FIFA 18

Recenzovaná verze: PlayStation 4
9. říjen 2017 15:30 / Jan Bors / Recenze / Diskuze (19)

Související hra

20921788
djkraldak napsal 14. 10. 2017 v 07.22

Opět je tu další tragický ročník FIFA, pokud chceš nejhorší fotbal který zaujatým recenzentem dostal prý 4/5 hodnocení dej si, pokud chceš opravdu fotbalový zážitek dej si nejlepší fotbalovou simulaci PES 2018 best jako vždy. FIFA opět prohrála jako každý rok a žádné módy ji nepomůžou, nejdůležitější je hratelnost a né licence a i grafiku už má 2x lepší než FIFA, takže EA SPORT už nemá co nabídnout.

Editováno: 14. 10. 2017 v 07.22

20869592
tomas.hluchnik napsal 10. 10. 2017 v 22.19

daremes: protože to lidi kupuji a jim to vydělává?

20869592
tomas.hluchnik napsal 10. 10. 2017 v 22.18

michalnezval: oukej, myšlenku jsem pochopil, ale ta forma...

20878831
michalnezval napsal 10. 10. 2017 v 15.52

Hraju sportovni hry uz opravdu dlouho,od roku 98,obzvlast hokej sem vzdy miloval...Nebojim se ale napsat,ze je pro me a cim dal vic hracu velka smula,ze prim, co se tyce licencí a takoveho toho zaziteho,jo,to je sport,tak je to od EA,neni uz proste ku prospechu...Hry od EA jsou cela ta leta( az na vyjimky,NHL 98,2004,2009 ) jakesi umělé,zkostnatělé a takove jakesi"strojové"...vzdy si to o to vic uvedomim,kdyz se objevi povedeny rocnik od konkurence...Ve fotbale je to PES a u hokeje, ktery uz bohuzel zadnou konkurenci nema, pouziju jako priklad vynikajici NBA od 2K games,ktere NHL co se tyce hernich mechanismu,mottion capturingu ,fyziky,nesaha ani po povestne kotniky....PES i NBA 2K jsou leckdy opravdu jako by jim nekdo vdechl zivot,az si rikam s udivem,jak je to vubec u her mozne a i kdyz rozhodne nejsou bez chyb,prirozene se s nimi zžiju .Naopak Hry od EA sou proste jen(az na vyjimky) hezky namašlené prazdne recyklace opakujici se kazdy rok....Treba na Poradnou!!!!!! NHL cekam od roku 2009 a vim,ze pokud ji nezacnou znovu delat 2K Games,hezkych par let se ji jeste nedockam a nepomuze ji ani Frostbite engine,EA to proste zatim neumi....

20861459
daremes napsal 10. 10. 2017 v 10.38

Oukej, kluci, mate pravdu, vsak pisu, ze mi to prislo zabavny. Navic ty animace fakt pokrocily od fifa 97. Ale nerekli jste mi, proc to vydavaji kazdy rok?

20921769
DepikLFC napsal 10. 10. 2017 v 10.33

daremes: Na to snad ani nejde nic napsat...

20875587
Drew7878 napsal 10. 10. 2017 v 01.46

daremes: Děkujeme za názor a posíláme klíčenku. Proč vůbec ztrácíš čas rozebíráním něčeho, co tě nezajímá a nemáš to rád? Až tak smutnej život? :D

20861459
daremes napsal 10. 10. 2017 v 01.12

Fotbalisty a vsechno, co se mota kolem fotbalu - jako napr. takovy ty nackovsky mrdky a podobnou spinu - dost nenavidim, ale faktem je, ze kdyz jsem tohle hral, tak mi to prislo dost zabavny. (Piratska kopie, poctive zas smazana.) Akorat nevim, proc to vydavaji kady rok. Navic, kdyz tam driv nebyla ta Walking Dead vlozka. Recenzi jsem necetl, protoze proc? Fotbal.

20878831
michalnezval napsal 9. 10. 2017 v 21.34

tomas.hluchnik: Na tenhle svindl AI ve sportovnich hrach od EA,pri jakemkoliv vasem vedeni v zapasu, sem alergicky uz od NHL 2000,hruza,bezmoc a proste na hovno

20921765
hrdinka.ales napsal 9. 10. 2017 v 20.05

tomas.hluchnik: To je přeci hloupost. Vždyť sledovat ligy jde co kolo, kdo jí vede atd. Nebo nechápu co přesně máš na mysli tou simulací výsledků....?

