F.E.A.R. Combat Recenze F.E.A.R. Combat

F.E.A.R. Combat

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

20. 8. 2006 22:57 17

Hra F.E.A.R. slavila úspěchy v každém bojovém recenzentském poli, v Levelu byla zvolena čtenáři hrou roku a nasbírala velký počet fanoušků, kteří jí vychvalují všude, kde jen mohou. Již nějakou dobu se kutí jiným studiem datadisk Extraction Point, o němž jste si mohli přečíst první dojmy od Tomáše Krajči, jež byl pozván do kanceláří CD Projektu, aby okusil kvality hry. Nicméně si na něj ještě nějakou tu dobu posečkáme, což by mohl zkrátit volně dostupný, zadarmo stažitelný multiplayerový titul F.E.A.R. Combat. Zda-li stojí za stažení vcelku objemný macek (1,8 GB), se dozvíte v následujících řádcích.

Z herních módů si vybere opravdu každý gurmán

Jakmile stáhnete z našich stránek instalační soubor, navštivte oficiální stránky, na kterých vyplňte potřebné údaje a na e-mail dostanete svůj unikátní sériový kód - s čímž mělo mnoho z našich čtenářů problémy. Pokud patříte mezi tyto nešťastlivce, pak vězte, že při vyplňování musíte mít zaškrtnutou položku „Sign me up for more information on F.E.A.R. and other Sierra Games.“ Po jeho obdržení už stačí zapnout hru, nastavit si grafické prvky, přizpůsobit ovládání, jméno hráče, skin a podobné věcičky a můžete s klidem začít bojovat o svůj život v mnohých mapách a především v módech. Serverů už je relativně dost (okolo tisícovky), takže vám nic nebrání v hraní.

Právě herní módy jsou zřejmě největší devizou tohoto titulu (pokud tedy nepočítáme grafické zpracování). Naleznete jich rovných deset, přičemž těmi klasickými jako Deathmatch, Team Deathmatch a Capture The Flag se zabývat nebudeme a řekneme si něco o těch ostatních. Jako první tady máme Team Elimination. V tomto režimu nejde o nic jiného, než o naprostou eliminaci celého nepřátelského teamu. Pokud tedy dostanete smrtelnou ránu, v daném kole si nezahrajete a stejně na tom budou vaši oponenti. První tým, jehož počet hráčů klesne na nepříjemnou číslici nula, prohrává. Samozřejmě není nouze o překvapivé zvraty a několikrát se mi stalo, že i když v našem teamu byla čtveřice přeživších proti jednomu, vyhrál nepřítel. Zkrátka jde o dobrý aiming a štěstí, ačkoliv podstatné je hlavně to prvníl. Kdo neholduje teamovým jatkám, může ocenit Elimination, což není vlastně nic jiného, než Last Man Standing.

Nato následuje dvojice módů, které, ač mají odlišné názvy, jsou v podstatě totéž. První je Conquer All, ve němž musí váš tým zabrat a udržet po určitou dobu pět kontrolních bodů. Zabrání trvá vždy několik sekund, než se daný bod aktivuje a za každý získáváte bodíky. Vyhrává ten tým, který jako první dokáže obsadit a udržet všech pět kontrolních míst. Na stejném principu funguje i režim Control, Ten však místo pěti kontrolních míst po vás žádá jen tři a systém bodováníí je odlišný. Zřejmě největší zábavu tak slibuje zpomalení času. Bohužel nečekejte žádné další módy, vystačit si musíte jen s těmi, o kterých jste si již přečetli. Část z nich však může být tzv. „SlowMO“. To znamená, že někde na mapě je umístěn speciální power-up, umožňující na pár vteřin zpomalit všem hráčům čas. V tomto okamžiku multiplayer nabírá pompéznosti, jelikož řezničina několika lidí nabírá takřka wooovských rozměrů. Vznášející se prach, svištící kulky, výbuchy, litry krve – to vše hezky v bullet-timu je opravdu zážitek.

