Fallout 4: Automatron Recenze Fallout 4: Automatron

Fallout 4: Automatron

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

4. 4. 2016 09:30 8

Přídavky pro Fallout 3 dodnes patří k těm nejlepším rozšířením, a fanoušci čtvrtého dílu tak logicky nečekali nic menšího než přísun neméně kvalitních DLC. První vlaštovkou je rzí obalený Automatron, který hráčům slíbil nekonečné hrátky s mechanickým harampádím. Kdo se bál, že Fallout 4 zas bude o něco víc Minecraft než Fallout, bál se oprávněně, ale vymazlení roboti hře rozhodně sluší.

ZÁPORÁK BEZ KOULÍ

Rozjezd Automatrona je až nečekaně svižný. Nově zachycené tísňové volání vás bez prodlev pošle rovnou do akce a hned poté vás seznámí s robotkou Adou, která v průběhu celého rozšíření plní roli hlavního parťáka. Ta ze sebe okamžitě vysype, co se děje, a zanedlouho opět vyrážíte postřílet další roboty. Nikdo se s vámi nemaže, nikdo vám pořádně nic nevysvětlí a celé vyprávění je neuvěřitelně povrchní a bez pořádné pointy. Alespoň tedy do chvíle, než se začnete hrabat v počítačových terminálech s hromadou znepokojivých informací nejen o společnosti RobCo. Skrývá se v nich povedená satira na současnou korporátní atmosféru.

Každý dějový posun působí, jako by scénáristé krájeli příběh nahrubo.

Nové postavy hráčům v paměti neutkví - ústředního záporáka The Mechanist nevyjímaje. Snad až na drzou robotku Jezebel, jejíž úloha z nepochopitelného důvodu končí někde uprostřed přídavku, a pak už se jenom bezcílně prohání po vaší osadě. Ani po velkém finále hra nenabídne žádné nové možnosti dialogu, ačkoliv se to přímo nabízí. Na této vlně se bohužel veze celý Automatron. Každý dějový posun působí, jako by scénáristé krájeli příběh nahrubo.

HANDY MR. ROBOTECTRON 4000

Příběhová část rozšíření zabere slabé tři hodiny, ty jsou však od začátku do konce napěchovány slušnou akcí a hlavně velmi povedenými industriálními lokacemi. Především atmosférický hangár pod Fort Hagen, kde sídlí nová nepřátelská frakce Red Devils a ďábelský robot Ahab, stojí za pečlivé prozkoumání. Víc než v průběhu původní hry mě ale rušily vysloveně škaredé textury, a pokaždé šlo o nově přidané objekty, například mechanické dveře. Přehlídka zhruba deseti nových robo-nepřátel, kteří ale umějí být nepříjemně zákeřní, se vyčerpá příliš rychle a po chvíli už vás Automatron nemá čím překvapit. Nových zbraní a kusů brnění je totiž menší než skromné množství a neokoukaných prostorů k prozkoumání ještě méně.

O něco trvanlivější částí přídavku je výstavba robotů. Ta se nese ve stejném duchu jako úprava zbraní - jeden základní díl lze upravit a rozšířit až k nepoznání. Na nohy protectrona tak můžete namontovat třeba tělo sentry bota, hlavu robobraina a ruce assaultrona. V těch se mu určitě budou vyjímat laserové kanóny a na ramenou pochopitelně nesmí chybět raketomety. Celého robota polijte libovolnou barvou a používejte dle svého uvážení. Překvapilo mě, jak zábavná může montáž mechanických kamarádů být, a díky neuvěřitelnému množství kombinací jsem u výrobní stanice strávil mnoho uspokojivých chvil.

ROBOTI ZE SEKÁČE

Pokud už jste s Falloutem 4 pár desítek hodin strávili, potěší vás, že k výrobě robotích modifikací nepotřebujete nic jiného než běžný šrot. Žádný nový materiál do hry nepřibyl, takže si alespoň zpočátku vystačíte s již nasbíraným odpadním materiálem. Spoustu už hotových modifikací navíc najdete v ostatcích padlých robotů. Druhou a zároveň poslední podmínkou jsou správně vybrané perky v čele se Science! a Armorer. Po splnění hlavního questu se vám navíc odemknou všechny dostupné moduly, a tak se vyplatí se zahájením velkovýroby počkat.

Pravděpodobně by ve mně DLC zanechalo lepší dojem, kdybych se potácel v polovině hry a zoufale hledal útočnou pomoc.

Automatron zklamal a překvapil zároveň. Zatímco hlavní a bohužel i jediná úkolová série rozšíření je extrémně krátká, chybí jí tempo a nikdy se nevytáhne s očekávaným momentem překvapení, možnost úpravy robotů hru velmi příjemným způsobem zpestřuje. Pro mě a zřejmě i další hráče, kteří už ve novém Falloutu prošmejdili všechna zákoutí, to bohužel má jenom kosmetický efekt. Zkrátka už nemám, jak roboty využít. Pravděpodobně by ve mně DLC zanechalo lepší dojem, kdybych se potácel v polovině hry a zoufale hledal útočnou pomoc. Majitele zlevněných season passů Automatron jistě neurazí, ale pakliže sami sebe neřadíte mezi velké fanoušky čtvrtého Falloutu, můžete první rozšíření klidně vynechat. To hlavní přijde až v květnu.

Fallout 4: Automatron

Jenom lehce nadprůměrný přídavek určený hlavně hračičkům. Příslibem lepších zítřků budiž fakt, že je Automatron alespoň zábavnější než nejslabší rozšíření pro Fallout 3.