20869592
tomas.hluchnik napsal 9. 10. 2017 v 19.50

hrdinka.ales: "kdy držíte míč celý zápas, střílíte, dáte konečně branku a náhle AI zapne do plných a hned srovná." - ani netušíš, jak s Tebou soucitím. To se mi stává docela často. 80 minut do nich buším až dám nakonec z patnácté střely gol. A oni hned po rozehrávce z první a poslední akce v zápase vyrovnají. Většinou mám pocit, že at už bych v tu chvíli udělal cokoliv, AI ten gol prostě dá.

No a ten druhý odstavec - no to je jednoduché, Ony ty výsledky nasimulují až na konci sezony. Vem si, že po zápase čekáš třeba 10s, než to nasimuluje výsledky jiných zápasů z téže ligy. Kdyby to mělo simulovat všechny ligy, čekali bysme 3 minuty. Ale taky mne tato věc sere, ale podle mě je to problém enginu

20869592
tomas.hluchnik napsal 9. 10. 2017 v 19.24

Lvngi: Však změnili jednání o přestupech, to Ti za těch 5 let nepřijde jako dostatečná změna? xD

Ne ale popravdě - souhlasím s tím. Ocenil bych, kdyby přepracovali nábor mládeže. Týmy by měly mít standartně svoje akademie, ve kterých vychovávají hráče s kvalitou a potenciálem adekvátním ke kvalitě té akademie. Zároveň by ty týmy měly mít béčka - vadí mi, že nyní je limit 50 hráčů na tým. Když si vezmu A tým a doplním ho o pár talentů, tak je velmi jednoduché dostat se na těch 50. Taky bych byl rád, kdybych mohl vypnout skrytí vlastností hráčů - nebaví mne každou chvíli řešit scouting a štve mě, že se nemůžu podívat na to, jaký atributy mají hráči třeba v páté sezoně (resp. musím to napřed vyscoutovat). Špatná by taky nebyla nějaká správa stadionu a zaměstnanců a větší kontrola nad rozpočtem. Přijde mi, že je strašně jednoduché mít v této hře plno peněz. Upravil bych taky tréninky - to, že za týden můžeš pět hráčů poslat trénovat, je celkem nerealistické. Změnil bych to tak, že bych u každého jen nastavil tréninkové zaměření a intenzitu a atributy hráčů by se pak vyvíjely pomocí nějakého algoritmu, který by započítával jednak potenciál, ale taky kolik toho odehrají, jak odehrají, jaká je kvalita trenérů a nějaké skryté atributy jako cílevědomost, odhodlání atd (podobný systém už fifa využívala, ale tehdy nefungoval, nicméně pokud by ten algoritmus byl fungující, bylo by to ideální řešení). A špatná by taky nebyla možnost upravit si pravidla a složení lig (prostě trochu víc customizace).

20921765
hrdinka.ales napsal 9. 10. 2017 v 19.18

Pane Bors, děkuji za tuhle recenzi. Byl jsem jeden z těch co do Vás šil po videu s FIFA a recenzi PES. Především bych chtěl podotknout že se mě hlavně dotkla věta ,,PES je na míle daleko od FIFA".

Nicméně k FIFA 18 především offline hraní jelikož UT je pro mě blbost na entou..... Upřímně mě ta hra chytla, především jak zmiňujete po updatu který hru opravil a konečně jí v hratelnosti posunul blíže k fotbalu, podobnému PES. Resp. ten pocit z utkání je konečně podobný PES. Už to není furt dokola stejný průběh zápasu. Bohužel tu a tam předvede AI něco nezkutečně smutného, příklad když Vám nahraje na nohu golman na legendar obtížnost.... Nebo další z mnoha otravností z předešlých ročníků, kdy držíte míč celý zápas, střílíte, dáte konečně branku a náhle AI zapne do plných a hned srovná... Ale není to už tak často a mám dokonce i pocit že tomu jde zabránit...

