Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Recenzovaná verze: PlayStation 4
18. červenec 2017 12:40 / Petr Strecker / Recenze / Diskuze (36)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20811022
Charllize napsal 27. 7. 2017 v 21.12

Ocelotr2.0: A jak je tam vyresena druha obrazovka a online funkce?

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 26. 7. 2017 v 12.24

Pokud byste chtěli něco novějšího, na emulátoru Nintenda Wiiu běží skvěle (opravdu skvěle) Xenoblade Chronicles X. Mnohem líp než třeba Zelda.

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 23. 7. 2017 v 13.44

Vagrant Strory jednoznačně doporučuji i já. Pak běžte do Xeno ságy. Pokud chce něco novějšího tak rozhodně hry od Monolith Soft, i díky Monolith se právě povedla nová Zelda.

Nahlásit nevhodný obsah

20811022
Charllize napsal 22. 7. 2017 v 12.13

5/5. To jsem necekal. V dobe kdy v cechach japonsky hry skoro nikoho nezajimaj. Nejak kolem toho roku 2007/8 se to zaclo srat a lidi zacli hrat spis ty nalesteny zapadni hry. Leta predtim kdyz vyslo nejaky zasadni jrpg tak to byla udalost i u nas, ne jen na zapade.

jen snad ze SE ted nic neuprovavoval co se tyce sily monster, truhel, vybaveni a hernich prvku. Tohle vsechno bylo ve stejne podobe uz pred 9ti lety v international verzi ktera vysla jen v japonsku a diky emulaci a sikulum co ji prelozily do anglictiny sla hrat vsude po svete:)

Editováno: 23. 07. 2017 v 13.30

Nahlásit nevhodný obsah

20911517
Pavel1893 napsal 20. 7. 2017 v 17.11

Vagrant Story naprostá řežba,jak píše Ocelot2.0 monstrozní orgie co se zbraní týče,vzpomínám jak jsem měl kdysi na Playstationu "natuněné" zbraně a např.meče pojmenované jako "Zabiják",nebo "Drtič" atd :-).Nejednou se stalo,že jsem nějakého bosse vykoupal na pár ran a za chvilku u druhého s tou samou zbraní,jsem pak tekl jak 15tka poprvé ve stanu :-).

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 20. 7. 2017 v 14.42

Mitsurugi: Absolutně žeru Vagrant Story. Systém hry dělal člověk co dělal i systém FF Tactics a výše zmíněného FF XII Yasumi Matsuno. Grafika je dost podobná FFXII, pracoval na ní stejný člověk. Systém zbraní, jejich rozkládání a montování není překonaný v žádném západním ani východním RPG. Totální lábuž.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 20. 7. 2017 v 12.10

Medard22: Chrono Trigger jsem hrál před pár lety ve verzi pro DS. Chci si ho zahrát znovu. Krabička se hrou je doma připravena a koupil jsem si kvůli tomu i DSi XL, aby se mi lépe četly texty ;-) Souhlasím, že je to fenomenální hra!

Nahlásit nevhodný obsah

20824672
Medard22 napsal 20. 7. 2017 v 12.01

Masarkavtrenyrkach: musím se ještě jednou přimluvit za Chrono Trigger, vážně stojí za to :)
Mitsurugi: Mně taky, ale v kontextu dnešních her je Vagrant Story přece jen náročnější záležitost.

Ve Final fantasy XIII mi ani tak nevadily přímo postavy, jako to jak hloupě byly napsané a jak dost retardovaným způsobem reagovaly na události kolem sebe. Často lidé srovnávají Final Fantasy X a XIII, je pravda že oboje jsou v podstatě lineární hry. Ale v tom jak desítka dokáže hráče uvést do světa Spiry a v kontextu příběhu odvykládat nezbytný lore se s chaosem ve třináctce nedá srovnat. Na osudu Spiry a party hrdinů v desítce mi záleželo, ve třináctce mně to bylo vcelku u zádele. Kdybych měl někomu odvykládat příběh z třináctky tak už si v podstatě ani blíže nevzpomenu o čem to vlastně bylo. Přitom lore Fabula Nova Crystalis byl hodně propracovaný, jenom ho tvůrci nedokázali ve hrách dostatečně vysvětlit a většina materiálů, která by konání hrdinů objasnila nebyla nikdy přeložena z japonštiny.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 20. 7. 2017 v 11.18

