Fat Princess Adventures Recenze Fat Princess Adventures

Fat Princess Adventures

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

4. 1. 2016 09:58 2

Odmítnout se dá ledacos – přesolené jídlo, nudné rande i předražená hypotéka. Do podobného výčtu zásadních ne však nepatří věci typu peprný smysl pro humor, lákavě vypadající dort s krémovou polevou, či rovnou kombinace výše zmíněného. Stejně tak nelze odmítnou recenzi na hru jménem Tlustá princezna, ve které hraje prim komiksová grafika i zábava a kde je symbol načítání hry tvořen rotujícími kousky dortu.

Pamětníci tuší, odkud vítr vane, a Fat Princess Adventures tak oživuje šest let starou multiplayerovku z PS3. Doba pokročila, pastelová grafika nabrala na polygonech, tlustá princezna zase na kilogramech a principy nabobtnaly a z jednoduché multiplayerové řežby se stalo izometrické akční RPG. Ovšem není všechno zlato, co se třpytí, a vy se s námi nyní můžete podívat na to, zda má toto ujeté RPG šanci obstát.

PESTROBAREVNÝ CLICKFEST

Fat Princess Adventures je akční RPG, jakých v posledních letech vyšly desítky – s pečlivě vytvořeným hrdinou obrážíte pastelovými barvami vymalovanou krajinu, zachraňujete tlustou princeznu i její štíhlou a přitažlivější sestru, plníte jeden úkol za druhým a maříte životy nebezpečných monster. To vše lze provádět v kooperaci až ve čtyřech hráčích a zábava se v tu chvíli může jen násobit.

Brzy však zjistíte, že výprava za dobrodružstvím ve světě Great Bitten není nikterak nápaditá – v podstatě stále jdete kupředu, mačkáte knoflík pro řežbu a kroužíte kolem nepřátel. Na zvolené třídě postavy přitom navíc nezáleží – na začátku hry máte na výběr mezi válečníkem, mágem, lučištníkem a inženýrem a stejně jako v původní hře z roku 2009, i nyní lze mezi jednotlivými třídami libovolně přepínat. Ideální však samozřejmě je si co nejvíce profilovat postavu jednu a doufat, že to samé činí i vaši parťáci.

V MÓDĚ JE ZJEDNODUŠOVAT

Jenže zde narazíte na první viditelnou známku naprosté simplifikace herního systému. Vývoj postavy je neuvěřitelně omezený a prakticky si můžete pouze vylepšovat vlastní výbavu. Tu sice můžete měnit za lepší zbroj a zbraně, které naleznete při hraní, ale mnohem účinnější je si vlastní výbavu nechávat u dedikovaných NPC postav za patřičný obnos vylepšovat. Je to sice běh na delší trať, výsledek však stojí za to.

Občas vývojáři své hráče až trollují, ale je snadné jim to odpustit, když se při hře zasmějete.

Fat Princess Adventures jako každé správné RPG nabízí vedle hlavní dějové linky také úkoly vedlejší. Těch sice není mnoho, nepostrádají však punc originality a nejlépe se v nich projeví decentní smysl pro humor a politická nekorektnost. Jeden příklad za všechny – kdy jste naposled při své pouti za záchranou světa nesli nešťastníkovi do křoví roli toaletního papíru?

S ÚŠKLEBKEM VE TVÁŘI

U vedlejších úkolů je také záhodno zmínit, že k nim autoři přibalili minimální nápovědu a mnohdy je tak třeba zapojit vlastní důvtip... nebo alespoň mít svatou trpělivost. Ve slabších chvilkách byste nejraději zahodili ovladač, než abyste hledali ve světě náhodně pohozený předmět. Zvláště pak když za odměnu vlastně nejsou žádné sladké zkušenosti, ale finanční obnos a někdy jen "dobrý pocit z odvedené práce". Občas vývojáři své hráče až trollují, ale je snadné jim to odpustit, když se při hře zasmějete.

Fat Princess Adventures

Zábava a humor jsou hlavními tahouny Fat Princess Adventures a hra obsahuje řadu tu lepších, tu očividnějších pokusů o vtip. Narazíte tak na kadiboudy skrývající rozzlobené medvědy, doprovázející tlustá princezna vám bude ze země sbírat lékárničky v podobě kousků dortu a celé to dobrodružství provází řada peprných hlášek. Nechybí ani možnost nepřátele i sebe proměňovat na kuřata, vlastního avatara můžete vykrmit v pořádného tlouštíka a souboje s bossy jsou originální a pokaždé vyžadují kooperaci s prostředím – například kladení slepic do kolotočů pro hlodavce. A když vám navíc při romantické scéně zapěje Barry White, asi už budete jen kroutit hlavou, avšak v tom nejlepším slova smyslu.

KRVAVÁ POHÁDKA

Vedle toho je hra navíc roztomile násilná a podle zvoleného nastavení bude z nepřátel padat jedno střevo za druhým a celá bojiště se zahalí do tratolišť krve – poněkud netradiční prvek v pohádce zahalené do pastelových barev, avšak funguje to a opět to působí humorně.

Je to právě multiplayer, ve kterém se hra projevuje jako ideální zábava na odpoledne na gauči, přes internet s kamarády nebo i s cizími lidmi.

Na druhé straně poněkud těžkopádně už působí řada jiných prvků a především technické nedostatky. Grafika je hezká, ostatně sami posuďte z přiložených obrázků, ale neškodilo by umožnit hráčům trochu oddálit kameru a získat tak lepší přehled o bojišti. O umělé inteligenci se téměř nedá mluvit, protože nepřátelé vás v podstatě jen slepě následují a zasekávají se přitom o překážky. Jindy zase bez jakékoli příčiny jen krouží a neútočí. Co však z technického hlediska nelze pominout je příkladná podpora remote play a Fat Princess Adventures se tak dá hrát na Vitě naprosto plynule a bez jakýchkoli omezení.

VE DVOU (A VÍCE) SE TO LÉPE TÁHNE

Všechny tyto neduhy se však víceméně smazávají při procházce krajinou ve více přátelích – i nová tlustá princezna je pohodlně posazená na mutliplayeru a nabízí vyžití až pro čtyři dobrodruhy. Autoři snad ani nepočítali, že by někdo Fat Princess Adventures hrál sám a třeba i při sólo hře k vám NPC postavy promlouvají jako ke skupince. Ostatně je to právě multiplayer, ve kterém se hra projevuje jako ideální zábava na odpoledne na gauči, přes internet s kamarády nebo i s cizími lidmi díky snadnému drop-in, drop-out multiplayeru, kterým se k vám mohou při hraní rychle přidat další hráči a společně můžete rubat nepřátele až do alelujá.

Fat Princess Adventures

Kolem a kolem nelze než Fat Princess Adventures doporučit jako jednoduchou oddechovku, která je okamžitě přístupná a nabízí velký potenciál zábavy především ve hře více hráčů. Pokud se do ní pustíte sami, můžete spatřit řadu jejích neduhů a především velkou míru zjednodušení klasických RPG prvků, pokud ale máte ve svém okolí řadu jiných dobrodružství chtivých kamarádů, byla by škoda si nechat tlustou princeznu utéci. Tedy ne, že by ta kulička vůbec mohla utíkat.

Fat Princess Adventures

Tlustá princezna je nekomplexní akční RPG a nabízí velkou porci zábavy, zbytečně ji však sráží nedodělky a velká zjednodušenost. Pokud však máte partu kamarádů, tak za vyzkoušení rozhodně stojí.