FIFA 21

Recenzovaná verze: Xbox One
19. říjen 2020 13:30 / Miroslav Václavík / Recenze / Diskuze (7)

Související hra

20879501
Tadeáš Pepř napsal 20. 10. 2020 v 10.20

tomas.hluchnik: V tom skautingu jsme si asi nerozuměli, měl jsem na mysli skauting hráčů z jiných klubů, který prostě přestal fungovat a nevyhazoval mi logické výsledky, i když jsem si je mohl jasně dohledat v úpravách hráčů. Skauting juniorky je rozbitý pořád. I vloni produkoval nesmyslné množství supertalentů, navíc je bylo jednoduché roztlačit na hodnocení 99. Přeci jen úplně debilní ten systém není, pár let nazpět jsem měl v klubu Hazarda, bylo mu zhruba 38, hrál jak ďábel, a hodnocení mu neklesalo. V tom případě zřejmě něco fungovalo jak mělo. Je ale pravda, že dynamický potenciál dal smysl i hráčům po třicítce, který jsou jinak vhodný leda jako materiál na prodej a výměnu :)

Edit: Ale nedalo mi to a podíval jsem se, a dynamický potenciál by stále měl být součástí hry. Odehrál jsem v kariéře jen nějakou tu sezónu a letos celkem propadl onlinu, takže jsem k němu zatím moc nečichl.

Editováno: 20. 10. 2020 v 10.22

20869592
tomas.hluchnik napsal 19. 10. 2020 v 19.54

Masarkavtrenyrkach: Myslím si, že toto ani moc nejde. Je to práce jako v každém jiném korporátu. Každý má na starost jen tu svou miniaturní oblast a nikdo nemá pocit, že se podílí na nějakém větším celku, protože ta jeho práce je natolik malicherná a nahraditelná, že tento pocit neumožnuje. Je to normální. Pokud chceš hru, do které někdo dal kus srdíčka, pak musíš hrát věci od studií s max 50 zaměstnanci.

20869592
tomas.hluchnik napsal 19. 10. 2020 v 19.49

Tadeáš Pepř: Ono je to z extrému do extrému. v několika předchozích letech jsme byli svědky toho, co říkáš. Hráči přišlo každej rok do juniorky několik megatalentů a pokud je pravidelně trénoval, tak z nich měl devadesátkový hráče ještě před jejich dvacetinama. Sám jsem si to "ztěžoval" tím, že jsem najímal jen scouty s max 2 hvězdami a ještě jsem si dával omezení, že jsem do áčka povyšoval max dva hráče za sezonu. Ale samozřejmě takhle ta hra fungovat nemá.

Kompletní zalockování ale taky nedává moc smysl. Viz třeba takovej Nedvěd s Kollerem. Ti to na vrchol nedotáhli talentem, ale pílí. Mohl by tam být třeba atribut "odhodlání", který by ovlivňoval to, s jakou pravděpodobností hráč dosáhne svého potenciálu, eventuálně ho ještě překročí. Obecně mi prostě přijde, že když mám třeba 27 letého útočníka ve francouzské lize, kterej dá ve dvou sezonách 21+26 golů, tak by neměl zůstat "zaseklej" na ratingu 71.

Přijde mi, že ten vývoj hráčů byl skvěle promakanej v PESku (nevím, jak je to v aktuálních dílech, naposledy jsem to hrál tak 10 let nazpět). Každej hráč měl danou křivku vývoje, ale tréninkem, výkony v zápasech a pravidelností hry mohl ten skutečný vývoj přesně jít po této křivce, nebo mohl jít pod nebo nad ní. Pamatuju si, jak jsem tam měl hráče, kterýmu bylo 34, už 3 roky mu ta hra předvídala pokles atributů, ale on hrál furt tak dobře, že se ještě dokonce o malý chloupek zlepšil.

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 19. 10. 2020 v 19.27

Myslíte si, že je mezi řadovými zaměstnanci EA, ve studiu, které má na starosti FIFU, někdo, kdo tu hru dělá s nadšením a láskou?
Jako že se ráno probudí a těší se do kanceláře, že udělá dalšího paňáčka, další lavičku na stadionu, nebo další kličku do sady animací?

20879501
Tadeáš Pepř napsal 19. 10. 2020 v 17.57

tomas.hluchnik: Já měl vloni problémy se skautingem, který se v pozdějších fázích (cca kolem pátého, desátého roku) kariéry zasekl a prakticky nedokázal najít žádné hráče. Jsem zvděavý, jak se to povedlo letos. Dynamický potenicál byl fajn, ale měl to úskalí, že se hráč musel vyloženě snažit, aby nevybudoval tým plný hráčů s hodnocením 95+. A s těmi už to pak moc zábava není. :)

20869592
tomas.hluchnik napsal 19. 10. 2020 v 17.54

Ja hraju jen kariéru a to jeste tak, že vetsinu zapasu simuluju. A libi se mi některé dílčí změny. Je az fascinující, jak člověka potěší taková banalita jako je třeba možnost preskoleni hráče na jiný post. Mate mnoho ofensivnich beků a malo křídel? Zádný problem. Vemte toho nejofensivnejsiho, naordinujte mu správný trénink a za par týdnu mate křídlo. Libi se mi taky, ze přestupové částky a přestupy obecně konečně začaly trochu připomínat realitu. Sice se stále nekonají výprodeje v sestupujicich týmech nebo občas některý tým nepochopitelně kupuje same útočníky, ale 3 roky neřeší, že mu v bráně chytá někdo s ratingem 50. Ale to jsou menší věci nez přestupy neymara, Messiho a Ronalda do činy v prvním prestupovem okně, jak to bejvalo zvykem kdysi.

Na druhou stranu mi trochu vadi, že zalockovali potenciál hráčů. Intenzivním tréninkem jste predtim mohli i z Masopusta nakonec udělat hráče s ratingem 85. Dnes ma každy hráč daný potenciál a jakmile ho dosáhne, uz zkratka neroste i kdyby jste se snažili sebevic. Tréninky obecně jsou udělané hůř nez v minulosti a moc nechápu, že třeba i ti nejtalentovanější juniori se za sezónu nezlepší o vic jak 5 bodů. Zatímco loni jste mohli mlady kluky vytrenovat i o 18 bodu za rok. Nema to logiku, v realitě taky každoročně někdo vystřelí. Přijde mi, ze se taky zpomalil scouting. Vyscoutujete tak 70 hráčů za rok, coz je zatraceně malo. Skoda, ze narozdíl od vsech jiných sportovních her, ve fife nejde vypnout maskovaní atributu.

Kariéra ve fife doznala určitých změn poprvé na teto generaci a snad to zase nebude na celou další generaci naposledy. Na druhou stranu si myslim, že stále ma mnoho much, ktere je třeba odladit. V tomto je NHL mnohem dál.

20898336
ales.gula napsal 19. 10. 2020 v 17.14

PES > Fifa