Design map na bázi bludiště…

Celkem se dočkáte 19 map, vesměs stejného stylu, a jen málokdy se najdou výjimky. Jednou z nich je například CTF Dead Wood (mimochodem výtečná mapa pro zbraně s optikou), která na rozdíl od ostatních působí naprosto osvěžujícím dojmem. Přeci jen, pobíhat pro vlajky v pěkném lese je příjemnější, než se motat ve stále stejných (rozuměj: podobných) lokacích. Jestliže jste hráli původní F.E.A.R., nebudete nijak zvlášť překvapeni. Hodně map je totiž situovaných do kanceláří, skladů a podobně. Pro nováčky, jež přejdou z hraní Call of Duty či Counter-Strike to může být docela i šok. Na druhou stranu jsou mapy nadesignované jako směsice uliček, takže při prvním hraní bude chvilku trvat, než si zapamatujete, která cesta kam vede, ale po delším hraní se z vás už nestává lovná, nýbrž lovec. Hru si tedy užije jak milovník brutálních střetů, tak i camper. Míst, kde se dá schovat a pomalu a zákeřně sbírat fragy je dostatek.

Bojový arzenál a útočné pohyby

Zbraně nedočkaly žádných změn. Základní výběr obsahuje dvě pistole, samopal, brokovnici, útočnou pušku, hřebíkovač a poloautomatickou pušku s optikou. Aby toho nebylo málo, po mapách se na vytyčených místech objevují silně destrukční zbraně jako raketomet, „odstřelovačka“, která spálí každého na jeden jediný zásah, a brutální „brokovnice“, jež udělá z každého krvavý flek na zdi. Kromě toho si hodně radosti užijete i s granáty, nášlapnými minami a dálkově odpalovatelnými výbušninami, které se dají bez problémů přilepit na zeď. Celkově je tak obsažena dvanáctka zbraní. Jestliže se k vám nepřítel dostane blíže, než je zdrávo, vzdejte hold kung-fu filmům a obdařte ho tvrdým kopancem, případně mu podražte nohy efektním skluzem.V Combatu je vše dovoleno a za ránu pod pás tady na vás nikdo pískat nebude...

Baterka není omezena, svítit s ní můžete tedy po celou dobu hraní, ale i s ní se musíte mít na pozoru a počínát si nanejvýš opatrně. Jestliže vycházíte z nějaké chodby a osvětlení je za vašimi zády, každý si bude moci všimnout vašeho stínu (stejně tak i kuželu baterky) a hodit vám pod nohy dáreček v podobně granátu či nečekaného rychlého útoku. Grafický kabátek je stejný a vše stále vypadá opravdu dobře, modely postav, výbuchy či veškeré "strašidelné" efekty. Hardwarové nároky se vůbec nezměnily, tudíž se není čeho obávat, pokud ovšem disponujete nějakým solidnějším strojem. Zvuková stránka je též perfektní, především prostorové rozmixování jednotlivých kanálů je vysoce užitečným pomocníkem během klání. Jak je vidět, F.E.A.R. Combat má našlápnuto stát se velice poutavou multiplayerovou řežbou. Sice nedosahuje takových kvalit jako například Counter-Strike nebo Enemy Territory, ale určitý potenciál zde je (hlavně se těží z toho, že je hra zadarmo). Obzvláště pokud vám přestřelky v původní hře přišly mnohem více sexy než u zmíněných konkurentů. Je pouze na tvůrcích, jak se o svého nového miláčka budou starat v podobě patchů a dalších přídavků. A pokud ne oni, tak se kormidla určitě chopí fanoušci.

F.E.A.R. Combat

F.E.A.R Combat přišel, pobavil, baví a bude bavit ještě spoustu desítek hodin. Navíc herní komunita je poměrně rozsáhlá, takže o nové mapy nouze nebude.

Výtečná hratelnost, obsažené zpomalení času, herní módy a hlavně je to zadarmo!