31. květen 2018 14:50 / Adam Zámečník / Recenze / Diskuze (3)

20917754
catmeows napsal 1. 6. 2018 v 15.08

Oregon Trail pro 21. století ;)

20844463
Moor8 napsal 31. 5. 2018 v 22.57

Tak já vám nevím, hráli jsme stejnou hru?

Třeba: „V tak šedivém a mrtvém světě je samozřejmě o palivo nouze, a z pečlivého dávkování paliva se stává jeden z hlavních prvků hratelnosti, kdy hráč musí udržet vozidlo v pohybu a zároveň využít palivo co nejefektivněji.“ Když jsem to hrál poprvé, tak jsem si říkal, že o palivo bude nouze a tak jsem poctivě sbíral každou bedýnku i kousek bordelu na cestě a skončil jsem s lodí plnou beden, které mi byly k ničemu a někdy se nešlo ani hnout. Když jsem to hrál podruhé na čas (kvůli úspěchu) tak jsem na sbírání kašlal a zastavoval jen u velkých zásob. Půlku toho nechal ležet a přesto jsem s palivem neměl žádný problém.

„Na této cestě postapokalyptickým světem hrdinku nic dobrého nečeká, a sebemenší problém dokáže loď zničit nebo alespoň výrazně zpomalit.“ Ano, udeří do lodi blesk (Jednou!!) a to těsně před tím, než si do lodi nainstalujete opravárenskou svářečku. Pak už poškození, ke kterému dochází minimálně, můžete kdykoliv a bez problémů opravit.

„Občas proto nezbyde nic jiného, než vylézt z lodi, vzít dlouhý provaz a táhnout loď.“ Tak to se mi nestalo ani jednou.

„Hráč je nepřímo motivován ke sběru různých mement z dob před koncem, které si následně může vyvěsit po své lodi.“ A jak je k tomu motivován? Že to není bedna nebo sud? Je to absolutně k ničemu a unikátní věci jsou tam 3, zvon, medvídek a model lodi (no a pak taky ta schránka na dopisy, ale tu má hráč od začátku) kdyby to aspoň na konci bylo k něčemu, třeba by hráč dorazil k domečku, kde se usadí a tam si to vyvěsí, jako trofeje, ale hra končí zničením vašeho vehiklu a v něm ty stejně musíte nechat.

„Minimalismus ve Far: Lone Sails proto neslouží jako způsob jak se vyhnout vyprávění tradičního děje, nýbrž jako výzva hráče k zamyšlení se nad tímto světem.“ K jakému zamyšlení, vždyť nic nevíme. Nevíme, k čemu tam došlo, zda za to mohli lidé nebo ne. Nějaký příběh by hře jen prospěl. Nemusí to být nic složitého, jen občas objevit nějaký dokument, který nám řekne, co se vlastně stalo, kdo byl ten mrtvý, kterého oplakávala, jaký k němu měla vztah a kam a proč vlastně jede.

20878235
Monte Karstark napsal 31. 5. 2018 v 16.27

SPOILER: Pohrávám si s teorií, že tahle hra je ve skutečnosti prequel k Little Nightmares. Hlavní hrdinka je Six v červeném a ta loď na konci je The Maw. :D