Final Fantasy XV

Recenzovaná verze: PlayStation 4
9. prosinec 2016 16:40 / Zdeněk Princ / Recenze / Diskuze (17)

Související hra

20824672
Medard22 napsal 3. 1. 2017 v 22.50

Přiznám se, že až do osmé kapitoly jsem byl hře ochotný ledacos odpustit - ať už chyby technického rázu (framerate, kamera), nebo vcelku nudné sidequesty. Co se ale děje v dalších kapitolách je totální WTF. Boss-fight který se hraje sám, dějová linka, která přestává dávat smysl a místo vygradovaného finále jen vyšumění do prázdna, důležité části příběhu, které se odehrávají kdesi na pozadí (sorry dodáme později v DLC).

Squeenix dělá stejnou chybu jako u celé série Fabula Nova Crystallis, kterou se v patnáctce pokusil zaříznout. Místo aby nacpal maximum obsahu a lore do hry, rozmělní ji do filmu, rozhlasové hry, DLC, různých knih, komiksů a Ultimania Guides z nichž některé nikdy neopustí hranice Japonska. V konečném důsledku vám nakonec bude stejně jedno, jak ten guláš dopadne.
Bylo by prima, kdyby konečně udělali Final Fantasy hru, která bude stát na svých nohou, aniž by se někdo pokoušel kolem ní vytvořit mediální franšízu s cílem co nejvíce podojit hráče.

Editováno: 3. 01. 2017 v 22.51

20879588
Orochi napsal 26. 12. 2016 v 14.38

Ta hra je neskutočná Pecka ,hrám to a nemôžem sa od toho odtrhnúť !!! Táto recenzia pri všetkej úcte je irelevantná !!! Masterpiece za tento rok !!!

20876350
Ocelotr2.0 napsal 15. 12. 2016 v 14.19

No jo, počkejme na FOR HONOR od UBI to bude zase 4/5, i když polovina hry nebude fungovat (viz. multiplayer Watchdogs 2, The Division v den vydání) , a po dvou měsících po ní neštěkne pes. Modlím se aby vycházelo více 3/5 s tak hlubokým soubojovým systémem a principy jako FFXV.

Podle dosavadních 10ti hodin to není rozhodně zabugované tak jako SKYRIM REMASTER, a to je hra co tu už byla alespoň 3x.

Editováno: 15. 12. 2016 v 14.22

20879073
tomylee007 napsal 11. 12. 2016 v 11.07

Tak takové hodnocení jsem vážně nečekal..hru jsem zatím nehrál tak že nemohu hodnotit podle sebe, ale čekal jsem že to bude pecka, Final Fantasy X sem vážně měl moc rád a stále mám :-), a myslel si že tohle bude taky pecka :-)..docela mě to hodnocení odrazuje od koupi..Ty recenze jsou pro někoho důvodem koupit tu hru a nebo se jí raději obloukem vyhnout.. u Mafie 3 jsem to čekal, už od začátku se mi ta hra prostě nelíbila a tak jsem se ani nedivil když jí všude pomlouvali, ale tady jsem vážně čekal něco víc.. škoda, ale stejně ji vyzkouším! :-).

20811022
Charllize napsal 10. 12. 2016 v 17.28

Zdeněk Princ: hudba jde diky mp3 prehravaci co jde koupit v obchode kterej ma regalie poslouchat i kdyz clovek pobiha po svejch, ale proc to nejde i na chocobovi taky moc nechapu. Ten mp3 prehravac tam pridal az day one patch, tak mozna nejakej patch to umozni i na tom ptakovi:)

1236185
Zdeněk Princ napsal 10. 12. 2016 v 17.15

flash789: Tak aspon ze se shodneme na tom, ze si ta hra nezaslouzi odsun nekam na konec hodnotici stupnice :) A treba specialne o te hudbe jsem dokonce psal - ze je skoda poslouchat na Chocobech furt jen Chocobo theme, kdyz uz je hudba FF tak pekna a muzes ji poslouchat jen v Regalii.. To same se tyka nescetne hodin stravenych na Chocobovi ve FFXIV.. zase je to zkratka dvousecny :)

20811022
Charllize napsal 10. 12. 2016 v 16.27

Zdeněk Princ: Jo smysl to nedava, ale plno lidi se tak dneska chova.
Cekaji na recenze a kdyz padne nejaka ta desitka tak si hru koupi, jinak cekaji na slevy. Pokud jsi hral vicero FF tak se omlouvam, bral jsem to podle gameplaye kde bylo receno ze jsi hral jen tu FF 14, mozna sem to nejak blbe pochopil.
S tim spatrenim dokonalosti bych nesouhlasil, uz treba jen to ze si muzes poustet hudbu z ostatnich FF znalemu FF fanatikovi dost prida na celkovem zazitku, kdezto nekomu kdo z FF nema zkusenost zadnou to neda skoro nic, a takovych veci tam je plno, a to proste doceni jen ti kteri takzvane vedi vo co go, a pak v celkovem dojmu ze hry se to muze na tu desitku klidne dotlacit.
A znas to, hrac co ma nejakou hru rad, mensi nedostatky prehlidne. Chtel jsem tim rict ze FF 15 nema zadny velky problem, ktery by kazil celou hru a odsouval ji nekam na konec hodnotici stupnice.