Co mě nezkutečně sere na každém ročníku kariéry je model hostování. Co myslím? Máte hráče mimo PL pokud hrajete PL, a nevidíte jeho statistiky. To opravdu nevidí v EA že je tohle posílání na hostování vlastně o ničem pokud nehraje hráč ve stejný lize jako mou ovládaný team??? Nebo statistiky viz. konkurence v PES. Jiné ligy, tabulky střelců atd. Hraji za LFC, ale absolutně nemohu sledovat zda Ronaldo s Messim soupeří v LaLize o krále střelců což zároveň znamená že vlastně nejde ani využít naplno přestupové okno. Rozumějte, na co Vám je skaut když Vám neukáže resp. nezjistí jak ten hráč sezónu hrál, kolik dal gólů, asistencí, kolik odehrál utkání. Nebo kolik tacklů předvedl obránce atd. Takže všechno spočívá jen v overalu. Ten kdo nehraje PES (já hraji obojí) ani netuší jak je krásný pocit po první sezóně jít po hráči v přestupu který díky sledování těchto statistik překvapil, a po kterém by jste nikdy nešli jelikož jej neznáte z reálných médií nebo díky overalu ve FIFA hře... Tohle mě hrozně v kariéře chybí. A v poslední řadě (netuším zda tomu tak je letos) ale třeba nějaké žádosti o přestup. Viz. letos kdy chtěl Coutinho odejít do Barcelony z LFC. Tohle bych také očekával u kariéry. Začnete sezónu za LFC, na konci jste třeba bez trofejí, nebo dokonce bez LM do další sezóny tak bych čekal že se někdo z hvězd jako Coutinho, Mane ozve... Jak říkám, letos ještě nemám odehranou první sezónu (loni jsem nehrál dlouho FIFU) tak třeba mě někdo opraví.

Jinak ale spokojenost z letošním ročníkem. Ještě bych přidal můj názor na obě hry. Každý rok kupuje obě, a většinou mě jedna z nich chytne a tu hraji půl roku než mě omrzí, další půlrok hraji druhý fotbálek než se zase na prodejnách ukáží nové ročníky. Loni to u mě vyhrálo PES, především díky tomu že ve FIFA se kladl na hru tělem až takový důraz, že to bylo nehratelné v offline, jelikož AI nemělo vlastně šanci... FIFA opět loni vyhrála v hodnocení u většiny recenzí ale podle mě jen díky novince yourney. Letos po zahrání si plné verze PES jsem byl přesvědčený že FIFA neuspěje, jelikož pokračování yourney už nebude takové terno jako když to přišlo loni, a už loni měla FIFA v hratelnosti horší hodnocení oproti PES. Takže jsem nevěřil že uspěje. Ale uspěla. Momentálně preferuji FIFU, a půl rok to jistí fotbal od EA dokud mě neomrzí což se zákonitě u fotbalové hry stane ať je dobrá jak chce....

Díky za recenzi, a budu rád když se ke kariéře (ač jí asi nehrajete) ještě vyjádříte, nejlépe k tomu o čem píši já... Děkuji

20908951
Lvngi napsal 9. 10. 2017 v 18.59

Linus: Musím souhlasit, také nejvíce času trávím v kariérním režimu a nějaké výraznější novinky bych taktéž ocenil.
Každopádně díky za recenzi, snad se tu opět neobjeví tolik nesmiřitelných komentářů s hodnocením..

20879493
kojinho55 napsal 9. 10. 2017 v 17.29

Mart9: Co na tom jak hrej.cz rozhodlo, když většina ostatních rozhodla jinak.

15916702
Merengues9 napsal 9. 10. 2017 v 16.57

Mě by třeba zajímalo jestli už konečně přidali klasický tréninkový mod (takový kde bych si mohl vybrat kde budu kopat přímák, rohy apod)... přímé kopy jsou tu poměrně těžké a nacvičit si je v zápasech moc nejde...

20895101
Linus napsal 9. 10. 2017 v 16.47

Mě trošku mrzí, že poslední ročníky se FIFA zaměřuje a i tak se prezentuje, jako převážně online hra. Chápu, že dělají to, co zajímá většinu. Jen prostě nedávají na úkor toho tolik péče například kariernímu režimu, který hraji nejčastěji. A ty sci-fi/fantasy nesmysly typu FUT mě vůbec nebaví.

20893795
Mart9 napsal 9. 10. 2017 v 16.11

Tak to má být. Hrej letos jasně rozhodlo, co je lepší hra. Za mě souhlas.