Děkuji za další zajímavé tipy.
Suikoden vypadá zajímavě. Retrospektiva: http://www.youtube.com/watch?v=ruUkn26R… Kdysi jsem zkoušel spin-off Tierkris na DSku, ale odložil jsem ho.
Do osobního (a bohužel stále delšího seznamu) jsem si taky přidal zmiňovanou Valkyrie Profile (ve verzi Lenneth pro PSP) a Vagrant Story (i když nepatří do žádné série).
Musím napsat, že bohužel hry, které vyšly výhradně na PS2, jsou poněkud handicapovány, protože PS2 nemám a nemám ani PC, na kterém by se daly pohodlně hrát. Takže pokud nejsou v nějaké zpětné kompatibilitě na PS3/PS4, tak mám smůlu. Budu muset na tom nějak zapracovat.
Zmiňované Xenoblade Chronicles mám v plánu v brzké době zahrát ve verzi pro New 3DS (hra už je zakoupena). Last Story a třeba i Pandora's Tower mne asi zatím minou. Vím o nich, ale času je tak proklatě málo :-(
Taky mne zaujalo zmíněné Ar Tonelico -- na netu se dá často narazit na názor, že je to jedno z neujetějších JRPG vůbec :-)
Taky jsem opomněl Mother sérii. U ní mám v plánu buď trojku na GBA (fandovský překlad je prý skvělý) a nebo počkat na Mini SNES a pohodlně zahrát Earthbound.
Her je tak moc a času tak málo.

Editováno: 20. 07. 2017 v 11.20

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 7. 2017 v 08.45

Medard22: Vagrant Story jsem poprvé hrál někdy před rokem a nijak zvlášť těžké mi to nepřišlo. Jediný problém co jsem měl, že některým bossům jsem nic neubíral kvůli zbrani. Jo a poslední boss je docela těžký. Nehrál jsem teda ten Hard mód, nebo jak se to jmenovalo.

prso: Ona Lightning je vlastně Cloud s prsama, ale ze všech nejvíc mi vadil Snow, tak neuvěřitelně retardovanou postavu jsem snad ještě neviděl.

Editováno: 20. 07. 2017 v 09.10

Nahlásit nevhodný obsah

20824672
Medard22 napsal 20. 7. 2017 v 08.26

Mitsurugi: Vagrant Story je perfektní, dohrál jsem ho několikrát, ale na dnešní poměry je to dost hardcore hra :D

Ono obecně u starých her je těžké se zbavit nostalgie. Taky mám v paměti krásné vzpomínky na staré Final Fantasy. Pravdou je, že když si je chci zahrát dnes tak už to není co to bývalo a nejde jen o to, že zastaraly graficky. Hlavně už nemám sílu na opakující se pomalé náhodné souboje a grindování expů. V tomhle mám rád právě Final Fantasy XII. Ne že by se zbavila grindování, ale díky gambitům. skvělému systému soubojů a hlavně tomu, že chybí náhodné souboje, hra poměrně hezky odsýpá.

Nahlásit nevhodný obsah

20824672
Medard22 napsal 20. 7. 2017 v 08.20

Masarkavtrenyrkach: Když už jsme u těch sérií tak můžu doporučit ještě ArTonelico z PS2 - hratelné na PC přes PCSX2.
Super je pak od NIntenda The Last Story a Xenoblade chronicles - taky hratelné na PC přes Dolphin.

Jinak mě dost bavil Resonance of Fate pro PS3/X360.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 7. 2017 v 08.19

prso: Do háje, jak jsem mohl zapomenout na Suikoden II? Další naprosto skvělé JRPG na PS1, které navíc využívá sprity, takže i dnes vypadá výborně. Další plus jsou svižné souboje, takže narozdíl od třeba FFVII rychle probíhají a rychle nabíhají, což ve výsledku ušetří spoustu hodin.

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 20. 7. 2017 v 08.10

Masarkavtrenyrkach: Ještě bych doporučil Suikoden, ideálně druhej díl, a první díl Grandia. Osobně bych se držel dál od Tales série, podle mě nedosahuje kvalit ostatních zde zmíněnejch sérií. Po čtyřce Personě se ještě vrhni na trojku, ta je taky skvělá. A jen tak mimochodem bych doporučil Catherine od Atlusu, sice to neni jrpg, ale má to stejnou stylizaci jako Persona 5 a je to zkrátka geniální.
stitch123: Některý postavy jsou super, některý jsou na verbální pěst, třeba Vanille. Lightning je kritizovaná za to, že nemá žádnou osobnost, ale nevim, mně ta její chladnost a konstantní bitch face přijde fakt super...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 7. 2017 v 06.36

