FIFA 20

Recenzovaná verze: PlayStation 4
7. říjen 2019 16:00 / Jan Bors / Recenze / Diskuze (25)

Související hra

20925884
god.bless napsal 12. 10. 2019 v 22.53

Zdravím je nějaká možnost hrát tam něco jako v NHL mod online versus? s neznámýma lidma rychlou hru? Jediný co jsem tam našel, je v sezoně a to mi nepřijde jako obyčejnej přátelák, nebo přátelák, ale musím mít přátelé co to hrají, bez nich nic. Když si tam navíc nastavím, aby mi to vyhledávalo jen hráče se stejným nastavením což je manuální nenašel jsem absolutně nikoho. Není přece možné, že by všichni hráli/pomáhali si se zjednodušeným nastavením, ne? Hrál jsem 5 ročník hokej ale z tohodle jsem teda trochu rozčarovanej, kdyžtak dík za odpověď, radu atd.

20878715
Psychoq napsal 12. 10. 2019 v 13.27

lol na tuhle diskuzi se kazdej rok tesim :D

20925109
Rosso napsal 8. 10. 2019 v 22.13

Je pravda že je celkově hra na ruznych hernich webech kritizována za málo změn oproti předchozím ročnikům,mluvi se o stagnaci apod.,dokonce to vypadá že letos PES dopadlo lip a je taky vidět že Konami do toho začlo šlapat (víc licencí) plus připravované zpracovani Eura 2020,celkově jsem taky překvapený vysokou známkou ale osobně jsem hrál jen to demo,které jak říkal Honza je úplně jiné než plná hra,tak se mi to těžko hodnotí.

Editováno: 8. 10. 2019 v 22.14

20879038
Dejl napsal 8. 10. 2019 v 18.02

Honza Bors: Tady nejde ani tak o rozdělení Fifa/PES, ale o to v jakém stavu v současnosti Fifa je. Fifu hraju pravidelně od roku 2012, všeobecně preferuju Fifu, ale letošní díl je děs.
MP část funguje, FUT, online sezony, Volta... vše Ok. Hratelnost jednotlivých zápasů za mě super. Ale co je to platné, když Managerský režim je díku bugum nehratelný? A jediná reakce EA je to, že oprava bude někdy v budoucnu. Co je nejhorší, tak spousta bugů už tu byla a letos se přidali další a nejsou to chyby, které by se stávali sem tam někomu.
Ono těžko si asi užiješ hru, kde část, kvůli které si hru kupuješ je rozbitá, ale protože z toho nepadaj FUT kartičky, tak to EA nezajímá.

20859314
h4nsasjks napsal 8. 10. 2019 v 17.57

Siebenburgen: Určitě ano... Jednak jsi jistě nevylezl z pralesu (Nic ve zlém), ale dnes se tak hodnotí. Nejspíš s vědomím toho, že ty opravdu špatné hry existují, ale dnes se je nevyplatí ani recenzovat... Takže velká funkční hra se hodnotí zpravidla min. jako průměr... Jinak za mě je špatná hra i 7 z 10ti na zváženou je i 8 z 10ti... Tam už je to o tom jestli mě dané téma extrémně zajímá jako třeba MotoGp. Kdy prostě vím, že chci kroužit s Marquezem po okruhu nebo kroužit v rámci historických výzev a vůbec mě nezajímají nářky většinového publika, kterým schází pestrost... Takže 3 z 5ti, 7 z 10ti beru jako ok... Nicméně jako hráč co chodí do práce, nemám čas na průměr, nehodlám za něj platit a logicky si vybírám... A z této pozice je pro mě 5,6 z 10ti absolutní tabu.

The Undead End: Já jsem to třeba nemyslel zle... Nejde mi o žádné vyzdvihování PES a plivnutí po Fifě... Myslím si, že by ale měli být na EA větší nároky ohledně funkčnosti jejich hry... Chápu, že se zaměřují zejména na FUT, který jim generuje zisky, ale to neznamená, že by měli plivat do obličeje SP hráčům... V minulosti jsem rád hrál za svůj oblíbený tým, kupoval si do něj oblíbené hráče... A pamatuji si, že mi podobné chyby kazily zážitek... A jestli je to ještě horší tak... Jinak mezi 3 z 5ti a 4 z 5ti je velký rozdíl...

