete absolvovat stručný tutoriál a ve hře samotné, za předpokladu, že vám nevadí nějaký ten bloček textu, si můžete přečíst textovou nápovědu ke všemu, co se okolo vás děje.

Další milé překvapení pak tkví v tom, že vítězství v lítém souboji není o clickfestu jako takovém, ale o vhodné kombinaci schopností vlastních i skupinových, kde třeba takový pyromancer podporován šamanem je schopen napáchat vskutku rozkošnou paseku v nepřátelských řadách. Sólová hra se trestá smrtí, a to je po čertech dobře. Schopnosti samotného hráče podtrhuje i samotný systém míření, který sice připomíná automatické uzamykání na cíl ve stylu velkých MMO her, ale ve skutečnosti se tak jen tváří a vyžaduje po hráči koukat, po čem to vlastně mastí. Každý frag je tak zásluhou hráčovy píle.

Map ve hře sice není mnoho, zato ale disponují svojí velikostí. Ta sice umí být na škodu na méně zaplněných serverech (které není vzácnost potkat), ale na straně druhé potěší svojí vertikálností (Hawken však zůstává z výšin nesesazen) a členitostí. Jejich rozložení i samotná rozsáhlost slibují, že si každé povolání přijde na své a každý si najde místečko, odkud se dá dobře ostřelovat či kde se dá protivník pohodlně napadnout zezadu.

Slabší soudek

Mapy jsou rozsáhlé a potěší jak variabilitou, tak i celkovým vzezřením. Rozlišení všech textur ve hře a počty polygonů tvrdí, že máme co do činění s titulem krásným a technicky vyspělým, jenže všemu tomu okolo chybí jakýsi šmrnc – efekty jsou ploché, hra zbytečně působí mdle a ve finále se dost rychle okouká. V tomto kontextu pak dokáže docela zamrzet relativně vysoká hardwarová náročnost. Na obranu ale jedním dechem dodáme, že nahrávací obrazovky ve hře takřka neexistují a vstup do hry je prakticky instantní.

V díle okamžiku se tak můžete vrhnout na bojiště a likvidovat své soky, ovšem na velký výběr z herních módů je třeba zapomenout rovnou. V době recenzování byl k dispozici pouze team deathmatch a obdoba capture the flag. Další prý přijdou později, stejně jako větší možnosti konfigurace a výběru požadovaného serveru a funkční matchmaking. Do té doby je ve hvězdách, s kým a kde budete hrát.

Forge není vůbec špatnou hrou – je na něm vidět píle a snaha přijít s něčím novým, neokoukaným a přinést davům znuděným klasickými MMO funkční, skvěle vybalancovaný a především přesvědčivý PvP zážitek, byť nic není bez chyb. Rovněž pozitivně musíme hodnotit i snahu hru nadále vyvíjet a podporovat – updaty a nové vlastnosti hry jsou slíbené na měsíce dopředu a nezbývá tedy než doufat, že je autoři naplní. Pokud ano, máme před sebou titul skutečně jedinečný – do té doby se koukáme jen na nadprůměrnou PvP rubačku s potenciálem.

Forge

Sázka pouze na PvP se Forge jako multiplayerové akci vyplatila. Honba za stále vyšším levelem postavy při absenci otevřeného světa a grindů jen za pomocí vlastních zkušeností a hbitosti s myší je zábavná, byť se ještě nejedná o titul hotový.