Masarkavtrenyrkach: Z SMT ještě doporučuju Digital Devil Saga a Devil Summoner, všechno na PS2. Jinak SMT3 je parádní, rozhodně jedna z nejlepších her na PS2.

stitch123: U XIII si vždycky vybavím Spoonyho hlášku: "Ve FFXII věci zrychlili odstraněním tahových soubojů, ve FFXIII věci zrychlili odstraněním hráče." :D

Editováno: 20. 07. 2017 v 06.42

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 7. 2017 v 06.05

Silesian: Nechápu jak se to stalo, ale zapomněl jsem ti doporučit Vagrant Story, naprosto fantastické akční JRPG na PS1. V pohodě hratelné přes ePSXe.

Jinak Valkyrie Profile I a II jsou taky naprosto skvělá JRPG, s netradiční hratelností.

Editováno: 20. 07. 2017 v 06.38

Nahlásit nevhodný obsah

20824672
Medard22 napsal 20. 7. 2017 v 00.12

Silesian: A co třeba Chrono Trigger na Snes nebo v upravené verzi na Nintendo DS, geniální záležitost :)

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 19. 7. 2017 v 18.18

Zdravím.
Nedávno jsem si dal takový závazek, že zahraju aspoň po jedné hře z každé známější (slavnější, větší, ...) JRPG série. Jakou jednu hru z každé série byste doporučili vy?
Final Fantasy: Po pečlivém procházení netu a čtení mnoha názorů jsem na vážkách, jestli tou vyvolenou bude šestka na SNESu (alias trojka), nebo 12 v edici pro PS4. Starší hry se sprajty kulminovaly šestkou a PS1 tituly mne poněkud odrazují polygonovou grafikou. Na sedmičku se asi vyplatí počkat v remasteru, desítka není moc dobře přijata a třináctku jsem před lety zkoušel, a když jsem si pak četl o příběhu, tak je to dost špatné. Patnáctka je možná dobrá volba, ale je to na mne už moc moderní a asi to není moc reprezentativní vzorek. Šestka vyjde na Mini SNESu a dvanáctka dostala skvělý remaster. Ještě uvidím.
Dragon Quest: Zatím jasně vede osmička v remaku pro 3DS. Tady asi není moc co řešit.
Shin Megami Tensei: Zvažuju čtyřku na 3DS, nebo její Apocalypse verzi tamtéž. Ale četl jsem hodně dobrého o trojce, jenže nemám PS2, což je pro ni poněkud nevýhoda ;-)
Persona: Hraju právě pětku, jsem kousek před koncem. Další v pořadí je čtyřka v Golden edici pro Vitu.
Tales série: Buď Tales of Symphonia v PS3 remasteru, nebo Tales of Grace F na PS3, a nebo nejnovější Tales of Berseria na PS4. Těžké rozhodování. Klasika je to první, ale v Graces je prý o něco lepší combat.
Legend of Heroes: Nejdostupnější je pro mne Trails of Cold Steel 1 a 2 na PS Vita. tak možná jednu z nich?
Ys: Zatím vede Memories of Celceta na PS Vitu. Kdysi jsem začal hrát sedmičku na PSP, je taky moc dobrá, ale pak ji odložil. Osmička se mi zatím z videí tak moc nelíbila.
Jaké další série by stály za navštívení?
I když to má být jen jedna hra z každé série, je to pro mne hraní aspoň na rok.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 19. 7. 2017 v 16.48

prso: Myslím, že u HTitS (pěkná zkratka :) jsem se dostal do druhého města.

Nahlásit nevhodný obsah

20859570
stitch123 napsal 19. 7. 2017 v 16.46

Silesian: Ok, ale u těch starších musíš počítat s dost generickým příběhem.

Btw, jednička vyšla ve vylepšené grafice (furt pixely, ale hezčí), nemusíš to hrát v té NESácké. Třeba na Androidu se ve slevě dá sehnat za 50 Kč

http://play.google.com/store/apps/detai…

Myslím ale, že tahle verze má sníženou obtížnost oproti originálu. I tak mi bossáci dávali zabrat.

EDIT:

prso: V třináctkách jsem si hrozně zamiloval postavy. I ty soubojáky mi přišly hodně zábavný. Hlavně v Lightning Returns.

Ale XIII je moje první Final Fantasy, takže můžu být zaujatej.