Editováno: 8. 10. 2019 v 17.59

20922459
Siebenburgen napsal 8. 10. 2019 v 17.24

Takže hodnocení 6/10, 5/10 znamená špatná hra? Aha...

20876000
The Undead End napsal 8. 10. 2019 v 17.09

Takže "kritické" a "objektivní" weby daly hře hodnocení 3/5 (matematicky odpovídá 6z10 a 5z10) a subjektivní protířečící si fanboy dal 4/5. Alespoň že jste mu to tady hezky vytmavili.

20905464
Sneaky Bitch napsal 8. 10. 2019 v 15.22

Honza Bors: Není trochu paradox rozplývat se nad množstvím obsahu a poté jeden z nefunkčních módu obhájit slovy, že není stěžejní (o čemž silně pochybuji, protože pro člověka, co nehraje on-line jistě stěžejní je)? To by tedy logicky znamenalo, že veškerý ten obsah, který je tak glorifikován, by měl být stěžejní, aby se k němu přihlíželo jak v kladné tak záporné rovině, ne?

h4nsasjks: Máš pravdu. Já z českých doteď sledoval jen Hrej. Každopádně díky za námět k úvaze, zda nezměnit lokál. Kluky z Vortexu jsem chvíli sledoval když začali, nicméně jsem chtěl zůstat věrný Hrej i přes změnu ansámblu...

20925746
Honza Bors napsal 8. 10. 2019 v 14.26

Pánové a dámy, díky za reakce. Chápu, že FIFA a PES štěpí společnost, takže chápu i podrážděné reakce. Takže jen k těmto dvěma hrám, které jsem do recenze nespojoval. Obě se zlepšují. PES udělal mnohem větší skok, než-li FIFA, co se týče své vlastní série a je to dobře. FIFA nicméně svůj skok udělala též a její gameplay je prostě výborný, vylepšený a upravený o spoustu prvků, které zdaleka nebyly tak dobré, jako loni. Což je vcelku obdivuhodný skok. Obsahově ta hra nemá naprosto žádnou konkurenci. Manažerský mód stále někomu blbne, rozhodně to není pravidlo a bohužel, to je mínus. Nicméně to neblbne každému a zadruhé to už dnes není ve FIFĚ mód stěžejní. Přesto - podstatná je samotná zápasová hratelnost, to je to, kde se tráví nejvíce času a ta je prozatím zdaleka nejlepší ze všech sérií, ačkoliv se v ní sem tam stále ukazují chyby minulosti. To jsou prostě fakta. Pro ty, kteří preferují ať už z jakéhokoliv důvodu PES - toto není srovnávací recenze těchto dvou her. Ani neříká, která z těch dvou her je lepší a už vůbec nemá za cíl radit, kterou z nich si máte letos koupit. Upřímně si myslím, že tento boj je rozhodnutý dávno před vydáním. No a poslední věc pro FIFA fanoušky a případně celkově fotbalové fandy - FIFA má jednu nepochopitelnou vadu - to je demo hry, které nikdy ani zdaleka neodpovídá tomu, jak se hraje finální verze. Liší se to tak moc, že vůbec nechápu, proč to EA Sports vůbec vydávají a dělat si na základě toho názor je trochu nešťastné, nicméně to je chyba vydavatele, který něco takového ven vůbec vypustí.

Slova na závěr. Hrajte fotbal, který vás baví. Ať už sáhnete po nové FIFA nebo PES, na škodu nejsou ani předchozí ročníky a u PES si do nich navíc můžete nahrát současné sestavy. Hraní zdar!

20859314
h4nsasjks napsal 8. 10. 2019 v 14.16

Sneaky Bitch: Tak já to bral z pozice českých webů... Tady mám pocit, že hra dostává slušnou porci kritiky... Games 6/10, Vortex 5/10...

20905464
Sneaky Bitch napsal 8. 10. 2019 v 12.52

h4nsasjks: Když se podíváš na všechna velká zahraniční média, tak známky jsou cca 4/5... Všude. Najde se pár odvážných, to máš pravdu, ale v globálu je to zase bráno jako další nadprůměrný díl.

