For Honor: Marching Fire Recenze For Honor: Marching Fire

For Honor: Marching Fire

1. 11. 2018 10:20 1

Je to už rok a půl, co se Ubisoft rozhodl dvořit hardcore hráčům svojí pseudostředověkou rubačkou For Honor. Nebyla úplně špatná, ale nepřišla mi ani úplně dobrá, a tak jsem na ni po pár týdnech úplně zapomněl. Ale Ubisoft nezapomněl. Po překvapivě dlouhé době vydává nový obsah pojmenovaný Marching Fire, které mimo jiné do bitevní vřavy přináší novou stranu - čínské bojovníky Wu Lin. Stojí ale novinky za to, se ke hře vrátit?

ZADARMO I ZA PENÍZE

Návrat do For Honor byl pro mě docela velké překvapení. Od vydání se toho leccos změnilo (a leccos zůstalo stále stejné) a asi nejpříjemnější změnou je opuštění P2P matchmakingu, kvůli kterému mi hraní multiplayerových režimů při recenzování základní hry pořád padalo. Dedikované servery má For Honor už od února tohoto roku a dosavadní zkušenost potvrdila, že fungují tak, jak mají. Původní tři frakce pak od vydání dostaly šestici nových hrdinů (hybridy a assassiny), které lze otevřít za herní měnu a vypadají, že spíš okouzlí pokročilé hráče. A nakonec, zbrusu nové tutoriály pro každého z hrdinů usnadňují návrat do hry po dlouhé době, protože konečně umožňují si prakticky vyzkoušet všechny speciální útoky a postupně navrhnou i trénování dlouhých komb proti AI protivníkům.

Placená část Marching Fire stojí zhruba 800 Kč a přináší herní režim Arcade a nové hrdiny.

Vcelku vítaná zlepšení však neřeší zásadní rozkol mezi zábavným bojovým systémem, který září v duelech dvou hráčů, a herním obsahem, který se více věnuje zběsilým rubanicím osmi hráčů. To ovšem neřeší ani rozšíření Marching Fire. To přichází jak s aktualizací zdarma, které do hry přidává grafická vylepšení, překopaný systém zbroje, která už nemění statistiky, ale aktivuje nové perky, a nový herní režim Breach. Placená část Marching Fire ale už stojí zhruba 800 Kč a přináší herní režim Arcade a nové hrdiny. Ti se ovšem 30. říjnem zpřístupnili i hráčům bez placeného rozšíření, ale bez zaplaceného Marching Fire si je mohou hráči odemknout pouze za herní měnu.

NI HAO

Nová frakce se jmenuje Wu Lin a je složená ze čtyř bojovníků čínského národa. Opět tu jsou zastoupeny všechny 4 třídy a opět každý bojovník přichází s trochu jiným stylem. Přiznám se, že mi žádný z nich nijak zvlášť nepřirostl k srdci a pořád nejraději trolluju s Nobushi. Na druhou stranu Wu Lin nabízejí poměrně originální a o poznání záludnější herní styly a taktiky, takže i kdybyste svého hlavního hrdinu nevyměnili, nějakého nejoblíbenějšího wuliňáka si mezi nováčky nejspíše najdete.

První a nejpřístupnější je vanguard Tiandi, má krásné dračí brnění (a sbírá tedy body za fashion) a jeho komba spoléhají na rychlé úhyby následované útoky, útoky následované breaky a rušení útoků dalšími úhyby. Assassinka Nuxia pak se svými dvěma hákovými meči umí ze všech útoků projít do řetězového útoku a dokáže zranit bránící se a parírující nepřátele. Heavy Jiang Jun má tuhý kořínek, zdatně uhýbá a má spoustu kruhových útoků. Nakonec hybridní Shaolin s holí využívá Qi (Či) pozici ke střídání bleskově rychlých útoků a silných pomalých a těžko se tak odhaduje, jak se zachová.

PLATIT ZA TOHLE?

Trochu mrzutá je absence jakékoliv příběhové kampaně. Asi se všichni shodneme, že kampaň ve For Honor byla spíše navíc a za moc nestála. Na druhou stranu alespoň nabídla spoustu bezpečného prostoru pro ozkoušení většiny hrdinů, a to Marching Fire znatelně chybí. Náplastí by za to asi měl být režim Arcade pro jednoho hráče nebo dva v co-opu. Arcade má zřejmě být dobrý způsob, jak rychleji nasbírat nový loot, ale nějak nemohu jeho přítomnost mezi placeným obsahem pochopit.