Editováno: 19. 07. 2017 v 16.50

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 19. 7. 2017 v 16.42

Mitsurugi: Tyfus:) Silesian: Pro mě je devítka nejlepší Final Fantasy a dílama 7, 8, 9 prostě nic nezkazíš, akorát budeš muset bejt od počátku trochu tolerantnější, když jsi to nehrál dřív. Ale ty hry prostě fungujou i dneska. Desítka má svý momenty, ale souhlasim s Mitsurugim, že je přeceňovaná, dohrál jsem jí, ale v podstatě si to ani nepamatuju. X-2 byla naopak pecka, je to kvalitní guilty pleasure (nebo prostě jenom pleasure). A souhlasim, že PCSX2 je super volba. Na PS2 prostě vyšly klenoty, třeba Dragon Quest VIII.
Ale abych trochu podryl svojí potenciální legitimitu, tak já bych doporučil i třináctkovou trilogii. Přestože veškerou kritiku chápu a vlastně s ní i souhlasim, možná dost iracionálně si prostě myslim, že to jsou fakt dobrý hry:) Naopak bych varoval před Type-0.
Jo a Legend of Heroes: Trails in the Sky je dost oceňovaný, ale já se nedokázal přenést přes prvních pět hodin, třeba jsi trpělivější.

Editováno: 19. 07. 2017 v 16.43

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 19. 7. 2017 v 16.28

Mitsurugi: Tak já hrál třeba Ys a Ys 2 :) Pokud je to 2D pixelaté, tak mi to nevadí. Občas mám problémy s raným 3D, z toho se mi někdy dělá špatně.

Jinak Valkyria Chronicles mám velmi rád. DS1 a DDDA jsem hrál.

stitch123: Já nemám problémy s přístupností, pár JRPG jsem odehrál, většinou starších nebo free, takže na horu nenamluvených dialogů jsem zvyklý :)

A samozřejmě japonskou hru jedině s japonským audiem, to ani jinak nejde. Po těch desítkách anime ji mám už dost naposlouchanou :)

Dík všem za tipy. Možná to vezmu zgruntu a začnu 1 :) Tu jsem někde zkoušel na stránkách, kde bylo přístupno plno her s NESu, tak jestli ji zas najdu...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 7. 2017 v 16.17

stitch123: To mi nikdo nevadilo. Desítka má podle mého mnohem nudnější úvod než devítka a dabing to nijak nezachraňuje, jelikož musíme poslouchat Tyfuse :D

Jinak jeho hlas mi zase tak nevadí, spíš mi vadí to co má napsané ve scénaři. Kdyby z Yuny udělali hlavní postavu a na Tyfuse se vyprdli úplně, tak bych měl desítku radši.

K třináctkám se snad ani nebudu vyjadřovat, tam podle mně kromě grafiky stojí za prd úplně všechno. Postavy, combat, level design, logika světa, příběh.

Nahlásit nevhodný obsah

20859570
stitch123 napsal 19. 7. 2017 v 15.48

Mitsurugi: Desítka má namluvený dialogy, pro to je podle mě na úvod přístupnější, než devítka.

Osobně mně linearita vůbec nevadila (i ty třináctky nejsou podle mě špatný hry), dál mě táhl hlavně příběh. Na minihry jsem se vykašlal, kdybych chtěl všechno dohrát na 100%, tak nedělám nic jinýho.
Zkoušel sis desítku zahrát v japonštině? Tidus je v ní o dost snesitelnější. Na druhou stranu Kimahri a Auron se mi víc líbí anglicky... Ale Tiduse (Tida?) musíš poslouchat pořád, takže volba byla jasná...

Dark Souls bych nebral jako JRPG, ale taky moc doporučuju. Myslím, že to je nejatmosferičtější hra, co jsem kdy hrál. A pořád hraju, po 200 hodinách furt neomrzela.

Editováno: 19. 07. 2017 v 15.49

Nahlásit nevhodný obsah

20824672
Medard22 napsal 19. 7. 2017 v 10.47

Chápu rozpolcenost fanoušků, v době vydání se mi dvánactka taky moc nelíbila, přece jen to byl docela odklon od jejich lineárnějších předchůdců, každopádně čím více jsem ji hrál a přicházel na kloub herním mechanismům, tím více se mi líbila. Rukopis geniálního Yasumiho Matsuny je tam znát, byť se na vývoji nepodílel až do konce. Za hrou byla vidět strašná spousta práce a paradoxně se v celé hře vyskytuje minimum bugů- což je vzhledem k její rozsáhlosti neuvěřitelné. Na PS2 je to technologický skvost, kde dodnes nepochopím jak se vůrcům podařilo vecpat tak skvělou hratelnost a grafiku do 4GB DVD na konzoli s 32MB VRAM. V původním rozlišení PS2 cca 512x448 spousta detailů hravě zanikne, ale na emulátoru ve 2-3x vyšším rozlišení jsou to grafické orgie i s původními na dnešní poměr směšně malými texturami.