Ať si každý hraje to, co ho baví. Já jsem letos spokojený s PES, i když i tam jsou některé chyby, které mě totálně vytáčí, takže bych to spíše označil za průměrný díl se změnami, které dávají naději na perfektní příští ročník. Co je pro mě ale obrovské + je prostě ten pocit z dění na hřišti, který je u PES velkou většinu času strašně příjemný, hrozně moc fotbalový. O to víc je škoda těch chyb, které dokáží tenhle pocit najednou totálně rozbít. FIFA je v tomhle pro mě absolutně nezajímavá. To dění na obrazovce je prostě zase jen arkádový fotbal, stejný jako roky předešlé. Možná mám to cítění jiné, fotbal jsem hrál i trénoval, vše na nižší úrovni, takže asi nepotřebuji to pozlátko, kterým se prezentuje FIFA.

Každopádně jak tu už někdo zmínil, dávat nadprůměrné hodnocení hře, která má naprosto rozbitý jeden z hlavních módů a ještě napsat, že je to už ok, i když není, to mi nepřijde moc košer.

20885520
Gio1 napsal 8. 10. 2019 v 12.12

Tentokrát opravdu prestrelene hodnocení. Ty chyby tam prostě jsou. Hra dostává naloženo jak od hráčů tak od novinářů a tady 4z5. Ještě že se letos povedl PES. Pro singl hráče výborná zábava.

20922162
Jeníček napsal 8. 10. 2019 v 10.49

Snad poprvé co nesouhlasím,ale je to jen můj názor.Max 2-3/Příští vánoce vyjde nová generace konzolí tak snad nečekáte inovaci mimo tahání peněz?

20922904
host123 napsal 8. 10. 2019 v 10.46

Když to hodnotí největší fanboy Fify tak to nikdy nebude hůř jak za 4/5.

20923128
Roteiro napsal 8. 10. 2019 v 10.40

Až teď jsem se dočetl na poslední odstavec. Teď už dává známka 4/5 smysl, když tady autor recenze zcela otevřeně lže. Co se týče chyb v single složce opravené nejsou ani jedna! A někdo z EA se nechal slyšet, že ještě ani dlouho nebudou. Takže proč tady autor lže? Nikdy jsem v ty placené recenze nevěřil, minimálně jsem si fakt nemyslel, že to má někdo zapotřebí, dnes jsem se přesvědčil, že na tom něco musí být.

20923128
Roteiro napsal 8. 10. 2019 v 10.35

Jak může hra dostat 4/5, když singleplayerová složka, což je stále naštěstí půlka hry je zcela nehratelná? Kariéra absolutně není opravená, za těch deset dní neopravili ani jednu věc a je zcela nehratelná. Nebo někdo dokáže hrát a baví ho hrát proti Manchesteru City, za který nechytá Ederson, ale Caballero, protože soupisky se dělají podle nějakého šíleného klíče a týmý nasazují vždy minimálně půlku pětatřiceti letých nul nebo osmnácti letých borců s hodnocením 53. Tohle je normální? Tohle si zaslouží 4/5? To se ani nebavím o dalších chybách, který je všude plno. Gameplay není špatný a přijde mi lepší než loni, a to hlavně protože jednoznačně posílil prvek náhody a chyb, ale to je tak asi všechno. Za těmi chybami vidím jednoznačně kalkul, aby si hráči díky nefungující single složce zkusili FUT a staly se závyslými na celé té gamblerské mašinérií. Nic víc nic míň. 2/5 je reálná známka.

20859314
h4nsasjks napsal 8. 10. 2019 v 10.15

Mitsurugi: Nemyslím si, že to tak nutně musí být... Ačkoli je recenze z povahy subjektivní, tak by měla vycházet z nějakých objektivních faktů... 4/5 je slušná známka, která odpovídá hodnocení předchozích ročníků... Přičemž autor přiznává, že se jedná o nejrozbitější ročník v historii... Takže mi to taky moc nesedí. Myslím si, že od takto velké a úspěšné série můžeme mít právem vyšší očekávání...

20847380
Mitsurugi napsal 8. 10. 2019 v 09.37

HolyGman: "Objektivní" v tomhle případě znamená "s kterou souhlasím".