20870932
CrazyCrash napsal 10. 12. 2016 v 12.51

Zdeněk Princ: No to mu já právě taky nerozumim. Člověk si jde přeci přečíst recenzi s tím, že je to názor (subjektivní) jednoho recenzenta a ne vždycky se tomu čtenáři musí líbit nebo se s ním ztotožnit, ale s tím musí tak nějak počítat, že ne vždy mu recenzent potvrdí jeho očekávání, či vlastní dojem. To ovšem automaticky nedělá z recenze recenzi špatnou. A hlavně, opět se tu točíme kolem hodnocení... Desítková hra, nedesítková hra, jako by na tom záleželo. Hlavně, že se člověku líbí ne?
Je tedy pravda, že Vojta má s JRPG žánrem asi větší zkušenosti, než ty Zdeňku, ale tím spíš by od Vojty víc jak 3/5 nedostala, řekl bych

Editováno: 10. 12. 2016 v 13.00

1236185
Zdeněk Princ napsal 10. 12. 2016 v 12.40

CrazyCrash: Na co přesně reaguješ? :) Na ten konec? Že mi nedává smysl, hledat recenzi podle nějakého svého pocitu? :)) Jak můžu přece - při čtení recenze před koupí/hraním - mít jasno, jaká ta hra je a očekávat nějakou známku? Všechno může být jen pocit nabytý před vydáním, ale přece mě zajímá, jaká ta hra je doopravdy a ne, jestli mi někdo potvrdí můj sen.. uhm? :)

20870932
CrazyCrash napsal 10. 12. 2016 v 12.27

Zdeněk Princ: Ale mně jo, troška alibismu ne? :D

1236185
Zdeněk Princ napsal 10. 12. 2016 v 03.37

flash789: Dovolim si s tebou nesouhlasit jen v tom, ze tohle jedndoduse nemuze byt desitkova hra, uz jen kvuli tem ryze technickym nedostatkum, ustrelenemu zacatku a dalsich vecech, ktere zaznely v recenzi. Na to clovek o danem dile nemusi vedet nic (a to neni muj pripad - hral jsem Tactics, FF IV, FF VII a FF X + 300 hodin ve FF XIV) a presto tyto remeslne nedostatky odhali. Neni to o tom, ze jen fanousci a hraci vsech dilu maji nejake pravo/schopnost spatrit dokonalost hry, to s tim nema nic spolecneho :)

Mimochodem - nerozumim, co znamena: mit recenzi na hru, kterou si pak chce koupit :) Jako ze dopredu ocekavam 10/10, proto najdu recenzi, ktera ma toto hodnoceni a jdu si hru koupit? To mi nedava moc smysl... :)

Editováno: 10. 12. 2016 v 03.39

20811022
Charllize napsal 10. 12. 2016 v 00.38

tak ona ma FF XV problem hlavne v lidech co ji hraji a nemaji k tomu ten spravny vztah. Porad to je japonska hra, kde je potreba krapet jiny pristup nez kdyz nekdo hraje zaklinace a ocekava zaklinace. I sam recenzent ma z final fantasy a jrpg obecne minimalni zkusenost (ale zrejme nejvetsi v redakci :) Ale jinak ho musim pochvalit, ta recenze neni tak spatna jak jsem cekal, a je z ni citit ze ho hra opravdu bavila. Jinak pokud nekdo musi mit nutne recenzi na hru kterou si pak chce koupit doporucuju FF 15 recenzi na konzolistovi cz, kde recenzent evidentne vi o cem pise.
FF 15 jako takova zadny zasadni problem nema, krome jedineho, jeji snaha priblizit serii celosvetovym masam hracu krapet nevysla, porad to je desitkova hra jen pro uzsi spektrum hracu, zbytek v tom proste zatim nevidi to co bylo mysleno. Ale zase na druhou stranu, neni potreba dlouhe mesice cekat nez se japonci rozhodnou hru vydat i za hranicemi svoji zeme, jako tomu bylo kdysi, kdyz pul ci rocni spozdeni bylo zcela bezne.

Po 60 hodinach jsem v osme kapitole a odhaduju ze na kompletaci to na nejakych 150+ hodin bude, mozna i dele.

20834372
noxuss napsal 9. 12. 2016 v 22.01

Corvus von Corax: Podla jednej recenzie hovorit, ze hra sa prilis nevydarila mi pride fakt mimo.
Zatial mam nahranych 19 hod. a az na tu kameru sa u hry zatial dost bavim.

20863377
chrisjurco napsal 9. 12. 2016 v 21.20

Tá kamera je často naozaj neznesiteľná, okrem v už zmienených uzavretých miestach aj v súbojoch v kríkoch/stromoch často nemám poňatia čo Noctis robí.
Inak recenziou súhlasím. Stojím na strane tých, ktorý sú fanúšikovia série a predsa sa mi XV veľmi páči, dovolím si povedať, že to je najlepšie FF od dvanásteho dielu (nerátam XIV) a s príbehom, combatom a celkovou atmosférou hry som schopný prekonať jej nedostatky. Jedno z veľmi malého počtu AAA RPG, ktoré som naozaj dokončil s dobrým pocitom.

20876643
Marda8 napsal 9. 12. 2016 v 19.04

S hodnocenim se neda nesouhlasit. FF je moje srdcovka, presto jsem s 15 nebyl, presne jak pises, hlavne v prostredni casti spokojeny. Hodinove fast travely, neviditelne bariery. Proc nektery zabradli/kamen jde preskocit a treba i nizsi objekty nejdou? Kamera je v soubojich neprehledna a zmatecna. A v druhe puli hry souboje probihaji stylem, ze clovek utoci, vyleci se itemem a porad stale dokola dokud nepritele neukouse. Taky mi na to, ze je to FF, chybi jakasi hloubka. 50 h i se sidequesty je proste na FF prabidne malo. Presto neni FF 15 spatna, rozhodne lepsi nez 13 a jsem zvedavy na budouci DLC, snad rozsiri a vylepsi hru.

Editováno: 9. 12. 2016 v 19.06

20860885
Corvus von Corax napsal 9. 12. 2016 v 17.18