Pro mne je to poslední slušná Final Fantasy v řadě, pokud nepočítám MMO XI a XIV. Fabula Nova Crystallis byla do sebe zahleděná záležitost s nesympatickými postavami a chaotickým příběhem, který s každou další hrou začínal připomínat příběhový chaos Nomurovy série Kingdom hearts a XV na nějaký smysluplný příběh pro jistotu rezignovala úplně a od kapitoly 6 se s pomocí různých příběhových berliček stěží doplazí do nezvládnutého finále.

Zodiac age už je na cestě, moc se na něj těším a jsem rád že hra ustála zkoušku času na výbornou.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 7. 2017 v 08.45

Silesian: Rozhodně devítku, krásná grafika (samozřejmě stylizací, ne technicky) a pohádková atmosféra skloubená s klasickou hratelností.

Osobně považuju desítku za nejpřeceňovanější díl v sérii, má skvělý combat systém, ale je lineární skoro jako třináctka (tím myslím level design, je to samá nudle), nesnáším tam hlavní postavu, systém expení mi přijde naprosto nesmyslně složitý (ne složitý na pochopení) a má neuvěřitelné množství grindu, pokud to chceš projít na 100% (snad nejvíc z celé série). A ty minihry, pane bože ty minihry, ten kdo vymyslel to chytání balónků na chocobech by měl být odsouzen za válečné zločiny.

X-2 se mi líbí, je to hrozně stupidní hra, ale zároveň hrozně veselá, nebere se moc vážně a combat systém je skvělý.

Pokud skousneš trochu té staroty, tak sedmička a osmička taky nejsou od věci, osobně mám radši osmičku, ale to je díky tomu, že vím jak jí správně rozbít, pokud to nevíš, tak souboje můžou být dost otravné. Hlavní výhoda sedmičky je příběh.

Pokud skousneš ještě víc staroty, tak VI je mnohými považována za nejlepší díl v celé sérii, co jsem slyšel tak má úžasného záporáka a příběh (akorát bych se vyhnul Steam verzi a emuloval tu SNES).

Jinak kromě FF, taky můžu doporučit Valkyria Chronicles (spíš taktická hra, než JRPG) a Tales of sérii. Pokud chceš něco opravdu Japonského tak Hyperdimension Neptunia taky není špatná série, ale je opravdu, opravdu Japonská :D

Ale úplně nejlepší je stáhnout si PCSX2 a Shin Megami Tensei III, podle mého to nejlepší JRPG, z mnou jmenovaných. Má úžasnou temnou atmosféru, skvělý příběh, dokonce obsahuje roleplaying (vzácnost u JRPG, kterou ve FF nenajdeš).

Mimochodem, pokud budeme jako JRPG počítat Dark Souls, nebo Dragon's Dogma, tak samozřejmě doporučuju i ty, ale tuším, že zrovna tyhle hry si na mysli neměl :D

Editováno: 19. 07. 2017 v 08.57

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 19. 7. 2017 v 08.03

Mitsurugi: +1

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 18. 7. 2017 v 17.24

Mitsurugi: druhý domov ?

Nahlásit nevhodný obsah

20859570
stitch123 napsal 18. 7. 2017 v 17.22

Silesian: Pro začátek určitě tohle http://store.steampowered.com/app/35987…
Japonský hlasy + anglický titulky ale jdou zapnout jenom modem, oficiálně ne. Třináctka a Type-0 to už umožňují bez modů.

Editováno: 18. 07. 2017 v 17.24

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 18. 7. 2017 v 16.07

stitch123: Fakt? Já myslel, že je to jen na konzole. Který doporučíte?

Editováno: 18. 07. 2017 v 16.09

Nahlásit nevhodný obsah

Final Fantasy XII: The Zodiac Age

  • Výrobce: Square Enix
  • Vydavatel: Square Enix
  • Žánr: JRPG
  • Datum vydání: 11. 07. 2017
  • Platformy: PS4