CHCETE PLATIT VÍC?
For Honor nabízí hned několik způsobů, jak utratit vaše peníze. Marching Fire odemyká 4 hrdiny frakce Wu Lin a stojí zhruba 800 Kč. Bez rozšíření pak každý hrdina stojí 15 000 Steelu. K zakoupení je i 6 extra hrdinů z prvního roku - na PS4 stojí v bundlu 816 Kč, samostatně pak každý 10 000 Steelu. Kromě toho místní obchod nabízí další bundly plné dekorací a animací pro jednotlivé hrdiny za 26 až 30 000 Steelu, přičemž kdybyste si chtěli nějaký Steel zakoupit, tak “zlatá střední cesta” 25 000 Steelu vás vyjde na 549 Kč.

Hráči v Arcade režimu plní questy v několika po sobě jdoucích soubojích s AI protivníky, které trochu ozvláštńují náhodné modifikátory. V questu se tak třeba jakoby vydáváte do chrámu slunečního boha, ve výsledku ale máte před sebou 4 duely s protivníky, jejichž zásahy vás zapálí. Arcade působí jako hodně líná varianta na znovuhratelné režimy, ale jeho problém je, že není moc zábavný. Chybí mu inovace, chybí mu svižné tempo - možná zažívá jen pomalý start a Ubisoft s ním v budoucnosti předvede něco zajímavého. V tuto chvíli ale kvůli němu nemá cenu rozšíření kupovat.

PAYLOAD NA STŘEDOVĚKÝ ZPŮSOB

O mnoho lépe dopadl režim Breach z bezplatné aktualizace, ve kterém se opět střetávají dva týmy o čtyřech hráčích a opět lze hrát jak proti dalším hráčům, tak AI protivníkům. Tým útočníků má za úkol zaujmout strategické pozice na mapě, kde se líhnou lučištníci, protlačit beranidlo skrz dvě brány a na samotném konci porazit silného AI velitele. Obránci se pak snaží útočníkům v tom všem zabránit a v nejlepším případě beranidlo zničit. A jelikož jen útočníci mají omezený počet respawnů, musejí se snažit na bojišti moc neumírat, aby ve svém průniku do nepřátelské pevnosti uspěli.

Tahle verze payload režimu ve For Honor funguje, byť hru nijak zásadně nemění.

S výjimkou multiplayerových duelů je Breach to nejlepší, co For Honor v současnosti nabízí. Přístupnost dynamického 4v4 režimu Dominion se tu mísí s postupnými úkoly, souboji o jiná území a několika aktivitami, mezi které musíte svoji pozornost rozdělovat. Tu likvidujete otravné lučištníky, tu zase čistíte okolí beranidla od nepřátel, tu zase pomáháte zahnat obránce na dalším území nebo se snažíte překazit svrhnutí hořícího oleje na své beranidlo u brány. Ano, je to ten chaos Dominionu plný gankování, běhání mezi power-upy, územím a osamělými nepřáteli. Ale tahle verze payload režimu ve For Honor funguje, byť hru nijak zásadně nemění.

DISHONORED

For Honor si bez pochyb kolem sebe vybudoval okruh hráčů, kteří se ke hře vrací a myslím, že je každému jasné, že já mezi ně nepatřím. Rozšíření Marching Fire na tom nic nezmění, protože ani samotné toho vlastně moc na hře nemění. Kromě přetrvávajícího problému se soubojovým systémem se hra stále nezbavila mikrotransakčního ponoukání, vysokých cen nových hrdinů a jejich dekorací za herní měnu Steel a její pomalé farmení. To tvrdé jádro hráčů, kteří na systémy For Honor přistoupili, si Marching Fire nejspíše užije nejvíce. Noví hráči, které třeba láká bojový systém nebo fantasy míchanice válečníků z celého světa na jednom bojišti, by se raději měli ještě jednou mrknout výše na přehled cen za nový obsah. Chcete-li si totiž vyzkoušet všechny hrdiny nebo si je nedejbože vyfintit efekty, dekoracemi a cool animacemi, s občasným hraním For Honoru si na to jen tak nevyděláte.

For Honor: Marching Fire

Nevím, jestli si už pouze něco na hru nepromítám, ale v jádru mi skutečně For Honor přijde jako dobrá bojovka. Zastiňují ji však herní módy postavené na jiných principech, ve kterých bojový systém nevynikne. Marching Fire pak jako takový je poměrně drahý balíček čtyř hrdinů pro zkušené hráče a jeden mdlý herní režim. Cenově se mi to nezdá jako dobrej kauf a radím zůstat u toho, co přináší bezplatná aktualizace.

For Honor: Marching Fire

For Honor: Marching Fire není tradiční rozšíření. Placená část je příliš drahá na to, kolik toho obsahuje. Paralelní bezplatná aktualizace pak přináší vcelku fajn novinky, které však nové hráče hře nezajistí.