20859314
h4nsasjks napsal 8. 10. 2019 v 09.08

Sneaky Bitch: Nevím koho sleduješ, ale řekl bych, že dostala slušně naloženo...

11259770
HolyGman napsal 8. 10. 2019 v 07.56

martasvoboda: "Objektivní recenze" .... to tady již dlouho nebylo [:

20894829
martasvoboda napsal 8. 10. 2019 v 07.50

Vortex Zdeněk Princ ji hodnotil objektivně a dal 5/10 Sneaky Bitch:

20925712
effa napsal 8. 10. 2019 v 01.40

Honzo, Honzo. 4 z 5? Ale kdepak. Dvojka jak vyšitá.

20893795
Mart9 napsal 7. 10. 2019 v 22.33

Na téhle FIFĚ v hratelnosti něco není v pořádku. Viděl jsem to hned při prvním gameplay videu před vydáním a potvrdilo se mi to v demu. Ačkoliv hratelností je stále nad PES. Hodnocení překvapivé není vzhledem k tomu, jak se k té hře Honza vyjadřoval od E3, ale spíš se ztotožňuji s horšími známkami.

Editováno: 8. 10. 2019 v 08.13

20922459
Siebenburgen napsal 7. 10. 2019 v 21.41

Hru jsem si předobjednal, jako každý ročník tu dražší edici abych mohl hrál o nějaké ty tři dny dřív. Vůbec mě tu nezajímají online režimy, kupuji pouze kvůli singlu, ( kariéra trenéra ).

Rozhodně bych si nedovolil označit tento ročník stejný jako předchozí. FIFU hraji desítky let a vždy se těším na nový ročník, vždy vidím, i když ne nějaké markantní, ale změny každým dílem přibývají a to si myslím, že mohou opravdu potvrdit jen ti co hrají pravidelně každý ročník.

V režimu kariéry mě potěšily nějaké ty změny a doufám, že se to bude do budoucna zlepšovat.
Celkově mi přijde ten fotbal takový plynulejší než v minulých dílech...
Všechny zápasy hraji na legendární obtížnost a musím říct, což tuším byla novinka v předchozím díle je taktika. Alespoň mě to tak přijde. Zkouším různé ofenzivní/ defenzivní taktiky, hráče zkouším různě kombinovat a z toho vytěžit co nejvíce.

Nevím jak ostatním ale já jsem s letošním ročníkem rozhodně spokojen.

20905464
Sneaky Bitch napsal 7. 10. 2019 v 21.04

Přijde mi, že ať bude FIFA jakákoliv, nikdy si jí nikdo nedovolí označit za špatnou hru... Měl jsem možnost hrát pár zápasů a pocit je v podstatě totožný, jako loňský ročník. Resp. to je to samé jako každý rok od myslím 15 (jestli si dobře pamatuji), která přinesla hodně změn v hratelnosti. Jasně, nějaké změny tam jsou, ale vážně je to dost, aby tahle hra každý rok dostávala dobrá hodnocení?

A letos? Co jsem četl, tak chyby v kariéře nejsou rozhodně vyřešeny, projevují se většinou po první sezóně, což ale objeví jen někdo... FUT naprosto totožný jako loni. Přesně jak je zmíněno v recenzi, je tento režim absolutně o ničem, protože bronzoví, stříbrní a základní zlatí hráči jsou v podstatě k ničemu. Přitom turnaje třeba stříbrných hráčů jsem měl nejraději. Tam už se opravdu ukázal um hráče.

Naprosto mě vytáčí, jak si nikdo z recenzentů nedovolí říct, že je to už dost a nesrazí téhle sérii hřebínek. Všichni si stěžují, poukazují na rok co rok stejné chyby a jen malinké změny a na konci září hodnocení 4-5/5 a věta, že příští rok se tohle už trpět nebude. A příští rok je to to samé. Já vím, že je to jen číslo na konci recenze, jenže dokud tohle budeme EA žrát a bude se FIFA kupovat, tak se nic nestane. Letos tenhle fotbal rozhodně nekupím, což bude poprvé od 13.

Btw. jak nemám Metacritic rád, tak u téhle hry je super, že se jí uživatelé nebojí strhat za minimum změn a za naprosto nepochopitelné technické chyby.

Editováno: 8. 10. 2019 v 01.52

FIFA 20